Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?

Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?

Data: 2010-11-21 17:08:45
Autor: J.F.
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
On Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100,  G.K. wrote:
Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu. oczywi¶cie ci debile z serwisu przykręcaj± koła pistoletami pneumatycznymi z tak± sił±, że prędzej klucz się złamie niż koło odkręci.

Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny zawsze
ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka i ladowarka
samochodowa.

J.

Data: 2010-11-21 12:57:35
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Data: 2010-11-21 20:35:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-22 07:34:15
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:icbs93$nbf$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Data: 2010-11-22 14:44:16
Autor: ąćęłńóśźż
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Jak tylko mogę to smaruję śruby smarem (w spray'u) z dodatkiem miedzi.

-- -- -

| Efekt smarowania jest jednak taki sam:

Data: 2010-11-22 18:14:06
Autor: MarcinJM
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-22 19:33:59
Autor: MarcinJM
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
W dniu 2010-11-22 18:14, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza.
Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem.

Aha, w okolo 15tu autach, bo zawsze mam stan aut powyzej 2

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-22 23:11:42
Autor: Tomasz Pyra
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze:

Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.

Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Etam.

Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym albo grafitowym.
Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były posmarowane.
Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości smaru na koniec gwintu.

Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.

Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

Data: 2010-11-24 07:18:31
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4ceaea9d$0$27033$65785112news.neostrada.pl...
Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...

Etam.

Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym albo grafitowym.
Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były posmarowane.
Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości smaru na koniec gwintu.

Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.

Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.

Zawsze miałem nakrętki zamknięte, bez przelotu.
Nigdy nie miałem problemów a zakręcam zawsze na sucho.
Jedyne problemy są po warsztacie, jak sam zakręcam to zero problemów.

Data: 2010-11-21 20:41:04
Autor: Lewis
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-11-22 07:35:06
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:icbskg$gdp$1news.onet.pl...
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.

On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

Data: 2010-11-22 21:49:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:icbskg$gdp$1news.onet.pl...
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem
jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.

On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

Czyli to nie przez smar? :>
No popatrz!

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-24 07:19:30
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:icel18$8j1$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:icbskg$gdp$1news.onet.pl...
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l4ax.com...
Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
-solidny klucz [rozerwal sie]
-metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
-tubke smaru
-"spray do opon"

Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
i ladowarka samochodowa.

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem
jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.

On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
Nie wiem - zgadujÄ™.

Czyli to nie przez smar? :>
No popatrz!

Nie napisałem nigdzie, że ten z filmu smarował nakrętki...
Napisałem że zbierasz koła z szosy jak ten z filmu.
Czytaj uważnie i nie dopowiadaj sobie czegoś, co nie było napisane.

Data: 2010-11-21 21:35:47
Autor: Adam Płaszczyca
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):

Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!

IdĽ przec, ignorancie. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-11-21 22:02:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ?
W dniu 2010-11-21 21:35, Adam PĹ‚aszczyca pisze:
Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):

Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!

IdĹş przec, ignorancie.


A co? Rodzi? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-21 22:25:14
Autor: DoQ
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

"This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"

Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-22 07:36:59
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:icc31m$aml$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

"This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"

Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?

Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)
Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodziło w tym filmie bo wła¶nie znalazłem go szukaj±c
nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smaruj±
smarem...

Data: 2010-11-22 23:33:08
Autor: DoQ
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:

Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)

Synka to porzuciłe¶ w slumsie na Jackowie sklerotyku.

Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodziło w tym filmie bo wła¶nie znalazłem go szukaj±c
nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smaruj±
smarem...

Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałe¶ tylko dodać powagi swojej wypowiedzi.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-24 07:21:53
Autor: Pszemol
Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:icerd1$rav$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:

Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)

Synka to porzuciłe¶ w slumsie na Jackowie sklerotyku.

Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
Wiem o co chodziło w tym filmie bo wła¶nie znalazłem go szukaj±c
nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smaruj±
smarem...

Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałe¶ tylko dodać powagi swojej wypowiedzi.

Naucz się czytać ze zrozumieniem, synku...
Napisałem że potem zbierasz koła z szosy jak ten facet z filmu.
Nie napisałem nigdzie że facet z filmu smarował nakrętki.
To sobie dopowiedziałe¶ pod wpływem bujnej wyobraĽni.

Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona