Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮 du, gdy jest wy艂膮czony?

Data: 2012-01-19 16:03:43
Autor: Marcin N
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮 du, gdy jest wy艂膮czony?
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.
Pytam si臋: PO CO?

Gdy policzy膰, 偶e komputera u偶ywa si臋 6 godzin na dob臋, to ZB臉DNY  pob贸r energii pr膮du wynosi 46 kWh rocznie, czyli ponad 23 z艂.

Niby niewiele, ale przy dw贸ch komputerach to ju偶 prawie 50 z艂 rocznie, a przy 30 mln komputer贸w w kraju (niekt贸rzy nie maj膮 wcale, niekt贸rzy maj膮 kilka - w tym w pracy) - to ponad 650 mln z艂 rocznie.

650 mln to kawa艂 pieni膮dza.

Pytam wi臋c: czy jest jaki艣 spos贸b, 偶eby przy wy艂膮czeniu komputera (nie u艣pieniu) komputer faktycznie przesta艂 pobiera膰 pr膮d? I po co w og贸le te 7W? Czy to jaka艣 zmowa producent贸w?

Data: 2012-01-19 16:11:53
Autor: Micha艂 \"Roykssop\" Paszek
W dniu 2012-01-19 16:03, Marcin N pisze:
[...]

W 偶o艂nierskich s艂owach:
1: stand by
2: 0-Watt PC

Data: 2012-01-21 10:47:58
Autor: adresss
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr筪u, gdy jest wy彻czony?
On Thu, 19 Jan 2012 16:11:53 +0100, "Micha \"Roykssop\" Paszek"
<roykssopp@gazeta.pl> wrote:

2: 0-Watt PC

kiedys tak bylo, gdy PC mial zasilacz AT (z mechanicznym
wylacznikiem), a potem to zepsuto i zaczeto produkowac zasilacze ATX
(z wylacznikiem poprzez plyte glowna....ktora zaczela pobierac prad,
gdy komp jest niby wylaczony). Byly jednak zasilacze, ktore dodatkowo
mialy z tylu wylacznik mechaniczny, ktory w pozniejszych czasach w
wiekszosci wypadkow przestano instalowac.

1. trzeba wylaczac sprzet na listwie recznie lub za pomoca pilota
radiowego

--
ThinkXtra

Data: 2012-01-22 00:56:21
Autor: BQB
<roykssopp@gazeta.pl>  wrote:

[...]

A ten pilot radiowy (a w砤禼iwie to co jest odbiornikiem we wtyczce) to w og髄e pr眃u nie pobiera prawda?

Data: 2012-01-22 01:28:54
Autor: JoteR
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr筪u, gdy jest wy彻czony?
"BQB" napisa:

1. trzeba wylaczac sprzet na listwie recznie lub za pomoca pilota
radiowego

A ten pilot radiowy (a w砤禼iwie to co jest odbiornikiem we wtyczce)
to w og髄e pr眃u nie pobiera prawda?

Ale to raczej w mikroamperach si mierzy ;->
A ca砮 halo w tym w眛ku jest o pr眃 rz阣u kilkuset mA.

JoteR

Data: 2012-01-19 16:12:56
Autor: =Marcos=
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.
Pytam si臋: PO CO?

呕eby艣 m贸g艂 go wybudza膰 przez LAN lub z klawiatury i inne tego typu bzdety. Fakt, 偶e w艂膮cznik nie jest po艂膮czony bezpo艣rednio z zasilaczem, tylko idzie przez p艂yt臋 g艂贸wn膮 te偶 ma znaczenie.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdj臋cia z podr贸偶y

Data: 2012-01-19 16:18:29
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:12, =Marcos= pisze:
[...]

Budzenie przez LAN mam wy艂膮czone. Wybudzi膰 klawiatur膮 si臋 nie da. Zmusi膰 go przez BIOS, 偶eby powy艂膮cza艂 te bzdety, kt贸re bior膮 7W - chyba si臋 nie da - w ka偶dym razie nie umiem.

Zgaduj臋, 偶e 99% u偶ytkownik贸w oczekuje, 偶e gdy wy艂膮czy komputer, to b臋dzie on bra艂 ZERO i nie zamierza budzi膰 go przez LAN. Mo偶e warto nag艂o艣ni膰 problem?

Niech ekoterrory艣ci przydadz膮 si臋 na co艣.

Data: 2012-01-19 15:20:48
Autor: kamil
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
On 19/01/2012 15:18, Marcin N wrote:
W dniu 2012-01-19 16:12, =Marcos= pisze:
Okazuje si, 縠 ka縟y z nich bierze 7-8W gdy jest CAOWICIE WY!CZONY.
Pytam si: PO CO?

痚by m骻 go wybudza przez LAN lub z klawiatury i inne tego typu
bzdety. Fakt, 縠 w潮cznik nie jest po潮czony bezpo秗ednio z zasilaczem,
tylko idzie przez p硑t g丑wn te ma znaczenie.

Budzenie przez LAN mam wy潮czone. Wybudzi klawiatur si nie da. Zmusi
go przez BIOS, 縠by powy潮cza te bzdety, kt髍e bior 7W - chyba si nie
da - w ka縟ym razie nie umiem.

Zgaduj, 縠 99% u縴tkownik體 oczekuje, 縠 gdy wy潮czy komputer, to
b阣zie on bra ZERO i nie zamierza budzi go przez LAN. Mo縠 warto
nag硂秐i problem?

Niech ekoterrory禼i przydadz si na co.

To nic nie da.. GAZPROM przekupi polskich hurtownik體 ju dawno i bior tylko sprz阾, kt髍y pobiera jak najwi阠ej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-19 16:22:26
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:20, kamil pisze:
[...]

Widz, 縠 z jakiego powodu pr骲ujesz broni taki stan rzeczy. Dlaczego? Setki mln z rocznie id w powietrze z tak b砤hego powodu.

Data: 2012-01-19 15:24:57
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:22, Marcin N wrote:
[...]

A bo to moje miliony? Ja mam listw i po problemie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 01:28:58
Autor: Padre
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

Setki mln z rocznie id w powietrze z tak b砤hego powodu.
Ale te setki milion體 nie znikaj, id na pensje pracownik體 energetyki, kopalni itp. jak zaczniemy do przesady oszcz阣za to pomy秎 ile ludzi straci prac? Oszcz阣zimy 10% energii - 10% pracownik體 tych sektor體 trafi na bruk. To tak jak z tymi apelami o zaprzestanie kupowania chi駍kich wyrob體, niech ci biedni wykorzystywani pracownicy zamiast cierpie z przepracowania zdechn z g硂du...

Data: 2012-01-20 07:54:57
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-20 01:28, Padre pisze:

[...]

Pieni眃ze zaoszcz阣zone na pr眃zie - wydasz na co innego i zarobi inny sektor ni najwi阫szy lobbysta 秝iata.

Data: 2012-01-20 09:45:58
Autor: kamil
On 20/01/2012 06:54, Marcin N wrote:
[...]

pl.rec.parajona to chyba odpowiedniejsza grupa do takich dyskusji. Pyta砮s czy da si to wy潮czy, dosta砮 odpowied, proponuj teorie spiskowe rodem z ksi笨ek sfrustrowanych ludzi wyrzuconych z pracy zostawi na boku.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 11:32:53
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-20 10:45, kamil pisze:
[...]

Zapomnia砮m, 縠 pisz na grupie, na kt髍ej nie trzeba mie 縜dnego poj阠ia o ekonomii. Jeste usprawiedliwiony. Cho z drugiej strony zadziwia mnie Twoja agresja. Przecie nie piszemy o polityce ani religii...

Data: 2012-01-20 10:33:48
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:32, Marcin N wrote:
[...]

To nie agresja, tylko rozbawienie. Zawsze tak reaguj na trolluj眂ych paranoik體.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 14:02:01
Autor: Artur\(m\)
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

U縴tkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa w wiadomo禼i news:jfbfuc$k97$7inews.gazeta.pl...

Zawsze jak jeste rozbawiony to obra縜sz?

Artur(m)

Data: 2012-01-20 13:20:54
Autor: kamil
On 20/01/2012 13:02, Artur(m) wrote:

[...]

Zawsze obra縜sz si, kiedy kto zwr骳i uwag na niedorzeczno舵 teorii spiskowych o lobbystach? :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 23:31:42
Autor: Remek
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
U縴tkownik "Marcin N" napisa:

Zapomnia砮m, 縠 pisz na grupie, na kt髍ej nie trzeba mie 縜dnego
poj阠ia o ekonomii.

Zapomnia砮 o takim wynalazku jak wy潮cznik? Jeste g硊pcem, czy
prowokatorem?

Remek

Data: 2012-01-21 06:37:53
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-20 11:32, Marcin N pisze:
Zapomnia砮m, 縠 pisz na grupie, na kt髍ej nie trzeba mie 縜dnego
poj阠ia o ekonomii.

Ano nie trzeba. To jest grupa o sprz阠ie.

Data: 2012-01-20 10:41:19
Autor: atm
[...]

