Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?

Data: 2011-05-20 21:59:49
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
Witam,

przy spisie tym z 10 lat temu, olano mnie i ca艂膮 moj膮 rodzin臋 i nikt nas
nie spisa艂. Teraz wygl膮da, 偶e jest to samo. Nikt si臋 u nikogo z rodziny
i znajomych nie pojawi艂 do spisywania.
Pr贸bowa艂em spisa膰 si臋 przez internet, ale nie dosta艂em has艂a na mejla
(teraz to ju偶 w og贸le po ptokach, bo czas wa偶no艣ci konta min膮艂).
Pr贸bowa艂em dzwoni膰 na infolini臋, ale numer 艂膮czy z Ma艂opolsk膮 i Pani
Infolinka m贸wi, 偶e nie pomo偶e w temacie 艢l膮ska i 偶e przeka偶e 艢l膮skowi
informacj臋, ale nadal nic si臋 nie dzieje.

Chcia艂bym zosta膰 spisany, ale wygl膮da na to, 偶e zn贸w si臋 nie uda :(

Da si臋 ich jako艣 prawnie zmusi膰 do obs艂u偶enia mnie?

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Niech 偶adne nieprzyzwoite s艂owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt贸re mo偶e budowa膰, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios艂o b艂ogos艂awie艅stwo tym, kt贸rzy go s艂uchaj膮. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-20 22:19:57
Autor: Romik
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?

U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ir6h7l$vhh$1news.onet.pl...

Chcia艂bym zosta膰 spisany, ale wygl膮da na to, 偶e zn贸w si臋 nie uda :(

Wyjd藕 na ulic臋, krzyknij "Donald, matole" - gwarantuj臋 ci 偶e zostaniesz spisany :-)

Romik

Data: 2011-05-20 22:28:23
Autor: JK
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
W dniu 2011-05-20 21:59, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Chcia砨ym zosta spisany, ale wygl眃a na to, 縠 zn體 si nie uda :(

Da si ich jako prawnie zmusi do obs硊縠nia mnie?

Z powod體 merytorycznych nie ma to sensu.

JK

Data: 2011-05-20 23:21:18
Autor: Jotte
[...]

Zn贸w ten idiota ze swoimi chorymi "problemami"...

--
Jotte

Data: 2011-05-21 02:24:52
Autor: Borys Pogore硂
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
Dnia Fri, 20 May 2011 21:59:49 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Pr骲owa砮m spisa si przez internet, ale nie dosta砮m has砤 na mejla
(teraz to ju w og髄e po ptokach, bo czas wa縩o禼i konta min背).

 Jakiego zn體 has砤 na maila?

 Przecie has硂 definiujesz na pierwszej stronie, a p蠹niej tylko
rach-ciach i po spisie.

 https://nsp2011.spis.gov.pl/nsp.form/FormularzID.aspx

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-05-21 09:07:08
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 21.05.2011 02:24, Borys Pogore硂 pisze:
[...]

znaczy tfu.... linku aktywacyjnego.

 Przecie has硂 definiujesz na pierwszej stronie, a p蠹niej tylko
rach-ciach i po spisie.

No w砤秐ie niestety nie, bo nie dosta砮m linku aktywacyjnego i pr骲y
zalogowania si ko馽zy硑 si informacj, 縠 konto nieaktywne czy jako tak.

--
Przemys砤w Adam iejek

Niech 縜dne nieprzyzwoite s硂wo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt髍e mo縠 budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios硂 b硂gos砤wie駍two tym, kt髍zy go s硊chaj. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-21 11:02:45
Autor: Maciek.
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa
No w砤秐ie niestety nie, bo nie dosta砮m linku aktywacyjnego i pr骲y
zalogowania si ko馽zy硑 si informacj, 縠 konto nieaktywne czy jako
tak.

Zmie przegl眃ark na IE i zacznij od pocz眛ku. Mo縠 korzystasz z Chrome, kt髍a czasami nie wy秝ietla checkbox體? ;)

A mo縠 Twoje mieszkanie/dom ma jaki dziwny status i dlatego wcze秐iej te byli禼ie niezauwa縠ni? Np. w moim mieszkaniu nikt nie jest zameldowany i pewnie dlatego rachmistrz jak dot眃 si nie pojawi...

A co na to infolinia GUS?

--
M.

Data: 2011-05-21 16:23:03
Autor: SDD
Jak zmusi GUS do spisania mnie?

U縴tkownik "Maciek." <mmuran@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:ir7v37$i7f$1news.onet.pl...

A mo縠 Twoje mieszkanie/dom ma jaki dziwny status i dlatego wcze秐iej te

Ma status mieszkania ciagle zalewanego - wiec moze kapac na glowe. Kiedy nie kapie na glowe z kolei samo zalewa mieszkanie pod spodem - moga wiec przemoknac buty. W trosce o zdrowie rachmistrzow, GUS wykluczyl mieszkanie Tristana ze spisu. Ot co!

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-22 21:57:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.05.2011 11:02, Maciek. pisze:
[...]

O, czy縝y kolejny organ pa駍twowy okaza si podmiotem zale縩ym Microsoft Corporaton?

Co na to CBA?

Data: 2011-05-23 11:47:19
Autor: Dominik & Co
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
W dniu 22-05-2011 21:57, Andrzej Lawa rzecze:

Zmie przegl眃ark na IE i zacznij od pocz眛ku.

O, czy縝y kolejny organ pa駍twowy okaza si podmiotem zale縩ym
Microsoft Corporaton?

