Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

Data: 2012-01-19 16:16:54
Autor: Vituniu
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest
CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.

ATX z definicji NIE JEST "calkowicie" wylaczany
(chyba, ze wylacznikiem na tyle zasilacza).

Pytam się: PO CO?

Zebys mogl go wlaczyc mysza lub klawiatura chocby,
i zebys nie musial zmieniac CR2023 co roku ;)

BTW: jakbys przeczytal instrukcjie uniknalbys
teraz "odkrywania Ameryki"...

Gdy policzyć, że komputera używa się 6 godzin na dobę,
to ZBĘDNY  pobĂłr  energii prądu wynosi 46 kWh rocznie,
czyli ponad 23 zł.

Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera
(nie uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd?

Oczywiscie, pstryczek na listwie zasilajacej.

I po co w ogĂłle te 7W?
Czy to jakaś zmowa producentów?

Oczywiscie. A takze cyklistow. Oni zawsze sa winni...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2012-01-19 16:21:06
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:16, Vituniu pisze:

Dolicz do tego TV, ladowarke do telefonu, sprzet audio, etc...

Doliczyłem. NIC nie bierze 7W w uśpieniu. Wszystko góra 1W. Wszystkie pozostałe urządzenia razem wzięte biorą mniej niż jeden wyłączony komputer.

Data: 2012-01-19 16:27:51
Autor: Santana

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jf9ccs$i3o$3news.task.gda.pl...
[...]

To zmierz dekoder-rekorder n-ki :) Wtedy się dopiero zdziwisz :)

Data: 2012-01-23 12:02:02
Autor: Artur M. Piwko
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2012 16:27:51 +0100,
Santana <santana@interia.pl> screamed:
[...]

Jeszcze bardziej, gdy się wynik porówna z włączomym. :P

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
[ 12:01:46 user up 13056 days, 23:56,  1 user, load average: 0.09, 0.98, 0.12 ]

            Anything is good if it's made of chocolate.  -- Jo Brand

Data: 2012-01-19 16:34:56
Autor: Jacek
Dnia Thu, 19 Jan 2012 16:21:06 +0100, Marcin N napisał(a):

[...]

Masz rację MArcin. Też jestem za tym, żeby oszczędzać energię, wodę, lasy
itd.
To ATX jest chore.
Każde urządzenie powinno mieć wyłacznik. Ot taki na noc chociażby.
Ludzie się obudzą, jak będzie za późno...

Data: 2012-01-19 15:36:59
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:34, Jacek wrote:
[...]

A segregujesz odpady? Zawozisz wszystkie puszki, butelki i kartony do kontenerów? Bierzesz zawsze szybki prysznic? Podlewasz rośliny z doniczek deszczówką? Bo to oszczędzi więcej lasów i wody, niż 7w ATXa w uśpieniu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-19 16:41:16
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:36, kamil pisze:

[...]

Ciekawe. Przedstaw jakieś wyliczenia.

Data: 2012-01-19 15:42:04
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:41, Marcin N wrote:
[...]

To nie ja z lasami zacząłem, ale chętnie się dowiem ile hektarów trzeba wyciąć, żeby twój komputer mógł działać.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-19 16:43:13
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:42, kamil pisze:
[...]

Ja ani słowa o lasach nie napisałem. Wyłącznie o pieniądzach.
Teraz dawaj swoje wyliczenia.

Data: 2012-01-19 15:57:34
Autor: kamil
On 19/01/2012 15:43, Marcin N wrote:
[...]

No to po co odpisujesz na odpowiedź skierowaną nie do Ciebie? Mama nie uczyła, że to niegrzecznie?

Kup tę listwę i nie płacz.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 11:30:48
Autor: Marcin N
W dniu 2012-01-19 16:57, kamil pisze:

[...]

Czyli wyliczeń się jednak nie doczekam?

Data: 2012-01-20 10:31:38
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:30, Marcin N wrote:
[...]

A doczekamy się, aż pójdziesz jęczeć na bardziej odpowiednią grupę i zaczniesz używać wyłącznika na zasilaczu zgodnie z jego przeznaczeniem?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 19:59:05
Autor: Marek Dyjor
kamil wrote:
[...]

potem niech sprawdzi ile prądu bierze przemysł.

Data: 2012-01-19 20:00:54
Autor: qwerty
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f12cvu7m3rxh$.1g5jc1qc4r48t$.dlg@40tude.net...
Każde urządzenie powinno mieć wyłacznik. Ot taki na noc chociażby.

Ale komputer ma taki włącznik Zajrzyj z tyłu.

Data: 2012-01-19 22:15:50
Autor: zly
Dnia Thu, 19 Jan 2012 20:00:54 +0100, qwerty napisał(a):
Ale komputer ma taki włącznik Zajrzyj z tyłu.

No weź nie podpowiadaj...
--
marcin

Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?