Powiedz czego tu nie rozumiesz. To tak jakbys mial samochod, parkowal go na noc i jesli chcialbys uruchomic go rano kluczykiem w stacyjce musialbys sie liczyc z tym, ze w nocy wciagnie z baku ze 2 litry paliwa.
W przeciwnym wypadku powinienes wieczorem spuscic paliwo do kanistra. Wtedy bedziesz mial zero nocnego zuzycia. Przeciez nie ma problemu - trzeba umiec sobie radzic ;]]]]
Ironizuje, ale tak wlasnie wyglada obecnie sytuacja z pobieraniem takiej ilosci pradu przez zasilacz gdy komputer jest wylaczony.
Listwa w tym wypadku jest polsrodkiem a nie rozwiazaniem problemu.
Listwa z reguly siedzi dosc gleboko pod biurkiem oklejona kablami jak krowa na pastwisku muchami wiec szukanie guzika jest malo komfortowe.
Poza tym od pewnego czasu zasilacze maja ficzer podtrzymujacy prace wiatraka przez jakis czas po wylaczeniu zasilania aby schlodzic komponenty wewnatrz niego. Wylaczajac zasilanie listwa zaraz po zakonczeniu pracy automatycznie rezygnuje sie z tego systemu a nie sadze, zeby producent wprowadzil go tylko i wylacznie na zlosc uzytkownikom.
Mozna oczywiscie poczekac i przybierajac pokorna postawe kliknac na kolanach listwe gdy wylaczy sie wiatrak zasilacza.....tyle, ze wtedy cofamy sie do wczesnych lat 90 kiedy to trzeba bylo recznie parkowac glowice dysku twardego.
Gdy ktos faktycznie zajmie sie problemem okaze sie, ze jednak da sie ta kwestie rozwiazac. Co wiecej producenci pewnie beda sie przescigac, ktory wciagnie mniej pradu gdy komputer jest wylaczony, oni potrafia zrobic ficzer ze wszyskiego ;]

Data: 2012-01-20 09:49:13
Autor: kamil
On 20/01/2012 09:41, atm wrote:

[...]

Ty masz raczej pretensje, 縠 po zostawieniu samochodu na miesi眂, radio i alarm wyczerpi akumulator. A przecie 99% posiadaczy samochodu nie u縴wa na codzie alarmu w samochodzie.

[...]

I w jaki spos骲 ba砤gan pod Twoim biurkiem jest moim problemem?

[...]

M體isz o jaki niszowych modelach, kt髍ych 99% ludzi w 縴ciu nawet na oczy nie widzia硂 (w tym ja).

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 05:14:30
Autor: Szymon von Ulezalka
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
M體isz o jaki niszowych modelach, kt髍ych 99% ludzi w 縴ciu nawet na
oczy nie widzia硂 (w tym ja).

no bez jaj, be quiet! zasilacze maja to w standardzie- przynajmniej
"entry level" :)

Data: 2012-01-20 11:03:02
Autor: atm
[...]

W ten sposob chcesz uzasadnic marnowanie (bo ciezko nazwac to wykorzystaniem) 7-14W?

[...]

Alez kto pisze o balaganie? Jesli traktujesz listwe jako remote wylacznik niedopracowanej technologii PC i trzymasz ja na biurku bez wpietych przewodow to gratuluje. Ja uzywam zgodnie z przeznaczeniem.

[...]

http://www.ocztechnology.com/ocz-z-series-850w-power-supply.html
Nie jest to nieznany producent, prawda? Moc tez nie jest kosmiczna.
Znajdziesz taki w wielu nieco mocniejszych PCtach.

Data: 2012-01-20 10:20:15
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:03, atm wrote:

[...]

Teraz ju mamy 14W? Jeszcze dwa dni dyskusji, a m骿 komputer zacznie m硂de foki t硊c kijem po g硂wach.

Korzystam z niego czasem zdalnie i WOL jest mi potrzebne - nic si nie marnuje. Je秎i u ciebie tak jest, wy潮cz go listw albo pstryczkiem na zasilaczu.

Alez kto pisze o balaganie? Jesli traktujesz listwe jako remote
wylacznik niedopracowanej technologii PC i trzymasz ja na biurku bez
wpietych przewodow to gratuluje. Ja uzywam zgodnie z przeznaczeniem.

Wy潮cznik na listwie te ma swoje przeznaczenie, dlaczego go wi阠 nie u縴jesz?

[...]

W moim nie ma i 縜den z komputer體 z kt髍ymi na codzie pracuje nie warczy wiatrakiem niepotrzebnie. I co mi zrobisz?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 11:35:38
Autor: atm
On 2012-01-20 11:20, kamil wrote:
On 20/01/2012 10:03, atm wrote:

[...]

Nie chce mi sie szukac juz zestawien poboru produ przez wylaczone PC. Przy wyborze zasilacza, gdy znalazlem te statystyki bylem bardzo zaskoczony, ze z jednej strony producent stara sie o gold czy silver ale tam gdzie juz nikt nie patrzy mozna zaoszczedzona energie wyslac w kosmos.

Korzystam z niego czasem zdalnie i WOL jest mi potrzebne - nic si nie
marnuje. Je秎i u ciebie tak jest, wy潮cz go listw albo pstryczkiem na
zasilaczu.

Standby zasilacza ma niezaprzeczalne zalety i wcale tego nie neguje. Twierdze jednak, ze w tym zakresie nikt nie zabral sie za dopracowanie technologii i poki co jest ona mocno kulawa pod katem zuzycia energii.
Pstryczek na listwie jest wg mnie tak samo dobrym rozwiazaniem jak wspomniana wczesniej starozytna technologi zwiazana z parkowaniem glowic hdd.

[...]

Wiesz, w samochodzie mam tez zapalniczke i wcale nie czuje sie zobowiazany z niej korzystac ;]
Moge oczywiscie uzyc pstryczka, no ale wybacz XXIw. kosmyczna wydajnosc kart graficznych i procesorow....i komputer wylaczam pstryczkiem na listwie bo nie pracujac zre tyle pradu ile pracujacy netbook.

[...]

No ale czego dowodzi to, ze Ty nie widziales takiego patentu?
Czy to jest potrzebne czy nie - nie wnikam. Faktem jest, ze kreci sie jeszcze ze 2 min po wylaczeniu i zapewniem Ci ze nie warczy, te czasy juz dawno odeszly w niepamiec; mam nadzieje, ze podobnie bedzie z energochlonnym standby zasilaczy.

Data: 2012-01-20 10:44:45
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:35, atm wrote:

[...]

Zrobi臋 to za Ciebie:

http://michaelbluejay.com/electricity/computers.html

Korzystam z niego czasem zdalnie i WOL jest mi potrzebne - nic si臋 nie
marnuje. Je艣li u ciebie tak jest, wy艂膮cz go listw膮 albo pstryczkiem na
[...]

Ale偶 wcale nie jest kulawa, przeci臋tny biurowy desktop zu偶ywa w trybie stanby mniej ni偶 te twoje 14W, a wy艂膮czony 1-3W.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/ca/en/sm/WF04a/12132708-12132884-12132884-12132884-80584512.html

Power Consumption in ES Mode 鈥 Suspend to RAM (S3) (Instantly Available PC): <2.7 W

Przejrzyj strony producent贸w sprz臋tu. I nie miej pretensji o wi臋kszy pob贸r, je艣li wpakujesz do komputera zasilacz 850W kr臋c膮cy wentylatorem po wy艂膮czeniu, bo m贸j komputer uci膮gnie wszystkie nowe gry bez najmniejszego problemu, a zasilacz mam o po艂ow臋 s艂abszy. Chcesz brandzlowa膰 si臋 benchmarkami, to p艂a膰. Ty chcia艂by艣 mie膰 sportowy samoch贸d z 5s do setki, ale 偶eby pali艂 10 litr贸w w mie艣cie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 11:58:03
Autor: atm
On 2012-01-20 11:44, kamil wrote:
On 20/01/2012 10:35, atm wrote:

[...]

Jestem jak najbardziej sklonny placic prace szybkich komponentow w komputerze, jednak tylko i wylacznie wtedy gdy z nich korzystam. Czy wypasiona karta graficzna i szybki procesor po wylaczeniu komputera pobiera prad?
Wczesniej posluzyles sie przykladem alarmu i radia samochodowego; czy radio i alarm w Ferrari sa proporcjonalnie bardziej energochlonne w stanie spoczynku, od tego z przecietnego modelu Audi?
Do zasilenia podtrzymania zycia plyty glownej nie potrzeba ogromnej ilosci energii i jesli zuzycie pradu w przez zasilacz w trybie standby jest proporcjonalne do jego mocy to ta technologia wymaga dopracowania. To ze ktos ma BMW z silnikiem 5 litrow, ktore pali 15l/100km wcale nie musi oznaczac, ze godzi sie rowniez na dziure w baku, przez ktora traci dodatkowe 2 litry.

Data: 2012-01-20 11:13:46
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:58, atm wrote:

[...]

A wiesz, 縠  takim Ferrari zalecane s okresowe wymiany oleju nawet je秎i stoi pod domem i nie je糳zi? Do V12 wejdzie go wi阠ej i dro縮zego, ni kowalski wleje do Audi TDI co 20.000km.

[...]

Je秎i ten w砤禼iciel przeczyta instrukcje, w kt髍ej napisano "縠by nie pali 2 litr體 wi阠ej, naci秐ij przycisk na desce rozdzielczej" - my秎isz 縠 go wci秐ie czy raczej przyjdzie marudzi w usenecie?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 12:21:59
Autor: atm
On 2012-01-20 12:13, kamil wrote:
On 20/01/2012 10:58, atm wrote:

[...]

Z tym informacjami jest problem, przejrzalem pobieznie pdfa z manualem do mojego zasilacza i nie doszukalem sie informacji ile bierze pradu w trybie standby. W tej materii nawet polskie konkursy smsowe wydaja sie bardziej rzetelne.
Wiesz, wlasnie takie glosy (moze nie w usenecie, ktory umiera) czesto wplywaja na rozwoj technologii.
Jesli wszyscy beda siedzieli cicho zadowoleni z tego, ze zasilacz zre bez wiekszego uzasadnienia energie (ponizej znajdziesz zestawienie 850-tek, ten na pierwszy miejscu zuzywa tylko 4W wiec jak sie chce to mozna) a monitor IPS przeklamuje kolory w Windowsie poza profilowanymi programami (ktorych jest jak na lekarstwo) to bedziemy sie bujac z tymi niedorobkami wieki cale.

Data: 2012-01-20 12:07:01
Autor: atm
On 2012-01-20 11:44, kamil wrote:
On 20/01/2012 10:35, atm wrote:

[...]

Tutaj jest przedstawiony pobor pradu przez zasilacze 850W:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.html

Data: 2012-01-20 12:20:12
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-20 12:07, atm pisze:

Tutaj jest przedstawiony pobor pradu przez zasilacze 850W:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.html

Tw贸j link pokazuje, 偶e kto艣 dostrzega problem. To cieszy.

Pami臋tam, gdy na studiach zastanawia艂em si臋, dlaczego marnuje si臋 pr膮d w procesorach w czasie, gdy nie wykonuj膮 du偶ych oblicze艅. Kilka lat p贸藕niej zacz臋艂y si臋 pojawia膰 procesory oszcz臋dzaj膮ce energi臋.

Wtedy jednak nie by艂o nagonki na ekologi臋. Dzisiaj mamy j膮 na ka偶dym kroku, dlatego zdumiewa mnie to, co si臋 dzieje z komputerem w nocy w czasie, gdy powinien spa膰 jak zabity.

Data: 2012-01-20 13:29:31
Autor: Maciej Bojko
On Fri, 20 Jan 2012 10:41:19 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Raczej: zje par (mili)amperogodzin z akumulatora, i 縠by si przed
tym uchroni, nale縜硂by na noc od潮czy akumulator. Abominacja!

Data: 2012-01-20 19:57:36
Autor: Marek Dyjor
Marcin N wrote:
Widz, 縠 z jakiego powodu pr骲ujesz broni taki stan rzeczy.
Dlaczego? Setki mln z rocznie id w powietrze z tak b砤hego powodu.

po to aby mug w砤czy komputer przyciskiem a nie wy砤cznikiem sieciowym.

Zaj縴j za komputer i znajd tam ma硊 wy潮cznik i wy潮czaj nim po zakmni阠iu systemu.

Data: 2012-01-19 16:54:46
Autor: =Marcos=
[...]

No bo to si臋 raczej nie da. P艂yta musia艂aby by膰 od zera zaprojektowana w taki spos贸b, 偶eby wy艂膮czenie opcji w BIOS od艂膮cza艂o j膮 fizycznie. Ten pob贸r pr膮du to dop艂ata za luksus - tania p艂yta g艂贸wna (i nie m贸wi臋, 偶e masz jak膮艣 tanioch臋, tylko chodzi o to, 偶e nawet te dro偶sze p艂yty g艂贸wne s膮 relatywnie tanie) z du偶膮 ilo艣ci膮 opcji.
Ja sobie wy艂膮czam wy艂膮cznik na listwie, 偶eby tego unikn膮膰.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdj臋cia

Data: 2012-01-19 19:59:19
Autor: qwerty
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "Marcin N"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jf9c7v$i3o$2@news.task.gda.pl...
Budzenie przez LAN mam wy艂膮czone.

Ja mam w艂膮czone i czasami korzystam.

Wybudzi膰 klawiatur膮 si臋 nie da.

To u mnie podstawa. Dodatkowo przy pojawieniu si臋 napi臋cia komputer sam si臋 uruchamia.

Mo偶e warto nag艂o艣ni膰 problem?

Nag艂a艣niaj w swojej g艂owie. Wszyscy kt贸rych znam u偶ywaj膮 listwy z w艂膮cznikiem.

Data: 2012-01-19 21:09:27
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 19:59, qwerty pisze:

Nag艂a艣niaj w swojej g艂owie. Wszyscy kt贸rych znam u偶ywaj膮 listwy z
w艂膮cznikiem.

To dowodzi, 偶e p艂yta powinna bra膰 ZERO, gdy jest wy艂膮czona w konfiguracji podstawowej.

Data: 2012-01-19 22:34:40
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-01-19 21:09, Marcin N wrote:
[...]

Co to znaczy 'plyta wylaczona'? po zamknieciu systemu plyta jak najbardziej jest zasilana, a zasilacz dziala.

Data: 2012-01-20 13:57:08
Autor: Artur\(m\)
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?

U偶ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jf9c7v$i3o$2news.task.gda.pl...
[...]

Ja mam na to prosty spos贸b. Taki dynks pod nog膮...
Nie koniecznie z oszcz臋dno艣ci (cho膰 w艂a艣ciwie to z oszcz臋dno艣ci).
Jak pieron paln膮艂 to u s膮siad贸w par臋 sprz臋t贸w si臋 sprzeciwi艂o
dalszemu dzia艂aniu,...a teraz wy艂膮czaj膮 z gniazdka:).

Artur(m)

Data: 2012-01-20 17:57:35
Autor: Artur M. Piwko
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2012 16:12:56 +0100,
=Marcos= <marcos.MALPA@> screamed:
[...]

U偶ycie wy艂膮cznika zasilacza te偶 nie pomo偶e. Dalej b臋dzie pobiera艂 pr膮d.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
[ 17:56:36 user up 13053 days,  5:51,  1 user, load average: 0.43, 0.95, 0.35 ]

                   If you liked the Earth you'll love Heaven.

Data: 2012-01-19 16:16:54
Autor: Vituniu
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest
CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.

ATX z definicji NIE JEST "calkowicie" wylaczany
(chyba, ze wylacznikiem na tyle zasilacza).

Pytam si臋: PO CO?

Zebys mogl go wlaczyc mysza lub klawiatura chocby,
i zebys nie musial zmieniac CR2023 co roku ;)

BTW: jakbys przeczytal instrukcjie uniknalbys
teraz "odkrywania Ameryki"...

Gdy policzy膰, 偶e komputera u偶ywa si臋 6 godzin na dob臋,
to ZB臉DNY  pob贸r  energii pr膮du wynosi 46 kWh rocznie,
czyli ponad 23 z艂.

Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

Pytam wi臋c: czy jest jaki艣 spos贸b, 偶eby przy wy艂膮czeniu komputera
(nie u艣pieniu) komputer faktycznie przesta艂 pobiera膰 pr膮d?

Oczywiscie, pstryczek na listwie zasilajacej.

I po co w og贸le te 7W?
Czy to jaka艣 zmowa producent贸w?

Oczywiscie. A takze cyklistow. Oni zawsze sa winni...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-19 16:21:06
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:16, Vituniu pisze:

Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

Doliczy艂em. NIC nie bierze 7W w u艣pieniu. Wszystko g贸ra 1W. Wszystkie pozosta艂e urz膮dzenia razem wzi臋te bior膮 mniej ni偶 jeden wy艂膮czony komputer.

Data: 2012-01-19 16:27:51
Autor: Santana
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?

U偶ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jf9ccs$i3o$3news.task.gda.pl...
[...]

To zmierz dekoder-rekorder n-ki :) Wtedy si臋 dopiero zdziwisz :)

Data: 2012-01-23 12:02:02
Autor: Artur M. Piwko
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2012 16:27:51 +0100,
Santana <santana@interia.pl> screamed:
[...]

Jeszcze bardziej, gdy si臋 wynik por贸wna z w艂膮czomym. :P

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
[ 12:01:46 user up 13056 days, 23:56,  1 user, load average: 0.09, 0.98, 0.12 ]

            Anything is good if it's made of chocolate.  -- Jo Brand

Data: 2012-01-19 16:34:56
Autor: Jacek
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?
Dnia Thu, 19 Jan 2012 16:21:06 +0100, Marcin N napisa(a):

W dniu 2012-01-19 16:16, Vituniu pisze:

Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

Doliczy砮m. NIC nie bierze 7W w u秔ieniu. Wszystko g髍a 1W. Wszystkie pozosta砮 urz眃zenia razem wzi阾e bior mniej ni jeden wy潮czony komputer.

Masz racj MArcin. Te jestem za tym, 縠by oszcz阣za energi, wod, lasy
itd.
To ATX jest chore.
Ka縟e urz眃zenie powinno mie wy砤cznik. Ot taki na noc chocia縝y.
Ludzie si obudz, jak b阣zie za p蠹no...

Data: 2012-01-19 15:36:59
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:34, Jacek wrote:
[...]

A segregujesz odpady? Zawozisz wszystkie puszki, butelki i kartony do kontener體? Bierzesz zawsze szybki prysznic? Podlewasz ro秎iny z doniczek deszcz體k? Bo to oszcz阣zi wi阠ej las體 i wody, ni 7w ATXa w u秔ieniu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-19 16:41:16
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:36, kamil pisze:

[...]

Ciekawe. Przedstaw jakie wyliczenia.

Data: 2012-01-19 15:42:04
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:41, Marcin N wrote:
[...]

To nie ja z lasami zacz背em, ale ch阾nie si dowiem ile hektar體 trzeba wyci辨, 縠by tw骿 komputer m骻 dzia砤.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-19 16:43:13
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:42, kamil pisze:
[...]

Ja ani s硂wa o lasach nie napisa砮m. Wy潮cznie o pieni眃zach.
Teraz dawaj swoje wyliczenia.

Data: 2012-01-19 15:57:34
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:43, Marcin N wrote:
[...]

No to po co odpisujesz na odpowied skierowan nie do Ciebie? Mama nie uczy砤, 縠 to niegrzecznie?

Kup t listw i nie p砤cz.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 11:30:48
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:57, kamil pisze:

[...]

Czyli wylicze si jednak nie doczekam?

Data: 2012-01-20 10:31:38
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:30, Marcin N wrote:
[...]

A doczekamy si, a p骿dziesz j阠ze na bardziej odpowiedni grup i zaczniesz u縴wa wy潮cznika na zasilaczu zgodnie z jego przeznaczeniem?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 19:59:05
Autor: Marek Dyjor
kamil wrote:
[...]

potem niech sprawdzi ile pr眃u bierze przemys.

Data: 2012-01-19 20:00:54
Autor: qwerty
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
U縴tkownik "Jacek"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:f12cvu7m3rxh$.1g5jc1qc4r48t$.dlg@40tude.net...
Ka縟e urz眃zenie powinno mie wy砤cznik. Ot taki na noc chocia縝y.

Ale komputer ma taki w潮cznik Zajrzyj z ty硊.

Data: 2012-01-19 22:15:50
Autor: zly
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Dnia Thu, 19 Jan 2012 20:00:54 +0100, qwerty napisa(a):
Ale komputer ma taki w潮cznik Zajrzyj z ty硊.

No we nie podpowiadaj...
--
marcin

Data: 2012-01-19 16:30:04
Autor: Jacek
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮 du, gdy jest wy艂膮czony?
Dnia Thu, 19 Jan 2012 16:03:43 +0100, Marcin N napisa(a):

Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si, 縠 ka縟y z nich bierze 7-8W gdy jest CAOWICIE WY!CZONY.
Pytam si: PO CO?

Gdy policzy, 縠 komputera u縴wa si 6 godzin na dob, to ZB蔇NY  pob髍 energii pr眃u wynosi 46 kWh rocznie, czyli ponad 23 z.

Niby niewiele, ale przy dw骳h komputerach to ju prawie 50 z rocznie, a przy 30 mln komputer體 w kraju (niekt髍zy nie maj wcale, niekt髍zy maj kilka - w tym w pracy) - to ponad 650 mln z rocznie.

650 mln to kawa pieni眃za.

Pytam wi阠: czy jest jaki spos骲, 縠by przy wy潮czeniu komputera (nie u秔ieniu) komputer faktycznie przesta pobiera pr眃? I po co w og髄e te 7W? Czy to jaka zmowa producent體?

Kup listwe z wlacznikiem i wylaczaj...
Myslenie nie boli:P

Data: 2012-01-19 16:34:16
Autor: Marcin N
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
W dniu 2012-01-19 16:30, Jacek pisze:

Myslenie nie boli:P

Daruj sobie...

Data: 2012-01-19 17:45:06
Autor: RadoslawF
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Dnia 2012-01-19 16:34, U縴tkownik Marcin N napisa:
W dniu 2012-01-19 16:30, Jacek pisze:

Myslenie nie boli:P

Daruj sobie...

W wolnym t硊maczeni znaczy 縠 niekt髍ych boli.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2012-01-19 16:31:50
Autor: Santana
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?

U偶ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jf9bca$h89$1news.task.gda.pl...
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.

Mo偶e dla porz膮dku zdefiniuj co rozumiesz pod poj臋ciem "ca艂kowicie wy艂膮czony". I nie krzycz bez powodu :)

Data: 2012-01-19 16:36:36
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:31, Santana pisze:

Mo偶e dla porz膮dku zdefiniuj co rozumiesz pod poj臋ciem "ca艂kowicie
wy艂膮czony".

Rozumiem to samo - co przeci臋tny Kowalski: "zamknij system", czy inny "wy艂膮cz".

Oczywi艣cie doskonale wiem, 偶e wystarczy wy膮艂czy膰 wy艂膮cznikiem, ale ja pytam: PO CO standardowo komputer bierze 7W, gdy 99% u偶ytkownik贸w tego nie chce - ci, kt贸rzy chc膮, potrafi膮 sobie sami to skonfigurowa膰 w BIOSIE.

Data: 2012-01-19 20:04:15
Autor: qwerty
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "Marcin N"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jf9d9u$kud$2@news.task.gda.pl...
Oczywi艣cie doskonale wiem, 偶e wystarczy wy膮艂czy膰 wy艂膮cznikiem, ale ja pytam: PO CO standardowo komputer bierze 7W, gdy 99% u偶ytkownik贸w tego nie chce - ci, kt贸rzy chc膮, potrafi膮 sobie sami to skonfigurowa膰 w BIOSIE.

Po to, aby szybko uruchomi膰 za pomoc膮 myszki lub klawiatury, pod艂adowa膰 kom贸rk臋. w艂膮cza膰 zdalnie komputer itp. To, 偶e ty nie u偶ywasz to nie znaczy, 偶e ka偶dy tak robi. Ba, nawet wyje偶d偶aj膮c zostawiam w艂膮czony komputer.

Data: 2012-01-19 17:14:15
Autor: nadir
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Standardowo ju na tej grupie. ;)- a jaki masz zasilacz?
Jedne ci眊n wi阠ej w standby inne mniej. Przy tej samej konfiguracji i ustawieniach w BIOSie, jaki tam Chieftec po縠ra u mnie 5-6 wat, ale ju nowy bequiet tylko 1 wat.

Data: 2012-01-19 17:35:32
Autor: Santana
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

U縴tkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jf9fs7$q0f$1news.task.gda.pl...
[...]

A czym mierzysz? Pseudomiernikiem z Lidla czy c阦ami?

Data: 2012-01-19 17:45:56
Autor: RadoslawF
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Dnia 2012-01-19 17:20, U縴tkownik Marcin N napisa:

To zmie na model jaki ma przedpisca.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-19 17:59:19
Autor: DooMiniK
On 19/01/2012 15:03, Marcin N wrote:
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.
Pytam si臋: PO CO?

Po pierwsze - czym to zmierzy艂e艣? takim g*wnianym mierniczkiem za 50z艂
z Lidla? Przecie偶 to ma tolerancj臋 +/drzwi.
7-8W mo偶liwe, ale raczej jestem przy 3-4W.

Zr贸b sobie pstryczek elektryczek, albo wr贸膰 do komputera XT i tyle.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-01-19 18:08:42
Autor: Dylon
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Dnia Thu, 19 Jan 2012 16:03:43 +0100, Marcin N napisa艂(a):

Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.

Statystycznie, reszta urz膮dze艅 w gospodarstwie domowym bierze du偶o wi臋cej.

650 mln to kawa艂 pieni膮dza.

Nie zaprzecz臋 :) Taki zastrzyk u艂atwi艂by 偶ycie :)
Pytam wi臋c: czy jest jaki艣 spos贸b, 偶eby przy wy艂膮czeniu komputera (nie
u艣pieniu) komputer faktycznie przesta艂 pobiera膰 pr膮d?

Najpro艣ciej kupi膰 zwyk艂膮 listw臋 z wy艂膮cznikiem. Atu wersja dla leniwych: http://allegro.pl/listwa-zasilajaca-acar-eco-1-5m-czarny-oszczedza-
i2001589993.html

I po co w og贸le te 7W? Czy to jaka艣 zmowa producent贸w?

Raczej Nie. Powodem jest raczej wygoda. Wbrew pozorom, wake on lan jest bardzo rozpowszechniony. O kilka kWh na miesi膮c nie warto kruszyc kopii. Wi臋cej zaoszcz臋dzisz je艣li racjonalnie przygotujesz obiad. Oszcz臋dzi膰 1 m3 gazu to piku艣, a zysk du偶o wi臋kszy ni偶 te kilka kWh.

Mi艂ej nocki (przy wy艂膮czonym kompie) :)
--
Maciej Dylski
"[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania i zuzywa o wiele mniej siana...[...]"

Data: 2012-01-19 19:28:02
Autor: Nex@pl
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?
Ja mam takie co艣, co nazywa si臋 listwa z bezpiecznikiem, robi臋 pyk i zasilanie brutalnie jest wy艂膮czone :) W艂膮cznie z sieci膮 bezprzewodow膮, routerami, etc.

Data: 2012-01-19 20:07:15
Autor: qwerty
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "Nex@pl"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4f1860b3$0$1263$65785112@news.neostrada.pl...
W艂膮cznie z sieci膮 bezprzewodow膮, routerami, etc.