Bezproblemowo samospisa砮m si z u縴ciem Firefoksa pod Linuksem,
wi阠 to nie to. To raczej nieustaj眂y pech 縴ciowy OP ;-)

--
Dominik (& k眕any)
"Wszyscy chc naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabra." (S.J. Lec)

Data: 2011-05-23 11:52:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
Dominik & Co pisze:
[...]

Mnie uda硂 si spisa uzywaj眂 OWB pod Morphosem, wi阠 w眛pi, 縠 problemem jest przegl眃arka...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-05-23 11:59:54
Autor: Andrzej wa
W dniu 23.05.2011 11:52, Tomasz Kaczanowski pisze:
Dominik & Co pisze:
[...]

No to chocia taki plus dla GUS ;)

Data: 2011-05-21 11:45:24
Autor: Maciek
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
begin o nicku Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a) na pl.soc.prawo nast臋puj膮ce
bzdety:
Pr贸bowa艂em spisa膰 si臋 przez internet, ale nie dosta艂em has艂a na mejla
(teraz to ju偶 w og贸le po ptokach, bo czas wa偶no艣ci konta min膮艂).

 Jakiego zn贸w has艂a na maila?

znaczy tfu.... linku aktywacyjnego.
K艂amiesz. Nawet s膮dz臋, ze nie pr贸bowa艂e艣. Nie by艂o 偶adnego linku
aktywacyjnego. Po prostu wchodzi艂o si臋 na stron臋 podawa艂o kilka danych,
reszta danych pojawia艂a si臋 sama. Potem nale偶a艂o sobie za艂o偶y膰 has艂o na
wypadek ponownego wej艣cia i kontynuowa膰 spis. Na maila nic nie przychodzi艂o
i nie musia艂o przychodzi膰. Maila nawet nie trzeba podawa膰, bo kto艣 mo偶e nie
mie膰 maila.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-05-22 19:41:13
Autor: Stokrotka
[...]

To zale偶y jak w艂azisz i czy pierwszy czy nast臋pny raz itp.
By艂am widzia艂am.
Mia艂am ten sam problem.

--
(tekst w nowej ortografi: 贸->u, ch->h, rz->偶 lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, cz臋sto nielogiczny, ktury ludzie oci臋偶ali umys艂owo,

Data: 2011-05-22 21:51:31
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 21.05.2011 11:45, Maciek pisze:
K艂amiesz. Nawet s膮dz臋, ze nie pr贸bowa艂e艣.

tak, i pytam tak sobie dla jaj.

[...]

Niestety ponowne logowanie si臋 pojawia艂o mi komunikat, 偶e konto
nieaktywne. Nie poka偶臋 zrzutu ekranu, bo obecnie ju偶 mam komunikat, 偶e
min臋艂o 14 dni i mam spada膰. Ale pr贸ba zalogowania si臋 na konto w艂a艣nie
tak g艂osi艂a, wi臋c wnioskowa艂em z tego, 偶e nie dosta艂em mejla
aktywacyjnego. Zreszt膮 Infolinka te偶 nic nie m贸wi艂a, 偶e nie ma by膰
aktywacji.

Data: 2011-05-22 21:54:00
Autor: spp
W dniu 2011-05-22 21:51, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

Zreszt膮 Infolinka te偶 nic nie m贸wi艂a, 偶e nie ma by膰
aktywacji.

A m贸wi艂a, 偶e ma by膰 aktywacja?

Zreszt膮 niewa偶ne - wygl膮da na to 偶e GUS zaliczy艂 Ci臋 do statystycznej grupy 'cyfrowo wykluczonych' i ju偶 nic na to nie poradzisz. :(

--
spp

Data: 2011-05-22 21:59:29
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 22.05.2011 21:54, spp pisze:
W dniu 2011-05-22 21:51, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
Zreszt膮 Infolinka te偶 nic nie m贸wi艂a, 偶e nie ma by膰
aktywacji.
A m贸wi艂a, 偶e ma by膰 aktywacja?

No m贸wi艂a, 偶e ona z ma艂opolski i nie wie czemu.

Zreszt膮 niewa偶ne - wygl膮da na to 偶e GUS zaliczy艂 Ci臋 do statystycznej
grupy 'cyfrowo wykluczonych' i ju偶 nic na to nie poradzisz. :(

No wiem. Ino teraz pytam jak zaci膮gn膮膰 analogowego spi艣nika do spisania
mnie.

Data: 2011-05-21 09:22:23
Autor: cef
Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:

Pr贸bowa艂em spisa膰 si臋 przez internet, ale
Pr贸bowa艂em dzwoni膰

Czasami to zaczynam mie膰 pewno艣膰, 偶e jak b臋dzie
jaki艣 meteoryt spada艂  na Polsk臋, to gdzie艣 tam
w Zabrzu zako艅czy sw贸j lot.

Data: 2011-05-22 07:58:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-21 09:22, cef pisze:
jaki艣 meteoryt spada艂  na Polsk臋, to gdzie艣 tam
w Zabrzu zako艅czy sw贸j lot.

Na niekt贸rych trolli to chyba jedyna metoda.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-22 21:52:46
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 22.05.2011 07:58, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-05-21 09:22, cef pisze:
jaki艣 meteoryt spada艂  na Polsk臋, to gdzie艣 tam
w Zabrzu zako艅czy sw贸j lot.

Na niekt贸rych trolli to chyba jedyna metoda.

Sam jeste艣 trollem. Nie s膮d藕 innych pod艂ug siebie. To, 偶e mam problem ze
spisem, nie daje ci prawa do obra偶ania mnie.

Data: 2011-05-22 22:05:28
Autor: Jotte
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:irbpie$9dt$2news.onet.pl...

Sam jeste艣 trollem. Nie s膮d藕 innych pod艂ug siebie. To, 偶e mam problem ze
spisem, nie daje ci prawa do obra偶ania mnie.
Ciebie, trollu, nie ma jak obrazi膰...

--
Jotte

Data: 2011-05-21 10:21:04
Autor: Andy Niwi艅ski
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?

"Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl>

A co nas obchodzi, 偶e Tw贸j Vaterland cie nie chce spissa膰. My z Polskim Spisem Powszechnym takich problem贸w nie mamy...

Data: 2011-05-22 21:57:55
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 21.05.2011 10:21, Andy Niwi艅ski pisze:

A co nas obchodzi, 偶e Tw贸j Vaterland cie nie chce spissa膰. My z Polskim
Spisem Powszechnym takich problem贸w nie mamy...

Jakie艣 pan taki szprytny, panie jaros艂awie, to pan od艂膮cz 艢l膮sk od
Wszechpolski i b臋dziesz pan mia艂 to co lubisz. Zreszt膮, sk膮d pan wiesz,
偶em nie jest tu na 艣l膮sku oddelegowanym ramieniem Piss? Albo mo偶em po
pijaku granic臋 z Sosnowcem przekroczy艂 nielegalnie i teraz nie mam jak
wr贸ci膰 bo paszport zagin膮艂?

Data: 2011-05-22 23:45:02
Autor: JK
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
W dniu 2011-05-22 21:57, Przemys砤w Adam iejek pisze:
W dniu 21.05.2011 10:21, Andy Niwi駍ki pisze:

A co nas obchodzi, 縠 Tw骿 Vaterland cie nie chce spissa. My z Polskim
Spisem Powszechnym takich problem體 nie mamy...

Jakie pan taki szprytny, panie jaros砤wie, to pan od潮cz 眘k od
Wszechpolski i b阣ziesz pan mia to co lubisz. Zreszt, sk眃 pan wiesz,
縠m nie jest tu na 秎眘ku oddelegowanym ramieniem Piss? Albo mo縠m po
pijaku granic z Sosnowcem przekroczy nielegalnie i teraz nie mam jak
wr骳i bo paszport zagin背?

A kogo to obchodzi?

JK

Data: 2011-05-23 10:10:00
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
W dniu 22.05.2011 23:45, JK pisze:
A kogo to obchodzi?

Mariana spod koluszek.

Data: 2011-05-21 20:49:58
Autor: Stokrotka
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
Wy艣lij mejla do GUSu i zapami臋taj go.

Data: 2011-05-21 21:02:42
Autor: Robert
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
Dnia 21 maj  o godzinie  20:49, na pl.soc.prawo, Stokrotka napisa(a):

Wy秎ij mejla do GUSu i zapami阾aj go.

Nie lepiej zapisa go w "wys砤nych"?
NMSP

--
Robert

Data: 2011-05-22 19:39:57
Autor: Stokrotka
Jak zmusi GUS do spisania mnie?

U縴tkownik "Robert" <"spam_usu馹to"@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:1ffaqopzqqoq0.1s4qtybet1asx$.dlg40tude.net...
Dnia 21 maj  o godzinie  20:49, na pl.soc.prawo, Stokrotka napisa(a):

Wy秎ij mejla do GUSu i zapami阾aj go.

Nie lepiej zapisa go w "wys砤nych"?
NMSP
A sam si nie zapisze?
Lepiej zrobi bekap tego mejla i zapisa np. na CD-ROMie.

--
(tekst w nowej ortografi: ->u, ch->h, rz-> lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, cz阺to nielogiczny, ktury ludzie oci昕ali umys硂wo,

Data: 2011-05-22 20:41:47
Autor: fonon
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):
Da si臋 ich jako艣 prawnie zmusi膰 do obs艂u偶enia mnie?
Nie. Takie s膮 nieub艂agane prawa statystyki...
f.

Data: 2011-05-23 08:25:34
Autor: Alek
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂

Chcia艂bym zosta膰 spisany

Dlaczego?

Data: 2011-05-23 10:13:18
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 23.05.2011 08:25, Alek pisze:
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂
Chcia艂bym zosta膰 spisany
Dlaczego?

Bo zale偶y mi na uczciwym i rzetelnym przeprowadzeniu spisu w spos贸b
niezmanipulowany. Wi臋c na tyle, na ile mog臋, chcia艂bym zadzia艂a膰, aby
moje racje r贸wnie偶 zosta艂y uwzgl臋dnione. Ka偶dy, kto ceni samego siebie,
powinien d膮偶y膰 do spisania si臋, aby Fantazja Rachmistrz贸w nie
wygenerowa艂a Spaczonego Obrazu Spo艂ecze艅stwa.

Data: 2011-05-23 10:38:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-23 10:13, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Jak pomini臋cie losowych 5/10/20/30/40 procent spo艂ecze艅stwa mo偶e spaczy膰 obraz spisu?

Widzia艂e艣 pytania spisowe? Kilka z nich jest ju偶 domy艣lnie uzupe艂nionych (maj膮 wiedz臋 o tobie), a jedyne do wype艂nienia, to jakim j臋zykiem m贸wisz i jakiej narodowo艣ci si臋 czujesz.

Po co ten wpis? Po nic (poza tym, aby sobie politycy dorobili na przetargach).

Nie zachowuj si臋 jak "po偶yteczny idiota" i nie firmuj tej hucpy.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-23 11:04:52
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 23.05.2011 10:38, Liwiusz pisze:
[...]

Po pierwsze primo: Sk膮d wiesz, 偶e losowych?

Po drugie primo: W艂a艣nie po to jest spis, 偶eby ustali膰 przekr贸j
spo艂ecze艅stwa i w艂a艣ciwie dobiera膰 grupy reprezentatywne. Jak p贸jdziesz
na Wiec PiS We Wsi Mo艅ka Ma艂a, na kt贸ry przysz艂o 60% mieszka艅c贸w, ale
akurat zwolennik贸w PiS, to jak pominiesz pozosta艂e 40, to ci wyjdzie
100% poparcia dla PiS.

Po trzecie primo: no 40% spo艂ecze艅stwa to mo偶e si臋 okaza膰, 偶e pomin膮艂e艣
np. 40% mniejszo艣ci m贸wi膮cej j臋zykiem Czapau艂a pochodz膮cej z Republiki
Czapa艂a艅skiej i jakby ca艂o艣膰 bierze w diab艂y.

Widzia艂e艣 pytania spisowe?

Cz臋艣膰. Niestety do dalszej cz臋艣ci nie umia艂em si臋 zalogowa膰.

Kilka z nich jest ju偶 domy艣lnie uzupe艂nionych
(maj膮 wiedz臋 o tobie),

A to ja tak nie mia艂em. W tej cz臋艣ci, w kt贸r膮 wszed艂em, to wszystko sam
wype艂nia艂em.

a jedyne do wype艂nienia, to jakim j臋zykiem m贸wisz
i jakiej narodowo艣ci si臋 czujesz.

No to ju偶 jest istotne, potem jaki艣 Warsiawiok nie b臋dzie robi艂 takich
be艂kot贸w jak pan Andy N. jak zauwa偶y, 偶e np. 艣l膮zak贸w jest N i to N jest
niema艂e.

Po co ten wpis? Po nic (poza tym, aby sobie politycy dorobili na
przetargach).

No ludzie m贸wi膮, 偶e wizyta rachmistrza trwa godzin臋, wi臋c nie s膮 to trzy
pytania, ale zapewne wiele, wiele wi臋cej i maj膮 one da膰 obraz
statystyczny spo艂ecze艅stwa, aby potem m贸c robi膰 reprezentatywne grupy
bada艅.

Nie zachowuj si臋 jak "po偶yteczny idiota" i nie firmuj tej hucpy.

Ja zawsze z prawdziw膮 rado艣ci膮 bior臋 udzia艂 w ankietach, spisach,
badaniach. Dzi臋ki temu wiem, 偶e dok艂adam swoje zdanie do obrazu
klienteli czy jak w tym wypadku narodu.

Idiot膮 jest ten, co macha r臋k膮 i m贸wi ,,moje zdanie nie jest i tak
wa偶ne, co ja b臋d臋 si臋 wychyla艂'', a potem p艂acze, 偶e nikt nie uwzgl臋dnia
jego racji, kt贸rych nie wyrazi艂.

Kiedy艣 napisa艂em do Kauflandu, 偶e nie podoba mi si臋 brak koszyk贸w w tym
sklepie i 偶e jak nie wprowadz膮 koszyk贸w, to nie b臋d臋 tam zbyt cz臋sto
kupowa艂, bo w r臋kach nie ud藕wign臋 za du偶o. Nie wprowadzili. Ale teraz
czy dlatego, 偶e ja by艂em jeden z niewielu, co chcia艂by koszyk, czy te偶
mo偶e jeden z niewielu, co to chcenie im przekaza艂?

Data: 2011-05-23 11:12:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-23 11:04, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

Jak pomini臋cie losowych 5/10/20/30/40 procent spo艂ecze艅stwa mo偶e spaczy膰
obraz spisu?

Po pierwsze primo: Sk膮d wiesz, 偶e losowych?

Musz膮 by膰 losowe, bo gdyby je wybierali wg okre艣lonego kryterium (tzn. wedle oczekiwanych odpowiedzi, aby je pomin膮膰), to tym bardziej oznacza艂oby to, ze ten spis to jedna wielka hucpa, bo po co spisywa膰, skoro odpowiedzi s膮 znane?

[...]

I to nie b臋dzie losowa pr贸ba reprezentatywna. Ale - jak si臋 troch臋 cz艂owiek podszkoli w statystyce - to wie, 偶e aby mie膰 do艣膰 pewne dane, nie trzeba pyta膰 100% populacji, tylko wystarczy sporo mniej.

Po trzecie primo: no 40% spo艂ecze艅stwa to mo偶e si臋 okaza膰, 偶e pomin膮艂e艣
np. 40% mniejszo艣ci m贸wi膮cej j臋zykiem Czapau艂a pochodz膮cej z Republiki
Czapa艂a艅skiej i jakby ca艂o艣膰 bierze w diab艂y.

Pr臋dzej w totka wygram, ni偶 losowo pomijaj膮c 40%, trafi臋 akurat tylko na Czapuaist贸w. Prawo wielkich liczb, statystyka, troch臋 rozumu. Polecam.

[...]

Ja si臋 spisywa艂em przez internet. I 偶on臋 te偶 spisa艂em. W nieca艂e 3 minuty.

[...]

Po偶yteczny idiota, jak nic ;)

Idiot膮 jest ten, co macha r臋k膮 i m贸wi ,,moje zdanie nie jest i tak
wa偶ne, co ja b臋d臋 si臋 wychyla艂'', a potem p艂acze, 偶e nikt nie uwzgl臋dnia
jego racji, kt贸rych nie wyrazi艂.

Tylko idiota uwa偶a, 偶e jego udzia艂 w wyborach/spisach co艣 zmieni.

[...]

