Jak zmierzyc trase bez licznika ?

Data: 2011-10-04 12:21:35
Autor: Fantom
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
Witam
Jak czasami sobie jezdze rowerkiem to nie mam liczniak (cos siadlo), a chcialbym sobie sprawdzic glownie dlugosc przejechanej trasy. Bez problemu potrafie ja np odtworzyc na mapie google itp. No i pytanie : czy jest jakies narzedzie, ze sobie np wezme i myszka narysuje ta trase, i pokaze mi komputerek ile km przejechalem ? Bo jakies zliczanie na zasadzie skali mapy to nie da rady - zbyt krete to jest.

Fantom

Data: 2011-10-04 05:11:45
Autor: Jacek G.
On 4 Paź, 12:21, "Fantom" <szczu...@skasujto.poczta.onet.pl> wrote:
Witam
Jak czasami sobie jezdze rowerkiem to nie mam liczniak (cos siadlo), a
To żeby nie było zbyt łatwo wybrać ;) dorzucę jeszcze to (pełna
funkcjonalność - np. możliwość modyfikacji tras dopiero po
zarejestrowaniu):
http://www.bikemap.net/
Jak widać jest sporo tych narzędzi. W sumie są podobne i większość
korzysta z podobnych map.
--
Jacek G.

Data: 2011-10-04 12:26:04
Autor: Tomasso
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
Użytkownik "Fantom" napisał:

Endomondo.com na przykład - pozwoli Ci zapisać trasę jako prywatną lub publiczną.

Data: 2011-10-04 12:30:01
Autor: Tomek
W dniu 2011-10-04 12:21, Fantom pisze:
problemu potrafie ja np odtworzyc na mapie google itp. No i pytanie :
czy jest jakies narzedzie, ze sobie np wezme i myszka narysuje ta
trase, i pokaze mi komputerek ile km przejechalem ? Bo jakies

GPS Visualizer ma Freehand Drawing Tool:
http://www.gpsvisualizer.com/draw/

Data: 2011-10-04 12:38:50
Autor: Michał Pysz
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
gpsies.com

Zakładasz konto i tworzysz sobie własne trasy.

Przydaje się do:
- planowania tras przyszłych (np różnych wariantów)
- odtwarzania tras zrobionych 'ku pamięci' lub właśnie by sprawdzić odległość

Oczywiście jak ktoś ma gps'a to można utworzyć trasę ze śladu z odbiornika.

mp.

Data: 2011-10-04 13:09:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Fantom pisze:
Witam
Jak czasami sobie jezdze rowerkiem to nie mam liczniak (cos siadlo), a chcialbym sobie sprawdzic glownie dlugosc przejechanej trasy.

Witaj. Tez polecam gpsies.com jak wspomniał Michał.

Jest tam opcja follow roads co ułatwia rysowanie trasy po szosach. A możesz i ją wyłączyć i rysować trasę przez osiedle/las/park.

Niestety mapa bazuje również na mapach google i niejednokrotnie się zdarza że na mapie nie ma istniejących dróg.

Seco

Data: 2011-10-04 13:13:03
Autor: Paweł Pontek
[...]

(...)

Ja używam takiego krzywomierza:
http://silva.se/products/outdoor/map-measurer

PABLO

Data: 2011-10-04 13:14:14
Autor: mt
Fantom pisze:
[...]

http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/
albo np. google earth

--
marcin

Data: 2011-10-04 19:19:01
Autor: Fantom
[...]

I jak tam sie rysuje aby obliczyl ?

Fantom

Data: 2011-10-04 22:02:24
Autor: mt
Fantom pisze:
[...]