Po co ? Aktualnie m贸j router ma:
root@Gargoyle:~$ uptime
20:05:36 up 70 days, 12:26, load average: 0.06, 0.01, 0.00

Gdybym nie wgrywa艂 aktualizacji oprogramowania mia艂bym jaki艣 rok. ;)

Data: 2012-01-19 20:41:09
Autor: Nex@pl
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?

A po co maja mi tu mikrofale nad g艂ow膮 lata膰 :) i mnie sma偶y膰

Data: 2012-01-20 09:51:23
Autor: kamil
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
On 19/01/2012 19:07, qwerty wrote:
U縴tkownik "Nex@pl" napisa w wiadomo禼i grup
W潮cznie z sieci bezprzewodow, routerami, etc.

Po co ? Aktualnie m骿 router ma:
root@Gargoyle:~$ uptime
20:05:36 up 70 days, 12:26, load average: 0.06, 0.01, 0.00

Gdybym nie wgrywa aktualizacji oprogramowania mia砨ym jaki rok. ;)

Matko jedyna, przecie to jakie 15W bierze 24/7. Wiesz ile lobby禼i zarobili?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 13:47:34
Autor: qwerty
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
U縴tkownik "kamil"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jfbder$gdq$3@inews.gazeta.pl...
Matko jedyna, przecie to jakie 15W bierze 24/7. Wiesz ile lobby禼i zarobili?

Maksymalnie mo縠 bra 18 W. Gdy nie jest pod潮czony dysk to pewnie ~11W. Miesi阠znie wychodzi 4 z Faktycznie du縪... Trzeba bra nadgodziny...

Data: 2012-01-19 20:15:38
Autor: BartekK
[...]
Prosto - trzeba kupowa膰 艢WIADOMIE odpowiednie komponenty, a nie na zasadzie "poprosze szybki komputer", i "p艂yty asusa s膮 dobre".

P艂yty g艂贸wnie (niekt贸re, i nie ma to nic wsp贸lnego z posiadaniem lub nie tysi膮ca kolorowych bajer贸w, bo i tanie modele te偶) maj膮 funkcj臋 (r贸偶nie marketingowo nazwan膮-opisywan膮 przez r贸偶nych producent贸w) "<1W Standby". Po jej aktywacji (w biosie) p艂yta g艂贸wna usypia si臋 po wy艂膮czeniu komputera - tak jak ci si臋 marzy, do prawie zerowego poboru pr膮du. Porty ps2/USB nie s膮 zasilane, nie dzia艂a WOL, nie ma podtrzymania RAMu, itd. Niekt贸re p艂yty maj膮 dodatkowe osobne 1-2 gniazdka USB oznaczone "standby charge" czy jako艣 tak, s艂u偶膮ce do 艂adowania np kom贸rki w u艣pieniu, i tylko one wtedy s膮 zasilane, i nie nalezy do nich pod艂膮cza膰 niczego innego, co bez sensu by by艂o zasilane.

Ale co z tego, 偶e wybierzesz tak膮 p艂yt臋, funkcj臋 w艂膮czysz, je艣li masz dziadowski zasilacz (tzn wcale nie musi by膰 tani, drogie te偶 takie bywaj膮) kt贸ry w standby sam-z-siebie bierze 5W ? Na to te偶 jest rada - wybiera膰 艣wiadomie dobre zasilacze, 80+ gold, i sprawdza膰 te偶 ich standby power.
Wg nowych specyfikacji ATX zasilanie 5V standby musi m贸c dawa膰 przynajmniej te 2A (jak nie wi臋cej), czyli dobre 10W, ale maksymalnie. Niesety wielu producent贸w, nawet przy zasilaczach za 300z艂, potrafi wstawi膰 dziadoskie rozwi膮zanie do standby "bo przecie偶 nikt tego nie b臋dzie mierzy艂", kt贸re samo pobiera 7W, a oddaje od 0 do 10W...

Osobn膮 kwesti膮 jest sprawa pomiar贸w mocy. Tanie mierniki "wtyczkowe" niestety nie radz膮 sobie dobrze przy ma艂ych i impulsowych poborach pr膮du - nawet przy takim samym poborze a zale偶nie od "kszta艂tu poboru" potrafi膮 pokazywa膰 totalne bzdury, i to niestety zaokr膮glaj膮c "w g贸r臋".

Data: 2012-01-19 21:16:01
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 20:15, BartekK pisze:

[...]

Co najmniej jedna moja p艂yta w艂a艣nie w tym trybie pobiera 7W.

Zgodnie z Twoimi s艂owami zapewne winny jest zasilacz - markowy Tagan.

Data: 2012-01-20 00:27:36
Autor: BartekK
W dniu 2012-01-19 21:16, Marcin N pisze:
[...]

艁atwo to sprawdzi膰. Bierzesz taki zasilacz, odpinasz wtyczk臋 ATX (20/24pin) od p艂yty g艂贸wnej, i wtedy mierzysz pob贸r pr膮du w standby. +5Vstb jest wyprowadzane z zasilacza tylko i wy艂膮cznie wtyczk膮 20/24pin do p艂yty g艂贸wnej, wi臋c pozosta艂ych nie musisz odpina膰.

Aczkolwiek nadal twierdz臋, 偶e du偶y problem jest z miarodajnym pomiarem (zw艂aszcza takim mierniczkiem-wska藕niczkiem z lidla) takich ma艂ych mocy, na cz臋艣ci sprz臋tu mo偶e pokaza膰 5-10W, a na innych nic, pomimo 偶e wszystkie bior膮 podobn膮 moc, tyle 偶e w inny spos贸b (mniej/bardziej impulsowy pr膮d i dziwny cosfi).

Data: 2012-01-20 00:31:24
Autor: Rafal Lukawski
[...]

Ja mam miernik z hurtowni AB S.A. Czy tez mam si臋 wstydzic? ;)

Chyba raczej o rodzaj sprzetu chodzim, nie zas zrodlo pochodzenia, wkrotce biedronka zacznie sprzedawac serwery, jezeli to bedzie dell, to tez bedziemy jeczec? ;)

Data: 2012-01-20 00:44:10
Autor: BartekK

termin naukowy "miernik z lidla" jest chyba do艣膰 elastycznym okre艣leniem, kt贸re do艣膰 dok艂adnie powinno zwizualizowa膰 ci co艣 klasy http://obrazki.elektroda.net/67_1227509557.jpg (pierwszy wynik w google!). Niezale偶nie od aktualnego dilera, wszystkie te mierniczki s膮 robione na klonach tego samego czipu, chyba Maxima, wi臋c i rozdzielczo艣膰 i mo偶liwo艣ci maj膮 do艣膰 podobne.

Data: 2012-01-20 07:58:41
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-20 00:44, BartekK pisze:
[...]

Jest bardzo 艂atwy spos贸b na pomiar ma艂ych obci膮偶e艅: wystarczy r贸wnolegle po艂膮czy膰 np lampk臋. Przy okazji: lampka z 偶ar贸wk膮 25W pokazuje na tym mierniku 25.0W. Dodanie takiej lampki do mierzonego dajmy na to zasilacza telefonu kom贸rkowego - pozwala ca艂kiem precyzyjnie pomierzy膰 ten zasilacz.

Data: 2012-01-20 22:46:23
Autor: Padre
[...]

Istniej膮 dwa czynniki b艂臋du pomiaru ma艂ych mocy, pierwszy - b艂膮d ma艂ego zakresu, rozwi膮zuje pod艂膮czenie r贸wnoleg艂e 偶ar贸wki, za艣 drugiego, charakterystyki poboru pr膮du nieobci膮偶onego zasilacza pod艂膮czenie 偶ar贸wki nie rozwi膮zuj臋, zamiast szpilek, b臋dzie sinusoida ze szpilkami kt贸rej kiepski bo tani uk艂ad ca艂kuj膮cy r贸wnie偶 dok艂adnie nie przeliczy i Twoj膮 teori臋 bierze w 艂eb. Sam zasilacz miernik mo偶e zmierzy膰 jako 0,5W albo 7W za艣 po pod艂膮czeniu 偶ar贸wki 20W odpowiednio 22W albo r贸wnie dobrze 27W i dalej nic nie wiesz.

Data: 2012-01-19 21:36:11
Autor: Rafal
Jak zmusi脛鈥 komputer, 墓慕eby nie bra墓鈥 pr脛鈥u, gdy jest wy墓鈥毭勨zony?
Marcin N wrote:

I po co w og贸le te
7W?

czym zmierzy艂e艣 te 7W?
Bo ostatnio spotka艂em si臋 z tak badziewnymi watomierzmi,
偶e 5W dla to dla nich b艂ad pomiaru :)
Sugeruje, 偶e nie ma 7W, a g贸ra 3W. Zreszt膮 du偶o zale偶y tutaj od zasilacza.
Jak wiesz zasilacz w PC jest najwa偶niejszy :)

A najlepszym i super dok艂adnym watomierzem jest licznik energii.
Powy艂膮czaj w domu wszystkie urz膮dzenia, we藕 do r臋ki stoper i tak
w ci膮gu 5 min odczytaj pobrane kWh. Maj膮c czas moc se przeliczysz.
Stawiam, 偶e nie b臋dzie 7W :)

Data: 2012-01-19 22:42:27
Autor: m7marek
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

U縴tkownik "Rafal" <bezspamu@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:4F187EBB.CE96522FNOSPAM.gazeta.pl...