Musi by膰 odpowiednia ilo艣膰 tych niezadowolonych. Dlatego zasadne s膮 akcje zbieraj膮ce 艢l膮zak贸w, bo w kupie si艂a. Jakby艣 zebra艂 200 niezadowolonych z koszyk贸w, to te偶 ten g艂os by艂by pewnie zauwa偶ony. Ale martwienie si臋 z powodu niemo偶liwo艣ci (my艣l臋, 偶e jednak nieporadno艣ci) spisania pojedynczej osoby jest statystycznie pomijalny.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-23 11:37:02
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 23.05.2011 11:12, Liwiusz pisze:
[...]

Nieprawda. Mog膮 je pomija膰 np. z uwagi na 艂atwo艣膰 dotarcia. Np. zamiast
pojecha膰 do 艣rodku lasu do jednej chaty, gdzie mieszka Babcia Gryzelda,
mo偶na wparzy膰 do Najd艂u偶szego Polskiego Falowca (4 segmenty po 4 klatki
w ka偶dym i 艣rednio 110 mieszka艅 w ka偶dej z nich (1792 mieszkania)) i
spisa膰 od razu multum wiedzy.

To tylko przyk艂ad, ale jaki艣 pow贸d jest w tym, 偶e CA艁A moja rodzina
(rodzice, te艣ciowie, dziadkowie) mieszkaj膮ca w r贸偶nych miejscach nie
zosta艂a spisana zesz艂ym razem, ani tym.

[...]

No nie b臋dzie. Dlatego jest spis, 偶eby ustali膰 w ca艂ej wsi jaki jest
przekr贸j. Czy 60 PIS 40 UPR czy mo偶e 100% Pis, a tych 40 nie posz艂o na
wiec, bo ich boli noga.

Ale - jak si臋 troch臋
cz艂owiek podszkoli w statystyce - to wie, 偶e aby mie膰 do艣膰 pewne dane,
nie trzeba pyta膰 100% populacji, tylko wystarczy sporo mniej.

Owszem, na tym polegaj膮 badania na grupie reprezentatywnej. Tylko trzeba
ustali膰 co to jest grupa reprezentatywna. Jak pominiesz 40% grup臋
Amisz贸w mieszkaj膮cych w lesie, bo b臋dzie ci daleko, to ci wyjdzie potem
grupa reprezentatywna s艂abo.

np. 40% mniejszo艣ci m贸wi膮cej j臋zykiem Czapau艂a pochodz膮cej z Republiki
Czapa艂a艅skiej i jakby ca艂o艣膰 bierze w diab艂y.
Pr臋dzej w totka wygram, ni偶 losowo pomijaj膮c 40%,

Nie wierz臋 w losowo艣膰 pomini臋cia, bo pomini臋cie nie jest wyznaczane
tutaj jako艣 odg贸rnie maszyn膮 losuj膮c膮 pesele, tylko pewnie czynnikiem
ludzkim. To raz.

Dokonuj膮c losowania jednorazowego mo偶esz jak najbardziej wylosowa膰
niereprezentatywnie. Jak rzucisz trzema ko艣ciami i wypadn膮 ci 3 sz贸stki,
to wyci膮gniesz za艂o偶enie, 偶e nie ma innych oczek na ko艣ciach ni偶 sze艣膰?

trafi臋 akurat tylko na
Czapuaist贸w. Prawo wielkich liczb, statystyka, troch臋 rozumu. Polecam.

No i popatrz, ju偶 psujesz losowo艣膰. Np. M膮dre i Statystycznie
Wykszta艂cone (w twoim postrzeganiu) Liwiusze z UPR b臋d膮 unika膰 spisu, w
imi臋 niefirmowania hucpy. A np. g艂upie wie艣niaki rodzaju Tristana nie
wiedz膮c o tym, 艂adnie si臋 spisz膮. I ju偶 masz pomini臋cie nie losowe, a
nakierowane na pewien styl my艣lenia.

[...]

Pacz pan, jednak firmowa艂e艣 hucp臋?

[...]

Bo dba o swoje? No to OK, to ja taki chc臋 by膰.

[...]

O! W艂a艣nie. Klasyka.... ,,nic nie r贸bmy, bo to i tak nic nie da''.

Na 偶ycie patrzysz bez emocji
Na przek贸r czasom i ludziom wbrew
Gdziekolwiek jeste艣 w dzie艅 czy w nocy
Oczyma widza ogl膮dasz gr臋
Kto艣 inny zmienia 艣wiat za Ciebie
Nadstawia g艂ow臋, podnosi krzyk
A Ty z daleka, bo tak lepiej
I w razie czego nie tracisz nic

[...]

No. Ale musz膮 to okaza膰. Jak si臋 zamkn膮 w norce i zaakceptuj膮 brak
koszyk贸w, to sk膮d sklep ma wiedzie膰, 偶e koszyki s膮 potrzebne?

Dlatego zasadne s膮
akcje zbieraj膮ce 艢l膮zak贸w, bo w kupie si艂a. Jakby艣 zebra艂 200
niezadowolonych z koszyk贸w, to te偶 ten g艂os by艂by pewnie zauwa偶ony.

No ale czemu mam zbiera膰? Czemu oni sami, skoro im koszyka brakuje, nie
napisz膮 mejla/karteczki z wnioskiem? Karteczki wisz膮 przy wyj艣ciu, mejl
jest na stronie podany. Wystarczy odrzuci膰 liwiuszowe ,,to nic nie da''
i po prostu zbi贸rka niezadowolonych si臋 zrobi sama.

Ale
martwienie si臋 z powodu niemo偶liwo艣ci (my艣l臋, 偶e jednak nieporadno艣ci)
spisania pojedynczej osoby jest statystycznie pomijalny.

Klasyczny b艂膮d rozumowania, powielany niestety przez spor膮 cz臋艣膰
spo艂ecze艅stwa. Wi臋kszo艣膰 m贸wi ,,moje zdanie si臋 nie liczy'' i nie idzie
do wybor贸w. I pozwala wybra膰 innym. Typowy problem spo艂eczny: A co, 偶e
ja jeden 艣wiat艂o zgasz臋, co to da, jak ruszaj膮cy poci膮g zu偶ywa tyle co
ja rocznie. A co, 偶e ja jeden powiem NIE jakiej艣 sprawie albo TAK innej
sprawie. A co 偶e ja jeden si臋 wypowiem.

Ostatnio mi wy偶arli z szafy zgrzewk臋 mleka i du偶y worek kakao. I ka偶dy
m贸wi艂 ,,ja tylko kubeczek wypi艂em, par臋 groszy to warte''.

Albo ci, co id膮 po sklepie i wy偶eraj膮 ,,tylko jedno winogronko''...

Data: 2011-05-23 12:12:40
Autor: Kamil
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
Dnia Mon, 23 May 2011 11:12:12 +0200, Liwiusz napisa(a):

I 縪n te spisa砮m.

Tak przy okazji, twoja 縪na jest ubezw砤snowolniona?
Je縠li nie, to na pewno sama za硂縴砤 konto, a ty p蠹niej je wype硁i砮?
:)))))

Data: 2011-05-23 12:23:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-23 12:12, Kamil pisze:
Tak przy okazji, twoja 縪na jest ubezw砤snowolniona?
Je縠li nie, to na pewno sama za硂縴砤 konto, a ty p蠹niej je wype硁i砮?
:)))))

No nie, sam to zrobi砮m. Rozumiem, 縠 to jakie przest阷stwo? ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-23 12:36:39
Autor: Kamil
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
Dnia Mon, 23 May 2011 12:23:56 +0200, Liwiusz napisa(a):

[...]

W rzeczy samej:
"Uwaga: Podszywanie si pod inne osoby poprzez logowanie si bez ich zgody
na ich konta, b阣zie kwalifikowane jako przest阷stwo o znamionach
okre秎onych w art. 270 1 kodeksu karnego lub art. 287 1 kodeksu
karnego. "

bez ich zgody *NA ICH KONTA*
Czyli gdyby ona sama za硂縴砤 konto i potem wyrazi砤 zgod na logowanie -
to nie ma sprawy :)
Natomiast w sytuacji kiedy to ty jej za硂縴砮 konto i je wype硁i砮...
:))))

Data: 2011-05-23 12:42:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-23 12:36, Kamil pisze:
Natomiast w sytuacji kiedy to ty jej za硂縴砮 konto i je wype硁i砮...
:))))

Nawet je秎i "mia砮m upowa縩ienie" do za硂縠nia konta?

ieszny jest ten spis, tam naprawd nie ma 縜dnego istotnego dla pa駍twa pytania.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-23 12:56:01
Autor: Kamil
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
Dnia Mon, 23 May 2011 12:42:14 +0200, Liwiusz napisa(a):

[...]

Ale co ma do tego Pa駍two?
Przecie przytoczone w nag丑wku artyku硑 dotycz przecie rozdzia丑w
przest阷stw przeciwko wiarygodno禼i dokument體 oraz przeciwko mieniu.

Data: 2011-05-23 18:16:31
Autor: Alek
[...]

Jakie by nie by艂o - to nie jest istotne. 艢l膮zacy, Kaszubi, Kurpie i kto tam jeszcze s膮 polskimi obywatelami jak wszyscy pozostali. A kim pr贸cz tego si臋 czuj膮 to ich prywatna sprawa, dla pa艅stwa to powinno by膰 absolutnie neutralne. A naukowcy dla swoich potrzeb badaj膮 takie sprawy za promil tej kasy kt贸ra idzie na spis.

No ludzie m贸wi膮, 偶e wizyta rachmistrza trwa godzin臋,

No, jakby trafi艂 na ciebie to w膮tpi臋 czy w godzin臋 sie wyrobi.

Data: 2011-05-23 18:34:45
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 23.05.2011 18:16, Alek pisze:
[...]

Nie, bo pa艅stwo mo偶e ustala膰 pewne dla tych grup etnicznych modyfikacje,
jak cho膰by edukacja regionalna w szko艂ach, jak uznawanie lokalnych
dialekt贸w, jak np. kaszubski czy 艣l膮ski, jak kulturowe wspieranie np. w
dziedzinie kultury i sztuki. Jak np. podzia艂 podatk贸w, 偶eby wszystkiego
warsiawka nie zjada艂a.

Poza tym, mniejszo艣ci narodowe maj膮 swoje prawa mniejszo艣ciowe, wi臋c
warto ustali膰 ilu jest np. Niemc贸w, ilu Turk贸w, ilu Rom贸w....

A naukowcy dla swoich potrzeb badaj膮 takie sprawy
za promil tej kasy kt贸ra idzie na spis.

Ale spis to nie tylko narodowo艣膰

No ludzie m贸wi膮, 偶e wizyta rachmistrza trwa godzin臋,
No, jakby trafi艂 na ciebie to w膮tpi臋 czy w godzin臋 sie wyrobi.

Takie osobiste dopierdzielanie to ci sprawia jak膮艣 psychiczn膮 rado艣膰,
czy tak odruchowo pierdolisz z przyzwyczajenia?

Data: 2011-05-23 21:54:06
Autor: Alek
[...]

