Data: 2010-11-21 14:11:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
Użytkownik "G.K." <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icb5it$a63$1inews.gazeta.pl... Witam, zmień gumiarza. Porządny zakład wulkanizacyjny dokręca koła z taką siła, zeby była wystarczająca z punktu widzenia trzymania koła i jednocześnie odpowiednią do odkręcenia tego koła za pomocą klucza ręcznego. Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a dokręcają ręcznie. ps. a jak chcesz mieć absolutną pewność możliwości odkręcenia koła to kup sobie klucz typu krzyżak, ktory umożliwia odkręcanie "na dwie ręce" i jeśli nie jestes niedożywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić koło za pomocą takiego klucza, nawet jesli zostało przykręcone zbyt mocno. ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkręcenia koła pod blokiem, a "na trasie" i czy pora doby (dzień/noc) mają też wpływ na tą siłe? :P -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-21 08:10:37 | |
Autor: Pszemol | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:icb5qf$aqp$1inews.gazeta.pl...
zmień gumiarza. Absolutnej pewności nie będzie miał, bo problem nie leży w tym, że nakrętka została dokręcona za mocno, tylko w tym że gwint został zniszczony przez wkręcenie nakrętki krzywo, na siłę... Większość zakładów robi wszystko na czas i nie chce im się tracić czasu na zakładanie nakrętek ręcznie, i te kilka obrotów gwintu przekręcić palcami zanim będą kręcić pistoletem. Zamiast tego wkładają nakrętkę w klucz nasadowy na pistolecie i cały pistolet przykładają do śruby w piaście. I dawaj, pełną mocą... W większości przypadków nakrętka "chwyci" gwint dobrze, ale jak nie chwyci to taki pistolet ma wystarczająco siły aby przekręcić krzywy gwint. A potem kluczem ręcznym już takiej nakrętki nie odkręcisz co najwyżej ukręcisz śrubę. Ja unikam zakładów i sam robię sobie hamulce czy rotację kół. Nakrętki dokręcam kluczem dynamometrycznym siłą wskazaną w instrukcji serwisowej przez producenta samochodu. U mnie w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieś 110 N.kg metrycznie. Taki klucz przydaje się też przy naprawie hamulców czy nawet dokręcaniu korka spustowego przy wymianie oleju... Zdziwiłbyś się jakie małe siły wystarczą aby poprawnie dokręcić śruby i nakrętki a wszyscy mechanicy zdają się robić konkurs na to kto mocniej dokręci (ukręci) gwint... Całą siłą i pełną dźwignią dokręcają wszystko. |
|
Data: 2010-11-21 08:18:22 | |
Autor: Pszemol | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:icak5t.9jc.0poczta.onet.pl...
w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieś 110 N.kg metrycznie. Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg. |
|
Data: 2010-11-22 14:49:46 | |
Autor: Piotr Czy¿ | |
Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie? | |
Pszemol pisze:
w Hondzie i Acurze jest to si³a 79lb.ft, czyli jakie¶ 110 N.kg :) spróbuj jeszcze raz -- Piotr Czy¿ |
|
Data: 2010-11-22 21:09:48 | |
Autor: scob | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:
Kgm / Nm miales na mysli ? |
|
Data: 2010-11-24 07:15:05 | |
Autor: Pszemol | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"scob" <997scob@tlen997.pl> wrote in message news:icej0b$9kc$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze: No właśnie :-) Dzięki. Nie wiem czemu nazywają to "footpound", czyli najpierw idą stopy, potem funty. Tłumaczyłem to wprost na metry i kg :-) |
|
Data: 2010-11-21 14:24:01 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 10-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:
ps. a jak chcesz mieć absolutną pewność możliwości odkręcenia koła to Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke. ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale. -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-11-21 14:27:21 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
On 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk wrote:
po PRLowsku kopnac w oponke. O dziwo mi to 2x pomogło przy za mocno dokręconych śrubach. Ale kopniaki był takie że noga bolała. |
|
Data: 2010-11-21 14:31:33 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:icb6hi$9if$2node1.news.atman.pl... W dniu 10-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze: znaczy sie jakie teksty? ps. czy da sie przykręcić srube tak, zeby nie można bylo jej odkręcić nawet z metrową przedłużką? Oczywiście Czy normalny wulkanizator przykręca w ten sposob sruby? NIE -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-21 08:11:54 | |
Autor: Pszemol | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:icb6vq$eo7$1inews.gazeta.pl...
ps. czy da sie przykręcić srube tak, zeby nie można bylo jej Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba. |
|
Data: 2010-11-21 17:37:13 | |
Autor: G.K. | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 2010-11-21 15:11, Pszemol pisze:
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak masełko a śruba ani drgnęła. |
|
Data: 2010-11-21 17:13:53 | |
Autor: to | |
Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie? | |
begin G.K.
Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak No to było przynajmniej czym chlebuś posmarować. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-21 23:04:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 2010-11-21 17:37, G.K. pisze:
Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba. Słabe narzędzie. Porządnym kluczem albo urwiesz śrubę, albo przerobisz jej łeb na okrągły. |
|
Data: 2010-11-23 10:03:00 | |
Autor: kamil | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:icak8a.81g.0poczta.onet.pl... "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:icb6vq$eo7$1inews.gazeta.pl... Bo w Biedronce to sie piwo kupuje, a nie nawigacje, klucze i klocki hamulcowe. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-11-21 15:25:48 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze:
znaczy sie jakie teksty? Chodzi mi o teskt gdzie jedziesz czlowieka od niedozywionych 15 latkow. Nie spotkales sie nigdy z sytuacja gdzie dowala Ci sruby pneumatykiem, ze nie mozna tego ruszyc nawet zestawem klucz+rurka? Ja sie spotkalem, trzeba bylo jezdzic z odkreconymi srubami, kopanie w opone nic nie pomagalo. Wiec lepiej poradzic cos sensownego i w wielu przypadkach klucz krzyzakowy jest tak samo przydatny jak klasyczny - do niczego. -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-11-21 15:37:20 | |
Autor: Cavallino | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:icba5c$a66$2node1.news.atman.pl...
W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze: Koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatykiem. Jeśli któryś gumiarz robi inaczej, to trzeba z buzią na niego wylecieć już w tym momencie. |
|
Data: 2010-11-21 12:51:39 | |
Autor: Pszemol | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:icbaqu$i4q$1news.onet.pl...
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:icba5c$a66$2node1.news.atman.pl... Chwileczkę - nasadki na pneumatyki też można użyć dające taki sam efekt jak klucz dynamometryczny... Nie wiedziałeś o tym? |
|
Data: 2010-11-21 19:05:31 | |
Autor: LEPEK | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze:
Mi kiedys wulkanizator A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone śruby? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2010-11-21 12:52:58 | |
Autor: Pszemol | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
"LEPEK" <gdzies@wsi.pl> wrote in message news:icbn4u$310l$1news.mm.pl...
W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze: Podejrzewam że nieco naciągasz śruby... Powodujesz też może jakiś ruch między nakrętką a felgą? To może pomóc pewnie na przyrdzewiałe nakrętki ale nie na za mocno dokręcone lub takie z ukręconym krzywo gwintem... |
|
Data: 2010-11-22 00:48:28 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 10-11-21 19:05, LEPEK pisze:
A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone śruby? Szczerze? Nie wiem. Lapalismy sie wszystkiego co do glowy wpadlo, bo sruby byly tak dokrecone, ze nic nie pomagalo i silowalismy sie z 3h. Kiedys tak zapieczone odkrecilismy i poszlo od razu, wiec padl taki pomysl :) -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-11-22 01:07:42 | |
Autor: robertcb | |
Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie? | |
Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke. Tu nie chodzi o sile fizyczna. Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury. Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele. -- |
|
Data: 2010-11-22 11:10:39 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie? | |
W dniu 10-11-22 01:07, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Tu nie chodzi o sile fizyczna. A o co? O sile psychiczna?;) Zwiekszajac ramie zwiekszasz moment z ktorym sie odkreca srube. Zreszta ja nie wiem o co chodzi i wlasciwie czemu odpisujesz na moj post. Ja pisalem o rozwiazaniu z rurka i kluczem, ktore w 99% przypadkow jest skuteczne. -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2010-11-22 14:01:51 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie? | |
Najlepsze jest dzia³anie dynamiczne:
Klucz udarowy, a w trasie m³otek. -- -- - | Tu nie chodzi o sile fizyczna. | Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury. | Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele. |
|
Data: 2010-11-21 16:49:04 | |
Autor: Lewis | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 2010-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:
Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a Oooo Ci są najlepsi... Dowalą śruby pneumatycznym na max mocy a później poudają że dynamometrycznym dokręcają, szczegół, że ten ustawiony na poprawny moment przeskakuje radośnie bez drgnięcia śruby ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-11-21 17:35:38 | |
Autor: G.K. | |
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | |
W dniu 2010-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze:
zmień gumiarza. Mam taki klucz i nawet nie drgnęła śruba. Również kopanie w niego, skakanie nic nie dało. ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkręcenia koła pod blokiem, |
|
Data: 2010-11-21 19:34:07 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie? | |
Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, Kuba (aka cita) napisa³(a):
Jeszcze lepsze zak³ady dokrêcaj± wstêpnie ko³± kluczem pneumatycznym, a dokrêcaj± rêcznie. A te które s± jedynie dobre, to bior± klucz dynamometryczny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-11-22 09:45:22 | |
Autor: Wojtek | |
Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie? | |
No i poza zmian± gumiarza, to jesli jezdzisz p307 ( ja mam z roku 2003) to sobie zmieñ klucz bo te co frace daj± orginalnie to niech siê w g³owy waln±! tymi ¶mieciami. Gorsze od hiñskiego gówna, bo gn± siê jak plastelina nawet jak ko³o jest lekko przykrêcone.
-- Wojtek |
|
Data: 2010-11-22 12:22:35 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
Jak zmieniæ ko³o na zapasowe w trasie? | |
On Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, "Kuba \(aka cita\)"
<yes.or.no@wp.pl> wrote: Porz±dny zak³ad wulkanizacyjny dokrêca ko³a z tak± si³a, zeby by³a wystarczaj±ca z punktu widzenia trzymania ko³a i jednocze¶nie odpowiedni± do odkrêcenia tego ko³a za pomoc± klucza rêcznego. a i tacy dziwacy bywaj±, którzy dokrêcaj± dynamometrycznym :-) -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski |