Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?

Data: 2010-03-25 21:21:12
Autor: scream
Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?
Podajcie swoje pomysly.

Zalozenie jest takie, ze jeszcze nie ma zadnych informacji w BIK na temat
danej osoby. Jak w jak najkrótszym czasie zbudowac pozytywna historie?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-25 13:52:43
Autor: plusz
On 25 Mar, 21:21, scream <n...@podam.pl> wrote:
Zalozenie jest takie, ze jeszcze nie ma zadnych informacji w BIK na temat
danej osoby. Jak w jak najkrótszym czasie zbudowac pozytywna historie?

szybko się nie da
dobra historia, jak sama nazwa wskazuje, to historia :)
trzeba myśleć jak najwcześniej i

1. brać kredyty na 0% i spłącać terminowo
2. mieć kredyt odnawialny i wykorzystywać a następnie szybko spłacać
małe kwoty
3. mieć kartę kredytową i zawsze terminowo spłacać
4. kupując samochód korzystać z ofert typu 50/50

to są metody w zasadzie bezkosztowe - jedynie płacisz prowizję za to,
że masz do dyspozycji kredyt odnawialny

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2010-03-25 20:57:48
Autor: === igoR ===
Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?
Kilka lat temu miałem trochę namieszane, miałem odmowę kredytu hipotecznego,
okazało się, że była żona troszkę namieszała na wspólnym koncie, wziąłem kartę
kredytową pod zastaw lokaty w Multibanku (oni na bieżąco robią wpisy w BIKu),
jak za pół starałem się o hipoteczny, nie miałem już kłopotu. Normalnie
używałem karty i spłacałem ją terminowo.

--
igoR

Data: 2010-03-26 10:02:42
Autor: paranoix
W dniu 2010-03-25 21:21, scream pisze:
Podajcie swoje pomysly.

Zalozenie jest takie, ze jeszcze nie ma zadnych informacji w BIK na temat
danej osoby. Jak w jak najkrótszym czasie zbudowac pozytywna historie?

Wizyta w MediaMark, zakup szuszarki do włosów na raty 0%, potem spłata jednym przelewem całości :)

Data: 2010-03-26 13:17:14
Autor: kris

Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości news:hoht7i$ath$1news.onet.pl...
Wizyta w MediaMark, zakup szuszarki do włosów na raty 0%, potem spłata
jednym przelewem całości :)

Raty 0% to pewnie będzie Cetelem/sygma a oni nie wszystko wrzucaja do BIK.
Ale suszarka sie może przydac to fakt;)))

Krzysiek

Data: 2010-03-26 21:11:14
Autor: Marcin Mokrzycki
On Fri, 26 Mar 2010 13:17:14 +0100, kris wrote:

Raty 0% to pewnie będzie Cetelem/sygma a oni nie wszystko wrzucaja do BIK.

W MediaMarkcie raty obsługuje chyba nadal GE Money Bank i raportuje dane do
BIK jako kartę kredytową.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-03-26 13:20:24
Autor: kris

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości
Zalozenie jest takie, ze jeszcze nie ma zadnych informacji w BIK na temat
danej osoby. Jak w jak najkrótszym czasie zbudowac pozytywna historie?

A czy ta historia w Bik jest az tak niezbedna?
Duzo banków udzieli kredytu pomimo braku historii.
No chyba ze chodzi o "naprawienie" złej historii.
Ale to juz inny temat.
Ocene skoringowa w banku mozna sopbie podnieśc innymi sposobami: np zamiast kawaler podac "wolny zwiazek". Wykształcenie sobie podwyzszyc;)- tego nikt nie sprawdzi. Majątek jakiś we wniosku wpisac(samochód, skuter, lokaty)
Na[pisz jaka kwota kredytu/pozyczki będzie wnioskowana i na jaki cel?

Krzysiek

Data: 2010-03-26 14:36:13
Autor: scream
Dnia Fri, 26 Mar 2010 13:20:24 +0100, kris napisał(a):

A czy ta historia w Bik jest az tak niezbedna?
Duzo banków udzieli kredytu pomimo braku historii.

Chyba nie aż tak dużo. Pytam właśnie dlatego, że bank odmówił mi kredytu
(niskiego - 8 tysięcy na 36 m-cy) właśnie z powodu braku wpisów w BIK na
mój temat. Nigdy nie bralem nic na raty, nigdy nie bralem kredytu, nigdy
nie chciałem mieć karty kredytowej ani debetu w koncie, zawsze wszystko
kupuje za gotówkę - i jak sie okazuje, błąd.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-26 14:40:46
Autor: Kamil Jońca
Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?
scream <nie@podam.pl> writes:

[...]

Chyba nie aż tak dużo. Pytam właśnie dlatego, że bank odmówił mi kredytu
(niskiego - 8 tysięcy na 36 m-cy) właśnie z powodu braku wpisów w BIK na
mój temat. Nigdy nie bralem nic na raty, nigdy nie bralem kredytu, nigdy

Czy Mithos nas słyszy :)?
KJ

Keyboard error press F1 continue

Data: 2010-03-26 14:56:07
Autor: azot

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:6jwse8yyukze$.ihz859g33usd$.dlg40tude.net...
[...]

