Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?

Data: 2010-11-21 14:07:44
Autor: G.K.
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Witam,
Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu. Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale oczywiście ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami pneumatycznymi z taką siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem, ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-11-21 09:38:19
Autor: Piotr Molski
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Witam
Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
paroletnim staniu.
Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
- nie poszlo.
Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby) daly
rade.
Kumpel na koncu rury (mechanik) twierdzil, ze pierwszy raz sie spotkal
z taka wredna sruba ;)

pozd
Piotr

Data: 2010-11-22 10:24:24
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Piotr Molski pisze:
[...]

O właśnie. W końcu stara dobra szkoła. Jebnąć młotem! Szkoła trochę zapomniana. A szkoda, dobre jebnięcie młotem potrafi czynić cuda, na przykład z zapieczoną śrubą.

Seco

--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

Data: 2010-11-22 07:37:28
Autor: Pszemol
"Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> wrote in message news:icdcsd$bn2$1inews.gazeta.pl...
Piotr Molski pisze:
[...]

Może też "wyprostować" piastę...

Data: 2010-11-22 17:07:00
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Piotr Molski pisze:
[...]

Bo jebnąć młotem trza umieć :->

Seco

Data: 2010-11-21 14:11:37
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icb5it$a63$1inews.gazeta.pl...
[...]

zmień gumiarza.
Porządny zakład wulkanizacyjny dokręca koła z taką siła, zeby była wystarczająca z punktu widzenia trzymania koła i jednocześnie odpowiednią do odkręcenia tego koła za pomocą klucza ręcznego.
Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a dokręcają ręcznie.

ps. a jak chcesz mieć absolutną pewność możliwości odkręcenia koła to kup sobie klucz typu krzyżak, ktory umożliwia odkręcanie "na dwie ręce" i jeśli nie jestes niedożywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić koło za pomocą takiego klucza, nawet jesli zostało przykręcone zbyt mocno.

ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkręcenia koła pod blokiem, a "na trasie" i czy pora doby (dzień/noc) mają też wpływ na tą siłe? :P

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-21 08:10:37
Autor: Pszemol
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:icb5qf$aqp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Absolutnej pewności nie będzie miał, bo problem nie leży w tym,
że nakrętka została dokręcona za mocno, tylko w tym że gwint
został zniszczony przez wkręcenie nakrętki krzywo, na siłę...
Większość zakładów robi wszystko na czas i nie chce im się tracić
czasu na zakładanie nakrętek ręcznie, i te kilka obrotów gwintu
przekręcić palcami zanim będą kręcić pistoletem. Zamiast tego
wkładają nakrętkę w klucz nasadowy na pistolecie i cały pistolet
przykładają do śruby w piaście. I dawaj, pełną mocą... W większości
przypadków nakrętka "chwyci" gwint dobrze, ale jak nie chwyci
to taki pistolet ma wystarczająco siły aby przekręcić krzywy gwint.
A potem kluczem ręcznym już takiej nakrętki nie odkręcisz co
najwyżej ukręcisz śrubę.
Ja unikam zakładów i sam robię sobie hamulce czy rotację kół.
Nakrętki dokręcam kluczem dynamometrycznym siłą wskazaną
w instrukcji serwisowej przez producenta samochodu. U mnie
w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieś 110 N.kg metrycznie.
Taki klucz przydaje siÄ™ teĹĽ przy naprawie hamulcĂłw czy nawet
dokręcaniu korka spustowego przy wymianie oleju... Zdziwiłbyś się
jakie małe siły wystarczą aby poprawnie dokręcić śruby i nakrętki
a wszyscy mechanicy zdają się robić konkurs na to kto mocniej
dokręci (ukręci) gwint... Całą siłą i pełną dźwignią dokręcają wszystko.

Data: 2010-11-21 08:18:22
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:icak5t.9jc.0poczta.onet.pl...
w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieś 110 N.kg metrycznie.

Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

Data: 2010-11-22 14:49:46
Autor: Piotr Czyż
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Pszemol pisze:

w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakie¶ 110 N.kg
metrycznie.

Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

:) spróbuj jeszcze raz

--
Piotr Czyż

Data: 2010-11-22 21:09:48
Autor: scob
W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:

Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

Kgm / Nm
miales na mysli ?

Data: 2010-11-24 07:15:05
Autor: Pszemol
"scob" <997scob@tlen997.pl> wrote in message news:icej0b$9kc$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:

Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.

Kgm / Nm
miales na mysli ?

No właśnie :-) Dzięki.
Nie wiem czemu nazywajÄ… to "footpound", czyli najpierw
idą stopy, potem funty. Tłumaczyłem to wprost na metry i kg :-)

Data: 2010-11-21 14:24:01
Autor: Maciej Browarczyk
[...]

Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke.

ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-21 14:27:21
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk wrote:
po PRLowsku kopnac w oponke.

O dziwo mi to 2x pomogło przy za mocno dokręconych śrubach. Ale kopniaki był takie że noga bolała.

Data: 2010-11-21 14:31:33
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:icb6hi$9if$2node1.news.atman.pl...

[...]

znaczy sie jakie teksty?

ps. czy da sie przykręcić srube tak, zeby nie można bylo jej odkręcić nawet z metrową przedłużką? Oczywiście
Czy normalny wulkanizator przykręca w ten sposob sruby? NIE

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-21 08:11:54
Autor: Pszemol
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:icb6vq$eo7$1inews.gazeta.pl...
ps. czy da sie przykręcić srube tak, zeby nie można bylo jej
odkręcić nawet z metrową przedłużką? Oczywiście

Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba.

Data: 2010-11-21 17:37:13
Autor: G.K.
W dniu 2010-11-21 15:11, Pszemol pisze:
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message
ps. czy da sie przykręcić srube tak, zeby nie można bylo jej
odkręcić nawet z metrową przedłużką? Oczywiście

Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba.

Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak masełko a śruba ani drgnęła.

Data: 2010-11-21 17:13:53
Autor: to
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
begin G.K.
Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak
masełko a śruba ani drgnęła.

No to było przynajmniej czym chlebuś posmarować.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-21 23:04:06
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-21 17:37, G.K. pisze:

Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba.

Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak
masełko a śruba ani drgnęła.

Słabe narzędzie.
Porządnym kluczem albo urwiesz śrubę, albo przerobisz jej łeb na okrągły.

Data: 2010-11-23 10:03:00
Autor: kamil

"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:icak8a.81g.0poczta.onet.pl...
[...]

Bo w Biedronce to sie piwo kupuje, a nie nawigacje, klucze i klocki hamulcowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-21 15:25:48
Autor: Maciej Browarczyk
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?

znaczy sie jakie teksty?

Chodzi mi o teskt gdzie jedziesz czlowieka od niedozywionych 15 latkow. Nie spotkales sie nigdy z sytuacja gdzie dowala Ci sruby pneumatykiem, ze nie mozna tego ruszyc nawet zestawem klucz+rurka? Ja sie spotkalem, trzeba bylo jezdzic z odkreconymi srubami, kopanie w opone nic nie pomagalo. Wiec lepiej poradzic cos sensownego i w wielu przypadkach klucz krzyzakowy jest tak samo przydatny jak klasyczny - do niczego.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-21 15:37:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:icba5c$a66$2node1.news.atman.pl...

[...]

Koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatykiem.
Jeśli któryś gumiarz robi inaczej, to trzeba z buzią na niego wylecieć już w tym momencie.

Data: 2010-11-21 12:51:39
Autor: Pszemol
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:icbaqu$i4q$1news.onet.pl...
[...]

Chwileczkę - nasadki na pneumatyki też można użyć dające
taki sam efekt jak klucz dynamometryczny... Nie wiedziałeś o tym?

Data: 2010-11-21 19:05:31
Autor: LEPEK
W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze:
Mi kiedys wulkanizator
"dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
odkreconych nie pomogla

A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone śruby?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-11-21 12:52:58
Autor: Pszemol
"LEPEK" <gdzies@wsi.pl> wrote in message news:icbn4u$310l$1news.mm.pl...
[...]

Podejrzewam że nieco naciągasz śruby...
Powodujesz też może jakiś ruch między nakrętką a felgą?
To może pomóc pewnie na przyrdzewiałe nakrętki ale nie na za
mocno dokręcone lub takie z ukręconym krzywo gwintem...

Data: 2010-11-22 00:48:28
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 10-11-21 19:05, LEPEK pisze:

A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone śruby?

Szczerze? Nie wiem. Lapalismy sie wszystkiego co do glowy wpadlo, bo sruby byly tak dokrecone, ze nic nie pomagalo i silowalismy sie z 3h.
Kiedys tak zapieczone odkrecilismy i poszlo od razu, wiec padl taki pomysl :)

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-22 01:07:42
Autor: robertcb
Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?

[...]

Tu nie chodzi o sile fizyczna.

Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury.

Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele.

Data: 2010-11-22 11:10:39
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 10-11-22 01:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Tu nie chodzi o sile fizyczna.

A o co? O sile psychiczna?;) Zwiekszajac ramie zwiekszasz moment z ktorym sie odkreca srube. Zreszta ja nie wiem o co chodzi i wlasciwie czemu odpisujesz na moj post. Ja pisalem o rozwiazaniu z rurka i kluczem, ktore w 99% przypadkow jest skuteczne.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-22 14:01:51
Autor: ±ćęłń󶼿
Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Najlepsze jest działanie dynamiczne:
Klucz udarowy, a w trasie młotek.

-- -- -

Data: 2010-11-21 16:49:04
Autor: Lewis
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?

Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a
dokręcają ręcznie.

Oooo Ci są najlepsi... Dowalą śruby pneumatycznym na max mocy a później poudają że dynamometrycznym dokręcają, szczegół, że ten ustawiony na poprawny moment przeskakuje radośnie bez drgnięcia śruby ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-21 17:35:38
Autor: G.K.
[...]

Mam taki klucz i nawet nie drgnęła śruba. Również kopanie w niego, skakanie nic nie dało.

Data: 2010-11-21 19:34:07
Autor: Adam Płaszczyca
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

Jeszcze lepsze zakłady dokręcaj± wstępnie koł± kluczem pneumatycznym, a dokręcaj± ręcznie.

A te które s± jedynie dobre, to bior± klucz dynamometryczny. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-11-22 09:45:22
Autor: Wojtek
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
No i poza zmian± gumiarza, to jesli jezdzisz p307 ( ja mam z roku 2003) to sobie zmień klucz bo te co frace daj± orginalnie to niech się w głowy waln±! tymi ¶mieciami. Gorsze od hińskiego gówna, bo gn± się jak plastelina nawet jak koło jest lekko przykręcone.

--
Wojtek

Data: 2010-11-22 12:22:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
On Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, "Kuba \(aka cita\)"
<yes.or.no@wp.pl> wrote:

Porz±dny zakład wulkanizacyjny dokręca koła z tak± siła, zeby była wystarczaj±ca z punktu widzenia trzymania koła i jednocze¶nie odpowiedni± do odkręcenia tego koła za pomoc± klucza ręcznego.
Jeszcze lepsze zakłady dokręcaj± wstępnie koł± kluczem pneumatycznym, a dokręcaj± ręcznie.

a i tacy dziwacy bywaj±, którzy dokręcaj± dynamometrycznym :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-11-21 14:18:04
Autor: Olo
W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:
[...]

Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam własnym kluczem luzuję a następnie dociągam wg mojego uznania.
Jest to nauczka po tym jak mi kiedyś wulkanizator tak dokręcił pistoletem, że sam później nie mógł jej ruszyć ręcznie, po tym jak pojechałem do niego "z ryjem" bo nie mogłem odkręcić koła do malowania zacisków. Później z wiadomych źródeł dowiedziałem się, że większość tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musiała ręcznie poprawiać - bo szkoda im czasu.

Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-11-21 08:14:30
Autor: Pszemol
"Olo" <wz500@jc.cy> wrote in message news:icb660$1ge$1news.onet.pl...
[...]
malowania zaciskĂłw.

:-) Jak mu udowodniłeś że to on je dokręcał ostatnio?
Podpisane były?

Później z wiadomych źródeł dowiedziałem się, że większość tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musiała ręcznie poprawiać
- bo szkoda im czasu.

Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na właściwą siłę.
Ręcznie ma się nakrętkę nałożyć na gwint i zrobić parę pierwszych
obrotów aby upewnić się, że nakrętka dobrze na gwint naszła...
ZresztÄ… pneumatyczne klucze dynamometryczne nie "ustawia siÄ™"
tylko wymienia się nasadki na określone dla odpowiedniej siły
(momentu siły).

Data: 2010-11-21 23:42:14
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:

[...]

Nie wiem co to za sprzęt o którym piszesz, którym się da precyzyjnie ustawić moment dokręcenia śruby przez klucz pneumatyczny.

Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodując udarowe udarowe dobijanie śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.

Używanie ich bez kontroli do dokręcania śrub, to bardzo zły pomysł.

Bo w tych wszystkich zakładach oni mają to na 100Nm, co w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby wypuszczać klientów ze śrubami dobitymi w taki sposób że potem trudno to ruszyć bez metrowej rury i najlepiej jeszcze palnika (nie wiem - może dokręcone 300Nm, może więcej).

Nie wiem do końca jak to się dzieje, ale już nie raz widziałem takie efekty.

Jak dokręcę kluczem dynamometrycznym, to po ustawieniu go na odkręcanie wszystkie śruby odkręca się bardzo podobnym momentem.
Natomiast jak sobie z ciekawości sprawdziłem śruby tego samego dnia dokręcone pneumatykiem przez gumiarza, to rozrzut był 100% między najsłabszą, a najmocniej dokręconą śrubą.

Data: 2010-11-22 07:33:42
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ce9a046$0$22815$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie, mĂłwiÄ™ np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html

Data: 2010-11-22 22:17:54
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:

Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po
przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodujÄ…c udarowe udarowe
dobijanie śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.

Nie, mĂłwiÄ™ np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html

To jak żyję nie widziałem w żadnym zakładzie wymieniającym koła.
A jak to cudo działa?

Data: 2010-11-24 07:16:05
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ceade00$0$20992$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Szczerze mówiąc nie wiem jak działa... I nie używam narzędzi na
sprężone powietrze - nie mam kompresora na podwórku pod
trzepakiem ;-)

Data: 2010-11-21 14:21:37
Autor: Maciej Browarczyk
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze:

[cut]

Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz, jednak z takim ustrojstwem trzeba sie obchodzic delikatnie, bo mozna ukrecic srube.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-21 14:28:15
Autor: Sebastian Biały
On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote:
Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz

W Lidlu mają być klucze teleskopowe do kół. Jakość narzędzi mają rozsądną, może warto zerknąć.

Data: 2010-11-21 14:34:30
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote:
Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz

W Lidlu mają być klucze teleskopowe do kół. Jakość narzędzi mają rozsądną, może warto zerknąć.

tyle, ze jak znam zycie, to długość tego będzie nie wiele większa niż przeciętnego klucza, a jedynie będzie można go schowac w mniejszą dziurke.
W takich sytuacjach klucze krzyĹĽowe umozliwiajÄ…ce nie tylko przedĹ‚uĹĽenie, ale i dziaĹ‚ania na dwie rÄ™ce dajÄ… wiÄ™cej moĹĽliwoĹ›ci, ale trudniej sie je chowa ...  coĹ› za coĹ›.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-21 14:32:48
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:icb6d1$9if$1node1.news.atman.pl...
W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze:

[cut]

Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz, jednak z takim ustrojstwem trzeba sie obchodzic delikatnie, bo mozna ukrecic srube.

Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszÄ… nie tylko w piÄ…tek"
Mówimy o odkręcaniu, a nie przykręcaniu ...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-21 15:23:36
Autor: Maciej Browarczyk
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?

Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszÄ… nie tylko w piÄ…tek"
Mówimy o odkręcaniu, a nie przykręcaniu ...

No ja tez przeciez pisze o odkrecaniu.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-11-21 17:08:45
Autor: J.F.
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
On Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100,  G.K. wrote:
Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu. oczywi¶cie ci debile z serwisu przykręcaj± koła pistoletami pneumatycznymi z tak± sił±, że prędzej klucz się złamie niż koło odkręci.

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny zawsze
ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka i ladowarka
samochodowa.

J.

Data: 2010-11-21 12:57:35
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
[...]

Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Data: 2010-11-21 20:35:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
[...]

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-22 07:34:15
Autor: Pszemol
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:icbs93$nbf$1news.dialog.net.pl...
[...]

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Data: 2010-11-22 14:44:16
Autor: ąćęłńóśźż
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Jak tylko mogę to smaruję śruby smarem (w spray'u) z dodatkiem miedzi.

-- -- -

Data: 2010-11-22 18:14:06
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-22 19:33:59
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-11-22 18:14, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

Aha, w okolo 15tu autach, bo zawsze mam stan aut powyzej 2

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-22 23:11:42
Autor: Tomasz Pyra
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:

Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Etam.

Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym albo grafitowym.
Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były posmarowane.
Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości smaru na koniec gwintu.

Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.

Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

Data: 2010-11-24 07:18:31
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ceaea9d$0$27033$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zawsze miałem nakrętki zamknięte, bez przelotu.
Nigdy nie miałem problemów a zakręcam zawsze na sucho.
Jedyne problemy są po warsztacie, jak sam zakręcam to zero problemów.

Data: 2010-11-21 20:41:04
Autor: Lewis
[...]

Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.

Data: 2010-11-22 07:35:06
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:icbskg$gdp$1news.onet.pl...
[...]

On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

Data: 2010-11-22 21:49:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
[...]

Czyli to nie przez smar? :>
No popatrz!

Data: 2010-11-24 07:19:30
Autor: Pszemol
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:icel18$8j1$2news.dialog.net.pl...
[...]

Nie napisałem nigdzie, że ten z filmu smarował nakrętki...
Napisałem że zbierasz koła z szosy jak ten z filmu.
Czytaj uważnie i nie dopowiadaj sobie czegoś, co nie było napisane.

Data: 2010-11-21 21:35:47
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):

Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!

IdĽ przec, ignorancie. --

Data: 2010-11-21 22:02:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-21 21:35, Adam PĹ‚aszczyca pisze:
Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!

IdĹş przec, ignorancie.

A co? Rodzi? :>

Data: 2010-11-21 22:25:14
Autor: DoQ
[...]

"This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"

Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-22 07:36:59
Autor: Pszemol
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:icc31m$aml$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)
Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodziło w tym filmie bo wła¶nie znalazłem go szukaj±c
nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smaruj±
smarem...

Data: 2010-11-22 23:33:08
Autor: DoQ
W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:

Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)

Synka to porzuciłe¶ w slumsie na Jackowie sklerotyku.

[...]

Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałe¶ tylko dodać powagi swojej wypowiedzi.

Data: 2010-11-24 07:21:53
Autor: Pszemol
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:icerd1$rav$1mx1.internetia.pl...
[...]

Naucz się czytać ze zrozumieniem, synku...
Napisałem że potem zbierasz koła z szosy jak ten facet z filmu.
Nie napisałem nigdzie że facet z filmu smarował nakrętki.
To sobie dopowiedziałe¶ pod wpływem bujnej wyobraĽni.

Data: 2010-11-21 17:10:40
Autor: to
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
begin G.K.
Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
ale co jeśli złapie się kapcia w trasie

Spróbuj wtedy złapać drugiego, będzie jak znalazł na zimę.

i np. w nocy?

W nocy może być trudno złapać, bo słabo widać.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-21 18:20:42
Autor: MM
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Dnia 21-11-2010 o 14:07:44 G.K. <grego69@gazeta.pl> napisał(a):

Witam,
Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu.  Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale  oczywi¶cie ci debile z serwisu przykręcaj± koła pistoletami  pneumatycznymi z tak± sił±, że prędzej klucz się złamie niż koło  odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,  ale co je¶li złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Ponieważ zmieniam koła zimowe/letnie sam, na pocz±tku potrzebowałem  długiego klucza, jednak praktyka wykazała że wystarczy zwykły klucz który  daj± razem z nowym samochodem.

