Jak zmieni膰 ko艂o na zapasowe w trasie ?

Data: 2010-11-21 14:18:04
Autor: Olo
Jak zmieni膰 ko艂o na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:
Witam,
Takie mnie nasz艂y refleksje przy pr贸bie odkr臋cenia ko艂a od samochodu.
Mam dwa komplety opon i chcia艂em sobie sam zmieni膰 na zim贸wki ale
oczywi艣cie ci debile z serwisu przykr臋caj膮 ko艂a pistoletami
pneumatycznymi z tak膮 si艂膮, 偶e pr臋dzej klucz si臋 z艂amie ni偶 ko艂o
odkr臋ci. P贸艂 biedy kiedy chce si臋 odkr臋ci膰 ko艂o tak jak ja pod blokiem,
ale co je艣li z艂apie si臋 kapcia w trasie i np. w nocy?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam w艂asnym kluczem luzuj臋 a nast臋pnie doci膮gam wg mojego uznania.
Jest to nauczka po tym jak mi kiedy艣 wulkanizator tak dokr臋ci艂 pistoletem, 偶e sam p贸藕niej nie m贸g艂 jej ruszy膰 r臋cznie, po tym jak pojecha艂em do niego "z ryjem" bo nie mog艂em odkr臋ci膰 ko艂a do malowania zacisk贸w. P贸藕niej z wiadomych 藕r贸de艂 dowiedzia艂em si臋, 偶e wi臋kszo艣膰 tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musia艂a r臋cznie poprawia膰 - bo szkoda im czasu.

Olo
M贸j adres zakodowany ROT13.

Data: 2010-11-21 08:14:30
Autor: Pszemol
"Olo" <wz500@jc.cy> wrote in message news:icb660$1ge$1news.onet.pl...
[...]

:-) Jak mu udowodni艂e艣 偶e to on je dokr臋ca艂 ostatnio?
Podpisane by艂y?

P贸藕niej z wiadomych 藕r贸de艂 dowiedzia艂em si臋, 偶e wi臋kszo艣膰 tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musia艂a r臋cznie poprawia膰
- bo szkoda im czasu.

Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BY膯 ustawiony na w艂a艣ciw膮 si艂臋.
R臋cznie ma si臋 nakr臋tk臋 na艂o偶y膰 na gwint i zrobi膰 par臋 pierwszych
obrot贸w aby upewni膰 si臋, 偶e nakr臋tka dobrze na gwint nasz艂a...
Zreszt膮 pneumatyczne klucze dynamometryczne nie "ustawia si臋"
tylko wymienia si臋 nasadki na okre艣lone dla odpowiedniej si艂y
(momentu si艂y).

Data: 2010-11-21 23:42:14
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:

[...]

Nie wiem co to za sprz臋t o kt贸rym piszesz, kt贸rym si臋 da precyzyjnie ustawi膰 moment dokr臋cenia 艣ruby przez klucz pneumatyczny.

Je偶eli m贸wisz o tym sprz臋gle, kt贸re jest w takich kluczach, kt贸re po przekroczeniu zadanego momentu puszcza powoduj膮c udarowe udarowe dobijanie 艣ruby, to te kt贸re widzia艂em mia艂y wielki rozrzut.

U偶ywanie ich bez kontroli do dokr臋cania 艣rub, to bardzo z艂y pomys艂.

Bo w tych wszystkich zak艂adach oni maj膮 to na 100Nm, co w 偶aden spos贸b nie przeszkadza w tym 偶eby wypuszcza膰 klient贸w ze 艣rubami dobitymi w taki spos贸b 偶e potem trudno to ruszy膰 bez metrowej rury i najlepiej jeszcze palnika (nie wiem - mo偶e dokr臋cone 300Nm, mo偶e wi臋cej).

Nie wiem do ko艅ca jak to si臋 dzieje, ale ju偶 nie raz widzia艂em takie efekty.

Jak dokr臋c臋 kluczem dynamometrycznym, to po ustawieniu go na odkr臋canie wszystkie 艣ruby odkr臋ca si臋 bardzo podobnym momentem.
Natomiast jak sobie z ciekawo艣ci sprawdzi艂em 艣ruby tego samego dnia dokr臋cone pneumatykiem przez gumiarza, to rozrzut by艂 100% mi臋dzy najs艂absz膮, a najmocniej dokr臋con膮 艣rub膮.

Data: 2010-11-22 07:33:42
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ce9a046$0$22815$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie, m贸wi臋 np. o tym:
http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html

Data: 2010-11-22 22:17:54
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:

[...]

To jak 偶yj臋 nie widzia艂em w 偶adnym zak艂adzie wymieniaj膮cym ko艂a.
A jak to cudo dzia艂a?

Data: 2010-11-24 07:16:05
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ceade00$0$20992$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Szczerze m贸wi膮c nie wiem jak dzia艂a... I nie u偶ywam narz臋dzi na
spr臋偶one powietrze - nie mam kompresora na podw贸rku pod
trzepakiem ;-)

Jak zmieni膰 ko艂o na zapasowe w trasie ?