Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

Data: 2012-01-19 21:36:11
Autor: Rafal
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
Marcin N wrote:

I po co w ogĂłle te
7W?

czym zmierzyłeś te 7W?
Bo ostatnio spotkałem się z tak badziewnymi watomierzmi,
że 5W dla to dla nich bład pomiaru :)
Sugeruje, że nie ma 7W, a góra 3W. Zresztą dużo zależy tutaj od zasilacza.
Jak wiesz zasilacz w PC jest najwaĹźniejszy :)

A najlepszym i super dokładnym watomierzem jest licznik energii.
Powyłączaj w domu wszystkie urządzenia, weź do ręki stoper i tak
w ciągu 5 min odczytaj pobrane kWh. Mając czas moc se przeliczysz.
Stawiam, że nie będzie 7W :)

Data: 2012-01-19 22:42:27
Autor: m7marek

Użytkownik "Rafal" <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4F187EBB.CE96522FNOSPAM.gazeta.pl...

[...]

Lepiej ze stoperem liczyc ilość mignieć diodki w liczniku  (zawsze podana jest liczba migniec na kWh),
bo np. u mnie licznik pokazuje z dokładnościa do 0.1 kWh wiec niedokładnośc twojego pomiaru w tych 5 minutach to około 8..16W, a nawet gdyby wyświetlał z dokładnością 0,01kWh to 1..2W błędu.

Kiedyś jak było nas wiecej w domu i sprawdzałem ile biora wszystkie urządzenia niby wyłaczone (3TV, 3SAT, 2PC, Wieża, VCR, Mikrofala) to wyszło około 130W.

Data: 2012-01-20 08:01:22
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 22:42, m7marek pisze:

Kiedyś jak było nas wiecej w domu i sprawdzałem ile biora wszystkie
urządzenia niby wyłaczone (3TV, 3SAT, 2PC, Wieża, VCR, Mikrofala) to
wyszło około 130W.

Coś kręcisz.

Gdyby to było 130W to sam pasywny pobór prądu kosztowałby Cię prawie 50 zł miesięcznie.

Być może włączyła Ci się na przykład lodówka, albo coś innego, czego nie zauważyłeś.

Data: 2012-01-20 10:47:51
Autor: m7marek

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jfb3fv$9tr$3news.task.gda.pl...
[...]

nie kręce, specjalnie odłaczyłem lodówkę, tyle że sprzęt wtedy był kilkuletni, a rachunki płaciłem wtedy około 200zł na miesiąc, mimo że licznik dwutaryfowy a w nocy jest 2,5 raza taniej niż w dzień, ostatnio nie mierzyłem ale rachunki spadły do 100zł.

Data: 2012-01-20 08:07:42
Autor: Rafal
m7marek wrote:

> [...]

twojego pomiaru w tych 5 minutach to około 8..16W, a nawet gdyby wyświetlał

Ja mam tradycyjny licznik, a w nim tarcza obrotowa.
375 obrotów to 1 kWh.
Licząc czas jednego obrotu można zmierzyć moc z błędem
poniżej 0.1 W

Data: 2012-01-20 10:18:13
Autor: robot
On Fri, 20 Jan 2012 08:07:42 +0100, Rafal wrote:

[...]

Ja mam najlepiej, bo u mnie w bloku wymienili licznik na taki,
który pokazuje konkretną ilość pobieranej energii w watach
na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym. Bardzo wygodna sprawa do
pomiarów co ile pobiera w domu.

--
pozdro

Data: 2012-01-20 22:49:41
Autor: Padre
[...]

Jesteś pewny, że opory w łożyskach tarczy i lepkość powietrza pozwalają na taka dokładność w dużym zakresie mierzonych prądów szczególnie przy bardzo niskich wartościach?

Data: 2012-01-21 08:22:57
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 20 Jan 2012 22:49:41 +0100, Padre napisał(a):

[...]

A to już zupełnie nieistotne jak on dokładnie mierzy. Grunt, że elektrownia
według niego rachunki wystawia.

Data: 2012-01-21 18:51:34
Autor: Padre
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

A to już zupełnie nieistotne jak on dokładnie mierzy. Grunt, że elektrownia
według niego rachunki wystawia.

To fakt, na wsi ludzie napełniają w nocy 200l beczki wody do podlewania za darmo, większość wodomierzy nie rusza przy takim małym przepływie.

Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?