Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 US B?

Data: 2013-06-13 10:35:46
Autor: Marek
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 US B?
Witam,

Mam kilka 艂adowarek USB do telefon贸w. By艂y to nietrafione zakupy. Wszystkie one 艂aduj膮 smartfony (testowa艂em na HTC Desire HD oraz Samsung Galaxy III) dwukrotnie d艂u偶ej ni偶 oryginalnie dostarczona z HTC. Samsung 艂adowany t膮 od HTC r贸wnie偶 znacznie szybciej si臋 艂aduje ni偶 na oryginalnej (1.5h od ca艂kowitego roz艂adowania do full'a). Chcia艂bym kupi膰 艂adowark臋, kt贸ra b臋dzie tak sprawna jak HTC - czym si臋 kierowa膰? Czy s膮 jakie艣 tajne oznaczenia? A mo偶e HTC ma monopol na dobre 艂adowarki i tym tajnym kodem jest "htc"?

Marek

Data: 2013-06-13 11:21:32
Autor: K
W dniu 13-06-2013 10:35, Marek pisze:
[...]

kupic oryginal. ja ostanio kupowalem do xperii i kupilem (na allegro) oryginalna, a przynajmniej bdb podrobe. laduje tak jak oryginalna dolaczona do telefonu.

Data: 2013-06-13 16:47:51
Autor: Marek
W dniu 2013-06-13 11:21, K pisze:

kupic oryginal. ja ostanio kupowalem do xperii i kupilem (na allegro)
oryginalna, a przynajmniej bdb podrobe. laduje tak jak oryginalna
dolaczona do telefonu.

Tylko to jest zbyt og贸lne stwierdzenie. Orygina艂 od Samsunga Galaxy S III 艂aduje 2x d艂u偶ej ni偶 orygina艂 od HTC. Jak wi臋c rozpozna膰, kt贸ry orygina艂 jest bardziej oryginalny?

Marek

Data: 2013-06-14 12:40:58
Autor: K
W dniu 13-06-2013 16:47, Marek pisze:
W dniu 2013-06-13 11:21, K pisze:

[...]

nie wiem. podroba podlaczona do xperii powoduje, ze zaczyna wariowac digitizer i telefon laduje sie w nieskonczonosc. ta sama podroba podlaczona do htc, dziala normalnie.

Data: 2013-06-16 10:25:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"Marek" kpcm2o$nc$1@node2.news.atman.pl

kupic oryginal. ja ostanio kupowalem do xperii i kupilem (na allegro)
oryginalna, a przynajmniej bdb podrobe. laduje tak jak oryginalna
dolaczona do telefonu.

Tylko to jest zbyt og髄ne stwierdzenie. Orygina od Samsunga Galaxy S III 砤duje 2x d硊縠j ni orygina od HTC. Jak wi阠 rozpozna, kt髍y orygina jest bardziej oryginalny?

HTC ma swoje metody a Samsung ma swoje.

IMO bez dokumentacji nie dojdziesz, jak przebiega 砤dowanie.
Je秎i na wtyczce USB zabraknie pr眃u (b阣zie zbyt ma砮 napi阠ie
pod obci笨eniem) to nie na砤dujesz szybko. Ja bym sprawdzi,
jakie jest napi阠ie na wtyczce USB w r罂nych wypadkach.
(przy r罂nych 砤dowarkach)

Mo縠 okaza si, 縠 HTC daje do telefonu znacznie wi阠ej ni 5V.

Podniesienie pr眃u z 650mA na 500mA raczej nie da tak drastycznego
(2 czy 3 razy) zwi阫szenia szybko禼i 砤dowania, a i te 650mA wzgl阣em
500mA nie bierze si znik眃 -- na wtyczce USB pojawi si wi阫sze
napi阠ie, lub telefon straci na swym oporze.

Data: 2013-06-13 12:52:39
Autor: Chris
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Marek nabazgra艂(a):

[...]

Haha  .. mia艂em HTC Desire HD a obecnie mam SGS3 ... i podpi臋t膮 艂adowark臋 HTC i wszystko dzia艂a bez problemu, inna sprawdzona to Philipsa z gniazdem USB. Og贸lnie co oryginalne z min. 1A b臋dzie dzia艂a膰

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2013-06-13 17:05:30
Autor: Marek
W dniu 2013-06-13 12:52, Chris pisze:

Haha  .. mia艂em HTC Desire HD a obecnie mam SGS3 ... i podpi臋t膮
艂adowark臋 HTC i wszystko dzia艂a bez problemu, inna sprawdzona to
Philipsa z gniazdem USB. Og贸lnie co oryginalne z min. 1A b臋dzie dzia艂a膰

Kupi艂em tak膮 w艂a艣nie:

http://www.idealpc.com.pl/produkt/zasilanie/13290/podwojna_ladowarka_sieciowa_usb_dlp2207_12_.html

Szajs jak wi臋kszo艣膰 innych. Zawsze sugerowa艂em si臋 wydajno艣ci膮 pr膮dow膮 1A lecz najwidoczniej ta od HTC musi mie膰 wy偶sz膮 albo jak膮艣 inn膮 logik臋 zawart膮 w sobie. Czyta艂em kiedy艣, 偶e je艣li telefon spe艂nia jaki艣 standard/norm臋, to mo偶e znacznie szybciej si臋 na艂adowa膰 przez USB. Mo偶e 藕r贸d艂a to te偶 dotyczy...

Marek

Data: 2013-06-14 14:07:10
Autor: Irokez
[...]

Odwa偶ne stwierdzenie...
Orygina艂 Nokia 1,25A 艂aduje Samsunga Galaxy pr膮dem 500mA.
To samo z 艂adowark膮 Xperia X8 0,8A podpi臋t膮 do Samsunga.
Xperia ju偶 nie wybrzydza tak.

Tak wi臋c nie ma gwarancji, zale偶y jak nakombinowane.

--
Irokez

Data: 2013-06-14 14:28:03
Autor: Chris
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Irokez nabazgra艂(a):

Mo偶e 藕le si臋 wyrazi艂em, co oryginalne powinno dzia艂a膰 poprawnie a co do chi艅czyka to sprawa bardzo losowa z tendencj膮 na niedzia艂anie np. taki patent made in china http://fishki.net/comment.php?id=138357    :)

Data: 2013-06-13 22:33:56
Autor: ToMasz
[...]

mo偶e to dobry objaw? Ale przejd藕my do konkret贸w - jaki jest pr膮d 艂adowania? Sprawdzi艂e艣? Miernik masz? mo偶e wystarczy "current widget"?

