Jak zareagować na brak znaku drogowego

Data: 2009-07-26 20:37:58
Autor: Jan
Jak zareagować na brak znaku drogowego
Przed wjazdem na jedną z osiedlowych uliczek stoi
znak "zakaz ruchu wszelkich pojazdów", mniej więcej
tak się chyba nazywa. Białe koło obrzeżone czerwoną
otoczką. Uliczkę przecinają dwa krawężniki, które
podkreślają i uzasadniają dodatkowo ten zakaz.
Chodzę tamtędy na spacery i na zakupy.
Tymczasem po tejże uliczce jeżdżą sobie samochody,
zwłaszcza teraz, w czasie wakacji. Zagadnięta
prowadząca powiedziała: Tu jest jeden kierunek ruchu,
bo przy wjeździe na drugi koniec uliczki znaku zakazu
nie ma.

Kto zarządza porządkiem na osiedlowych uliczkach,
czyli kto ma nadzór nad oznakowaniem? Czyli -
do kogo się zwrócić z żądaniem uzupełnienia
oznakowania?

Jan

Data: 2009-07-26 20:49:06
Autor: bartekk

"Jan" <j.kazmierski@wp.pl> wrote in message news:h4i7q4$9md$1news.task.gda.pl...
Przed wjazdem na jedną z osiedlowych uliczek stoi
znak "zakaz ruchu wszelkich pojazdów"

Cos podobnego ja mam w sasiadujacej wsi. Z jednej strony jest znak D-42 obszar zabudowany, a juz z drugiej nie ma. Podobnie nie ma na koncu znaku D-43, ktory by ten obszar anulowal. Nie mam pojecia co bedzie w razie zatrzymania przez policje... Jechalem tamtedy wielokrotnie i nie ma nawet sladu po slupie, na ktorym ten znak moglby byc umieszczony.

Data: 2009-07-26 21:01:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jak zareagować na brak znaku drogowego
bartekk wydusił z siebie te słowy:

Nie mam pojecia co
bedzie w razie zatrzymania przez policje... Jechalem tamtedy
wielokrotnie i nie ma nawet sladu po slupie, na ktorym ten znak
moglby byc umieszczony.

W najgorszym wypadku:
nie przyjmujesz mandatu, idziesz do sądu tam udowadniasz, ze znaku nie bylo ... i mandat sie nie należy.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-26 23:07:21
Autor: bartekk
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:h4i97a$ef3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak planuje zrobic, ale cos tam od pol roku policji nie widzialem ;)

Data: 2009-07-27 23:17:35
Autor: scob

Użytkownik "bartekk" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomości news:h4igj1$ggr$1inews.gazeta.pl...

Tak planuje zrobic, ale cos tam od pol roku policji nie widzialem ;)

są takie miejsca, gdzie nawet szefyf nie zagląda i kierunkowskaz przestaje obowiązywać... ;-)

Data: 2009-07-29 22:10:43
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Sun, 26 Jul 2009 21:01:59 +0200, Kuba \(aka cita\) napisał(a):

nie przyjmujesz mandatu, idziesz do sądu tam udowadniasz, ze znaku nie
bylo .. i mandat sie nie naleĹźy.
No a jak go zatrzymaja po wyjezdzie? Tez znaku odwolujacego obszar nie bylo :)
Bron obosieczna w tym wypadku.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-28 14:16:11
Autor: Kazik
bartekk pisze:
[...]

A u mnie w miescie kilkadziesiat blokow objetych jest terenem zamieszkalym, ale nigdzie nie ma znaku parkingu - a aut stoja setki.

Ciekawe co bedzie jak ktos kiedys zglosi na policje niewlasciwe parkowanie wszystkich mieszkancow i bedzie domagal sie od policji reakcji.

Data: 2009-07-26 21:22:22
Autor: Kocureq
Jan pisze:

Kto zarządza porządkiem na osiedlowych uliczkach,
czyli kto ma nadzĂłr nad oznakowaniem? Czyli -
do kogo się zwrócić z żądaniem uzupełnienia
oznakowania?

I tak gratulacje za postawienie prawidłowego znaku :)

Często stawiają B-2 w znaczeniu B-1.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-07-26 20:54:47
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sun, 26 Jul 2009 21:22:22 +0200, Kocureq napisał(a):
Jan pisze:
[...]

Na mojej ulubionej dróżce ów B-2 stoi z obu stron, z dopiskiem "nie
dotyczy pojazdów firmy xxx" :) Wszyscy mają to głęboko w poważaniu,
z policją włącznie (obok jest komisariat)...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-06 20:57:03
Autor: Jan
Jacek Osiecki pisze:

(...) Wszyscy mają to głęboko w poważaniu,
z policją włącznie (obok jest komisariat)...

Stąd bierze się początek lekceważenia prawa.
Jest to objaw rozdźwięku pomiędzy nami a "nimi".
"Oni" ustalają przepisy, których sami nie muszą
przestrzegać. Jak każdy, tak i "oni" ułatwiają
sobie robotę. Tyle że w "ich" przypadku skutki
mają o wiele szerszy zakres, niż to jest w przypadku
kogoś z nas. Przypuszczam, że "oni" tkwiąc za długo
w błogim nastroju i w bezpiecznym fotelu zapominają,
że mogą z niego spaść. Jak nimi potrząsnąć, żeby
podnieśli tyłki i popatrzyli na skutki swojej roboty?
Żeby urzędnicy ponieśli konsekwencje swoich decyzji,
a policja nie ograniczała się do polowania na
mandaty w miejscach znaków postawionych w sposób
dyskusyjny.

Pamiętam sprzed 20 lat scenę na Litwie. Szukaliśmy
ulicy, którą dałoby się wjechać na duże osiedle
nie łamiąc przy tym przepisów. Objechaliśmy je dookoła
i obejrzeliśmy wszystkie wjazdy. Przy każdym z nich
był zakaz wjazdu. W końcu zapytaliśmy tubylca.
Ze zdziwieniem odrzekł: A, znaki? Nie zauważyłem.
Ale my wszyscy tędy wjeżdżamy.
U nas było w tym czasie bardziej konsekwentnie ze
znakami, choć samochodów było znacznie mniej niż dziś.
Wygląda na to, że idzie nowe... Czy ze wschodu?

Jan

Data: 2009-08-07 09:01:38
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 06 Aug 2009 20:57:03 +0200, Jan napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
(...) Wszyscy mają to głęboko w poważaniu,
z policją włącznie (obok jest komisariat)...
Stąd bierze się początek lekceważenia prawa.
Jest to objaw rozdźwięku pomiędzy nami a "nimi".

W podanym przeze mnie przypadku to raczej problemem jest postawienie znaku
"na dziko" - bo w końcu jeśli droga jest jednokierunkowa to raczej dotyczy
to wszystkich a nie "wszystkich oprócz kolegów Ziutka" :)

A psucie prawa to oczywiście inna rzecz i bardzo poważna - pod to się łapią
wszystkie niezasadnie rygorystyczne ograniczenia prędkości, źle ustawione
sygnalizacje działające całą dobę itd...

Pozdrawiam,