Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?

Data: 2015-12-24 09:14:50
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
Zamówiłem co¶ w sklepie internetowym (UK, firma niszowa, do¶ć szanowana), 3 rzeczy, zapłacone z góry za 3, przysłali 2 rzeczy, włożyli specyfikację i fakture za 2 rzeczy, trzeciej rzeczy nie było (pewnie skończyły im się w magazynie i co¶ w ich systemie nie zabanglało), od tej pory brak kontaktu z firm± (dziwi mnie to, może s± za duzi), równowarto¶ć około 300 zł (+wysyłka), paypal wysyla na policje wyznaczajac termin do 26 grudnia i 2 stycznia, no nie mam co robic tylko na policje w swieta i sylwestra biegac, chyba by mnie zastrzelili z broni sluzbowej ;-)
Pytanie:
Wystapić z normalnym powództwem przed s±dem rejonowym wła¶ciwym dla konsumenta, czy może z jakim¶ specjalnym europowództwem?
W "zwykłym" to nie mozna występować o nakaz zapłaty, jeżeli pozwany jest za granic±.
Jest jakie¶ odrebne postepowanie uproszczone o "euronakaz zapłaty?

Data: 2015-12-24 10:13:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24-12-15 o 09:14,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Przecież i tak siedz± na dyżurach. Byłaby rozrywka. Ale równie skutecznie możesz złożyć zawiadomienie pisemnie w Prokuraturze lub Policji.

[...]

Musiał by¶ wyst±pić przed brytyjskim s±dem. Robienie tego przed polskim i staranie się o Europejski Nakaz Zapłaty za 300 zł, to chyba tylko dla sportu i przetrenowania zabawy. Koszty bed± pewnie kilkadziesi±t większe.

Data: 2015-12-26 19:27:07
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
PayPal sobie jaja robi, przysłali w Wigilię:

"In order to continue this investigation, a police report must be filed with your local law enforcement agency and a copy of the report must be faxed to PayPal.
Contact your local police department and obtain a police/incident report. This report should be on the law enforcement agency's letterhead or stamped police documentation and clearly explain the details of your issue. This documentation must include the department/officer's contact information, the reporting officer's name, badge number and signature.

If the upload feature is available in your PayPal account, we encourage you to upload your documents, as it's usually the quickest way for us to receive and review your information. Here's how to upload your information:

1. Log in to your PayPal account. 2. Click "Resolution Center" near the bottom of the page. 3. Click "Resolve" under "Action" next to the item for which you need to provide documentation. 4. Follow the instructions to upload the files. 5. Click "Send Files to PayPal."

You can also fax the police/incident report to PayPal at (402) 537-5760 (please note this is a United States phone number, if you are faxing from outside the United States, you will probably need to dial 00 1 before the number). The fax needs to include your email address and PayPal Buyer Complaint Case number (PP-xxx-xxx-xxx-xxx).

We need to receive your fax by January 02, 2016. If we don't receive your fax by January 02, 2016, your claim will be canceled. Please note that we're unable to grant extensions to this time period or reimburse you for any costs or fees related to the requested documents. Note: Any documents you provide may also be supplied to the seller.  We regret any inconvenience this may have caused. Thank you for your patience and cooperation.
Sincerely,

Protection Services"

Data: 2015-12-26 21:27:51
Autor: Robert Tomasik
W dniu 26-12-15 o 19:27,  ±ćęłń󶼿 pisze:
PayPal sobie jaja robi, przysłali w Wigilię:
Co w tym ¶miesznego? Idziesz w poniedziałek na Policję. Płacisz 15 zł za za¶wiadczenie o zawiadomieniu i je wysyłasz.

Data: 2015-12-27 09:37:56
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
To jeszcze raz proszę, bo o czym¶ nie wiem:
Policja wystawia za¶wiadczenia o złożeniu powiadomienia o podejrzeniu, za 15 zł?

-- -- -

Data: 2016-01-07 23:00:55
Autor: BUNIEK
Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
To jeszcze raz proszę, bo o czym¶ nie wiem:
Policja wystawia za¶wiadczenia o złożeniu powiadomienia o podejrzeniu, za 15 zł?

Dobre, prawda.
Skradziono mi tablice rejestracyjne z auta (obie), i za dokument który wymaga wydział komunikacji tez zażyczyli sobie 15pln.

Buniek

Data: 2015-12-28 12:34:55
Autor: witek
  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

1.5 tygodnia do najblizszej komendy to chyba wystarczaj±ca ilo¶ć czasu?

Data: 2015-12-31 12:39:17
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
Z czego tylko 3 (trzy) normalne dni robocze.
W których to 3 dniach nadrabiasz zaległe ¶więta (miałem parę terminów mijaj±cych 25.XII) i przyszły Nowy Rok.
Jaki¶ starocerkiewny kalendarz maj± w tym paypalu???
BTW rozumiem, że czyniłe¶ kiedykolwiek próbę zgłoszenia czegokolwiek na tzw. policji??

-- -- -
1.5 tygodnia do najblizszej komendy to chyba wystarczaj±ca ilo¶ć czasu?

Data: 2015-12-31 14:21:55
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
Tak, chociaż nie wiadomo, czy spełni ono wymagania (będzie tylko prezentata na pi¶mie).
Poza tym wps około 350 zł, czy to już jest występek (po ostatnich zmianach w kk/kpk)?
Najgorsza jest strata czasu parę godzin w plecy, albo i więcej ("był Pan nieumówiony? To koleżanka przyjmie w poniedziałek albo proszę czekać").

-- -- -
Możesz złożyć zawiadomienie pisemnie.

Data: 2015-12-31 14:36:34
Autor: witek
  ±ćęłń󶼿 wrote:
Z czego tylko 3 (trzy) normalne dni robocze.

w nienormalne dni nierobocze na policji tez maja otwarte.

[...]

i owszem.

-- -- -
1.5 tygodnia do najblizszej komendy to chyba wystarczaj±ca ilo¶ć czasu?

Data: 2015-12-25 17:40:54
Autor: witek
  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

poczekac na do po¶wi±t, albo i do ponowegoroku
i skontaktować się jeszcze raz.
potem zrobić co napisał payapl w procedurze reklamacyjnej je¶li nie bedzie kontaktu z firm±.

Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?