Moja siostra. Brak jakiejkolwiek historii w BIK, jeszcze panna , c wykształcenie srednie, praca na etacie ,  2500 na rękę.
Karta kredytowa z propozycja limittu 15k. Wzięła limit 5k , bo nie chciała więcej.

azot

Data: 2010-03-26 15:26:58
Autor: scream
Dnia Fri, 26 Mar 2010 14:56:07 +0100, azot napisał(a):

Moja siostra. Brak jakiejkolwiek historii w BIK, jeszcze panna , c wykształcenie srednie, praca na etacie ,  2500 na rękę.
Karta kredytowa z propozycja limittu 15k. Wzięła limit 5k , bo nie chciała więcej.

Karta kredytowa to nie to samo co kredyt gotówkowy na oświadczenie :) Karte
kredytowa proponowal mi HSBC z limitem 10k, a nigdy nawet nie mialem u nich
konta. Chyba bedzie trzeba sie zdecydowac.

Cel watku jest jednak inny. Ktos wspomnial, ze niektore instytucje
finansowe nie raportuja wszystkiego w BIK. Jako ze chcialbym zbudowac sobie
pozytywna historie nie ukrywam, ze tez mialem taki pomysl zeby wziac pare
rzeczy na raty w roznych sklepach i szybko to splacic. Ktore banki z tych
udzielajacych kredytow ratalnych w miare rzetelnie i szybko raportuja do
BIKu a ktorych sie wystrzegac?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-26 21:26:06
Autor: Krzysztof Halasa
scream <nie@podam.pl> writes:

Karta kredytowa to nie to samo co kredyt gotówkowy na oświadczenie :)

To prawda, banki typowo proponuja kredyt gotowkowy iles razy wiekszy
niz (jednoczesnie) limit KK.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-29 12:01:36
Autor: kris
[...]

Spróbuj w Skoku Stefczyka.

Data: 2010-03-26 15:30:38
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 26.03.2010 13:20, kris wrote:

[...]

Samochod akurat obnizy zdolnosc kredytowa - jego utrzymanie w koncu kosztuje.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-27 03:17:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?

"Tomasz Chmielewski" 813uofF8ukU1@mid.uni-berlin.de

Samochod akurat obnizy zdolnosc kredytowa - jego utrzymanie w koncu kosztuje.

Ale ,,w razie czego'' komornik ma co zabierać. :)

Data: 2010-03-27 11:35:50
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 27.03.2010 03:17, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Tomasz Chmielewski" 813uofF8ukU1@mid.uni-berlin.de

Samochod akurat obnizy zdolnosc kredytowa - jego utrzymanie w koncu
kosztuje.

Ale ,,w razie czego'' komornik ma co zabierać. :)

Za ryzykowne - do tego czasu samochod mozna rozbic i musiec placic wysokie odszkodowanie.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-27 11:46:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?

"Tomasz Chmielewski" 8165c6FemgU2@mid.uni-berlin.de

Ale ,,w razie czego'' komornik ma co zabierać. :)

Za ryzykowne - do tego czasu samochod mozna rozbic i musiec placic wysokie odszkodowanie.

Dlatego banki nie lubią starych samochodów -- nowe są zwykle ubezpieczone na AC. :)
OC ma praktycznie każdy. Jeśli nie jedzie po pijaku, nie on płaci odszkodowanie. :)

Data: 2010-03-27 13:10:42
Autor: Kamil Jońca
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> writes:

[...]

Poza tym samochody stosunkowo szybko tracą na wartości.
KJ

COBOL:
        Completely Over and Beyond reason Or Logic.

Data: 2010-03-27 11:20:28
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Jak MĄDRZE podnieść sobie scoring w bik?
> Ocene skoringowa w banku mozna sopbie podnieśc innymi sposobami: np
> zamiast kawaler podac "wolny zwiazek".

w Deutsche Banku to się nazywa "nowoczesna" rodzina :P
poprawiałem dane osobowe, a panienka z okienka nie zakrywała ekranu
to sobie obejrzałem "wejście (do) SMOK"-a :P

widzicie, zaobrączkowana większości? Żyjecie w rodzinach "nienowoczesnych" :P

> Wykształcenie sobie podwyzszyc;)-

czy w razie czego, jest to złamaniem art. 297 kk?
załóżmy, że ktoś bierze raty na drogi samochód czy kredyt hipoteczny i sobie podniósł wykształcenie, potem popada w zadłużenie, nie spłaca
bo mu firma przestała przynosić dochody itd. itp. kredyt do komornika
komornik wq... że nie ma z czego ściagać zauważa nieścisłość danych
o wykształceniu. Załózmy że ten komornik jest złośliwą mendą i ma czas
na zemstę osobistą bo np. kredytobiorca to ex-chłopak jego własnej żony.

czy jeśli ktoś się uprze (jak ten mendowaty komornik z mego przykładu)
to może komuś wytoczyć sprawę karną o oszustwo kapitałowe?

Majątek jakiś we wniosku wpisac(samochód, skuter, lokaty)

Samochod akurat obnizy zdolnosc kredytowa -
jego utrzymanie w koncu kosztuje.

a co wpisywać, aby sobie popodwyższać?

Data: 2010-03-27 11:35:00
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 27.03.2010 11:20, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:

Samochod akurat obnizy zdolnosc kredytowa -
jego utrzymanie w koncu kosztuje.

a co wpisywać, aby sobie popodwyższać?

Banalnie: wysokie zarobki, od wielu lat, z umowa na stale, najlepiej z partnerem.
Jakis staly majatek o wzglednie wysokiej wartosci (dom, mieszkanie...).
Lokaty, posiadane akcje itp.

Najlepiej brak dzieci, kart kredytowych, samochodow i innych fanaberii ;) - czyli cos, na co duzego wplywu sie niema, przynajmniej w krotkim okresie.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-27 11:53:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak MĄDRZE podnieść sobie scoring w bik?

"Tomasz Chmielewski" 8165aoFemgU1@mid.uni-berlin.de

[...]

Mieszkania i domy są kosztowne w utrzymaniu. :)
(choć można je niby wynająć)

Data: 2010-03-27 11:51:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak MĄDRZE podnieść sobie scoring w bik?

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> 3461.00000f1f.4baddbec@newsgate.onet.pl

o wykształceniu. Załózmy że ten komornik jest złośliwą mendą i ma czas
na zemstę osobistą bo np. kredytobiorca to ex-chłopak jego własnej żony.

Ty łajdaku -- dlaczego nie ożeniłeś się, lecz zostawiłeś mi taką [bluzg] na żonę?! ;)

czy jeśli ktoś się uprze (jak ten mendowaty komornik z mego przykładu)
to może komuś wytoczyć sprawę karną o oszustwo kapitałowe?

Nie mieszajmy do tego polityki... Na dodatek ubiegłowiecznej. :)
Co to za różnica -- miał studia Kwaśniewski czy nie miał? :)

Samochody zaprzyjaźnionych sąsiadów? ;)

Data: 2010-03-27 12:07:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]

Nie mieszajmy do tego polityki... Na dodatek ubiegłowiecznej. :)
Co to za różnica -- miał studia Kwaśniewski czy nie miał? :)

dla prawa karnego żadna, bo Kwaśniewski nie ubiegał się o kredyt,

a brak jest przepisu, mówiącego, że "kto dążąc do wyboru na prezydenta RP podaje nieprawdziwe informacje" (gdyby takowy przepis istniał, możnaby
zapuszkować praktycznie każdego kandydata na prezydenta) :P

> a co wpisywać, aby sobie popodwyższać?

Samochody zaprzyjaźnionych sąsiadów? ;)

lokaty to można sprawdzić, nieruchomości tym bardziej

Data: 2010-03-27 12:28:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak MĄDRZE podnieść sobie scoring w bik?

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> 3461.00000f24.4bade706@newsgate.onet.pl

Nie mieszajmy do tego polityki... Na dodatek ubiegłowiecznej. :)
Co to za różnica -- miał studia Kwaśniewski czy nie miał? :)

dla prawa karnego żadna, bo Kwaśniewski nie ubiegał się o kredyt,

:) Kredyt to inaczej zaufanie. :) Nie ubiegał się o zaufanie? :)

a brak jest przepisu, mówiącego, że "kto dążąc do wyboru na prezydenta
RP podaje nieprawdziwe informacje" (gdyby takowy przepis istniał, możnaby
zapuszkować praktycznie każdego kandydata na prezydenta) :P

można by -- proponuje powrót do podstawówki :)
(nie tylko na studia) :)

> a co wpisywać, aby sobie popodwyższać?

Samochody zaprzyjaźnionych sąsiadów? ;)

lokaty to można sprawdzić, nieruchomości tym bardziej

Dlatego napisałem o zaprzyjaźnionych sąsiadach -- nie trzeba
wydawać pieniędzy na swój samochód, na buty, na bilety autobusowe...

Postscriptum... Robię z Ciebie analfabetę nie dlatego, że mam do Ciebie uraz poojcowski,
                ale jakoś tak. ;) Następnym razem będziesz pamiętał o tym, że w sprawach
wiary nie ma żartów. ;)

 -- Pójdziesz do więzienia!!
 -- Wątpię. :) Niech kto inny ciebie odwiedza. ;)

Data: 2010-03-27 12:48:26
Autor: MarekZ
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3461.00000f1f.4baddbec@newsgate.onet.pl...

[...]

Nie ma w praktyce możliwości zauważyć.

czy jeśli ktoś się uprze (jak ten mendowaty komornik z mego przykładu)
to może komuś wytoczyć sprawę karną o oszustwo kapitałowe?

Nie może.

Jak zbudowac sobie pozytywna historie w bik?