Pytasz o UMP czy Google Earth? :)
W UMP, w prawym górnym rogu okna przeglądarki masz 3 przyciski: modyfikuj trasę, rysuj trasę, przeglądaj. Wybierasz przycisk 'rysuj trasę' i rysujesz sobie co chcesz, po skończonym rysowaniu (dwuklik lewym przyciskiem) wyświetla Ci się dymek z długością trasy i z opcjami kopiowania bądź eksportu do *.gpx. Ale ale, coś mnie tchnęło i sprawdziłem też w firefoxie i tam o dziwo tych przycisków nie ma, prawdopodobnie jakieś ustawienia przeglądarki nie pozwalają na ich wyświetlenie, aczkolwiek wyłączyłem wszystkie zabezpieczenia i dalej ich nie ma. W operze i chrome to działa, IE nie mam więc nie powiem.
No a jeśli pytałeś o GE to tam jest narzędzie do pomiaru odległości :)

--
marcin

Data: 2011-10-07 11:02:55
Autor: Fantom
[...]

No wlasnie - to juz wiem czemu nie moglem znalezac (FF) jak tam sie rysuje :) Ale na chromie juz mam.

Fantom

Data: 2011-10-07 11:16:16
Autor: Zachu
W dniu 7-10-11 11:02, Fantom pisze:
[...]

U mnie są Firefox 7.0.1
--
Zachu

Data: 2011-10-07 17:26:44
Autor: mt
Zachu pisze:

No wlasnie - to juz wiem czemu nie moglem znalezac (FF) jak tam sie
rysuje :) Ale na chromie juz mam.

U mnie są Firefox 7.0.1

A możliwe, wszak mój firefox to jakieś 3.0.14, tak jest bo jest, obecnie i tak opery używam :)

--
marcin

Data: 2011-10-04 22:37:53
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 04 Oct 2011 22:03:48 +0200, Fantom napisał(a):

I jak tam sie rysuje aby obliczyl ?
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

Powinieneś sobie poradzić :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-04 13:43:49
Autor: Tomek Banach
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
i kolejne narzędzie - http://www.gmap-pedometer.com/

Data: 2011-10-04 15:07:11
Autor: Raist
Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j6emne$igo$1news.task.gda.pl...
czy jest jakies narzedzie, ze sobie np wezme i myszka narysuje ta trase, i pokaze mi komputerek ile km przejechalem ? Bo jakies zliczanie na zasadzie skali mapy to nie da rady - zbyt krete to jest.

najdokładniejszy: http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

Raist

Data: 2011-10-05 08:35:17
Autor: cytawa
[...]

Latwo zapamietac i jest proste:

http://maps.google.com/

Jest tam z lewej strony przycisk "Pokaz trase". Wpisujesz nazwy swojego miejsca i potem miejsce docelowei program ci wyznacza trase i podaje jej parametry. Bardzo latwo sie modyfikuje trase. Po prostu chwytasz myszka za slad i przeciagasz go do nowego miejsca. Natychmiast wyznaczana jest nowa trasa.

Jest mnostwo innych stron i programow np. Automapa, ale Google wydaja sie byc dosyc proste i przede wszystkim latwo zapamietac adres strony. Na szybko zawsze z tego korzystam.

Jan Cytawa

Data: 2011-10-05 12:41:10
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 05 Oct 2011 08:35:17 +0200, cytawa napisał(a):

[...]

Wszystko fajnie, tylko pod warunkiem że ograniczysz się do dróg pokazanych
w google maps (a ich sieć w dość ograniczonym stopniu pokrywa się z
rzeczywistością) nie trafisz na niedociągniętą drogę do inne drogi (zdarza
się to niestety dość często).

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-10-05 10:58:17
Autor: Ryszard Mikke
Marek 'Qrczak' Potocki <brak@maila.pl> napisał(a):

> [...]
w google maps (a ich sieć w dość ograniczonym stopniu pokrywa się z
rzeczywistością) nie trafisz na niedociągniętą drogę do inne drogi (zdarza

I tu się objawia przewaga OpenStreetMap - w takiej sytuacji po prostu
dociągasz :D.

A że maja widok dla rowerzystów (OpenCycleMap) i zaciągnęli dane z UMP - jest
to już całkiem niezła opcja.

--
rmikke

Data: 2011-10-05 13:00:20
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 5 Oct 2011 10:58:17 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

[...]

Tak, szczególnie w rejonach popularnych. Sam do OSM wrzuciłem parę setek
kilometrów dróg, a ostatnie kilkadziesiąt tydzień temu.
BTW - może ktoś dokończy trasę rowerową Ząbkowice - Srebrna Góra? Odbiłem
na Wilczą i brakuje dosłownie kawałka śladu ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-10-05 14:14:27
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Witajcie.

Popatrzyłem na powyższe, z punktu widzenia moich okolic Szosowania (Gabryelin, Czarny Las, Dobiesz) i widzę, że marnie odwzorowują rzeczywistość.

Najlepiej w tych okolicach wypada targeo.pl, czyli netowa wersja automapy... Ale i tutaj zauważam czasem braki, ale jednak dosyć szybko
braki znikają. Niewidoczne na openstreet i google drogi istnieją w rzeczywistości już kilka lat.

Seco

Data: 2011-10-05 13:12:03
Autor: Ryszard Mikke
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał(a):
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

> [...]

braki znikają. Niewidoczne na openstreet i google drogi istnieją w rzeczywistości już kilka lat.

Na Gugla trzeba poczekac, az sie kapnie. OSM - wziac giepeesa, nalozyc slad,
narysowac po nim i opisac. Przy czym ja tak robilem dwa lata temu, moze teraz
mozna jakos latwiej.

--
rmikke

Data: 2011-10-05 14:45:59
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 05 Oct 2011 14:14:27 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

[...]

Z onlajnowych map niezłe też jest emapi.pl

Niewidoczne na openstreet i

Tu można samemu dorysować (zawsze jak mam log z gpsa ładuję go do osm i
dorysowuję to czego nie ma)

google drogi istnieją w rzeczywistości już kilka lat.

W googlu jest gorzej. Z tego co się zorientowałem treść drogowa to stary
atlas PPWKi (ten sam układ dróg mam w papierowym wydaniu sprzed ponad 10
lat). Co gorsza jest tam naniesione "na biało" sporo dróg, które w terenie
są błotnistymi bądź piaszczystymi, rozjechanymi przez ciężki sprzęt drogami
gruntowymi używanymi głównie do dojazdów do pól. A braków samemu też się
nie uzupełni.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-10-06 12:34:51
Autor: Krzysztof Naworyta
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
Marek 'Qrczak' Potocki wrote:

(...)

| Z onlajnowych map niezłe też jest emapi.pl

Rzeczywiście niezła mapa! Mogę to potwierdzić w niewielkim fragmencie, gdzie jeżdżę, a nie jest to rejon popularny turystycznie.
Całkiem nieźle jesli chodzi o niektóre leśne przecinki itd.
Niemniej jak na razie nic się nie umywa (IMO) do GPSWielkopolska, gdzie dokładność jest ogromna. Świetna robota kogoś.
Chciałoby się aby cała Polska była tak opracowana.
Mapę mozna było pobrać z www.gpswielkopolska.pl. Potem na jakiś czas strona zniknęła by w końcu znów pojawić się, w nowej już formie.
Można pobrać wielkopolskie szlaki, parę innych aplikacji. Ale jak na razie nie mogę znaleźć linku do samej mapy (pliki IMG).
Mam nadzieję, że wkrótce to uzupełnią.

Oczywiście mapa działa jedynie pod Garminem i na komputerze pod garminowskim MapSource.

--
KN

Data: 2011-10-06 12:48:43
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 6 Oct 2011 12:34:51 +0200, Krzysztof Naworyta napisał(a):

[...]

Ja z kolei na Wielkopolskę mam atlas Topmapy
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_atlas+wielkopolska__P_53101821-53010001__PZTA_2J__PD_53010730.html

Jak dla mnie jest rewelacyjny i skan sobie pod trekbuddy przygotowałem.
Przejeździłem na nim kilka setek kilometrów i ani razu mnie nie wyprowadził
w inne pole niż chciałem ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-10-11 13:08:40
Autor: Krzysztof Naworyta
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
Krzysztof Naworyta wrote:

(...)
> [...]
| Można pobrać wielkopolskie szlaki, parę innych aplikacji. Ale jak na
| razie nie mogę znaleźć linku do samej mapy (pliki IMG).

I już uzupełnili!
Szczerze polecam chociaż poogladać to na komputerku (trzeba ściągnąć MapSource Garmina, albo nowszy BaseCamp).
Link do mapy:
http://www.gpswielkopolska.pl/na-rower

--
KN

Data: 2011-10-06 08:42:04
Autor: cytawa
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

[...]

Pewno masz racje. NIgdy sie nad tym nie zastanawialem, bo mam licznik. Planujac trase tylko szacuje dlugosc a w praniu i tak co innego wychodzi, bo czesto zjezdzam na bok.
Tam widzielem w googlach 3 ikonki : samochod, rower i pieszo. Moze to sa warianty trasy z uwzglednieniem czynnikow o ktorych piszesz.

Jan Cytawa

Data: 2011-10-06 10:23:18
Autor: Krzysztof Naworyta
cytawa napisał(a):

[...]

Jest jeszcze lepiej. O ile mamy konto w google, po zalogowaniu mamy opcję "moje miejsca" oraz przycisk "utwórz mapę". To zaś daje dostęp do narzędzi typu "utwórz linię", "utwórz linię wzdłuż tras", "utwórz kształt". Dla każdej podaje odpowiedni dystans.
Szkoda, że chyba jeszcze nie daje opcji łączenia różnych linii...
Można też zaimportować odpowiedni plik (jak w Google Earth).

Trudno to nazwać rewelacją w porównaniu z innymi geoportalami, ale jednak widać, że google nie śpi.
Wcześniej czy później i tak całą konkurencję połknie...

--
KN

Data: 2011-10-06 11:33:25
Autor: mt
Krzysztof Naworyta pisze:

Trudno to nazwać rewelacją w porównaniu z innymi geoportalami, ale jednak widać, że google nie śpi.
Wcześniej czy później i tak całą konkurencję połknie...

Nie połknie, nie w tej dziedzinie, może inaczej, nie w bardziej specjalizowanych produktach.

--
marcin

Data: 2011-10-06 10:43:45
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 06 Oct 2011 08:42:04 +0200, cytawa napisał(a):

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

[...]

Tylko mówimy o etapie planowania właśnie. Sam korzystam z ręcznego klikania
trasy, googla, osm i co najważniejsze chyba, papierowych map turystycznych.
One są jednak najdokładniejsze i nie zawierajązwykle takich cudów jak
google. Przykładowo wyszukaj sobie trasę Jaksonów - Tyniec nad Ślęzą,
wersja samochodowa. Google proponuje prosty odcinek, tyle że między
Przecławicami i Tyńcem jest taka droga, że po deszczach to niejeden SUV by
się nie przedarł. Jest za to wygodny, choć wąski asfalt przez Budziszów,
tylko Google o nim nie wie. Podobnie jak o asfaltówce Pasterzyce - Bogunów
(zaraz obon na NE).

Tam widzielem w googlach 3 ikonki : samochod, rower i pieszo. Moze to sa warianty trasy z uwzglednieniem czynnikow o ktorych piszesz.

Niestety nie ma tak dobrze. Jak ręcznie klikasz, to jest ok. Jak idziesz
automatem, to takie niedociągnięcie traktuje jako brak przejazdu i leci
dookoła. Przykładowo Kamieniec Ząbkowicki - Starczów. Wg Googla nie ma
przejazdu koło stacji i odsyła przez Strąkową (+10 km).

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-10-05 21:01:24
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Jak zmierzyc trase bez licznika ?
Z narzędzi off-line polecam zainstalować Garmin Mapsource, do tego UMP
albo inna mapa.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Jak zmierzyc trase bez licznika ?