Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?

Data: 2012-02-01 23:51:10
Autor: Nutulka
Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
Dowiedziałam się ostatnio dość szczegółowo na temat w miare dużego przekrętu (unikanie opodatkowania i wyłudzenia VAT) na kwotę powyżej 7 milionów złotych w ciągu roku. Chciałabym złożyć zawiadomienie o przestępstwie, jednak sprawa dotyczy niebezpiecznych osób, więc nie chcę z tym iść na policję, żeby mieli moje dane. Jedyne co mogę zrobić to anonimowy donos do urzędu skarbowego. No i właśnie nie bardzo wiem gdzie konkretnie to należy zrobić (bo jak napisać pismo i co w nim zawrzeć, to wiem doskonale). Czy zrobić to przez pocztę e-mail, czy wysłać pocztą tradycyjną ogólnie na adres urzędu właściwego dla miejsca zamieszkania osób uczestniczących w tym procederze, czy może zaadresować list do konkretnego wydziału / departamentu w takim US? Oczywiście mailowo byłoby najwygodniej, ale nie wiem czy jest taka możliwość. Jeśli ktoś miał doświadczenia w tej sprawie, byłabym wdzięczna za pomoc.

Data: 2012-02-01 18:49:01
Autor: witek
On 2/1/2012 5:51 PM, Nutulka wrote:
Jedyne co mogę zrobić to anonimowy donos do urzędu skarbowego.

US anonimami sie nie zajmuje.

Data: 2012-02-02 07:08:01
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-02 01:49, Użytkownik witek napisał:
On 2/1/2012 5:51 PM, Nutulka wrote:
Jedyne co mogę zrobić to anonimowy donos do urzędu skarbowego.

US anonimami sie nie zajmuje.

Czy aby na pewno ?
Kiedyś była akcja i reklamowali numer telefonu na który
można zadzwonić i "uprzejmie poinformować".

Pozdrawiam

Data: 2012-02-02 00:11:02
Autor: witek
On 2/2/2012 12:08 AM, RadoslawF wrote:
[...]

co nie znaczy ze sie nie musiales uprzejmie przedstawic.

w kazdym razie pisemne anonimy lądują w koszu.

Data: 2012-02-02 13:55:03
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-02-02 07:11, Użytkownik witek napisał:

[...]

Nie sprawdzałem, ale przez telefon dokumentów nie sprawdzą
więc każdy dzwoniący to Jan Kowalski.

w kazdym razie pisemne anonimy lądują w koszu.

Raczej wątpię.
Jak słuchałem tych reklam tego telefonu dla "uprzejmych"
to pani z ww Urzędu podawała przykłady dlaczego będzie
on lepszy od zwykłych donosów, w donosie "uprzejmy" pisze
to co go denerwuje czyli "Kowalski z naprzeciwka dorabia
naprawianiem butów i robi to źle" i pomija z niewiedzy
ważne dla Urzędu fakty że robi to "bez zarejstrowania
działalności gospodarczej i płacenia podatków".
Czyli ktoś jednak te donosy czyta i nie liczył bym że te
z właściwie podanymi "faktami" nie są sprawdzane.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-02 17:19:27
Autor: qwerty
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jgd9dm$gle$7@inews.gazeta.pl...
co nie znaczy ze sie nie musiales uprzejmie przedstawic.

w kazdym razie pisemne anonimy lądują w koszu.

No popatrz. Ja zgłaszałem anonimem i jakoś zareagowali.

Data: 2012-02-02 10:25:45
Autor: witek
On 2/2/2012 10:19 AM, qwerty wrote:
Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
co nie znaczy ze sie nie musiales uprzejmie przedstawic.

w kazdym razie pisemne anonimy lądują w koszu.

No popatrz. Ja zgłaszałem anonimem i jakoś zareagowali.

skad wiesz, ze na twoj anonim. odpisali ci? :)

Data: 2012-02-03 00:52:41
Autor: Moon
witek wrote:
On 2/1/2012 5:51 PM, Nutulka wrote:
Jedyne co mogę zrobić to anonimowy donos do urzędu skarbowego.

US anonimami sie nie zajmuje.

tak, tak, a "przelew zrobię jutro"!

moon

Data: 2012-02-02 01:07:19
Autor: Krzysztof 45
Nutulka napisał(a):
[...]
Nie pomogę Ci w tej sprawie bo nie nie mam doświadczenia.
Ale nie wiesz że u nas za miliony nie wsadzają?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-02 01:19:45
Autor: Moon
Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
Nutulka wrote:
  Czy zrobić to przez pocztę
e-mail,

anonimowo przez e-mail?
:))

moon

Data: 2012-02-02 07:27:53
Autor: anCZka
Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
Dowiedziałam się ostatnio dość szczegółowo na temat w miare dużego przekrętu

US sprawdza rutynowo WSZYSTKIE sensowne anonimy.
Napisz pismo do lokalnego US pokazująć że kopia idzie do IS,UKS i MF (wice mininster odpowiedzialny za US), Wyślij cztery polecone (jako nadawce wpisz Konstanty Jarułowicz albo Adam Sienkiewicz). No i rób to w renkawiczkach
NA 100% sie zajmą.

Ania (pracuję tam)

Data: 2012-02-02 07:40:33
Autor: _ąćęłńóśźż.
Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
Teoretycznie jak zawiadomisz US podając swoje dane i zastrzeżesz tajemnicę skarbową, to US powinien Ciebie zapytać, czy zgadzasz się na ujawnienie Towich danych w sprawie.
Ale to teoretycznie, bo w inncyh US dołączą Cię do akt sprawy z imieniem, nazwiskiem i adresem, i rzeczywiście możesz nie dojść na przesłuchanie ;-)
Adresować to trzeba na Naczelnika US, bo to jakby jednoosobowy organ, a urząd ma do pomocy.