Gdy ręk± nie mogę, to staję nog± na klucz i delikatnymi przyciskami nog±  próbuje odkręcić (jakbym skakał na kluczu, ale z wyczuciem).
Ciężko to opisać ale jako¶ tak to wygl±da.
dodam że zawsze smaruje smarem ¶ruby przed założeniem koła.

Data: 2010-11-21 19:33:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisał(a):

[...]

Po pierwsze, to nie jeĽdzić do serwisu z debilami. Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
nawet nakrętki z piast.

Data: 2010-11-22 00:09:59
Autor: venioo
[...]

To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz mi sie nie chcialo).

Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
nawet nakrętki z piast.

Mozesz jakis konkretny polecic?

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-11-22 00:48:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisał(a):

Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
nawet nakrętki z piast.
Mozesz jakis konkretny polecic?

Mam taki firmy mannesmann. Poszukaj na allegro.

Data: 2010-11-22 00:49:02
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.

Data: 2010-11-22 21:58:55
Autor: venioo
[...]

To powodzenia życzę, bo jak już odkręci wszystkie 4 koła i zabierze się za przykręcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogo¶ od debili u niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kół? :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-11-22 22:30:17
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisał(a):

[...]

No ja rozumiem, że sztuka płaszcz-fui polegaj±ca na zapytaniu zanim się
odda auto w ręce gumiarza jest trudnma...

Data: 2010-11-23 18:34:14
Autor: venioo
[...]

Jak kogos w PL zapytasz, to kazdy jest mistrzem w swoim fachu, tak jak tutaj sami najlepsi kierowcy pisuj± ;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-11-24 07:20:17
Autor: Leszek Kowalski
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?

Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:icc8s5$pej$1news.onet.pl...

To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz mi sie nie chcialo).

U mnie w mie¶cie nie spotkałem się z wulkanizatorem który używa klucza dynamometrycznego (w tym duże znane firmy). Wszyscy wal± pneumatykiem ile wlezie i potem jest problem ze zmiana koła w trasie. Na szczę¶cie na pobliskiej wsi (6km) znalazłem porz±dny warsztat - używaj± dynamometrycznego klucza do dokręcania kół, maj± niskie ceny (w sumie najtaniej ze wszystkich), można płacić kart± i napić się gratisowej kawy/herbaty,

Leszek Kowalski

Data: 2010-11-28 01:09:54
Autor: venioo
W dniu 2010-11-24 07:20, Leszek Kowalski pisze:
[...]

To moze zrobisz reklame i napiszesz nam gdzie to jest?

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-11-22 00:10:58
Autor: venioo
[...]

Klucz na przedluzanej rurce teleskopowej zalatwia sprawe, na razie nie mialem problemow z 1m przedluzka, ale czasami sie zaprzec mocno trzeba (fakt, chuchro jestem)

--
venioo
GG:198909

Data: 2010-11-22 01:23:33
Autor: Piter
na  ** p.m.s **  G.K. pisze tak:

Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem, ale co je¶li złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?

Zawsze po wyjeĽdzie od gumiarza odkręć sobie koło pod blokiem i przykręć po swojemu. Tak, wiem że się nie chce :)

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2010-11-22 08:04:00
Autor: bratPit[pr]
[...]

najlepiej byłoby zmienić gumiarza na takiego który wie, że używa się klucza dynamometrycznego do dokręcania śrub, tylko ...nie wiem czy takiego znajdziesz, nawet ci którzy "wstępnie" dokręcają pneumatem z regulacją a później dokręcają ręcznie i tak robią to bez sensu bo np u mnie w aucie moment dokręcenia śruby koła to 110Nm a zwykle pneumaty I stopnień mają na poziomie 200-250Nm,

brat

Data: 2010-11-23 10:51:07
Autor: V-Tec
[...]

możesz wykupić assistance i oni chyba wymieniają koła - musiałbyś sprawdzić w warunkach. A jak wolisz tradycyjne metody, to polecam porządny klucz krzyżak + przedłużka (czyli rurki, oby nie była zbyt gruba bądź ani zbyt ciężka). Tradycyjne klucze dołączane do auta (jedno ramię zgięte pod kątem ~110stopni) to dobry sposób na zjechanie główki śruby.

--
pozdrawiam,
W.

Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?