Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

Data: 2012-01-20 09:28:38
Autor: zlotowinfo
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jf9bca$h89$1news.task.gda.pl...
[...]
Pytam więc: czy jest jakiś sposób, żeby przy wyłączeniu komputera (nie uśpieniu) komputer faktycznie przestał pobierać prąd? I po co w ogóle te 7W? Czy to jakaś zmowa producentów?

więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
co nie wyłączają kompa na listwie

p.s. ja mam poszedłem deczko dalej,
http://img.zasms.pl/zlotowinfo/wylaczniki.jpg
fotkÄ™ wrzucÄ™ potem (Ĺ‚adujÄ™ aku)

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-20 08:54:40
Autor: januszek
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
zlotowinfo napisa?(a):

więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
co nie wyłączają kompa na listwie

Stasując taką logiką można zapytać: czemu istnieją idioci podłączający komputer przez listwę...

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-20 11:13:26
Autor: zlotowinfo
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnjhiaug.1dhs.januszekgimli.mierzwiak.com...
zlotowinfo napisa?(a):

więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
co nie wyłączają kompa na listwie

Stasując taką logiką można zapytać: czemu istnieją idioci podłączający
komputer przez listwÄ™...

a jak można inaczej aniżeli przez listwę z wyłącznikiem?
nie ma innej logicznej możliwości

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-20 11:28:48
Autor: januszek
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
zlotowinfo napisa?(a):

a jak można inaczej aniżeli przez listwę z wyłącznikiem?
nie ma innej logicznej możliwości

Tak, sensem istnienia tych listw jest właśnie wyłącznik (o ile jest dobrze przyłączony) - i nic więcej :) j.

Data: 2012-01-20 19:24:12
Autor: JoteR
"zlotowinfo" napisał:

więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
co nie wyłączają kompa na listwie

Żeby wioskowy przygłup miał się czemu dziwować.

Stasując taką logiką można zapytać: czemu istnieją idioci podłączający
komputer przez listwÄ™...

a jak można inaczej aniżeli przez listwę z wyłącznikiem?

Do gniazdka w ścianie.

nie ma innej logicznej możliwości

Patrz wyĹĽej - wtyczka pasuje. Serio.

JoteR

Data: 2012-01-20 22:19:55
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jfcbgq$lbj$1inews.gazeta.pl...
"zlotowinfo" napisał:
Patrz wyĹĽej - wtyczka pasuje. Serio.

Ale prÄ…d ciÄ…gnie zbytecznie. Serio.

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-20 23:44:07
Autor: JoteR
"zlotowinfo" napisał:

Patrz wyĹĽej - wtyczka pasuje. Serio.

Ale prÄ…d ciÄ…gnie zbytecznie. Serio.

No i co z tego? Nie przypominam sobie, abym ci zlecił obsługę moich rachunków za prąd. Dlatego za zaliczenie m.in. mnie do idiotów niniejszym otrzymujesz wirtualnego kopa w rzyć.

Twoich ci tu dostatek...

JoteR

Data: 2012-01-21 00:45:35
Autor: zlotowinfo
[OT] Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

moje sÄ… na temat
twoje wypociny to spam trola

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-21 03:11:36
Autor: JoteR
[OT] Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
"zlotowinfo" napisał:

Twoich ci tu dostatek...

moje sÄ… na temat

Mhm...
"czemu istnieją tacy idioci co nie wyłączają kompa na listwie".
Wyzywanie ludzi od idiotów to jest na temat? Pomyliłeś grupy.
To, że akurat w twojej miejscowej Biedronce rzucili listwy z wyłącznikami i cała twoja wioska się obkupiła, to jeszcze nie powód, aby rzucać inwektywami pod adresem ludzi, używających innych sposobów zasilania komputerów.

twoje wypociny to spam trola

Nie tobie to oceniać. Zresztą opinia kogoś, kto bez żenady wydurnia się na tylu grupach, jest mi zupełnie obojętna. Natomiast za bezpodstawne inwektywy będziesz dostawał wirtualnie po ryju.

JoteR

Data: 2012-01-20 22:52:26
Autor: Padre
Jak zmusić komputer, żeby nie brał p rądu, gdy jest wyłączony?
W dniu 2012-01-20 09:54, januszek pisze:
zlotowinfo napisa?(a):

więc ja się spytam, czemu istnieją tacy idioci
co nie wyłączają kompa na listwie

Stasując taką logiką można zapytać: czemu istnieją idioci podłączający
komputer przez listwÄ™...

Choćby dla tego, że stanowi czwarty stopień zabezpieczenia przeciw przepięciowego, szkoda tylko że tak mało użytkowników nie wie o konieczności stosowania pierwszych dwóch stopni tego zabezpieczenia i potem lamentuje ze listwa jest do d.

Data: 2012-01-21 07:52:33
Autor: qwerty
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
UĹĽytkownik "Padre"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jfcnof$vb5$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Co rozumiesz za listwę? Przedłużać z łącznikiem i kondensatorem? :>

Data: 2012-01-21 19:00:43
Autor: Padre
Jak zmusić komputer, żeby nie brał p rądu, gdy jest wyłączony?

Co rozumiesz za listwę? Przedłużać z łącznikiem i kondensatorem? :>

Przez listwę do której podłączamy komputer rozumiem listwę z zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym i przeciwzakłóceniowym dobrej klasy, zwykły przedłużacz z wyłącznikiem równie dobrze można używać w ogródku i dziwić się że go szlag trafi jak spadnie deszcz. Skoro listwy są różne to w domyśle uważałem że kupuje się je zgodnie z przeznaczeniem.

PS.
nigdy nie spotkałem się z listwą która miała by tylko kondensator.

Data: 2012-01-21 22:19:31
Autor: WiesłaW
Jak zmusić komputer, żeby nie brał pr±du, gdy jest wył±czony?
Dnia 21-01-2012 o 19:00 Padre napisał na pl.comp.pecet:

nigdy nie spotkałem się z listw± która miała by tylko kondensator.

I wcale nie dziwne, qwerty miał pewnie na my¶li warystor.
Takie co¶ nazywaj± wła¶nie listw± z zabezpieczeniem
przeciwprzepięciowym.

PS. Możesz z grubsza okre¶lić jaki jest koszt tych trzech pierwszych
stopni (dwóch?) zabezpieczenia przeciwprzepięciowego i jak się to ma
do prawdopodobieństwa uderzenia pioruna? Bo rozumiem, że chyba o to
Tobie chodziło?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-01-22 08:55:45
Autor: qwerty
Jak zmusić komputer, żeby nie brał pr±du, gdy jest wył±czony?
Użytkownik "WiesłaW"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.v8gdithg35rodc@naw-pc.home...
nigdy nie spotkałem się z listw± która miała by tylko kondensator.

I wcale nie dziwne, qwerty miał pewnie na my¶li warystor.
Takie co¶ nazywaj± wła¶nie listw± z zabezpieczeniem
przeciwprzepięciowym.

Ja się spotkałem - w najtańszych przedłużaczach. Mimo, że przewód to OMY 3x1,5 to nie było żadnego bezpiecznika 10A. Ale czego się spodziewać za 6 zł. ;)

[...]

Pewnie chodziło mu o ochronnikach przepięcia B i C.

Data: 2012-01-27 15:44:31
Autor: adresss
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
On Sat, 21 Jan 2012 07:52:33 +0100, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
wrote:

Użytkownik "Padre"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jfcnof$vb5$1@mx1.internetia.pl...
Choćby dla tego, że stanowi czwarty stopień zabezpieczenia przeciw przepięciowego, szkoda tylko że tak mało użytkowników nie wie o konieczno¶ci stosowania pierwszych dwóch stopni tego zabezpieczenia i potem lamentuje ze listwa jest do d.

Co rozumiesz za listwę? Przedłużać z ł±cznikiem i kondensatorem? :>

ten element, co nazwales kondensatorem, to nim nie jest. To jest
warystor, ktory przy przekroczniu pewnego napiecia (w zaleznosci od
typu warystora) przepala sie i powoduje zwarcie, co w konsekwencji
spowoduje wywalenie bezpiecznika i przerwanie obwodu. Wiec o to
chodzilo.

--
ThinkXtra

Data: 2012-01-20 11:52:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
On Fri, 20 Jan 2012, zlotowinfo wrote:

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jf9bca$h89$1news.task.gda.pl...
[...]
Pytam więc: czy jest jaki¶ sposób, żeby przy wył±czeniu komputera (nie u¶pieniu) komputer faktycznie przestał pobierać pr±d? I po co w ogóle te 7W? Czy to jaka¶ zmowa producentów?

więc ja się spytam, czemu istniej± tacy idioci
co nie wył±czaj± kompa na listwie

  Mnie dziwi co innego - ta przewijaj±ca się listwa.
  To s± jeszcze tacy, co czytaj± peceta i nie maj± wył±cznika
na zasilaczu?
  Toż to FAQ jest - "zmień zasilacz" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-20 10:55:02
Autor: kamil
On 20/01/2012 10:52, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Listwa po to, żeby nie zaczęli o pobór wył±czonego monitora płakać...

