Jak zmierzyć obroty silnika kosiarki?

Data: 2011-09-10 08:01:45
Autor: MarcinJM
Jak zmierzyć obroty silnika kosiarki?
W dniu 2011-09-09 22:35, Jacek pisze:
Może to nie samochód, ale ma napęd silnikiem 4-suwowym ;-)
Mam wrażenie, że moja kosiarka nie wchodzi na obroty.
Jak zmierzyć prędkość obrotową silnika? W warsztacie samochodowym, gdzie
pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo
przerywacz, a tego w kosiarce nie ma.
Jakiś pomysł?

Podjedz do serwisu sthil, husqwarna. Maja tam mierniki zblizeniowe. Oczywiscie dla 4suwa wskazania razy 2 :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-09-12 09:08:50
Autor: AZ
On 2011-09-10, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

Podjedz do serwisu sthil, husqwarna. Maja tam mierniki zblizeniowe. Oczywiscie dla 4suwa wskazania razy 2 :)

Nie zawsze, czesto wystepuja konstrukcje ktore daja iskre na wydechu.
Ale to idzie latwo wywnioskowac po otrzymanym wyniku.

--
Artur

Data: 2011-09-12 11:45:57
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-09-12 11:08, AZ pisze:
On 2011-09-10, MarcinJM<marcin@inetia.pl>  wrote:

[...]

A masz racje, w wiekszosci zaplon jest iskrownikowy, wiec impuls bedzie co 1 obrot.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Jak zmierzyć obroty silnika kosiarki?