Jak zaplacic oc przez internet?

Data: 2009-03-27 12:25:53
Autor: pan_luki
Jak zaplacic oc przez internet?
Aha, ubezpieczyciel to PZU..

Data: 2009-03-27 21:04:34
Autor: Eskimos
Jak zaplacic oc przez internet?
On Fri, 27 Mar 2009 12:25:53 -0700 (PDT), pan_luki <pan_luki@op.pl>
wrote:

Aha, ubezpieczyciel to PZU..

Robisz przelew, w tytule wpisujesz dane swoje, pojazdu, okres
ubezpieczenia itp. Drukujesz potwierdzenie, spinasz je z tym
oryginalnym druczkiem, wozisz ze sobą wielką płachtę ;) i powinno
wystarczyc. Raz tak zrobiłem i wystarczyło (ale miałem tylko jedną
kontrolę, więc nie wiem na ile to jest miarodajne).

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-27 13:24:54
Autor: Maciek
[...]

Dokładnie tak, na przelewie internetowym mam coś takiego:
"Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu. Nie
wymaga podpisu ani stempla."
i z to sobie wożę, kilka kontroli w tym jedna na Słowacji - bez
problemów.

pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-03-27 21:30:14
Autor: KLOSZ
Eskimos pisze:
Drukujesz potwierdzenie, spinasz je z tym
oryginalnym druczkiem, wozisz ze sobą wielką płachtę ;) i powinno
wystarczyc.

Uiii tam zaraz plachte. Drukujesz sobie to potwierdzenie pomniejszone do 25% formatu A4, skladasz na pol i miesci sie w dow. rej. bez problemu. Z czytelnoscia nie ma problemu. Kilkanascie kontroli tak przeszedlem i nikt nie mial watpliwosci.

Zdrowko

--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

Data: 2009-03-28 08:06:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak zaplacic oc przez internet?
KLOSZ wydusił z siebie te słowy:

 Kilkanascie kontroli tak
przeszedlem i nikt nie mial watpliwosci.

przeciez nie masz obowiązku posiadania konkretnego dowodu opłaty wiec nie widze problemu z takim świstkiem.
Gorzej bylo, jak jakies TU (chyba TUW ale moge sie mylic) wydawał w oryginale polise na małym kawałku papieru z kilkoma napisami, ale nie bylo na tym, zadnej pieczątki. Był wtedy mały okres czasu, kiedy policjanci sie tego czepiali

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-03-28 10:04:55
Autor: Marek B
Jak zaplacic oc przez internet?
Cześć

KLOSZ pisze:
Eskimos pisze:
[...]

... a od kiedy to dowód zapłaty jest polisą ?

Po pierwsze wystarczy mieć polisę a nie dowód wpłaty (nawet jak nie zapłaciłeś drugiej raty to polisa jest ważna)
Po drugie nawet jak nie zapłacisz za nową polisę (OC)to jest ona automatycznie odnawiana na następny rok o ile nie zostanie wcześniej wypowiedziana. To że odsetki doliczą za nieterminową zapłatę to już sprawa między ubezpieczonym a ubezpieczycielem.

Marek
crf250x

Data: 2009-03-28 10:41:15
Autor: Spider A.J.
Jak zaplacic oc przez internet?

"Marek B" <redywywalto@noe.net.pl> wrote

[...]

Jestes to w stanie wytlumaczyc milicji? Ja nie bylem, dopiero
panstwo z funduszu gwarancyjnego wiedzieli ze to o czym
piszesz to prawda ale wymagalo to wymiany pisemek i telefonow
aby odstapili od sciagniecia dosc wysokiej kary.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-28 11:06:39
Autor: qwer rewq
Jak zaplacic oc przez internet?
p=C5=82acht=C4=99=
 ;) i powinno
>=20
> Uiii tam zaraz plachte. Drukujesz sobie to potwierdzenie pomniejszone d=
o=20
> 25% formatu A4, skladasz na pol i miesci sie w dow. rej. bez problemu. =
Z=20
> czytelnoscia nie ma problemu. Kilkanascie kontroli tak przeszedlem i=20
> nikt nie mial watpliwosci.

=2E.. a od kiedy to dow=C3=B3d zap=C5=82aty jest polis=C4=85 ?

Po pierwsze wystarczy mie=C4=87 polis=C4=99 a nie dow=C3=B3d wp=C5=82aty =
(nawet jak nie=20
zap=C5=82aci=C5=82e=C5=9B drugiej raty to polisa jest wa=C5=BCna)
Po drugie nawet jak nie zap=C5=82acisz za now=C4=85 polis=C4=99 (OC)to je=
st ona=20
automatycznie odnawiana na nast=C4=99pny rok o ile nie zostanie wcze=C5=9B=
niej=20
wypowiedziana. To =C5=BCe odsetki dolicz=C4=85 za nieterminow=C4=85 zap=C5=
=82at=C4=99 to ju=C5=BC=20
sprawa mi=C4=99dzy ubezpieczonym a ubezpieczycielem.

Nie jest tak slodko.

1. Dla policji moze i sama polisa wyetarczy ale:
2. Zgodnie z ustawa o OC zaklad ubezpieczen przejmuje odpowiedzialnosc za szkody PO zaplaceniu składki lub pierwszej raty skladki.

Tak wiec policja moze sie i nie przyczepi za brak wplaty (sama polisa) ale jezeli nie poszedl przelew a szkoda z OC bedzie to moga zaczac sie kwiatki...

B.

Data: 2009-03-29 12:07:27
Autor: fv
Marek B pisze:
[...]

Ponownie ostrzegam przed zwlekaniem do ostatniej chwili. Na aucie w ten
sposób link4 wyr** mnie na 500zł (znacznie podnieśli składkę, w momencie
gdy już nie mogłem się wycofać). Nie mam wątpliwości, że podobnie będzie
z motocyklem.

--
fv

Data: 2009-03-28 09:07:18
Autor: Regand
Jak zaplacic oc przez internet?
Robisz przelew, w tytule wpisujesz dane swoje, pojazdu, okres
ubezpieczenia itp. Drukujesz potwierdzenie, spinasz je z

Tyle, ze np. w mbanku mozna zrobic przelew przez internet w sobote jednak mozliwosc wydrukowania potwierdzenia bedzie dopiero w poniedzialek jak przelew wyjdzie.

pozdr

Data: 2009-03-28 09:17:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak zaplacic oc przez internet?
Regand wydusił z siebie te słowy:
Tyle, ze np. w mbanku mozna zrobic przelew przez internet w sobote
jednak mozliwosc wydrukowania potwierdzenia bedzie dopiero w
poniedzialek jak przelew wyjdzie.

zmień bank.

Data: 2009-03-28 09:31:42
Autor: Mariusz Kruk
Jak zaplacic oc przez internet?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuba (aka cita)"
Tyle, ze np. w mbanku mozna zrobic przelew przez internet w sobote
jednak mozliwosc wydrukowania potwierdzenia bedzie dopiero w
poniedzialek jak przelew wyjdzie.
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
zmień bank.

Sądzisz, że inny bank da ci możliwość wydrukowania potwierdzenia
przelewu zanim ten zostanie wykonany?
O, sigomat swoje wie.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Świat się śmieje
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-03-28 09:37:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak zaplacic oc przez internet?
Mariusz Kruk wydusił z siebie te słowy:

zmień bank.

Sądzisz, że inny bank da ci możliwość wydrukowania potwierdzenia
przelewu zanim ten zostanie wykonany?

Wiesz .. nie wiem jak jest w mbanku, ale w innych bankach z jakimi ja mam doczynienia jest tak:
mozna wydrukować polecenie wykonania przelewu. Zlecenie mozna złożyć, jesli są dostępne srodki na koncie, ktore po złożeniu zlecenia są od razy odciągnięte.
Nie ma mozliwości wycofania takiego zlecenia.

W czym więc problem, zwlaszcza, ze w zasadzie taki wydruk nie różni sie niczym od takiego, ktory wydrukujesz po zaksięgowaniu przelewu.

Data: 2009-03-28 09:42:08
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Różni się. Nie jest dokumentem potwierdzającym wykonanie przelewu.
Nikogo nie będzie interesować jakie są wewnętrzne procedury w banku i
czy polecenie można wycofać, czy nie. Potwierdzenie _wykonania_ przelewu
to potwierdzenie, że pieniądze przeszły z konta na konto, a nie
potwierdzenie obietnicy, że kiedyś się to stanie.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Całe  gadanie  o  moralności praw autorskich
|  Kruk@epsilon.eu.org   | zwykle  znika,  kiedy  przychodzi   do   wy-
| http://epsilon.eu.org/ | pożyczalni kajaków.(anonim na pcoa)
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-03-28 10:11:23
Autor: Jacek
[...]

Witam. Jesli system bankowy jest w online to robisz przelew i od razu mozes drukować potwierdzenie. Jeśli natomiast jest już w offline (czyli godziny nocne oraz sobota po południu lub niedziela) to przelew jest przyjęty do realizacji  i zostanie zaksięgowany dopiero w następnym dniu roboczym,. Dopiero po zaksięgowaniu możesz sobie wydrukować potwierdzenie dokonania przelewu - wcześniej się nie da bo transakcja jest tylko przyjęta do realizacji (transakcja ma status oczekujaca)

Pozdrawiam

Data: 2009-03-28 10:23:20
Autor: Mariusz Kruk
Jak zaplacic oc przez internet?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek"
[...]

To nie jest takie proste.
A jeśli zlecenie składam w poniedziałek rano i musi czekać do
popołudniowej sesji ELIXIR?
A jeśli robię przelew w niedzielną noc pomiędzy kontami np. w mBanku?
(realizowany jest natychmiastowo).

--
  Kruk@ -\                   | To nie owad, to cecha.
          }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-03-28 20:38:10
Autor: Arni
Mariusz Kruk pisze:
[...]

jesli jestto przelew wewnetrzny to w mbanku idzie od razu i od razu jest   dostepne wydrukowanie potwierdzenia. Jesli przelew wychodzący poza bank to idzie pierwsza sesją czyli w poniedziałek a do tego czasu jest w oczekujących. I dopóki nie zostanie zrealizowany nie mozna wydrukowac potwierdzenia, mozna przelew anulowac. Kazdy zewnetrzny mozna anulowac o ile sie zdąży przed sesją Elixiru.
tabela z sesjami:
http://www.money.pl/banki/elixir/
nie znalazlem nigdzie infromacji co do weekendów, gdzies bylo ze w dni robocze i to jest raczej prawda.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2009-03-28 20:47:52
Autor: Mariusz Kruk
Jak zaplacic oc przez internet?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Arni"
[...]

Owszem. I o to chodziło. A dokładniej chodziło o to, że to jest zupełnie
inny mechanizm niż "online/offline".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I  am  Pentium  of Borg, division is futile!
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' You will be approximated.

Data: 2009-03-28 10:12:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

jakoś nigdy nie spotkałem sie z kwestionowaniem takiego wydruku to raz.
A dwa - jesli mamy polise w ręce, a do zapłacenia jest tylko rata (moze być nawet pierwsza - ważne ze masz polise, ktorą wystawiło TU) to _nikt_ nie ma prawa podważać ważności tej polisy .. bo jest ważna (nawet jesli nie dokonałeś przelewu tylko sobie ten papier namalowałeś plakatówkami). Inną sprawą jest ściąganie należności przez TU, a inną ważność polisy.

Data: 2009-03-28 10:19:41
Autor: Mariusz Kruk
[...]

A z tym nie dyskutuję. (pewien jesteś, że w OWU nie ma nic o ważności
dopiero jak zapłacisz? PBNW)

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Ostatnie  osiem linijek od razu zniechęca do
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' dalszego czytania(Marta Jermaczek)