Pa艅stwo nie powinno si臋 w takie klocki bawi膰.
Zreszt膮 jak jest kasa "na kultur臋" to w zale偶no艣ci od regionu wspierana jest taka kultura jaka tam faktycznie wyst臋puje, wi臋c i tak nie potrzeba tym specjalnie administrowa膰.

Jak np. podzia艂 podatk贸w, 偶eby wszystkiego
warsiawka nie zjada艂a.

O, to mamy narodowo艣膰 warsiawsk膮 i narodowo艣膰 prowincjonaln膮?

Poza tym, mniejszo艣ci narodowe maj膮 swoje prawa mniejszo艣ciowe, wi臋c
warto ustali膰 ilu jest np. Niemc贸w, ilu Turk贸w, ilu Rom贸w....

Zlikwidowa膰 "prawa mniejszo艣ciowe" i po k艂opocie, niczego nie trzeba ustala膰 i liczy膰. Wszystkie grupy i grupki maj膮 prawo si臋 zrzesza膰 i niech si臋 te偶 same finansuj膮, pa艅stwu nic do tego.

A naukowcy dla swoich potrzeb badaj膮 takie sprawy
za promil tej kasy kt贸ra idzie na spis.

Ale spis to nie tylko narodowo艣膰

Spis obejmuje dwa rodzaje danych: te kt贸re pa艅stwo ju偶 ma i te kt贸rych nie potrzebuje. A zatem spis jest zb臋dny.

Poczytaj swoje posty.

Data: 2011-05-24 06:45:56
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 23.05.2011 21:54, Alek pisze:
[...]

No tak, bo Pa艅stwo to Pan Oborowy wg ciebie. A nie przedstawiciel
rzeczywistej ludno艣ci, kt贸ry by艂oby mi艂o, jakby wiedzia艂 jaka ona jest.

Zreszt膮 jak jest kasa "na kultur臋" to w zale偶no艣ci od regionu wspierana
jest taka kultura jaka tam faktycznie wyst臋puje,

No wi臋c warto wiedzie膰, jaka wyst臋puje.

wi臋c i tak nie potrzeba
tym specjalnie administrowa膰.

No jasne. Samo si臋 zrobi.

Jak np. podzia艂 podatk贸w, 偶eby wszystkiego
warsiawka nie zjada艂a.
O, to mamy narodowo艣膰 warsiawsk膮 i narodowo艣膰 prowincjonaln膮?

Bior膮c pod uwag臋 podzia艂 艣rodk贸w oraz nastawienie sporej cz臋艣ci
obywateli DC (g艂贸wnie nap艂ywowych) to tak.

[...]

No jasne. P贸ki nie wyjdziesz z my艣lenia o Panu Oborowym, to tak b臋dziesz
pisa艂.

[...]

Odpowiedz na pytanie: rado艣膰 czy przyzwyczajenie?

Data: 2011-05-24 10:18:28
Autor: Kamil
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
Dnia Mon, 23 May 2011 21:54:06 +0200, Alek napisa(a):

Zlikwidowa "prawa mniejszo禼iowe" i po k硂pocie

To jeszcze wcze秐iej nale縜硂by znie舵 wszystkie wcze秐iejsze uprawnienia
do przej禼ia na emerytur po np. 15 latach "pracy".

Data: 2011-05-24 12:20:31
Autor: mi
On 24.05.2011 10:18, Kamil wrote:
To jeszcze wcze秐iej nale縜硂by znie舵 wszystkie wcze秐iejsze uprawnienia
do przej禼ia na emerytur po np. 15 latach "pracy".

Nale縜硂by. Jednak nie zostanie to zrobione, sbyt wielu jest naiwnych i zbyt wielu po秝ieci硂by swoje interesy. B阣zie to trwa硂 a nast眕i kolaps. No i Europa stanie si przyl眃kiem bez wi阫szego znaczenia.

Data: 2011-05-23 21:52:44
Autor: mi
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
On 23.05.2011 10:38, Liwiusz wrote:
Po co ten wpis? Po nic

Obawiam si臋, 偶e si臋 mylisz. W spisie rolnym i mieszka艅 dane s膮 niezwykle szczeg贸艂owe i wiele jest istotnych. Geolokalizacji pa艅stwo te偶 nie posiada艂o wcze艣niej. Poza tym dane zostan膮 przelazane do Eurostatu. Bruksela chce wiedzie膰 jak skuteczniej trwoni膰 kas臋.

Data: 2011-05-28 21:39:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?
On Mon, 23 May 2011, Liwiusz wrote:

W dniu 2011-05-23 10:13, Przemys砤w Adam iejek pisze:

Bo zale縴 mi na uczciwym i rzetelnym przeprowadzeniu spisu w spos骲
niezmanipulowany. Wi阠 na tyle, na ile mog, chcia砨ym zadzia砤, aby
moje racje r體nie zosta硑 uwzgl阣nione. Ka縟y, kto ceni samego siebie,
powinien d笨y do spisania si, aby Fantazja Rachmistrz體 nie
wygenerowa砤 Spaczonego Obrazu Spo砮cze駍twa.

Jak pomini阠ie losowych 5/10/20/30/40 procent spo砮cze駍twa mo縠 spaczy obraz spisu?