[...]
im szybsze 艂adowanie/roz艂adowanie tym mniej energii zmagazynujesz/odzyskasz. w normalnych telefonach, samsungach S-co艣tam, sony Xperia co艣tam, htc desire Z i podobnych, pr膮d 艂adowania jest ograniczany do pi razy oko 500-600 mA. mo偶esz mie膰 艂adowark臋 kt贸ra ma mo偶liwo艣c dostarczenia 5 amper, ale telfon z tej ilo艣ci pr膮du nie skorzysta. ma艂o tego, w pewnych warunkach celowo zmniejszy pr膮d 艂adowania.
Czy s膮 jakie艣 tajne oznaczenia? A mo偶e HTC ma monopol na dobre 艂adowarki
i tym tajnym kodem jest "htc"?
Zazwyczaj firmowe 艂adowarki "daj膮" 1 amper, coraz wi臋cej chi艅skich podr贸bek te偶.
Zmierz pr膮d - potem pogadamy
ToMasz

Data: 2013-06-14 00:05:19
Autor: Marek
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
W dniu 2013-06-13 22:33, ToMasz pisze:

mo偶e to dobry objaw?

S膮dzisz, 偶e 艂adowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pami臋tam) powinno trwa膰 kilka godzin? Zreszt膮 oryginalna 艂adowarka HTC 艂aduje w 1.5h wi臋c raczej producent uzna艂, 偶e tak b臋dzie ok. Zreszt膮 chyba elektronika w telefonie powinna nadzorowa膰 prawid艂owo艣膰 procesu 艂adowania.

Jest jeszcze jeden aspekt. Hipotetycznie wszystkie 艂adowarki maj膮 wydajno艣膰 1A lecz tylko ta od HTC o niebo lepiej 艂aduje. Zastanawiam si臋 czy przewody sygna艂owe nie s膮 wykorzystywane w jaki艣 spos贸b w tej 艂adowarce. Bo w cuda nie wierz臋...

Ale przejd藕my do konkret贸w - jaki jest pr膮d
艂adowania? Sprawdzi艂e艣? Miernik masz?

Mam miernik. Musia艂bym kabel rozcina膰 aby zmierzy膰 pr膮d.:-(

mo偶e wystarczy "current widget"?

A o tym nie pomy艣la艂em :-) W艂a艣nie zainstalowa艂em to cudo. Odczyty mam zmieniaj膮ce si臋 w takt 艂adowania: im bli偶ej ko艅ca tym mniejszy pr膮d. Musia艂bym roz艂adowa膰 telefon do prawie zera aby m贸c oceni膰 sytuacj臋. Czy mo偶na ufa膰 w tym odczytom ? Robi艂e艣 por贸wnanie z miernikiem ?

im szybsze 艂adowanie/roz艂adowanie tym mniej energii
zmagazynujesz/odzyskasz.

No w艂a艣nie jest dok艂adnie odwrotnie. Zak艂ada艂em, 偶e tak b臋dzie ale ju偶 od dw贸ch niezale偶nych os贸b us艂ysza艂em (poza w艂asnymi obserwacjami), 偶e mam jak膮艣 turbo 艂adowark臋 a w dodatku d艂u偶ej trzyma bateria po takim na艂adowaniu. By膰 mo偶e obserwacje s膮 zafa艂szowane gdy偶 na szybkiej 艂adowarce zwykle dobija si臋 do 100% a na wolniejszej - niekoniecznie. Zielony LED zapala si臋 prawdopodobnie przed uko艅czeniem 艂adowania na 100%.

w normalnych telefonach, samsungach S-co艣tam,
sony Xperia co艣tam, htc desire Z i podobnych, pr膮d 艂adowania jest
ograniczany do pi razy oko 500-600 mA.

Przez telefon czy przez 艂adowarki?

mo偶esz mie膰 艂adowark臋 kt贸ra ma
mo偶liwo艣c dostarczenia 5 amper,

Bez przesady. Napisaliby o tym na obudowie :-) Poza tym radiator musia艂by by膰 wielko艣ci buta :-D 艁adowarki od HTC to male艅stwa.
Ale jest jedna rzecz: telefon na tej 艂adowarce grzeje si臋 wyczuwalnie, 艂adowarka te偶 ciep艂a, a na pozosta艂ych - kompletnie nie ma tego efektu. To sugeruje inn膮 prac臋.

Zazwyczaj firmowe 艂adowarki "daj膮" 1 amper, coraz wi臋cej chi艅skich
podr贸bek te偶.
Zmierz pr膮d - potem pogadamy

Ok, widgetem wystarczy? Musz臋 zaczeka膰 a偶 si臋 roz艂aduje gdy偶 dopiero wtedy "pr膮d b臋dzie" :-) W tej chwili mam telefon na艂adowany wi臋c pojutrze napisz臋 je艣li nie uda mi si臋 go roz艂adowa膰 w ci膮gu dnia.

Marek

Data: 2013-06-14 22:44:03
Autor: ToMasz
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
mo偶e to dobry objaw?

S膮dzisz, 偶e 艂adowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pami臋tam)
powinno trwa膰 kilka godzin?
nie. PRzyk艂ad: ogniwa w samochodach na pr膮d, mozesz na艂adowa膰 szybko, ale 75% pojemno艣ci i 50% trwa艂o艣ci. 100% trwa艂o艣ci i 100% pojemno艣ci osi膮gniesz tylko 艂aduj膮c wolno. Kiedy艣 wolno to by艂o 20 godzin. Nikt z kr贸tkofalowc贸w, Cb radiowc贸w i innych u偶ytkownik贸w akumulator贸w nie p艂aka艂, bo by艂o wiadomo jak to dzia艂a. teraz 艣wiadomo艣c spad艂a, aliczba u偶ytkownik贸w kom贸rek wzros艂a..
Zreszt膮 oryginalna 艂adowarka HTC 艂aduje w
1.5h wi臋c raczej producent uzna艂, 偶e tak b臋dzie ok.
za wygod臋 p艂acisz trwa艂o艣ci膮.
Zreszt膮 chyba
elektronika w telefonie powinna nadzorowa膰 prawid艂owo艣膰 procesu 艂adowania.
tak, ale nie przeskoczy chemii w ogniwie

Mam miernik. Musia艂bym kabel rozcina膰 aby zmierzy膰 pr膮d.:-(
tnij w najgorszej 艂adowarce

[...]

mniej wi臋cej si臋 zgadza艂o, tylko 偶e ja pod艂膮czy艂em  baterie do telefonu jednym kabelkiem, a drugim by艂 amperomierz. nie trzeba ci膮膰....

im szybsze 艂adowanie/roz艂adowanie tym mniej energii
zmagazynujesz/odzyskasz.

No w艂a艣nie jest dok艂adnie odwrotnie.
nie masz racji. wyobra藕 sobie 偶e bateria w kom贸rce jest zwyk艂ym kwasowym akumulatorem, ale 偶eby si臋 nie wyla艂 jest w nim g膮bka. ile艣tam trwa przes膮czenie si臋 elektroiltu przez g膮bk臋, wiec im wolniej 艂adujesz tym lepiej na艂adujesz. przyk艂ad z przedszkola - ale tak to dzia艂a.
(.......)
nie gadam z Tob膮 na temat :pod艂膮czy艂em i po 1.5godzinie by艂a zielona dioda. to nie jest metoda pomiarowa
Zmierz pr膮d - potem pogadamy

Ok, widgetem wystarczy?
jak dzia艂a to wystarczy. nie w ka偶dym telefonie dzia艂a, jak nie dzia艂a to pokazuje zero amper.

ToMasz

Data: 2013-06-14 23:35:51
Autor: Marek
W dniu 2013-06-14 22:44, ToMasz pisze:
mo偶e to dobry objaw?

S膮dzisz, 偶e 艂adowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pami臋tam)
powinno trwa膰 kilka godzin?
nie.

No wi臋c to niedobrym jest objawem jak sobie odpowiedzia艂e艣 :-)

PRzyk艂ad: ogniwa w samochodach na pr膮d, mozesz na艂adowa膰 szybko,

Ale to innego typu ogniwa wi臋c i inne regu艂y tam obowi膮zuj膮.

Zreszt膮 oryginalna 艂adowarka HTC 艂aduje w
1.5h wi臋c raczej producent uzna艂, 偶e tak b臋dzie ok.
za wygod臋 p艂acisz trwa艂o艣ci膮.

No dobrze, ale ja prawie zawsze 艂adowa艂em szybko. Telefon mam 2 lata a bateria dzia艂a tak jak by艂aby nowa. Nie zauwa偶y艂em drastycznego uszczerbku na kondycji baterii.

mniej wi臋cej si臋 zgadza艂o, tylko 偶e ja pod艂膮czy艂em  baterie do telefonu
jednym kabelkiem, a drugim by艂 amperomierz. nie trzeba ci膮膰....

W HTC bateria jest zakamuflowana. Musia艂bym rozebra膰 telefon a to wyczyn. Pewnie jakie艣 ukryte 艣ruby i zaczepy.

Ok, widgetem wystarczy?
jak dzia艂a to wystarczy. nie w ka偶dym telefonie dzia艂a, jak nie dzia艂a
to pokazuje zero amper.

No to mam pierwszy test na wolnej 艂adowarce 1A. Roz艂adowa艂em telefon do zera a pomiar robi艂em widgetem. No i wygl膮da to tak, 偶e zaraz po pod艂膮czeniu pr膮d 艂adowania to 7mA i ro艣nie powoli przez kilka minut do nieco ponad 400mA. Potem nast臋puje spadek po ok 10 minutach do 340mA, trzyma tak spory odcinek czasu i w ko艅cowej fazie po kilku godzinach maleje a偶 do zera. Za艂贸偶my, 偶e ta ko艅cowa faza rozci膮ga si臋 na ostatni膮 godzin臋 艂adowania.

Nie do ko艅ca wiem co widget pokazuje. Przypuszczam, 偶e pr膮d p艂yn膮cy do/z baterii - niezale偶nie od kierunku. Gdy nie 艂aduj臋 telefonu, to potrafi mi pokaza膰 np. 100...220mA. Czyli domy艣lam si臋, 偶e chodzi o roz艂adowywanie.

Marek

Data: 2013-06-16 22:20:30
Autor: ToMasz
W dniu 14.06.2013 23:35, Marek pisze:
[...]

bia艂y piorun - roz艂adowanie, zielony - 艂adowanie. z tego co napisa艂e艣, wynika ze 艂adowarka potrafi 400 telefon nie chce. zr贸b 艂adowanie szybk膮 艂adowark膮
ToMasz

kiedy艣 w zamierzch艂ych czasach, asus ( i moze inne firmy) informowa艂y telefon ze jest pod艂膮czony do 艂adowarki usb, zwieraj膮c piny data+ i data-. Moze teraz htc te偶 ma jaki艣 zwarty pin?

Data: 2013-06-16 23:13:06
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Dnia Sun, 16 Jun 2013 22:20:30 +0200, ToMasz napisa(a):
kiedy w zamierzch硑ch czasach, asus ( i moze inne firmy) informowa硑 telefon ze jest pod潮czony do 砤dowarki usb, zwieraj眂 piny data+ i data-. Moze teraz htc te ma jaki zwarty pin?

Nie wiem jak HTC, ale Samsung bez takiego zwarcia nie chce sie
ladowac.

J.

Data: 2013-06-16 23:27:54
Autor: Marek
W dniu 2013-06-16 22:20, ToMasz pisze:

bia艂y piorun - roz艂adowanie, zielony - 艂adowanie.

Aaahaaa ... nie zwr贸ci艂em uwagi na zmieniaj膮cy si臋 kolor. Dzi臋ki :-)

z tego co napisa艂e艣,
wynika ze 艂adowarka potrafi 400 telefon nie chce. zr贸b 艂adowanie szybk膮
艂adowark膮

W艂a艣nie zrobi艂em drugi test - roz艂adowa艂em telefon i pod艂膮czy艂em oryginaln膮 艂adowark臋 HTC. W szczytowym momencie pr膮d 艂adowania wynosi艂 820mA! Czyli 2x wi臋cej.

[...]

Musz臋 to pomierzy膰. Wiesz... nie s膮dz臋 aby takie oszustwo wprowadzili gdy偶 na Galaxy S III te偶 艂adowanie jest w wersji turbo a to innej firmy produkt. Szansa na honorowanie tej sztuczki przez 2 niezale偶ne firmy jest ma艂a. P贸ki co obstawiam, 偶e 艂adowarki USB masowo s膮 fa艂szowane je艣li chodzi o pr膮d wyj艣ciowy. 1A w praktyce oznacza 500mA. Na kilku niezale偶nych 艂adowarkach - w tym firmowych (np. Philips 2207, Samsung - do艂膮czana do S III) zauwa偶y艂em, 偶e oba telefony 艂aduj膮 si臋 d艂ugo. Pr膮d贸w nie mierzy艂em ale - jak 艂atwo si臋 domy艣li膰 - s膮 o po艂ow臋 ni偶sze.

Marek

Data: 2013-06-16 23:40:11
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Dnia Sun, 16 Jun 2013 23:27:54 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2013-06-16 22:20, ToMasz pisze:
kiedy w zamierzch硑ch czasach, asus ( i moze inne firmy) informowa硑
telefon ze jest pod潮czony do 砤dowarki usb, zwieraj眂 piny data+ i
data-. Moze teraz htc te ma jaki zwarty pin?

Musz to pomierzy. Wiesz... nie s眃z aby takie oszustwo wprowadzili gdy na Galaxy S III te 砤dowanie jest w wersji turbo a to innej firmy produkt. Szansa na honorowanie tej sztuczki przez 2 niezale縩e firmy jest ma砤.

To akurat aktualny standard
http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports_and_accessory_charging_adapters

P髃i co obstawiam, 縠 砤dowarki USB masowo s fa硈zowane je秎i chodzi o pr眃 wyj禼iowy. 1A w praktyce oznacza 500mA.

Ale to by trzeba ch-ke pradowa napieciowa zdjac.
Prosta robota, ale te piny takie male ze podlaczyc sie nie mozna :-)

J.

Data: 2013-06-17 00:16:41
Autor: Marek
W dniu 2013-06-16 23:40, J.F. pisze:

To akurat aktualny standard
http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports_and_accessory_charging_adapters

Ha! Tam jest link do dokumentacji BC v 1.2. Rozumiem teraz jak to dzia砤. Nie jest jednak dla mnie oczywiste po co te negocjacje pr眃owe? Czy 砤dowarki nie powinny dawa dowolnie du縠go pr眃u a urz眃zenia mobilne bra tyle i le potrzebuj?

Ale to by trzeba ch-ke pradowa napieciowa zdjac.
Prosta robota, ale te piny takie male ze podlaczyc sie nie mozna :-)

Kabel USB trzeba ci辨 i tyle :-)

Marek

Data: 2013-06-17 01:17:49
Autor: Maciej Bebenek
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Ha! Tam jest link do dokumentacji BC v 1.2. Rozumiem teraz jak to dzia艂a.
Nie jest jednak dla mnie oczywiste po co te negocjacje pr膮dowe? Czy
艂adowarki nie powinny dawa膰 dowolnie du偶ego pr膮du a urz膮dzenia mobilne
bra膰 tyle i le potrzebuj膮?

Panie, taka 艂adowarka, zgodna z Pa艅sk膮 norm膮, to by i ze 100 dolar贸w mog艂a
kosztowa膰. A kogo na to sta膰, w dzisiejszych czasach ;-)

Data: 2013-06-17 08:36:56
Autor: Marek
W dniu 2013-06-17 01:17, Maciej Bebenek pisze:

Panie, taka 艂adowarka, zgodna z Pa艅sk膮 norm膮, to by i ze 100 dolar贸w mog艂a
kosztowa膰.

Dolara w Chinach :-)
Podobno jest scalak, kt贸ry to realizuje. Ogl膮da艂em gdzie艣 w sieci ulotk臋 zainteresowany tematem. Pewnie za wspomnianego dolara mo偶na go kupi膰.

A kogo na to sta膰, w dzisiejszych czasach ;-)

A tak na serio - jako艣 to dzia艂a w HTC za 13z艂. Zapewne na sztywno zaimplementowany jest jeden z tych "algorytm贸w" negocjacyjnych a raczej informacyjnych.

Tak czy owak zupe艂nie nie rozumiem po co w og贸le tak si臋 to komplikuje zamiast podawa膰 stabilizowane napi臋cie plus (du偶y) pr膮d, kt贸ry b臋dzie odpowiednio sterowany przez uk艂ad 艂adowania w telefonach. Od dupy strony rozwi膮zanie.

Marek

Data: 2013-06-17 12:00:21
Autor: J.F
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
U偶ytkownik "Maciej Bebenek"  napisa艂
[...]

Chyba nie - bo z tego co widze to DCP ma po prostu zwarte linie D+/-
Negocjacje dotycza zwyklego portu USB w komputerze i mocniejszego portu w komputerze.

Zas zwykla ladowarka, no coz - jak pisalem, zapasu napiecia jest diablo malo ..

J.

Data: 2013-06-18 01:50:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"Marek" kpdfn1$t08$1@node2.news.atman.pl

Bez przesady. Napisaliby o tym na obudowie :-) Poza tym radiator musia砨y by wielko禼i buta :-D dowarki od HTC to male駍twa.

Sztabka mo縠 mie moc megawatow -- a radiatora nie b阣zie potrzebowa砤.
Wa縩e, ile mocy od硂縴 si w 砤dowarce, nie za to, ile 砤dowarka odda;
a owe 1000mA to wielko舵 charakteryzuj眂a mo縧iwo舵 oddania mocy, nie
za pozostawienia w sobie.

Data: 2013-06-18 02:19:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kpo7ei$dm7$1@speranza.aioe.org

[...]

Oddanie nie w postaci bezu縴tecznego ciep砤,
ale w u縴tecznej elektryczno禼i -- rzecz jasna.

-=-

IMO potrzebna jest mocna 砤dowarka -- daj眂a stabilne 5 wolt體 (lub nieco
wy縮ze napi阠ie) tak縠 pod solidnym obci笨eniem -- przyk砤dowo 2 amper體. :)
Mo縩a te zobaczy, do czego jest wykorzystywany pi眛y (dodatkowy) pin we
wtyczce USB -- by mo縠 jest jako po潮czony opornikiem z innym pinem,
przez co m體i telefonowi o tym, 縠 (UWAGA!!) ;) oto mamy do czynienia
z oryginaln 砤dowark -- tu nie trzeba zmy秎nej elektroniki XXII wieku.

Data: 2013-06-18 11:48:20
Autor: J.F
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa w
[...]

No, zazwyczaj sa jakies straty, i nawet jak minimalne, to 1% od 1MW rozgrzeje sztabke do czerwonosci.

Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..

J.

Data: 2013-06-18 13:03:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F" 51c02ce9$0$1220$65785112@news.neostrada.pl

No, zazwyczaj sa jakies straty, i nawet jak minimalne, to 1% od 1MW rozgrzeje sztabke do czerwonosci.

Jako elektrownie daj z siebie magawaty. A z elektrowni do domu s po drodze transformatory.
Jakiego radiatora trzeba dla megawat體, skoro dla 25 wat體 trzeba tak du縠go jak but?

> [...]

Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..

S przetwornice na 300 wat體 z 12 wolt體 na 230 wolt體 ma砮 jak pude砶o papieros體.

Data: 2013-06-18 13:52:32
Autor: J.F
[...]

Ale wiesz jakie sa duze ? Szczegolnie ze one ciepla to juz gigawaty produkuja i radiatory maja  100-200 m wysokosci :-)

A z elektrowni do domu s po drodze transformatory.

takie malutkie jak sztabka, nieprawdaz ?

Akurat transformatory maja swoje stare prawa i moc przenoszona zalezy od wielkosci (i czestotliwosci).

Jakiego radiatora trzeba dla megawat體, skoro dla 25 wat體 trzeba tak du縠go jak but?

Dwie chlodnice samochodowe powiedzmy. Pod warunkiem ze wiatraki zapewnia 200km/h :-)

Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..
S przetwornice na 300 wat體 z 12 wolt體 na 230 wolt體 ma砮 jak pude砶o papieros體.

Sprawdzone ?
Bo zasilacz do notebooka ma ~2 paczki i 150W.

J.

Data: 2013-06-18 14:56:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F" 51c04a05$0$1227$65785112@news.neostrada.pl

Ale wiesz jakie sa duze ? Szczegolnie ze one ciepla to juz gigawaty produkuja i radiatory maja  100-200 m wysokosci :-)

Mega -- to milion a milion po潮czonych but體 nie daje powierzchni
(czyli i skuteczno禼i oddawania ciep砤) milion razy wi阫szej ni
jeden but.

A z elektrowni do domu s po drodze transformatory.

takie malutkie jak sztabka, nieprawdaz ?

Je秎i przez sztabk dobrego przewodnika (nie 縠liwa, ale czego lepszego)
przepu禼isz ma硑 pr眃 (rz阣u kilku amper體 -- jak to czyni energetyka)
uzyskasz bez trudu gigawaty -- na odpowiednio du縴m napi阠iu.

[...]

Zobacz, jakie moce przesy砤j linie najwy縮zych napi赕.
Dla 110 kV to kilkaset kW, ale s (albo cho by硑 kiedy)
i napi阠ia rz阣u 600 kV -- tam masz bez trudu megawaty
a ch硂dnic samochodowych nie ma. I wiesz, z czego s
przewody w energetyce? Ze z硂ta, ze srebra, z miedzi?...

Z aluminium raczej. :)

[...]

Ja nie sprawdza砮m.

Bo zasilacz do notebooka ma ~2 paczki i 150W.

S 砤dowarki (z przetwornicami) do akumulator體 samochodowych
(kwasowych) daj眂e 15 wolt體 i 10 amper體. A wiesz, jak s
malutkie?

Data: 2013-06-18 17:22:26
Autor: J.F
[...]

Energetyka to juz dawno przerobila, i 1GW transformator odpowiednio duzy musi byc.

Nawet nie wiem czy takie robia, czy jednak za duze i trzeba dac kilka po np 200MVA

[...]

Bo tak taniej :-)

Policz powierzchnie linii i porownaj z chlodnica.
A potem zwin to w cewke i zobacz do ilu sie rozgrzeje - nie bez powodu transformatory sa olejem wypelnione.

Jak 4 paczki papierosow ?

J.

Data: 2013-06-19 12:23:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F" 51c07b37$0$1208$65785112@news.neostrada.pl

Energetyka to juz dawno przerobila, i 1GW transformator odpowiednio duzy musi byc.

Odpowiednio, czyli (GW/25W)*wielko舵(but) -- tak?

kW 3. MW 6, GW 9

A teraz we 10^9 podziel przez 25 (pomn罂 przez 4 i podziel przez 10^2)
i zobacz, czy to aby na pewno 'odpowiednio'. Ja nie jestem panienk,
kt髍 nale縴 bajerowa, aby zap硂dni. :) 25 wat體 dla zasilarki to
niedu縪 i radiator wielko禼i buta raczej nie jest potrzebny.

Nawet nie wiem czy takie robia, czy jednak za duze i trzeba dac kilka po np 200MVA

Nie wiem. Ja chyba pisa砮m o megawatach. I megawaty s przesy砤ne -- linie
energetyczne maj kilka amper體 i mog mie kilkaset tysi阠y wolt體, co daje
megawaty.

[...]

Wi阠 dlaczego przewody w 禼ianach polskich (nie wiem, jak
jest w innych pa駍twach) mieszka/dom體 s teraz miedziane,
wcze秐iej by硑 aluminiowe i dlaczego 縜den przew骴 po潮czeniowy
(do 縠lazka, odkurzacza, telewizora, komputera, lampki nocnej
itp.) nie jest z aluminium?

I dlaczego energetyka nie przejdzie na mied?
[woli aluminium ni mie?]

Aluminium jest lekkie i raczej kruche.

Policz powierzchnie linii i porownaj z chlodnica.

We lini d硊go禼i 1 metra i policz.
(ja pisa砮m o sztabce)

A potem zwin to w cewke i zobacz do ilu sie rozgrzeje - nie bez powodu transformatory sa olejem wypelnione.

Nie bez powodu. Olejem transformatorowym.

[...]

S r罂ne paczki papieros體 (cho鎎y s lajty/lighty)
i s r罂ne inwertery. Ja widzia砮m co i o tym napisa砮m.

Data: 2013-06-21 22:46:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kpples$t0d$1@speranza.aioe.org

[...]

Pono najwy縮ze napi阠ia w przesy砤niu energii to 750 kV
i w體czas nat昕enia si阦aj 100 A -- czyli jak nic ponad
p蟪 setki megawat體 a jednak radiator體 nie potrzeba. :)

Nie jest wa縩a przesy砤na moc -- wa縩a jest moc ODKDANA!

5 cm takiej linii te mam moc 50 MW i tam na pewno nie
ma stosownie du縠go (mierzonego butoliczb) radiatora.