Data: 2012-02-02 10:04:53
Autor: Bydlę
On 2012-02-02 00:51:10 +0100, "Nutulka" <nutulka.SKASUJ@gazeta.pl> said:

 No i
właśnie nie bardzo wiem gdzie konkretnie to należy zrobić
i co w nim zawrzeć, to wiem doskonale). Czy zrobić to przez pocztę

Tak, przez pocztę.
Ale niekoniecznie tylko do US. Są jeszcze UKS, NIK, prokuratura...
Ot, nie zagrasz w Lotto parę razy, to akurat na znaczki wystarczy.

A urząd - jeśli treść pisma będzie rzeczowa - może być dowolny, choć najlepszy będzie właściwy dla działalności znajomych...

--
Bydlę

Data: 2012-02-02 12:11:35
Autor: Krzysztof 45
Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
A urząd - jeśli treść pisma będzie rzeczowa - może być dowolny, choć najlepszy będzie właściwy dla działalności znajomych...

Właściwy urząd? Ty/Wy znacie takie właściwe urzędy?
Okaże się że niesłusznie taki urząd za sprawą niekompetentnych i nieodpowiedzialnych urzędników zgnoi człowieka, doprowadzi jego i firmę do bankructwa i nawet taki urząd zasranego słowa przepraszam nie powie.

Gdzie jest odpowiedzialność urzędnicza pytam się w tym "demokratycznym" kraju?
Czy ktoś z Was zadbał o to by respektowano prawo w tym lub tamtym urzędzie, że tak szybko doradzacie jak złożyć donos nie wnikając w zagadnienie?

A może Wam pasuje by przy narzędziach takiego urzędu szybko bezprawnie i bez ponoszenia konsekwencji zgnoić konkurencję?

A może Natulka chce waszego ojca podpierdolić, brata, siostrę, kochankę, matkę, o ironio losu Was samych LOL
--
Krzysiek

Data: 2012-02-02 15:19:56
Autor: Bydlę
On 2012-02-02 12:11:35 +0100, Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> said:

A urząd - jeśli treść pisma będzie rzeczowa - może być dowolny, choć najlepszy będzie właściwy dla działalności znajomych...

Właściwy urząd? Ty/Wy znacie takie właściwe urzędy?

Tak.

Okaże się że niesłusznie taki urząd

Nie mam pojęcia o co ci chodzi - czyżby ci się roiło, że niewłaściwy nie zgnoi, a właściwy zgnoi?
;>>>

--
Bydlę

Data: 2012-02-03 09:53:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Feb 2012, Krzysztof 45 wrote:

Właściwy urząd? Ty/Wy znacie takie właściwe urzędy?

  Nie wiem jak zapytany, do tego nie wiem który jest właściwy
w przedmiotowej sprawie (skoro sprawy nie opisano), za to
owszem, znamy (bo na jakieś skromne 100% wiem że nie ja jeden
na grupie znam :P) przepis określający właściwość urzędu.
  Tu:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html
....czytasz art.17
  Do kompletu możesz przeczytać tytuł rodziału, dwa artykuły wyżej ;)

Okaże się że niesłusznie taki urząd za sprawą niekompetentnych
i nieodpowiedzialnych urzędników

  Ale to nie ma nic do właściwości...
  Niesłuszność może Cię spotkać bez względu na właściwość lub nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-03 11:55:11
Autor: Krzysztof 45
Gotfryd Smolik news napisał(a):
 Ale to nie ma nic do właściwości...
 Niesłuszność może Cię spotkać bez względu na właściwość lub nie.
Właściwy urząd dla nie jest taki, który nie tylko dba o interesy państwa i swoje statystyki, ale rzetelnie, profesjonalnie i uczciwie podchodzi do podatnika. A zanim wyda na niego wyrok, sprawę dogłębnie przeanalizuje biorąc możliwie wszystkie okoliczności przy pomocy kompetentnych urzędników.
Posiadają potężną machinę egzekwowania, tylko jak ona ruszy, to sami nie maja nad nią kontroli.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-03 08:11:19
Autor: witek
On 2/3/2012 4:55 AM, Krzysztof 45 wrote:
[...]

he he, to ja trafilem na wlasciwy urzad, a wlasciwie urzedniczke.

Najpierw byla oczywscie oficjalna korespondencja, a po jakim czasie urzedniczka zadzwonila do mnie, z blagalna prosba, zebym jej dostarczyl jakiekolwiek wyjasnienie  na papierze, bo inaczej nie moze zamknac sprawy i jej akta na biurku zalegaja.

Data: 2012-02-03 13:58:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Feb 2012, Krzysztof 45 wrote:

Właściwy urząd dla nie jest taki, który nie tylko dba o interesy państwa
i swoje statystyki, ale rzetelnie

  To jest urząd "rzetelny", "praworządny" i tak dalej,
z "właściwością" nie widać nic wspólnego.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-02 12:25:49
Autor: Krzysztof 45
Nutulka napisał(a):
...]   No i
właśnie nie bardzo wiem gdzie konkretnie to należy zrobić
Nie martw się, sami dojdą :)

Poglądy polityczne, przekonania religijne, preferencje seksualne, nałogi - to wszystko zaliczamy do danych szczególnie chronionych, ale niebawem te właśnie dane będą mogli przetwarzać przedstawiciele Najwyższej Izby Kontroli.
http://di.com.pl/news/43112,0,NIK_moze_znac_Twoje_DNA_czyli_zajrzyjmy_do_ustaw.html
--
Krzysiek

Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?