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-20 22:54:23
Autor: Padre
Jak zmusić komputer, żeby nie brał pr±du, gdy jest wył±czony?
To s± jeszcze tacy, co czytaj± peceta i nie maj± wył±cznika
na zasilaczu?

S±, w moich dwóch komputerach nie ma wył±cznika na zasilaczu i nie mogę go sobie wymienić bo oba s± SFF. Tylko ja nie marudzę :)

Data: 2012-01-20 23:34:10
Autor: nadir
Jak zmusić komputer, żeby nie brał pr±du, gdy jest wył±czony?
S±, w moich dwóch komputerach nie ma wył±cznika na zasilaczu i nie mogę
go sobie wymienić bo oba s± SFF. Tylko ja nie marudzę :)
Czego nie możesz wymienić? Zasilacza?

Data: 2012-01-21 01:35:55
Autor: Padre
W dniu 2012-01-20 23:34, nadir pisze:
S±, w moich dwóch komputerach nie ma wył±cznika na zasilaczu i nie mogę
go sobie wymienić bo oba s± SFF. Tylko ja nie marudzę :)
Czego nie możesz wymienić? Zasilacza?
W zasadzie mogę, na identyczny :)

Data: 2012-01-21 14:00:00
Autor: nadir
Jak zmusić komputer, żeby nie brał pr±du, gdy jest wył±czony?
Nie bardzo rozumiem.
Chodzi Ci o to, że nie ma obecnie zasilaczy z wbudowanym wył±cznikiem?
Nie wiem co to SFF, bo jeżeli to literówka i chodziło Ci o zasilacz SFX z wył±cznikiem, to idzie takie kupić.

Data: 2012-01-21 18:55:45
Autor: Padre
W dniu 2012-01-21 14:00, nadir pisze:
Nie bardzo rozumiem.
Chodzi Ci o to, że nie ma obecnie zasilaczy z wbudowanym wył±cznikiem?
Nie wiem co to SFF,
SFF czyli Small Form Factor to komputery w miniaturowych obudowach konstruowane po czę¶ci podobnie jak laptopy, z wyj±tkiem napędów, ramu i zazwyczaj procesora pozostałe elementy nie s± standardowe i nie maj± zamienników.

Data: 2012-01-22 17:23:05
Autor: nadir
[...]

Aaa, Small Form, nich i tak będzie, ale to chyba ci±gnie tak mało pr±du, że nie ma powody żeby wył±czać?

Data: 2012-01-22 23:21:16
Autor: Padre
W dniu 2012-01-22 17:23, nadir pisze:
[...]

Trudno powiedzieć bo nie mierzyłem ale skoro jest to w zasadzie ten sam komputer co w dużej obudowie może tylko ze zdecydowanie słabsza kart± graficzn± to w standby może brać tyle samo.

Data: 2012-01-22 23:37:40
Autor: Padre
W dniu 2012-01-22 23:21, Padre pisze:
[...]

Szukałem i znalazłem, wg danych producenta w standby 0.8W zahibernowany 1,9W a u¶piony tylko 2,7W czyli lepiej niż się spodziewałem :) (Dell 745)

Data: 2012-01-22 23:42:57
Autor: Padre
Jak zmusić komputer, żeby nie brał pr±du, gdy jest wył±czony?

Szukałem i znalazłem, wg danych producenta w standby 0.8W zahibernowany
1,9W a u¶piony tylko 2,7W czyli lepiej niż się spodziewałem :) (Dell 745)

Sprostowanie językowe, 0.8W wył±czony ale zasilacz czuwa, prawidłowo standby przy komputerze to u¶pienie czyli suspend-to-ram.

Data: 2012-01-23 11:57:59
Autor: Artur M. Piwko
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
In the darkest hour on Fri, 20 Jan 2012 11:52:14 +0100,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> screamed:
[...]

  Mnie dziwi co innego - ta przewijajÄ…ca siÄ™ listwa.
  To sÄ… jeszcze tacy, co czytajÄ… peceta i nie majÄ… wyĹ‚Ä…cznika
na zasilaczu?
  ToĹĽ to FAQ jest - "zmieĹ„ zasilacz" :P

Sprawdź pobór prądu zasilacza z wyłączonym takim wyłącznikiem.
Zdziwisz się... Ja się zdziwiłem.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 11:57:34 user up 13056 days, 23:52,  1 user, load average: 0.09, 0.98, 0.12 ]

        I can still enjoy sex at 74 - I live at 75 so it's no distance.

Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?