Jak zmieniac to z grubej rury?

Data: 2010-12-18 21:43:59
Autor: Tomasz Radko
Jak zmieniac to z grubej rury?
W dniu 2010-12-18 21:33, wiLQ pisze:

"The Magic and Suns are close to finalizing a trade that would send Hedo
Turkoglu, Jason Richardson and Earl Clark to the Magic for Vince Carter,
Marcin Gortat, Mickael Pietrus, a first round pick and $3 million.
[...] Orlando is simultaneously engaged in trade talks with the Wizards to
send Rashard Lewis to Washington in exchange for Gilbert Arenas."

Garsc uwag z pierwszego wrazenia [ale juz po zebraniu szczeki]:
1) Ten trejd z Wizards to wg mnie no-brainer. Wartosc Lewisa poleciala
na leb gdy pensja rosnie i jest kosmiczna. Arenas tez ma kiepski
kontrakt, ale przynajmniej cos gra i jeszcze zmniejsza Magic luxury tax
o circa 2M$. Z drugiej strony Wizards wala sie w piers (za cos co bylo
do przewidzenia) i po prostu pozbywaja sie ostatniego sezonu Gila.

2) Trejd z Suns to juz wg mnie kompletna pomylka ze strony Magic.
Oddali potencjalnego swietnego centra za... wspomnienia?!? Z kontraktem,
ktorego chcialo sie uniknac?!? Whaaaaat?!?! Rozumiem, ze grali ponizej
oczekiwan i Hedo sie kiedys sprawdzil... ale paczka wygasajacy Vince'a +
Gortat byla warta gwiazdy, a... zostala zmarnowana na ex-pseudo-gwiazde!
Ugh. OK, JRich sie przyda i oszczedzili na podatku ze 2M$... ale
przyjeli dlugoterminowa kase, a jeszcze dorzucili pick i 3M$?!?! WTF?!
Ba! Wg mnie Suns oddaliby Turkoglu za worek ziemniakow...

Dla mnie obie wymiany to (z punktu widzenia Magic) nieporozumienie.
Arenas gra straszną kichę (pomimo 17 ppg). Idea jest prawdopodobnie
taka, żeby possessions Cartera przekazać Arenasowi. Tylko że Carter ma
TS% o 5% wyższy. Zresztą popatrzmy na WS/48:

Carter  .160
Gortat  .162
Pietrus .087
Lewis   .098

Arenas   .016

Rich     .120
Turkoglu .082
Clark   -.016

Finansowo chyba wiele nie zyskują (jeżeli w ogóle), bo Arenas i Turkoglu
mają gorsze kontrakty niż Lewis. Jeżeli nie zajdzie synergia na jakimś
niesamowitym poziomie, to Orlando może zacząć p-o na wyjeździe.

Data: 2010-12-18 22:57:29
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

Hmmm, a spojrz na to przez zeszloroczne WP48:
Carter  .138
Gortat  .157
Pietrus .049
Lewis   .003

Arenas   .074
JRich     .191
Turkoglu .089 (ale w Magic byl z inna rola i powyzej .100)

Powiedzmy, ze minuty Cartera przejmie JRich, Lewisa Bass (0.049) i/lub
Hedo, a Pietrusa Arenas (plus z 10 backupowych na PG). Co wiecej,
rezerwowy center oczywiscie bedzie w plecy (a na dobra sprawe go na dzis
nie maja)... ale to przeciez oznacza wiecej minut Dwighta (0.376).

Finansowo chyba wiele nie zyskują (jeżeli w ogóle), bo Arenas i Turkoglu
mają gorsze kontrakty niż Lewis.

W tym sezonie oszczedzaja 4-5M$ plus to samo w podatku.
Dlugoterminowo dostaja ostatni rok Arenasa (20+M$) i ze 4M$ rocznie
przez 4 lata wynikajace z roznicy miedzy pensjami Hedo, a Gortata.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2010-12-19 00:59:15
Autor: Tomasz Radko
W dniu 2010-12-18 22:57, wiLQ pisze:
[...]

Arenas w zeszłym roku zagrał wszystkiego 1100 minut.

[...]

W ogóle bardzo obniżają skład. Bass jako rezerwowy center, Turkoglu na
czwórce, Arenas i Nelson jako obrońcy?

Finansowo chyba wiele nie zyskują (jeżeli w ogóle), bo Arenas i Turkoglu
mają gorsze kontrakty niż Lewis.

W tym sezonie oszczedzaja 4-5M$ plus to samo w podatku.

-$6M które poszły do Phoenix ($3M gotówki plus wartość #1).

Moim zdaniem spanikowali. Rozwalili skład, który przez ostatnie dwa lata
był w czubku NBA. Co prawda najproduktywniejszy gracz wymiany trafia do
Magic, i być może gra z Howardem poprawi efektywność tak JRicha jak i
Arenasa. Może. Wycofuję pierwsza rundę na wyjeździe.

Data: 2010-12-28 20:53:51
Autor: wiLQ
> [...]

> Turkoglu .089 (ale w Magic byl z inna rola i powyzej .100)

Arenas w zeszłym roku zagrał wszystkiego 1100 minut.

Prawda, ale to wciaz wiecej niz w tym sezonie...

> [...]
> nie maja)... ale to przeciez oznacza wiecej minut Dwighta (0.376).

W ogóle bardzo obniżają skład. Bass jako rezerwowy center, Turkoglu na

Pierwsze efekty sa przynajmniej interesujace, nie?

-$6M które poszły do Phoenix ($3M gotówki plus wartość #1).

True, true, ale nie zmienia to puenty: krotkoterminowo ksiega wyglada
ladniej, dlugoterminowo gorzej.
 --
pzdr
wiLQ