Data: 2013-06-22 20:48:20
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?
Dnia Fri, 21 Jun 2013 22:46:02 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"Eneuel Leszek Ciszewski" kpples$t0d$1@speranza.aioe.org
Pono najwy縮ze napi阠ia w przesy砤niu energii to 750 kV
i w體czas nat昕enia si阦aj 100 A -- czyli jak nic ponad
p蟪 setki megawat體 a jednak radiator體 nie potrzeba. :)

Pol setki powiadasz, 75MW ? Generator w Belchatowie mial 360MW. A tych generatorow stalo tam 12.
Nadal stoja, tylko im moc podniesiono i dobudowano kolejny - 858MW.

I linii 750kV tam nie ma. To ile drutow wychodzi wg ciebie z
elektrowni ?
Nie jest wa縩a przesy砤na moc -- wa縩a jest moc ODKDANA!
5 cm takiej linii te mam moc 50 MW i tam na pewno nie
ma stosownie du縠go (mierzonego butoliczb) radiatora.

ale wiesz czemu tam plynie 1000A, czy ile tam nominalny prad wynosi, a
nie dwa razy wiecej ?

P.S. Ladowarke najciezsza wybrac ? Pomysl dobry, ale za stary
http://deser.pl/deser/1,111858,13637968,Co_mozna_znalezc_w_chinskim_akumulatorze__Bardzo_ciekawe.html
http://deser.pl/deser/51,111858,13348576.html?i=0&bo=1
http://deser.pl/deser/1,111857,13469244,Chinski_przekret_z_orzechami_wloskimi__Po_rozlupaniu.html
http://deser.pl/deser/1,111858,13118140,Jak_wyglada_chinski_adapter_Bluetooth_od_srodka__Zdziwicie.html

Data: 2013-06-23 14:29:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F." kkmcj2fodh7a.1tw2ffx50s2tf$.dlg@40tude.net

[...]

Nie wiem. Zasi阦n背em j陑yka u kogo, kto si na tym zna i napisa砮m.

[...]

Im wy縮zy pr眃, tym wi阫sze straty. W lutownicy jest malutkie
napi阠ie i stosownie du縴 pr眃, kt髍y rozgrzewa grot do舵 mocno,
cho ten grot jest z miedzi a (rozs眃ni ludzie) maj groty srebrzone. :)

P.S. Ladowarke najciezsza wybrac ? Pomysl dobry, ale za stary

To ja pisa砮m, 縠 niekoniecznie wysoka masa idzie w parze [wodnej?] z wydajno禼i.

[...]

Orzechy bank體 rozlokowanych na terenie RP nie s takie... ;)
A Citi daje nawet ciasteczka i czekoladki... Tak, wiem -- ciasteczka
daje niemal ka縟y, ale Citi daje takie, kt髍e mo縩a je舵, a nie takie,
kt髍e wymagaj klikania -- >>tak, wiem i zgadzam si na jedzenie<<...
[czy jako podobnie]

-=-

BTW innych, przyziemnych, ciekawszych spraw z innych post體:

Ju 禼i眊n背em ponad 1.2 GB mapy OSM na smartfon. :)
Idzie szybko -- kilka KB na sekund, ale nie na ka縟 sekund... ;)

A s takie mapy, kt髍e ci眊n si z szybko禼i kilkunastu Mb/s...
(na ka縟)

Data: 2013-06-14 22:39:32
Autor: Klaskon
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?

U偶ytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisa艂 w wiadomo艣ci

 Chcia艂bym kupi膰 艂adowark臋, kt贸ra b臋dzie tak sprawna jak HTC - czym si臋
kierowa膰? Czy s膮 jakie艣 tajne oznaczenia? A mo偶e HTC ma monopol na dobre
艂adowarki i tym tajnym kodem jest "htc"?

Na oryginalnej 艂adowarce przeczytaj jaki jest pr膮d wyj艣ciowy (output)
i kup inna z takim samym pr膮dem wyj艣ciowym. Oczywi艣cie napi臋cie wyj艣ciowe
musi by膰 takie samo jak w oryginalnej.

Data: 2013-06-14 23:37:36
Autor: Marek
W dniu 2013-06-14 22:39, Klaskon pisze:

Na oryginalnej 艂adowarce przeczytaj jaki jest pr膮d wyj艣ciowy (output)
i kup inna z takim samym pr膮dem wyj艣ciowym. Oczywi艣cie napi臋cie wyj艣ciowe
musi by膰 takie samo jak w oryginalnej.

Wszystkie 艂adowarki jakie mam maj膮 pr膮d wyj艣ciowy 1A a tylko ta od HTC 艂aduje 2-3x szybciej :-(

Marek

Data: 2013-06-15 13:31:16
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Dnia Fri, 14 Jun 2013 23:37:36 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2013-06-14 22:39, Klaskon pisze:
Na oryginalnej 砤dowarce przeczytaj jaki jest pr眃 wyj禼iowy (output)
i kup inna z takim samym pr眃em wyj禼iowym. Oczywi禼ie napi阠ie wyj禼iowe
musi by takie samo jak w oryginalnej.

Wszystkie 砤dowarki jakie mam maj pr眃 wyj禼iowy 1A a tylko ta od HTC 砤duje 2-3x szybciej :-(

Bo napiecie tez wazne, i tu sie moze kazde 0.1V liczyc :-)

Mozliwe tez ze HTC ma jakas wlasna sztuczke informowania telefonu ze
moze wiecej pradu pobrac.

J.

Data: 2013-06-15 17:52:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F." 1s8jdniamx096.oh0zpbuxzz49$.dlg@40tude.net

Bo napiecie tez wazne, i tu sie moze kazde 0.1V liczyc :-)

dowarki maj od 3 do 7 wolt體 -- oczywi禼ie 砤dowarki daj眂e niby 5 wolt體. :)

Natomiast przewody z ko馽體k USB maj zwykle 5 drut體/po潮cze/pin體 (czy jak
to nazwa) i ten dodatkowy bywa u縴wany do przesy砤nia jakiej informacji. By
mo縠 te firmowe z tego pi眛ego drutu korzystaj. Tu jest jeszcze wi阠ej pin體:

  http://www.tracyandmatt.co.uk/blogs/index.php/htc_hermes_usb_connector_pin_config

Obok napi阠ia jest te napi阠ie_pod_obci笨eniem, bo niestety te 5 wolt體 to
zazwyczaj niezbyt sta砮 napi阠ie. ;)

Pr眃 砤dowania... Tu te mo縠 by problem, bo 砤dowarka nagrzana mo縠 da
inaczej ni zimna.

-=-

Jest takie miejsce w necie, gdzie czasami ludzie maja poj阠ie o 砤dowaniu -- elektroda.

  http://www.elektroda.pl/rtvforum/index.php

-=-

Zmy秎ne 砤dowarki potrafi 砤dowa tak, aby nie przekracza temperatury.
Zazwyczaj potrzeba do tego dedykowanej 砤dowarki do dedykowanego akumulatorka.

