Jak zmieni膰 ko艂o na zapasowe w trasie?

Data: 2010-11-22 08:04:00
Autor: bratPit[pr]
Jak zmieni膰 ko艂o na zapasowe w trasie?
Takie mnie nasz艂y refleksje przy pr贸bie odkr臋cenia ko艂a od samochodu. Mam dwa komplety opon i chcia艂em sobie sam zmieni膰 na zim贸wki ale oczywi艣cie ci debile z serwisu przykr臋caj膮 ko艂a pistoletami pneumatycznymi z tak膮 si艂膮, 偶e pr臋dzej klucz si臋 z艂amie ni偶 ko艂o odkr臋ci. P贸艂 biedy kiedy chce si臋 odkr臋ci膰 ko艂o tak jak ja pod blokiem, ale co je艣li z艂apie si臋 kapcia w trasie i np. w nocy?

najlepiej by艂oby zmieni膰 gumiarza na takiego kt贸ry wie, 偶e u偶ywa si臋 klucza dynamometrycznego do dokr臋cania 艣rub, tylko ...nie wiem czy takiego znajdziesz, nawet ci kt贸rzy "wst臋pnie" dokr臋caj膮 pneumatem z regulacj膮 a p贸藕niej dokr臋caj膮 r臋cznie i tak robi膮 to bez sensu bo np u mnie w aucie moment dokr臋cenia 艣ruby ko艂a to 110Nm a zwykle pneumaty I stopnie艅 maj膮 na poziomie 200-250Nm,

brat

Jak zmieni膰 ko艂o na zapasowe w trasie?