  Ale Tristan pisze o czym innym.
  Fantazja Rachmistrz體 jak najbardziej mo縠 spaczy obraz, a posta
elektroniczna mo縠 w pewnym zakresie temu zapobiec.
  We糾y "spraw narodow".
  Taki rachmistrz mo縠 na przyk砤d przej辨 si wyrokiem SN i twardo
twierdzi, 縠 narodowo禼i 秎眘kiej nie ma. Albo przeciwnie,
by zdania 縠 SN si myli.
  I teraz trzeba odpowiedzie na kt髍e pytanie ma odpowiedzie
spis: mieszcz眂e si "w rozumieniu SN" czy te wynikaj眂e
z przekonania odpowiadaj眂ego (nawet, je秎i to przekonanie
odpowiadaj眂ego mia硂by by b酬dne), a mo縠 najbardziej
- z podpowiedzi spisuj眂ego? ;)

  I co, powiesz 縠 "fantazja rachmistrza" nie mo縠 mie wp硑wu
na wynik spisu przez to, 縠 b阣zie *sugerowa* prawid硂we
(jego zdaniem) odpowiedzi?

  Oczywi禼ie, nie mniejsze zagro縠nie wynika z braku przekonania
spo砮cze駍twa o bezwzgl阣nej ochronie danych spisowych - nie
mam poj阠ia, jak *skutecznie* przekona o bezpieczenstwie
danych kogo, kto "nielegalnie" (bez meldunku) mieszka w innym
miejscu ni faktycznie mieszka 縠by poda prawdziwe
dane, skoro istnieje pewne zagro縠nie, 縠 GUS przez cho鎎y
ponowne wys砤nie zapyta do urz阣體 (celem sprawdzenia,
czy w mi阣zyczasie nie by硂 zmiany meldunk體) mo縠 palcem
wskaza osoby do ew. "zaj阠ia si nimi jakby co",
to nie wiem, bo ... rzecz jasna *sam* przekonany nie
jestem. Dalece nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-29 11:06:19
Autor: Alek
Jak zmusi GUS do spisania mnie?
U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa

 I co, powiesz 縠 "fantazja rachmistrza" nie mo縠 mie wp硑wu
na wynik spisu przez to, 縠 b阣zie *sugerowa* prawid硂we
(jego zdaniem) odpowiedzi?

Sugestie to p蟪 biedy. Przecie spisywany nie sprawdza co rachmistrz wklepuje do swojego komputerka, wi阠 tam mo縠 pojawi si cokolwiek, nie koniecznie to co zezna spisywany.

[...]

Du縪 wa縩iejsze informacje wyciekaj, wi阠 opowie禼i o tajemnicy statystycznej to bajki dla upo秎edzonych dzieci.

Data: 2011-05-29 22:41:49
Autor: mvoicem
(29.05.2011 11:06), Alek wrote:
[...]

Tym bardziej, 縠 spos骲 przechowywania danych jest jakby sprzeczny z
poj阠iem tajemnicy. Bo co to za tajemnica, skoro wszystko jest na
widelcu, w jednej bazie, po潮czone, imiennie przypisane do konkretnej
osoby.

p. m.

Data: 2011-05-23 18:09:04
Autor: Alek
[...]

Nie masz w tym 偶adnego interesu. Spis nie jest dla ciebie. Ty jeste艣 traktowany jak inwentarz, kt贸ry Pan Oborowy raz na jaki艣 czas chce sobie przeliczy膰 czy mu sie pog艂owie zgadza.

Wi臋c na tyle, na ile mog臋, chcia艂bym zadzia艂a膰, aby
moje racje r贸wnie偶 zosta艂y uwzgl臋dnione.

W spisie nie chodzi o 偶adne twoje racje.

Ka偶dy, kto ceni samego siebie,
powinien d膮偶y膰 do spisania si臋,

Kto ceni samego siebie ten ma ten spis w dupie. Sam wie kim jest i ile jest wart, nikt mu tego m贸wi膰 nie musi. I nie 偶yczy sobie by膰 poddawanym remanentowi jak towar w magazynie. I nie lubi 偶eby obcy ludzie wpieprzali si臋 w jego 偶ycie.

Data: 2011-05-23 18:39:11
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 23.05.2011 18:09, Alek pisze:
[...]

No c贸偶, biedny艣 ty, skoro masz takie postrzeganie 艣wiata. Musi ci by膰
bardzo smutno w tej wyimaginowanej oborze.

Ja czuj臋 si臋 obywatelem pa艅stwa i to pa艅stwo jest po cz臋艣ci moje. A Pan
Zarz膮dca Pa艅stwa zosta艂 przeze mnie zatrudniony i przeze mnie
oddelegowany do zarz膮dzania w moim imieniu.

Ka偶dy, kto ceni samego siebie,
powinien d膮偶y膰 do spisania si臋,
Kto ceni samego siebie ten ma ten spis w dupie. Sam wie kim jest i ile
jest wart, nikt mu tego m贸wi膰 nie musi.

Przecie偶 nie chodzi o ocenianie w艂asnej warto艣ci, ale o pokazywanie
Zarz膮dcom b臋d膮cym TWOIMI pracownikami, kim jeste艣, czego chcesz, jak
dzia艂asz.

>I nie 偶yczy sobie by膰 poddawanym
remanentowi jak towar w magazynie. I nie lubi 偶eby obcy ludzie
wpieprzali si臋 w jego 偶ycie.

No i potem ma pretensje, 偶e Zarz膮d go nie uwzgl臋dnia w swoich dzia艂aniach.

Data: 2011-05-23 21:54:41
Autor: mi
On 23.05.2011 18:39, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
Ja czuj臋 si臋 obywatelem pa艅stwa i to pa艅stwo jest po cz臋艣ci moje. A Pan
Zarz膮dca Pa艅stwa zosta艂 przeze mnie zatrudniony i przeze mnie
oddelegowany do zarz膮dzania w moim imieniu.

Jaki pi臋kny sen! Te偶 bym tak chcia艂. :)

Jak zmusi膰 GUS do spisania mnie?