Jak zmierzyc przyspieszenie do setki

Data: 2014-10-31 16:39:19
Autor: J.F.
Jak zmierzyc przyspieszenie do setki
Użytkownik "xxx"  napisał w wiadomości grup
Czy jest aplikacja na androida, która mierzy przyspieszenie tak, że robi to po uruchomieniu tylko na podstawie odczytu danych z GPS? (czyli bez elmów, żyroskopów, kolegi, który włącza i wyłącza stoper itd.)

Dodam tylko, że mierzyłem przy użyciu nawigacji wbudowanej w samochód, tj. od startu do momentu, gdy pokazała 100 km/h i wyszło mi ponad 1,5 s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu. Niedokładnośc pomiaru, bezwładność GPS - OK, ale to powinno raczej działać w drugą stronę.

W ta strone dziala - GPS podaje dane co sekunde (choc w Androidzie to nie wiem - moze i szybciej), a moze i troche spoznia te dane.
Wiec program odczytuje predkosc 82, 95, 106 ... no czas masz do 106 a nie do 100.
Niby moglby przeliczyc ze 100km/h bylo pol sekundy temu ...

Samochód nie był przerabiany, tuningowany i mam go od nowości. Dlatego w w/w pomiar nie wierzę.

W sensie - liczysz ze producent cie nie oszukal ?
Oj ... po pierwsze to sie trudno mierzy, po drugie - to wynik najlepszy.
Lekki kierowca, odciazone auto, dobre paliwo, sportowe opony, no i kierowca ktory umie biegami dzialac.
I jeszcze moze ma wskazowki od inzyniera kiedy te biegi zmieniac.

J.

Jak zmierzyc przyspieszenie do setki