Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?

Data: 2013-06-13 22:33:56
Autor: ToMasz
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
W dniu 13.06.2013 10:35, Marek pisze:
Witam,

Mam kilka ładowarek USB do telefonów. Były to nietrafione zakupy.
Wszystkie one ładują smartfony (testowałem na HTC Desire HD oraz Samsung
Galaxy III) dwukrotnie dłużej niż oryginalnie dostarczona z HTC.
może to dobry objaw? Ale przejdźmy do konkretów - jaki jest prąd ładowania? Sprawdziłeś? Miernik masz? może wystarczy "current widget"?

Samsung
ładowany tą od HTC również znacznie szybciej się ładuje niż na
oryginalnej (1.5h od całkowitego rozładowania do full'a). Chciałbym
kupić ładowarkę, która będzie tak sprawna jak HTC - czym się kierować?
im szybsze ładowanie/rozładowanie tym mniej energii zmagazynujesz/odzyskasz. w normalnych telefonach, samsungach S-cośtam, sony Xperia cośtam, htc desire Z i podobnych, prąd ładowania jest ograniczany do pi razy oko 500-600 mA. możesz mieć ładowarkę która ma możliwośc dostarczenia 5 amper, ale telfon z tej ilości prądu nie skorzysta. mało tego, w pewnych warunkach celowo zmniejszy prąd ładowania.
Czy są jakieś tajne oznaczenia? A może HTC ma monopol na dobre ładowarki
i tym tajnym kodem jest "htc"?
Zazwyczaj firmowe ładowarki "dają" 1 amper, coraz więcej chińskich podróbek też.
Zmierz prąd - potem pogadamy
ToMasz

Data: 2013-06-14 00:05:19
Autor: Marek
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
W dniu 2013-06-13 22:33, ToMasz pisze:

może to dobry objaw?

Sądzisz, że ładowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pamiętam) powinno trwać kilka godzin? Zresztą oryginalna ładowarka HTC ładuje w 1.5h więc raczej producent uznał, że tak będzie ok. Zresztą chyba elektronika w telefonie powinna nadzorować prawidłowość procesu ładowania.

Jest jeszcze jeden aspekt. Hipotetycznie wszystkie ładowarki mają wydajność 1A lecz tylko ta od HTC o niebo lepiej ładuje. Zastanawiam się czy przewody sygnałowe nie są wykorzystywane w jakiś sposób w tej ładowarce. Bo w cuda nie wierzę...

Ale przejdźmy do konkretów - jaki jest prąd
ładowania? Sprawdziłeś? Miernik masz?

Mam miernik. Musiałbym kabel rozcinać aby zmierzyć prąd.:-(

może wystarczy "current widget"?

A o tym nie pomyślałem :-) Właśnie zainstalowałem to cudo. Odczyty mam zmieniające się w takt ładowania: im bliżej końca tym mniejszy prąd. Musiałbym rozładować telefon do prawie zera aby móc ocenić sytuację. Czy można ufać w tym odczytom ? Robiłeś porównanie z miernikiem ?

im szybsze ładowanie/rozładowanie tym mniej energii
zmagazynujesz/odzyskasz.

No właśnie jest dokładnie odwrotnie. Zakładałem, że tak będzie ale już od dwóch niezależnych osób usłyszałem (poza własnymi obserwacjami), że mam jakąś turbo ładowarkę a w dodatku dłużej trzyma bateria po takim naładowaniu. Być może obserwacje są zafałszowane gdyż na szybkiej ładowarce zwykle dobija się do 100% a na wolniejszej - niekoniecznie. Zielony LED zapala się prawdopodobnie przed ukończeniem ładowania na 100%.

w normalnych telefonach, samsungach S-cośtam,
sony Xperia cośtam, htc desire Z i podobnych, prąd ładowania jest
ograniczany do pi razy oko 500-600 mA.

Przez telefon czy przez ładowarki?

możesz mieć ładowarkę która ma
możliwośc dostarczenia 5 amper,

Bez przesady. Napisaliby o tym na obudowie :-) Poza tym radiator musiałby być wielkości buta :-D Ładowarki od HTC to maleństwa.
Ale jest jedna rzecz: telefon na tej ładowarce grzeje się wyczuwalnie, ładowarka też ciepła, a na pozostałych - kompletnie nie ma tego efektu. To sugeruje inną pracę.

