Jak zmierzyc przyspieszenie do setki

Data: 2014-10-31 11:43:54
Autor: kogutek444
Jak zmierzyc przyspieszenie do setki
W dniu piątek, 31 października 2014 12:48:57 UTC+1 użytkownik xxx napisał:
Czy jest aplikacja na androida, która mierzy przyspieszenie tak, że robi to po uruchomieniu tylko na podstawie odczytu danych z GPS? (czyli bez elmów, żyroskopów, kolegi, który włącza i wyłącza stoper itd.)

Próbowałem wygooglać, ale albo płatne (a ja chce zmierzyć tylko raz), albo wymaga interfejsu OBD2, albo opinie o tym, że przekłamuje. Chodzi o coś sprawdzonego, wiarygodnego - o ile można mówić o wiarygodności przy podanych założeniach.

Dodam tylko, że mierzyłem przy użyciu nawigacji wbudowanej w samochód, tj. od startu do momentu, gdy pokazała 100 km/h i wyszło mi ponad 1,5 s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu. Niedokładnośc pomiaru, bezwładność GPS - OK, ale to powinno raczej działać w drugą stronę. Samochód nie był przerabiany, tuningowany i mam go od nowości. Dlatego w w/w pomiar nie wierzę.

Aplikację zapuściłbym i na komórce i na tablecie,  pomiar powtórzyłbym kilka razy, może uda się otrzymać jakieś powtarzalne wyniki.

Przemek

W Wikipedii jest wzór na ruch jednostajnie przyspieszony. Trzeba znać tylko czas przejechania odcinka kontrolnego o znanej długości.

Data: 2014-10-31 20:11:39
Autor: Tomasz Pyra
Jak zmierzyc przyspieszenie do setki
Dnia Fri, 31 Oct 2014 11:43:54 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

W Wikipedii jest wzór na ruch jednostajnie przyspieszony. Trzeba znać tylko czas przejechania odcinka kontrolnego o znanej długości.

I jeszcze trzeba mieć samochód który jednostajnie przyspiesza ;)

Natomiast warto pamiętać że czas przyspieszenia do 100km/h bywa mocno
niemiarodajny, dużo lepszy do porównań jest już czas na 1/4 mili.

Data: 2014-10-31 12:30:17
Autor: kogutek444
napisał(a):

> [...]

Natomiast warto pamiętać że czas przyspieszenia do 100km/h bywa mocno
niemiarodajny, dużo lepszy do porównań jest już czas na 1/4 mili.

W sposób naturalny wyjdzie jakieś średnie przyspieszenie. Ambitny może w ten sposób wyznaczyć przyspieszenie z interwałem 10km/h albo co przejechane 10 metrów. Jak bylem piękny i młody to był przyrząd przyklejany na przyssawkę do przedniej szyby. Wskazówka pokazywała przyspieszenie przy przyspieszaniu i opóźnienie przy hamowaniu. Przyrząd był fabryczny a nie jakiś tani wynalazek sprzedawany w małych prywatnych sklepach z tandetnymi akcesoriami i jak by dzisiaj określić z zamiennikami części zamiennych.

Jak zmierzyc przyspieszenie do setki