-=-

IMO mo縩a jako prze秎edzi napi阠ie i nat昕enie na wyj禼iu 砤dowarki w trakcie
砤dowania, aby poj辨, dlaczego ta akurat 砤dowarka 砤duje szybko a tamta powoli.

-=-

Przy zadanym oporze (akumulator stale ten sam) napi阠ie musi by wy縮ze, aby
砤dowanie by硂 szybsze.,Mo縠 by tak, 縠 砤dowanie odbywa si r罂nymi etapami
i 砤dowarka firmowa potrafi dobra napi阠ie 砤dowania tak, aby na砤dowa jak
najszybciej i jednocze秐ie nie popsu akumulatora. Bywa, 縠 akumulator ma
w sobie chip (nawet NiME takie chipy mia硑) i potrafi dogada si z 砤dowark.

-=-

IMO -- albo kto wie, o co chodzi, albo trzeba to zbada. :)
(wie == ma dokumentacj lub zbada miernikami)

S硂wem -- tu mo縩a co najwy縠j pofilozofowa bez mierzenia czy czytania dokumentacji.

Data: 2013-06-16 11:11:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Mo縠. Telefon mo縠 mierzy napi阠ie podawane na wtyczk USB
i w razie spadku tego (na przyk砤d ju o 0.1V) mo縠 zmniejszy
pr眃 砤dowania akumulatora, ale 縠 砤dowarka (zewn阾rzna -- to
co jest na zewn阾rz telefonu; to, co podaje napi阠ie za wtyczk
USB) mo縠 mie solidny stabilizator napi阠ia, stosownie dostosuje
si i pomimo zmniejszenia obci笨enia w telefonie, napi阠ie na
wtyczce USB b阣zie nadal sta砮, czyloi nadal za ma砮, co sprawi,
縠 telefon b阣zie uwa縜, i nadal zbyt mocno drenuje 砤dowark
zewn阾rzn i (aby j uchroni przed spaleniem) zmniejszy pob髍
pr眃u... I tak a do minimalnego 砤dowania...

Sama r罂nica 0.1V na wtyczce niczego nie zmieni!
Ale mo縠 zmieni poprzez sterowanie 砤dowark zasadnicz/wewn阾rzn.

dowarka zewn阾rzna mo縠 by wydajna -- mo縠 da i 10A dla 5V,
ale by mo縠 telefon wymaga takiej 砤dowarki, kt髍a daje 5.1V
w trakcie obci笨enia i 5V potraktuje jako spadek mo縧iwo禼i
砤dowarki, co skwituje zmniejszeniem poboru pr眃u.

-=-

Ale to jedna z hipotez -- IMO nierealna.

-=-

Raczej telefon chce uchroni gniazdka USB w komputerze, kt髍e
bez dodatkowego 勘dania daj tylko 100mA. Je秎i z jakiego
powodu napi阠ie na wtyczce USB spada poni縠j okre秎onego
poziomu (砤dowarka zewn阾rzna nie daje rady) telefon przechodzi
na powolne 砤dowanie, aby uchroni port USB, kt髍y zbyt mocno
obci笨ony wy潮czy si zupe硁ie. I czyni tak nie zwa縜j眂 na
to, z czego jest 砤dowany -- z AC czy z USB.

To kolejna hipoteza.

-=-

I mo縩a takich namno縴 ca潮 mas.
Czysta filozofia.

-=-

IMO trzeba wzi辨 dokumentacj -- mo縩a po prostu napisa do HTC. :)
[i zagrozi wstrzymaniem pomocy humanitarnej w razie odmowy
udzielenia wszelkich informacji technicznych dotycz眂ych
budowy i dzia砤nia telefon體 HTC]

Jak pojmuj -- telefon nie jest rozbieralny i raczej nie mo縩a
秎edzi warunk體 na samym akumulatorze -- temperatury, pr眃u
砤dowania i napi阠ia panuj眂ego na zaciskach akumulatora.
mo縩a co najwy縠j zmierzy pr眃 i napi阠ie na wtyczce USB.

Mo縩a? Te nie mo縩a. Bo trzeba mie solidny miernik. ;)

dowanie jest impulsowe, mierniki za 5 pln體 s
niemiarodajne, cierpliwo舵 ma swoje granice,
gniazdo USB ma nie 4, ale wi阠ej pin體/drut體...

Chyba wiesz, ile informacji mo縩a przes砤 po jednym dodatkowym
drucie stoj眂ym obok jakiej masy? A nawet i po zasilaniu mo縩a
s砤 informacj -- s硑nne PLC idzie wprost po drutach zasilaj眂ych.

Powoln transmisj mo縩a mie za kilka groszy!
(a tu szybszej nie trzeba)

Chi馽zycy to cwani ludzie -- zawsze co wykombinuj. ;)
A ju zw砤szcza Chi馽zycy z Tajwanu.

Data: 2013-06-16 19:55:17
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?
Dnia Sun, 16 Jun 2013 11:11:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

A telefon moze miec solidny stabilizator pradu, i skoro ma plynac 1A,
to bedzie sie staral taki puscic, a nie ograniczac bez powodu :-)

stosownie dostosuje
si i pomimo zmniejszenia obci笨enia w telefonie, napi阠ie na
wtyczce USB b阣zie nadal sta砮, czyloi nadal za ma砮, co sprawi,

Z tym ze ladowarka jakas maksymalna wydajnosc ma, i powyzej niej
napiecie na pewno spadnie.

縠 telefon b阣zie uwa縜, i nadal zbyt mocno drenuje 砤dowark
zewn阾rzn i (aby j uchroni przed spaleniem) zmniejszy pob髍
pr眃u... I tak a do minimalnego 砤dowania...

O to raczej powinna sie martwic ladowarka, bo skad telefon ma wiedziec
kiedy sie spali.

Sama r罂nica 0.1V na wtyczce niczego nie zmieni!

Na USB moze byc 4.75 do 5.25V. Na 3.0 nawet 4.45V.
A ladowac trzeba do 4.2V, i zaczyna byc diablo malo miejsca na
regulacje. A jeszcze chinczyki dadza najciensza miedziana zylke, to
stabilizacja przestaje byc dobra. Zreszta w te strone poszly i
ladowarki, zeby miec ogranicznik pradu.