Zazwyczaj firmowe ładowarki "dają" 1 amper, coraz więcej chińskich
podróbek też.
Zmierz prąd - potem pogadamy

Ok, widgetem wystarczy? Muszę zaczekać aż się rozładuje gdyż dopiero wtedy "prąd będzie" :-) W tej chwili mam telefon naładowany więc pojutrze napiszę jeśli nie uda mi się go rozładować w ciągu dnia.

Marek

Data: 2013-06-14 22:44:03
Autor: ToMasz
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
może to dobry objaw?

Sądzisz, że ładowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pamiętam)
powinno trwać kilka godzin?
nie. PRzykład: ogniwa w samochodach na prąd, mozesz naładować szybko, ale 75% pojemności i 50% trwałości. 100% trwałości i 100% pojemności osiągniesz tylko ładując wolno. Kiedyś wolno to było 20 godzin. Nikt z krótkofalowców, Cb radiowców i innych użytkowników akumulatorów nie płakał, bo było wiadomo jak to działa. teraz świadomośc spadła, aliczba użytkowników komórek wzrosła..
Zresztą oryginalna ładowarka HTC ładuje w
1.5h więc raczej producent uznał, że tak będzie ok.
za wygodę płacisz trwałością.
Zresztą chyba
elektronika w telefonie powinna nadzorować prawidłowość procesu ładowania.
tak, ale nie przeskoczy chemii w ogniwie

Mam miernik. Musiałbym kabel rozcinać aby zmierzyć prąd.:-(
tnij w najgorszej ładowarce

[...]

mniej więcej się zgadzało, tylko że ja podłączyłem  baterie do telefonu jednym kabelkiem, a drugim był amperomierz. nie trzeba ciąć....

im szybsze ładowanie/rozładowanie tym mniej energii
zmagazynujesz/odzyskasz.

No właśnie jest dokładnie odwrotnie.
nie masz racji. wyobraź sobie że bateria w komórce jest zwykłym kwasowym akumulatorem, ale żeby się nie wylał jest w nim gąbka. ileśtam trwa przesączenie się elektroiltu przez gąbkę, wiec im wolniej ładujesz tym lepiej naładujesz. przykład z przedszkola - ale tak to działa.
(.......)
nie gadam z Tobą na temat :podłączyłem i po 1.5godzinie była zielona dioda. to nie jest metoda pomiarowa
Zmierz prąd - potem pogadamy

Ok, widgetem wystarczy?
jak działa to wystarczy. nie w każdym telefonie działa, jak nie działa to pokazuje zero amper.

ToMasz

Data: 2013-06-14 23:35:51
Autor: Marek
W dniu 2013-06-14 22:44, ToMasz pisze:
może to dobry objaw?

Sądzisz, że ładowanie baterii Li-Jon (czy polimerowa - nie pamiętam)
powinno trwać kilka godzin?
nie.

No więc to niedobrym jest objawem jak sobie odpowiedziałeś :-)

PRzykład: ogniwa w samochodach na prąd, mozesz naładować szybko,

Ale to innego typu ogniwa więc i inne reguły tam obowiązują.

Zresztą oryginalna ładowarka HTC ładuje w
1.5h więc raczej producent uznał, że tak będzie ok.
za wygodę płacisz trwałością.

No dobrze, ale ja prawie zawsze ładowałem szybko. Telefon mam 2 lata a bateria działa tak jak byłaby nowa. Nie zauważyłem drastycznego uszczerbku na kondycji baterii.

mniej więcej się zgadzało, tylko że ja podłączyłem  baterie do telefonu
jednym kabelkiem, a drugim był amperomierz. nie trzeba ciąć....

W HTC bateria jest zakamuflowana. Musiałbym rozebrać telefon a to wyczyn. Pewnie jakieś ukryte śruby i zaczepy.

Ok, widgetem wystarczy?
jak działa to wystarczy. nie w każdym telefonie działa, jak nie działa
to pokazuje zero amper.

No to mam pierwszy test na wolnej ładowarce 1A. Rozładowałem telefon do zera a pomiar robiłem widgetem. No i wygląda to tak, że zaraz po podłączeniu prąd ładowania to 7mA i rośnie powoli przez kilka minut do nieco ponad 400mA. Potem następuje spadek po ok 10 minutach do 340mA, trzyma tak spory odcinek czasu i w końcowej fazie po kilku godzinach maleje aż do zera. Załóżmy, że ta końcowa faza rozciąga się na ostatnią godzinę ładowania.

Nie do końca wiem co widget pokazuje. Przypuszczam, że prąd płynący do/z baterii - niezależnie od kierunku. Gdy nie ładuję telefonu, to potrafi mi pokazać np. 100...220mA. Czyli domyślam się, że chodzi o rozładowywanie.

Marek

Data: 2013-06-16 22:20:30
Autor: ToMasz
W dniu 14.06.2013 23:35, Marek pisze:
[...]

biały piorun - rozładowanie, zielony - ładowanie. z tego co napisałeś, wynika ze ładowarka potrafi 400 telefon nie chce. zrób ładowanie szybką ładowarką
ToMasz

kiedyś w zamierzchłych czasach, asus ( i moze inne firmy) informowały telefon ze jest podłączony do ładowarki usb, zwierając piny data+ i data-. Moze teraz htc też ma jakiś zwarty pin?

Data: 2013-06-16 23:13:06
Autor: J.F.
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
Dnia Sun, 16 Jun 2013 22:20:30 +0200, ToMasz napisa(a):
kiedy w zamierzchych czasach, asus ( i moze inne firmy) informoway telefon ze jest podczony do adowarki usb, zwierajc piny data+ i data-. Moze teraz htc te ma jaki zwarty pin?

Nie wiem jak HTC, ale Samsung bez takiego zwarcia nie chce sie
ladowac.

J.

Data: 2013-06-16 23:27:54
Autor: Marek
W dniu 2013-06-16 22:20, ToMasz pisze:

biały piorun - rozładowanie, zielony - ładowanie.

Aaahaaa ... nie zwróciłem uwagi na zmieniający się kolor. Dzięki :-)

z tego co napisałeś,
wynika ze ładowarka potrafi 400 telefon nie chce. zrób ładowanie szybką
ładowarką

Właśnie zrobiłem drugi test - rozładowałem telefon i podłączyłem oryginalną ładowarkę HTC. W szczytowym momencie prąd ładowania wynosił 820mA! Czyli 2x więcej.

[...]

Muszę to pomierzyć. Wiesz... nie sądzę aby takie oszustwo wprowadzili gdyż na Galaxy S III też ładowanie jest w wersji turbo a to innej firmy produkt. Szansa na honorowanie tej sztuczki przez 2 niezależne firmy jest mała. Póki co obstawiam, że ładowarki USB masowo są fałszowane jeśli chodzi o prąd wyjściowy. 1A w praktyce oznacza 500mA. Na kilku niezależnych ładowarkach - w tym firmowych (np. Philips 2207, Samsung - dołączana do S III) zauważyłem, że oba telefony ładują się długo. Prądów nie mierzyłem ale - jak łatwo się domyślić - są o połowę niższe.

Marek

Data: 2013-06-16 23:40:11
Autor: J.F.
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
Dnia Sun, 16 Jun 2013 23:27:54 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2013-06-16 22:20, ToMasz pisze:
kiedy w zamierzchych czasach, asus ( i moze inne firmy) informoway
telefon ze jest podczony do adowarki usb, zwierajc piny data+ i
data-. Moze teraz htc te ma jaki zwarty pin?

Musz to pomierzy. Wiesz... nie sdz aby takie oszustwo wprowadzili gdy na Galaxy S III te adowanie jest w wersji turbo a to innej firmy produkt. Szansa na honorowanie tej sztuczki przez 2 niezalene firmy jest maa.

To akurat aktualny standard
http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports_and_accessory_charging_adapters

Pki co obstawiam, e adowarki USB masowo s faszowane jeli chodzi o prd wyjciowy. 1A w praktyce oznacza 500mA.

Ale to by trzeba ch-ke pradowa napieciowa zdjac.
Prosta robota, ale te piny takie male ze podlaczyc sie nie mozna :-)

J.

Data: 2013-06-17 00:16:41
Autor: Marek
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?
W dniu 2013-06-16 23:40, J.F. pisze:

To akurat aktualny standard
http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports_and_accessory_charging_adapters

Ha! Tam jest link do dokumentacji BC v 1.2. Rozumiem teraz jak to dziaa. Nie jest jednak dla mnie oczywiste po co te negocjacje prdowe? Czy adowarki nie powinny dawa dowolnie duego prdu a urzdzenia mobilne bra tyle i le potrzebuj?