A najlepszym i super dok砤dnym watomierzem jest licznik energii.
Powy潮czaj w domu wszystkie urz眃zenia, we do r阫i stoper i tak
w ci眊u 5 min odczytaj pobrane kWh. Maj眂 czas moc se przeliczysz.
Stawiam, 縠 nie b阣zie 7W :)

Lepiej ze stoperem liczyc ilo舵 mignie diodki w liczniku  (zawsze podana jest liczba migniec na kWh),
bo np. u mnie licznik pokazuje z dok砤dno禼ia do 0.1 kWh wiec niedok砤dno禼 twojego pomiaru w tych 5 minutach to oko硂 8..16W, a nawet gdyby wy秝ietla z dok砤dno禼i 0,01kWh to 1..2W b酬du.

Kiedy jak by硂 nas wiecej w domu i sprawdza砮m ile biora wszystkie urz眃zenia niby wy砤czone (3TV, 3SAT, 2PC, Wie縜, VCR, Mikrofala) to wysz硂 oko硂 130W.

Data: 2012-01-20 08:01:22
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 22:42, m7marek pisze:

Kiedy jak by硂 nas wiecej w domu i sprawdza砮m ile biora wszystkie
urz眃zenia niby wy砤czone (3TV, 3SAT, 2PC, Wie縜, VCR, Mikrofala) to
wysz硂 oko硂 130W.

Co kr阠isz.

Gdyby to by硂 130W to sam pasywny pob髍 pr眃u kosztowa砨y Ci prawie 50 z miesi阠znie.

By mo縠 w潮czy砤 Ci si na przyk砤d lod體ka, albo co innego, czego nie zauwa縴砮.

Data: 2012-01-20 10:47:51
Autor: m7marek
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

U縴tkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jfb3fv$9tr$3news.task.gda.pl...
[...]

nie kr阠e, specjalnie od砤czy砮m lod體k, tyle 縠 sprz阾 wtedy by kilkuletni, a rachunki p砤ci砮m wtedy oko硂 200z na miesi眂, mimo 縠 licznik dwutaryfowy a w nocy jest 2,5 raza taniej ni w dzie, ostatnio nie mierzy砮m ale rachunki spad硑 do 100z.

Data: 2012-01-20 08:07:42
Autor: Rafal
m7marek wrote:

> [...]

bo np. u mnie licznik pokazuje z dok砤dno禼ia do 0.1 kWh wiec niedok砤dno禼
twojego pomiaru w tych 5 minutach to oko硂 8..16W, a nawet gdyby wy秝ietla

Ja mam tradycyjny licznik, a w nim tarcza obrotowa.
375 obrot體 to 1 kWh.
Licz眂 czas jednego obrotu mo縩a zmierzy moc z b酬dem
poni縠j 0.1 W

Data: 2012-01-20 10:18:13
Autor: robot
On Fri, 20 Jan 2012 08:07:42 +0100, Rafal wrote:

[...]

Ja mam najlepiej, bo u mnie w bloku wymienili licznik na taki,
kt髍y pokazuje konkretn ilo舵 pobieranej energii w watach
na wy秝ietlaczu ciek硂krystalicznym. Bardzo wygodna sprawa do
pomiar體 co ile pobiera w domu.

--
pozdro

Data: 2012-01-20 22:49:41
Autor: Padre
[...]

Jeste pewny, 縠 opory w 硂縴skach tarczy i lepko舵 powietrza pozwalaj na taka dok砤dno舵 w du縴m zakresie mierzonych pr眃體 szczeg髄nie przy bardzo niskich warto禼iach?

Data: 2012-01-21 08:22:57
Autor: Leszek K.
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Dnia Fri, 20 Jan 2012 22:49:41 +0100, Padre napisa(a):

[...]

A to ju zupe硁ie nieistotne jak on dok砤dnie mierzy. Grunt, 縠 elektrownia
wed硊g niego rachunki wystawia.

Data: 2012-01-21 18:51:34
Autor: Padre
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

A to ju zupe硁ie nieistotne jak on dok砤dnie mierzy. Grunt, 縠 elektrownia
wed硊g niego rachunki wystawia.

To fakt, na wsi ludzie nape硁iaj w nocy 200l beczki wody do podlewania za darmo, wi阫szo舵 wodomierzy nie rusza przy takim ma硑m przep硑wie.

Data: 2012-01-20 09:10:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.01.2012 16:03, Marcin N pisze:
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si臋, 偶e ka偶dy z nich bierze 7-8W gdy jest CA艁KOWICIE WY艁膭CZONY.
Pytam si臋: PO CO?

Bo nie jest ca艂kowicie wy艂膮czony. Aby ca艂kowicie wy艂膮czy膰 musisz
pstrykn膮膰 wy艂膮cznik na zasilaczu, fizycznie odcinaj膮cy zasilanie.

[ciach]

Pytam wi臋c: czy jest jaki艣 spos贸b, 偶eby przy wy艂膮czeniu komputera (nie
u艣pieniu) komputer faktycznie przesta艂 pobiera膰 pr膮d?

Faktycznie od艂膮czy膰 zasilanie.

I po co w og贸le te 7W?

Fizyka.

Czy to jaka艣 zmowa producent贸w?

Nie. To twoja g艂臋boka ignorancja w dziedzinie konstrukcji "pecet贸w".

Data: 2012-01-20 09:28:38
Autor: zlotowinfo
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jf9bca$h89$1news.task.gda.pl...
[...]
Pytam wi臋c: czy jest jaki艣 spos贸b, 偶eby przy wy艂膮czeniu komputera (nie u艣pieniu) komputer faktycznie przesta艂 pobiera膰 pr膮d? I po co w og贸le te 7W? Czy to jaka艣 zmowa producent贸w?

wi臋c ja si臋 spytam, czemu istniej膮 tacy idioci
co nie wy艂膮czaj膮 kompa na listwie

p.s. ja mam poszed艂em deczko dalej,
http://img.zasms.pl/zlotowinfo/wylaczniki.jpg
fotk臋 wrzuc臋 potem (艂aduj臋 aku)

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-20 08:54:40
Autor: januszek
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
zlotowinfo napisa?(a):

wi臋c ja si臋 spytam, czemu istniej膮 tacy idioci
co nie wy艂膮czaj膮 kompa na listwie

Stasuj膮c tak膮 logik膮 mo偶na zapyta膰: czemu istniej膮 idioci pod艂膮czaj膮cy komputer przez listw臋...

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Pr臋dko艣膰 zabija. W艂膮cz my艣lenie!"

Data: 2012-01-20 11:13:26
Autor: zlotowinfo
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:slrnjhiaug.1dhs.januszekgimli.mierzwiak.com...
zlotowinfo napisa?(a):

wi臋c ja si臋 spytam, czemu istniej膮 tacy idioci
co nie wy艂膮czaj膮 kompa na listwie

Stasuj膮c tak膮 logik膮 mo偶na zapyta膰: czemu istniej膮 idioci pod艂膮czaj膮cy
komputer przez listw臋...

a jak mo偶na inaczej ani偶eli przez listw臋 z wy艂膮cznikiem?
nie ma innej logicznej mo偶liwo艣ci

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-20 11:28:48
Autor: januszek
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
zlotowinfo napisa?(a):

a jak mo偶na inaczej ani偶eli przez listw臋 z wy艂膮cznikiem?
nie ma innej logicznej mo偶liwo艣ci

Tak, sensem istnienia tych listw jest w艂a艣nie wy艂膮cznik (o ile jest dobrze przy艂膮czony) - i nic wi臋cej :) j.

Data: 2012-01-20 19:24:12
Autor: JoteR
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
"zlotowinfo" napisa艂:

wi臋c ja si臋 spytam, czemu istniej膮 tacy idioci
co nie wy艂膮czaj膮 kompa na listwie

呕eby wioskowy przyg艂up mia艂 si臋 czemu dziwowa膰.

Stasuj膮c tak膮 logik膮 mo偶na zapyta膰: czemu istniej膮 idioci pod艂膮czaj膮cy
komputer przez listw臋...

a jak mo偶na inaczej ani偶eli przez listw臋 z wy艂膮cznikiem?

Do gniazdka w 艣cianie.

nie ma innej logicznej mo偶liwo艣ci

Patrz wy偶ej - wtyczka pasuje. Serio.

JoteR

Data: 2012-01-20 22:19:55
Autor: zlotowinfo
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jfcbgq$lbj$1inews.gazeta.pl...
"zlotowinfo" napisa艂:
Patrz wy偶ej - wtyczka pasuje. Serio.

Ale pr膮d ci膮gnie zbytecznie. Serio.

jakie艣 jeszcze jakie艣 bezsensowne wywody?

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-20 23:44:07
Autor: JoteR
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
"zlotowinfo" napisa艂:

Patrz wy偶ej - wtyczka pasuje. Serio.

Ale pr膮d ci膮gnie zbytecznie. Serio.

No i co z tego? Nie przypominam sobie, abym ci zleci艂 obs艂ug臋 moich rachunk贸w za pr膮d. Dlatego za zaliczenie m.in. mnie do idiot贸w niniejszym otrzymujesz wirtualnego kopa w rzy膰.

jakie艣 jeszcze jakie艣 bezsensowne wywody?

Twoich ci tu dostatek...

JoteR

Data: 2012-01-21 00:45:35
Autor: zlotowinfo
[OT] Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jfcqo3$cla$1inews.gazeta.pl...
"zlotowinfo" napisa艂:

moje s膮 na temat
twoje wypociny to spam trola

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-21 03:11:36
Autor: JoteR
[OT] Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
"zlotowinfo" napisa艂:

jakie艣 jeszcze jakie艣 bezsensowne wywody?

Twoich ci tu dostatek...

moje s膮 na temat

Mhm...
"czemu istniej膮 tacy idioci co nie wy艂膮czaj膮 kompa na listwie".
Wyzywanie ludzi od idiot贸w to jest na temat? Pomyli艂e艣 grupy.
To, 偶e akurat w twojej miejscowej Biedronce rzucili listwy z wy艂膮cznikami i ca艂a twoja wioska si臋 obkupi艂a, to jeszcze nie pow贸d, aby rzuca膰 inwektywami pod adresem ludzi, u偶ywaj膮cych innych sposob贸w zasilania komputer贸w.

twoje wypociny to spam trola

Nie tobie to ocenia膰. Zreszt膮 opinia kogo艣, kto bez 偶enady wydurnia si臋 na tylu grupach, jest mi zupe艂nie oboj臋tna. Natomiast za bezpodstawne inwektywy b臋dziesz dostawa艂 wirtualnie po ryju.

JoteR

Data: 2012-01-20 22:52:26
Autor: Padre
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?
W dniu 2012-01-20 09:54, januszek pisze:
zlotowinfo napisa?(a):

wi臋c ja si臋 spytam, czemu istniej膮 tacy idioci
co nie wy艂膮czaj膮 kompa na listwie

Stasuj膮c tak膮 logik膮 mo偶na zapyta膰: czemu istniej膮 idioci pod艂膮czaj膮cy
komputer przez listw臋...

Cho膰by dla tego, 偶e stanowi czwarty stopie艅 zabezpieczenia przeciw przepi臋ciowego, szkoda tylko 偶e tak ma艂o u偶ytkownik贸w nie wie o konieczno艣ci stosowania pierwszych dw贸ch stopni tego zabezpieczenia i potem lamentuje ze listwa jest do d.

Data: 2012-01-21 07:52:33
Autor: qwerty
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
U偶ytkownik "Padre"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jfcnof$vb5$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Co rozumiesz za listw臋? Przed艂u偶a膰 z 艂膮cznikiem i kondensatorem? :>

Data: 2012-01-21 19:00:43
Autor: Padre
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?

Co rozumiesz za listw臋? Przed艂u偶a膰 z 艂膮cznikiem i kondensatorem? :>

Przez listw臋 do kt贸rej pod艂膮czamy komputer rozumiem listw臋 z zabezpieczeniem przeciwprzepi臋ciowym i przeciwzak艂贸ceniowym dobrej klasy, zwyk艂y przed艂u偶acz z wy艂膮cznikiem r贸wnie dobrze mo偶na u偶ywa膰 w ogr贸dku i dziwi膰 si臋 偶e go szlag trafi jak spadnie deszcz. Skoro listwy s膮 r贸偶ne to w domy艣le uwa偶a艂em 偶e kupuje si臋 je zgodnie z przeznaczeniem.

PS.
nigdy nie spotka艂em si臋 z listw膮 kt贸ra mia艂a by tylko kondensator.

Data: 2012-01-21 22:19:31
Autor: Wies砤W
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Dnia 21-01-2012 o 19:00 Padre napisa na pl.comp.pecet:

nigdy nie spotka砮m si z listw kt髍a mia砤 by tylko kondensator.

I wcale nie dziwne, qwerty mia pewnie na my秎i warystor.
Takie co nazywaj w砤秐ie listw z zabezpieczeniem
przeciwprzepi阠iowym.

PS. Mo縠sz z grubsza okre秎i jaki jest koszt tych trzech pierwszych
stopni (dw骳h?) zabezpieczenia przeciwprzepi阠iowego i jak si to ma
do prawdopodobie駍twa uderzenia pioruna? Bo rozumiem, 縠 chyba o to
Tobie chodzi硂?

--
Wies砤W
Opera Mail

Data: 2012-01-22 08:55:45
Autor: qwerty
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
U縴tkownik "Wies砤W"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:op.v8gdithg35rodc@naw-pc.home...
nigdy nie spotka砮m si z listw kt髍a mia砤 by tylko kondensator.

I wcale nie dziwne, qwerty mia pewnie na my秎i warystor.
Takie co nazywaj w砤秐ie listw z zabezpieczeniem
przeciwprzepi阠iowym.

Ja si spotka砮m - w najta駍zych przed硊縜czach. Mimo, 縠 przew骴 to OMY 3x1,5 to nie by硂 縜dnego bezpiecznika 10A. Ale czego si spodziewa za 6 z. ;)

[...]

Pewnie chodzi硂 mu o ochronnikach przepi阠ia B i C.

Data: 2012-01-27 15:44:31
Autor: adresss
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr筪u, gdy jest wy彻czony?
On Sat, 21 Jan 2012 07:52:33 +0100, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

U縴tkownik "Padre"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jfcnof$vb5$1@mx1.internetia.pl...
Cho鎎y dla tego, 縠 stanowi czwarty stopie zabezpieczenia przeciw przepi阠iowego, szkoda tylko 縠 tak ma硂 u縴tkownik體 nie wie o konieczno禼i stosowania pierwszych dw骳h stopni tego zabezpieczenia i potem lamentuje ze listwa jest do d.

Co rozumiesz za listw? Przed硊縜 z 潮cznikiem i kondensatorem? :>

ten element, co nazwales kondensatorem, to nim nie jest. To jest
warystor, ktory przy przekroczniu pewnego napiecia (w zaleznosci od
typu warystora) przepala sie i powoduje zwarcie, co w konsekwencji
spowoduje wywalenie bezpiecznika i przerwanie obwodu. Wiec o to
chodzilo.

--
ThinkXtra

Data: 2012-01-20 11:52:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
On Fri, 20 Jan 2012, zlotowinfo wrote:

U縴tkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jf9bca$h89$1news.task.gda.pl...
[...]
Pytam wi阠: czy jest jaki spos骲, 縠by przy wy潮czeniu komputera (nie u秔ieniu) komputer faktycznie przesta pobiera pr眃? I po co w og髄e te 7W? Czy to jaka zmowa producent體?

wi阠 ja si spytam, czemu istniej tacy idioci
co nie wy潮czaj kompa na listwie

  Mnie dziwi co innego - ta przewijaj眂a si listwa.
  To s jeszcze tacy, co czytaj peceta i nie maj wy潮cznika
na zasilaczu?
  To to FAQ jest - "zmie zasilacz" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-20 10:55:02
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:52, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Listwa po to, 縠by nie zacz阬i o pob髍 wy潮czonego monitora p砤ka...

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 22:54:23
Autor: Padre
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
To s jeszcze tacy, co czytaj peceta i nie maj wy潮cznika
na zasilaczu?

S, w moich dw骳h komputerach nie ma wy潮cznika na zasilaczu i nie mog go sobie wymieni bo oba s SFF. Tylko ja nie marudz :)

Data: 2012-01-20 23:34:10
Autor: nadir
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
S, w moich dw骳h komputerach nie ma wy潮cznika na zasilaczu i nie mog
go sobie wymieni bo oba s SFF. Tylko ja nie marudz :)
Czego nie mo縠sz wymieni? Zasilacza?

Data: 2012-01-21 01:35:55
Autor: Padre
W dniu 2012-01-20 23:34, nadir pisze:
S, w moich dw骳h komputerach nie ma wy潮cznika na zasilaczu i nie mog
go sobie wymieni bo oba s SFF. Tylko ja nie marudz :)
Czego nie mo縠sz wymieni? Zasilacza?
W zasadzie mog, na identyczny :)

Data: 2012-01-21 14:00:00
Autor: nadir
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Nie bardzo rozumiem.
Chodzi Ci o to, 縠 nie ma obecnie zasilaczy z wbudowanym wy潮cznikiem?
Nie wiem co to SFF, bo je縠li to liter體ka i chodzi硂 Ci o zasilacz SFX z wy潮cznikiem, to idzie takie kupi.

Data: 2012-01-21 18:55:45
Autor: Padre
W dniu 2012-01-21 14:00, nadir pisze:
Nie bardzo rozumiem.
Chodzi Ci o to, 縠 nie ma obecnie zasilaczy z wbudowanym wy潮cznikiem?
Nie wiem co to SFF,
SFF czyli Small Form Factor to komputery w miniaturowych obudowach konstruowane po cz甓ci podobnie jak laptopy, z wyj眛kiem nap阣體, ramu i zazwyczaj procesora pozosta砮 elementy nie s standardowe i nie maj zamiennik體.

Data: 2012-01-22 17:23:05
Autor: nadir
[...]

Aaa, Small Form, nich i tak b阣zie, ale to chyba ci眊nie tak ma硂 pr眃u, 縠 nie ma powody 縠by wy潮cza?