Chyba ze telefon ma przetwornice i ladowac moze przy mniejszych
napieciach. Ale to troche wredna konstrukcja.

Raczej telefon chce uchroni gniazdka USB w komputerze, kt髍e
bez dodatkowego 勘dania daj tylko 100mA. [...]
To kolejna hipoteza.
I mo縩a takich namno縴 ca潮 mas.
Czysta filozofia.

Niestety, standardow sie namnozylo, nigdy nie wiadomo co sie spotka.
Ale zapas napiecia ciagle malutki :-)

IMO trzeba wzi辨 dokumentacj -- mo縩a po prostu napisa do HTC. :)
[i zagrozi wstrzymaniem pomocy humanitarnej w razie odmowy
udzielenia wszelkich informacji technicznych dotycz眂ych
budowy i dzia砤nia telefon體 HTC]

Napisz. Ciekawe czy odpowiedza cos poza "nie mozemy odpowiadac za
rozne ladowarki, dlatego polecamy nasz produkt XXXX"

Jak pojmuj -- telefon nie jest rozbieralny i raczej nie mo縩a
秎edzi warunk體 na samym akumulatorze -- temperatury, pr眃u
砤dowania i napi阠ia panuj眂ego na zaciskach akumulatora.

Akurat to czesto bywa monitorowane.
mo縩a co najwy縠j zmierzy pr眃 i napi阠ie na wtyczce USB.
Mo縩a? Te nie mo縩a. Bo trzeba mie solidny miernik. ;)

Solidny miernik ma solidne kabelki i sie nie daje do tych mikrozlaczy
podlaczyc :-)

Chi馽zycy to cwani ludzie -- zawsze co wykombinuj. ;)
A ju zw砤szcza Chi馽zycy z Tajwanu.

Akurat tu namieszali ci komunistyczni :-)

J.

Data: 2013-06-17 11:24:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F." vtfw330fhtn0$.1lbg4khcrvqpp.dlg@40tude.net...

[...]

Ja nie potrzebuj tych informacji. :)

Data: 2013-06-16 15:30:32
Autor: Marek
W dniu 2013-06-15 13:31, J.F. pisze:

Mozliwe tez ze HTC ma jakas wlasna sztuczke informowania telefonu ze
moze wiecej pradu pobrac.

No i o to w w眛ku otwieraj眂ym pyta砮m :-) Istniej takie w砤秐ie sztuczki. Np. na niekt髍ych p硑tach g丑wnych w PCtach mo縩a sobie ustawi szybkie 砤dowanie po USB. Ta funkcja mo縠 si nazywa np. BC 1.1 - cokolwiek to oznacza.

Marek

Data: 2013-06-16 02:14:40
Autor: Marek
On Fri, 14 Jun 2013 23:37:36 +0200, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Wszystkie 艂adowarki jakie mam maj膮 pr膮d wyj艣ciowy 1A a tylko ta od
HTC
艂aduje 2-3x szybciej :-(

Wi臋kszo艣膰 telefonow ma tylko dwa tryby 艂adowania wolny 500mA (standard USB)  oraz szybszy 650mA. Ten drugi uzyskuje si臋 poprzez (najczesciej) zwracie na d+d-  lub rzadziej  poprzez odpowiedni dzielnik napi臋cia z Vusb do d+d-.
W jakim trybie jest aktualne 艂adowanie mo偶na odczytac z ustawienia->informacje o telefonie -> status baterii. "Ladowanie (USB)" to 艂adowanie wolne, "艁adowanie (AC)" to szybkie.

--
Marek

Data: 2013-06-16 13:05:25
Autor: the_foe
W dniu 2013-06-13 10:35, Marek pisze:
[...]

sa to zapewne tanie ladowarki jednoetapowe. Optymalne ladowanie wymaga II etap贸w: 艂膮dowania sta艂opr膮dowego  (sta艂y pr膮d zmniejszaj膮ce si臋 napi臋cie, tzw. 艂adowanie impulsowe) i na koniec 艂adowania sta艂onapi臋ciowego (sta艂e napi臋cie zmniejszaj膮cy si臋 pr膮d). Uk艂ad zwrotny takiej 艂adowarki nie jest trywialny i znacz膮co podwyzsza cen臋 urz膮dzenia. Wg mojej oceny, jakosc 艂adowarki impulsowej mozna poznac po ciezarze. Kiedy艣 kupi艂em tani chinski zast臋pnik do Nokii co by艂 tak lekki, ze wydawa艂o si臋 ze jest w srodku pusty. 艁adowa艂 2x d艂u偶ej i nigdy do konca.
--
@foe_pl

Data: 2013-06-16 15:34:44
Autor: Marek
W dniu 2013-06-16 13:05, the_foe pisze:

[...]

Widzia艂e艣 t膮 HTC?

http://www.ceneo.pl/23952711#tab=click

Ona jest mega - lekka. :-) Wygl膮da jak moja cho膰 nie mam 100% pewno艣ci co do modelu je艣li jest wi臋cej ni偶 1.

Marek

Data: 2013-06-16 15:42:25
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 USB?
Dnia Sun, 16 Jun 2013 13:05:25 +0200, the_foe napisa(a):
sa to zapewne tanie ladowarki jednoetapowe. Optymalne ladowanie wymaga II etap體: 潮dowania sta硂pr眃owego  (sta硑 pr眃 zmniejszaj眂e si napi阠ie, tzw. 砤dowanie impulsowe) i na koniec 砤dowania sta硂napi阠iowego (sta砮 napi阠ie zmniejszaj眂y si pr眃). Uk砤d zwrotny takiej 砤dowarki nie jest trywialny i znacz眂o podwyzsza cen urz眃zenia.

Tylko ze to powinno byc wbudowane w telefon, a nie w ladowarke,
szczegolnie USB.
Wg mojej oceny, jakosc 砤dowarki impulsowej mozna poznac po ciezarze.

To sie pisalo o zasilaczach komputerowych. Przy tych ladowarkowych "minimocach" nie poznasz.

Poza tym chinczycy o tym wiedza i potrafia dobalastowac urzadzenie :-(

J.

Data: 2013-06-18 01:12:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk 砤dowark USB?

"J.F." 8r543cfmpnc2.48acl4r6wbos.dlg@40tude.net

Tylko ze to powinno byc wbudowane w telefon,
a nie w ladowarke,szczegolnie USB.

I prawie na pewno jest w telefonie, nie w 砤dowarce zewn阾rznej.

Jak zidentyfikowa膰 szybk膮 艂adowark臋 US B?