Ale to by trzeba ch-ke pradowa napieciowa zdjac.
Prosta robota, ale te piny takie male ze podlaczyc sie nie mozna :-)

Kabel USB trzeba ci i tyle :-)

Marek

Data: 2013-06-17 01:17:49
Autor: Maciej Bebenek
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
Marek <precz@spamowi.com> wrote:

Ha! Tam jest link do dokumentacji BC v 1.2. Rozumiem teraz jak to działa.
Nie jest jednak dla mnie oczywiste po co te negocjacje prądowe? Czy
ładowarki nie powinny dawać dowolnie dużego prądu a urządzenia mobilne
brać tyle i le potrzebują?

Panie, taka ładowarka, zgodna z Pańską normą, to by i ze 100 dolarów mogła
kosztować. A kogo na to stać, w dzisiejszych czasach ;-)

Data: 2013-06-17 08:36:56
Autor: Marek
W dniu 2013-06-17 01:17, Maciej Bebenek pisze:

Panie, taka ładowarka, zgodna z Pańską normą, to by i ze 100 dolarów mogła
kosztować.

Dolara w Chinach :-)
Podobno jest scalak, który to realizuje. Oglądałem gdzieś w sieci ulotkę zainteresowany tematem. Pewnie za wspomnianego dolara można go kupić.

A kogo na to stać, w dzisiejszych czasach ;-)

A tak na serio - jakoś to działa w HTC za 13zł. Zapewne na sztywno zaimplementowany jest jeden z tych "algorytmów" negocjacyjnych a raczej informacyjnych.

Tak czy owak zupełnie nie rozumiem po co w ogóle tak się to komplikuje zamiast podawać stabilizowane napięcie plus (duży) prąd, który będzie odpowiednio sterowany przez układ ładowania w telefonach. Od dupy strony rozwiązanie.

Marek

Data: 2013-06-17 12:00:21
Autor: J.F
Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?
Użytkownik "Maciej Bebenek"  napisał
[...]

Chyba nie - bo z tego co widze to DCP ma po prostu zwarte linie D+/-
Negocjacje dotycza zwyklego portu USB w komputerze i mocniejszego portu w komputerze.

Zas zwykla ladowarka, no coz - jak pisalem, zapasu napiecia jest diablo malo ..

J.

Data: 2013-06-18 01:50:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"Marek" kpdfn1$t08$1@node2.news.atman.pl

Bez przesady. Napisaliby o tym na obudowie :-) Poza tym radiator musiaby by wielkoci buta :-D adowarki od HTC to malestwa.

Sztabka moe mie moc megawatow -- a radiatora nie bdzie potrzebowaa.
Wane, ile mocy odoy si w adowarce, nie za to, ile adowarka odda;
a owe 1000mA to wielko charakteryzujca moliwo oddania mocy, nie
za pozostawienia w sobie.

Data: 2013-06-18 02:19:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kpo7ei$dm7$1@speranza.aioe.org

[...]

Oddanie nie w postaci bezuytecznego ciepa,
ale w uytecznej elektrycznoci -- rzecz jasna.

-=-

IMO potrzebna jest mocna adowarka -- dajca stabilne 5 woltw (lub nieco
wysze napicie) take pod solidnym obcieniem -- przykadowo 2 amperw. :)
Mona te zobaczy, do czego jest wykorzystywany pity (dodatkowy) pin we
wtyczce USB -- by moe jest jako poczony opornikiem z innym pinem,
przez co mwi telefonowi o tym, e (UWAGA!!) ;) oto mamy do czynienia
z oryginaln adowark -- tu nie trzeba zmylnej elektroniki XXII wieku.

Data: 2013-06-18 11:48:20
Autor: J.F
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?
Uytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa w
[...]

No, zazwyczaj sa jakies straty, i nawet jak minimalne, to 1% od 1MW rozgrzeje sztabke do czerwonosci.

Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..

J.

Data: 2013-06-18 13:03:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"J.F" 51c02ce9$0$1220$65785112@news.neostrada.pl

No, zazwyczaj sa jakies straty, i nawet jak minimalne, to 1% od 1MW rozgrzeje sztabke do czerwonosci.

Jako elektrownie daj z siebie magawaty. A z elektrowni do domu s po drodze transformatory.
Jakiego radiatora trzeba dla megawatw, skoro dla 25 watw trzeba tak duego jak but?

> [...]

Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..

S przetwornice na 300 watw z 12 woltw na 230 woltw mae jak pudeko papierosw.

Data: 2013-06-18 13:52:32
Autor: J.F
[...]

Ale wiesz jakie sa duze ? Szczegolnie ze one ciepla to juz gigawaty produkuja i radiatory maja  100-200 m wysokosci :-)

A z elektrowni do domu s po drodze transformatory.

takie malutkie jak sztabka, nieprawdaz ?

Akurat transformatory maja swoje stare prawa i moc przenoszona zalezy od wielkosci (i czestotliwosci).

Jakiego radiatora trzeba dla megawatw, skoro dla 25 watw trzeba tak duego jak but?

Dwie chlodnice samochodowe powiedzmy. Pod warunkiem ze wiatraki zapewnia 200km/h :-)

Ale racje masz - przetwornica na 5W calkiem mala moze byc .. i ch-ke dosc dowolnie ksztaltowana moze miec ..
S przetwornice na 300 watw z 12 woltw na 230 woltw mae jak pudeko papierosw.

Sprawdzone ?
Bo zasilacz do notebooka ma ~2 paczki i 150W.

J.

Data: 2013-06-18 14:56:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"J.F" 51c04a05$0$1227$65785112@news.neostrada.pl

Ale wiesz jakie sa duze ? Szczegolnie ze one ciepla to juz gigawaty produkuja i radiatory maja  100-200 m wysokosci :-)

Mega -- to milion a milion poczonych butw nie daje powierzchni
(czyli i skutecznoci oddawania ciepa) milion razy wikszej ni
jeden but.

A z elektrowni do domu s po drodze transformatory.

takie malutkie jak sztabka, nieprawdaz ?

Jeli przez sztabk dobrego przewodnika (nie eliwa, ale czego lepszego)
przepucisz may prd (rzdu kilku amperw -- jak to czyni energetyka)
uzyskasz bez trudu gigawaty -- na odpowiednio duym napiciu.

[...]

Zobacz, jakie moce przesyaj linie najwyszych napi.
Dla 110 kV to kilkaset kW, ale s (albo cho byy kiedy)
i napicia rzdu 600 kV -- tam masz bez trudu megawaty
a chodnic samochodowych nie ma. I wiesz, z czego s
przewody w energetyce? Ze zota, ze srebra, z miedzi?...

Z aluminium raczej. :)

[...]

Ja nie sprawdzaem.

Bo zasilacz do notebooka ma ~2 paczki i 150W.

S adowarki (z przetwornicami) do akumulatorw samochodowych
(kwasowych) dajce 15 woltw i 10 amperw. A wiesz, jak s
malutkie?

Data: 2013-06-18 17:22:26
Autor: J.F
[...]

Energetyka to juz dawno przerobila, i 1GW transformator odpowiednio duzy musi byc.

Nawet nie wiem czy takie robia, czy jednak za duze i trzeba dac kilka po np 200MVA

[...]

Bo tak taniej :-)

Policz powierzchnie linii i porownaj z chlodnica.
A potem zwin to w cewke i zobacz do ilu sie rozgrzeje - nie bez powodu transformatory sa olejem wypelnione.

Jak 4 paczki papierosow ?

J.

Data: 2013-06-19 12:23:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"J.F" 51c07b37$0$1208$65785112@news.neostrada.pl

Energetyka to juz dawno przerobila, i 1GW transformator odpowiednio duzy musi byc.

Odpowiednio, czyli (GW/25W)*wielko(but) -- tak?

kW 3. MW 6, GW 9

A teraz we 10^9 podziel przez 25 (pomn przez 4 i podziel przez 10^2)
i zobacz, czy to aby na pewno 'odpowiednio'. Ja nie jestem panienk,
ktr naley bajerowa, aby zapodni. :) 25 watw dla zasilarki to
nieduo i radiator wielkoci buta raczej nie jest potrzebny.

Nawet nie wiem czy takie robia, czy jednak za duze i trzeba dac kilka po np 200MVA

Nie wiem. Ja chyba pisaem o megawatach. I megawaty s przesyane -- linie
energetyczne maj kilka amperw i mog mie kilkaset tysicy woltw, co daje
megawaty.

[...]

Wic dlaczego przewody w cianach polskich (nie wiem, jak
jest w innych pastwach) mieszka/domw s teraz miedziane,
wczeniej byy aluminiowe i dlaczego aden przewd poczeniowy
(do elazka, odkurzacza, telewizora, komputera, lampki nocnej
itp.) nie jest z aluminium?

I dlaczego energetyka nie przejdzie na mied?
[woli aluminium ni mie?]

Aluminium jest lekkie i raczej kruche.

Policz powierzchnie linii i porownaj z chlodnica.

We lini dugoci 1 metra i policz.
(ja pisaem o sztabce)

A potem zwin to w cewke i zobacz do ilu sie rozgrzeje - nie bez powodu transformatory sa olejem wypelnione.

Nie bez powodu. Olejem transformatorowym.

[...]

S rne paczki papierosw (choby s lajty/lighty)
i s rne inwertery. Ja widziaem co i o tym napisaem.

Data: 2013-06-21 22:46:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kpples$t0d$1@speranza.aioe.org

[...]

Pono najwysze napicia w przesyaniu energii to 750 kV
i wwczas natenia sigaj 100 A -- czyli jak nic ponad
p setki megawatw a jednak radiatorw nie potrzeba. :)

Nie jest wana przesyana moc -- wana jest moc ODKADANA!

5 cm takiej linii te mam moc 50 MW i tam na pewno nie
ma stosownie duego (mierzonego butoliczb) radiatora.

Data: 2013-06-22 20:48:20
Autor: J.F.
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?
Dnia Fri, 21 Jun 2013 22:46:02 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"Eneuel Leszek Ciszewski" kpples$t0d$1@speranza.aioe.org
Pono najwysze napicia w przesyaniu energii to 750 kV
i wwczas natenia sigaj 100 A -- czyli jak nic ponad
p setki megawatw a jednak radiatorw nie potrzeba. :)

Pol setki powiadasz, 75MW ? Generator w Belchatowie mial 360MW. A tych generatorow stalo tam 12.
Nadal stoja, tylko im moc podniesiono i dobudowano kolejny - 858MW.

I linii 750kV tam nie ma. To ile drutow wychodzi wg ciebie z
elektrowni ?
Nie jest wana przesyana moc -- wana jest moc ODKADANA!
5 cm takiej linii te mam moc 50 MW i tam na pewno nie
ma stosownie duego (mierzonego butoliczb) radiatora.

ale wiesz czemu tam plynie 1000A, czy ile tam nominalny prad wynosi, a
nie dwa razy wiecej ?

P.S. Ladowarke najciezsza wybrac ? Pomysl dobry, ale za stary
http://deser.pl/deser/1,111858,13637968,Co_mozna_znalezc_w_chinskim_akumulatorze__Bardzo_ciekawe.html
http://deser.pl/deser/51,111858,13348576.html?i=0&bo=1
http://deser.pl/deser/1,111857,13469244,Chinski_przekret_z_orzechami_wloskimi__Po_rozlupaniu.html
http://deser.pl/deser/1,111858,13118140,Jak_wyglada_chinski_adapter_Bluetooth_od_srodka__Zdziwicie.html

Data: 2013-06-23 14:29:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak zidentyfikowa szybk adowark USB?

"J.F." kkmcj2fodh7a.1tw2ffx50s2tf$.dlg@40tude.net

[...]

Nie wiem. Zasignem jzyka u kogo, kto si na tym zna i napisaem.

[...]

Im wyszy prd, tym wiksze straty. W lutownicy jest malutkie
napicie i stosownie duy prd, ktry rozgrzewa grot do mocno,
cho ten grot jest z miedzi a (rozsdni ludzie) maj groty srebrzone. :)

P.S. Ladowarke najciezsza wybrac ? Pomysl dobry, ale za stary

To ja pisaem, e niekoniecznie wysoka masa idzie w parze [wodnej?] z wydajnoci.

[...]

Orzechy bankw rozlokowanych na terenie RP nie s takie... ;)
A Citi daje nawet ciasteczka i czekoladki... Tak, wiem -- ciasteczka
daje niemal kady, ale Citi daje takie, ktre mona je, a nie takie,
ktre wymagaj klikania -- >>tak, wiem i zgadzam si na jedzenie<<...
[czy jako podobnie]

-=-

BTW innych, przyziemnych, ciekawszych spraw z innych postw:

Ju cignem ponad 1.2 GB mapy OSM na smartfon. :)
Idzie szybko -- kilka KB na sekund, ale nie na kad sekund... ;)

A s takie mapy, ktre cign si z szybkoci kilkunastu Mb/s...
(na kad)

Jak zidentyfikować szybką ładowarkę USB?