Data: 2012-01-22 23:21:16
Autor: Padre
W dniu 2012-01-22 17:23, nadir pisze:
[...]

Trudno powiedzie bo nie mierzy砮m ale skoro jest to w zasadzie ten sam komputer co w du縠j obudowie mo縠 tylko ze zdecydowanie s砤bsza kart graficzn to w standby mo縠 bra tyle samo.

Data: 2012-01-22 23:37:40
Autor: Padre
W dniu 2012-01-22 23:21, Padre pisze:
[...]

Szuka砮m i znalaz砮m, wg danych producenta w standby 0.8W zahibernowany 1,9W a u秔iony tylko 2,7W czyli lepiej ni si spodziewa砮m :) (Dell 745)

Data: 2012-01-22 23:42:57
Autor: Padre
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?

Szuka砮m i znalaz砮m, wg danych producenta w standby 0.8W zahibernowany
1,9W a u秔iony tylko 2,7W czyli lepiej ni si spodziewa砮m :) (Dell 745)

Sprostowanie j陑ykowe, 0.8W wy潮czony ale zasilacz czuwa, prawid硂wo standby przy komputerze to u秔ienie czyli suspend-to-ram.

Data: 2012-01-23 11:57:59
Autor: Artur M. Piwko
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮du, gdy jest wy艂膮czony?
In the darkest hour on Fri, 20 Jan 2012 11:52:14 +0100,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> screamed:
[...]

  Mnie dziwi co innego - ta przewijaj膮ca si臋 listwa.
  To s膮 jeszcze tacy, co czytaj膮 peceta i nie maj膮 wy艂膮cznika
na zasilaczu?
  To偶 to FAQ jest - "zmie艅 zasilacz" :P

Sprawd藕 pob贸r pr膮du zasilacza z wy艂膮czonym takim wy艂膮cznikiem.
Zdziwisz si臋... Ja si臋 zdziwi艂em.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 11:57:34 user up 13056 days, 23:52,  1 user, load average: 0.09, 0.98, 0.12 ]

        I can still enjoy sex at 74 - I live at 75 so it's no distance.

Data: 2012-01-20 11:46:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 19 Jan 2012, Marcin N wrote:

Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje si, 縠 ka縟y z nich bierze 7-8W gdy jest CAOWICIE WY!CZONY.

  A gdzie tam "ca砶owicie".

Pytam si: PO CO?

  Zima jest, dogrzewa trzeba ;)

Pytam wi阠: czy jest jaki spos骲, 縠by przy wy潮czeniu komputera (nie
u秔ieniu) komputer faktycznie przesta pobiera pr眃?

  Kupi zasilacz z wy潮cznikiem.
  :O

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-20 11:54:52
Autor: Vince
[...]

Pod潮czenie komputer體 do jednej listwy zasilaj眂ej z bezpiecznikiem i...

Turn off?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-01-20 14:14:00
Autor: MC
[...]

Pobieranie pr膮du przez komputer w stanie wy艂膮czenia jest zdefiniowane w specyfikacji ATX i stosowane od kilkunastu lat. Dzi艣 nawet nie ma obudowy ani zasilacza zdolnych uruchomi膰 komputer tak jak by膰 chcia艂. Mo偶na tylko wyci膮gn膮膰 wtyczk臋 z pr膮du albo, co na jedno wychodzi, odci膮膰 jego dop艂yw na jakiej艣 listwie.

Data: 2012-01-20 21:53:50
Autor: Gil
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
MC <m5c@go2.pl> napisa(a):
Pobieranie pr膮du przez komputer w stanie wy艂膮czenia jest zdefiniowane w specyfikacji ATX

A najgorsze chamstwo jest jak ci z TPSA dzwoni i m體i, 縠 za darmo zwi阫sz ci szybko舵 internetu z 2 do 6 Mib/s .
Po czym wysy砤j ci router kt髍y musi by ca硑 czas w潮czony do sieci bo inaczej nie odbierasz rozm體 telefonicznych.
Ten router "livebox" 縭e oko硂 8 Wat. S硊chawka tlefoniczna musi by pod潮czona do routera a nie do linii telefonicznej.
Uwa縜jcie na t ofert. Obiecanych 6 M/sek nigdy nie macie ale za pr眃 8wat/h zawsze zap砤cicie. Pami阾ajcie jedno jak dzwoni TPSA z lepsz ofert - zawsze chc wasz oszuka.

Data: 2012-01-20 23:07:23
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-01-20 22:53,  Gil wrote:
MC<m5c@go2.pl>  napisa(a):

[...]

Moze nie jestem na biezaco z oferta TP, czy czasem tematem tu nie jest to, iz owa telefonia z 'routera' to telefonia VoIP (nie tradycyjne PSTN)?

Jezeli tak, to nie ma zadnych technicznych przeciwskazan by miedz obslugiwala rozmowy telefoniczne (z drobna pomoca filtra) oraz DSL.

Data: 2012-01-20 22:21:57
Autor: Gil
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisa(a):
[...]

Mojej matce emerytce tak wmusili. Mieli秏y 2M/s a teraz mamy niby 6M/s (prawdziwe 3,5-4/s.
Mo縠sz odbiera rozmowy telefoniczne tylko jak wepniesz telefon do routera.
Tak powiedzieli w help desk neostrady. Zam體i砮 6m/s to rozmowy telefoniczne tylko przez router.
A w ofercie telefonicznej m體ili. Dajemy ci za darmo 6M/s.

Data: 2012-01-21 07:54:15
Autor: qwerty
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
U縴tkownik " Gil"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:jfcpe5$86r$1@inews.gazeta.pl...
Mo縠sz odbiera rozmowy telefoniczne tylko jak wepniesz telefon do routera.
Tak powiedzieli w help desk neostrady. Zam體i砮 6m/s to rozmowy telefoniczne
tylko przez router.

W przysz硑m roku tylko tak b阣 pod潮czane telefony.

Data: 2012-01-21 10:02:43
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-01-21 07:54, qwerty wrote:
[...]

Dlatego wi阠 pytam, czy w tej ofercie to telefonia VoIP (Voice over IP) czy tez jest to bramkowany sygnal wejsciowy (choc w to watpie).

Powinno byc to jasno opisane w interfejsie bramki VoIP lub tez instrukcji opslugi.

Data: 2012-01-20 23:47:49
Autor: Animka
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?
W dniu 2012-01-20 22:53,  Gil pisze:

A najgorsze chamstwo jest jak ci z TPSA dzwoni膮 i m贸wi膮, 偶e za darmo zwi臋ksz膮
ci szybko艣膰 internetu z 2 do 6 Mib/s .
Po czym wysy艂aj膮 ci router kt贸ry musi by膰 ca艂y czas w艂膮czony do sieci bo
inaczej nie odbierasz rozm贸w telefonicznych.

Ja mam router nie z TPSA (kupi艂am w sklepie internrtowym). Do routera pod艂膮czona jest bramka Linksys. Jak si臋 wychodzi z domu czy w nocy wy艂膮cza si臋 listw臋 do kt贸rej razem z innymi urz膮dzeniami jest pod艂膮czony. S艂uchawka jest ca艂y czas w艂膮czona (w innej listwie, kt贸ra jest zawsze w艂膮czona), 偶eby si臋 nie roz艂adowa艂a. I tak na stacjonarny ma艂o kto dzwoni, raczej na kom贸rki. A wiadomo, 偶e jak nikogo nie ma w domu to tym bardziej nie odbierze telefonu.

--
animka

Data: 2012-01-20 23:00:24
Autor: Gil
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
Animka <to.nie.ja@wp.pl> napisa(a): A wiadomo, 偶e jak nikogo nie ma w
domu to tym bardziej nie odbierze telefonu.

Dzi阫uj ch硂pie, 縠 co mi chciale powiedzie. Ale jeste mistrzem skr髏體.
Musz to przemy秎e. --

Data: 2012-01-21 17:41:44
Autor: Animka
Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 p r膮du, gdy jest wy艂膮czony?
W dniu 2012-01-21 00:00,  Gil pisze:
Animka<to.nie.ja@wp.pl>  napisa艂(a):
A wiadomo, 墓藕e jak nikogo nie ma w
domu to tym bardziej nie odbierze telefonu.

Dzi臋kuj臋 ch艂opie, 偶e co艣 mi chciale艣 powiedzie膰. Ale jeste艣 mistrzem skr贸t贸w.
Musz臋 to przemy艣le膰.

Chyba jeste艣 babskim blondynem, wi臋c tak "mistrzowsko" uda艂o ci si臋 zniekszta艂ci膰 czyj艣 post.

--
animka

Data: 2012-01-22 11:37:07
Autor: Johnson
Jak zmusi komputer, 縠by nie bra pr眃u, gdy jest wy潮czony?
W dniu 2012-01-19 16:03, Marcin N pisze:

czy jest jaki spos骲, 縠by przy wy潮czeniu komputera (nie u秔ieniu) komputer faktycznie przesta pobiera pr眃?

Chcesz Polsk doprowadzi do wi阫szego kryzysu? Jak nie b阣ziesz pr眃u zu縴wa to b阣zie recesja ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Jak zmusi膰 komputer, 偶eby nie bra艂 pr膮 du, gdy jest wy艂膮czony?