Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

Data: 2012-01-20 14:14:00
Autor: MC
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jf9bca$h89$1news.task.gda.pl...
Sprawdzam sobie komputery w domu miernikiem poboru mocy.

Okazuje się, że każdy z nich bierze 7-8W gdy jest CAŁKOWICIE WYŁĄCZONY.
Pytam się: PO CO?

Pobieranie prądu przez komputer w stanie wyłączenia jest zdefiniowane w specyfikacji ATX i stosowane od kilkunastu lat. Dziś nawet nie ma obudowy ani zasilacza zdolnych uruchomić komputer tak jak być chciał. Można tylko wyciągnąć wtyczkę z prądu albo, co na jedno wychodzi, odciąć jego dopływ na jakiejś listwie.

Data: 2012-01-20 21:53:50
Autor: Gil
MC <m5c@go2.pl> napisał(a):
Pobieranie prądu przez komputer w stanie wyłączenia jest zdefiniowane w specyfikacji ATX

A najgorsze chamstwo jest jak ci z TPSA dzwonią i mówią, że za darmo zwiększą ci szybkość internetu z 2 do 6 Mib/s .
Po czym wysyłają ci router który musi być cały czas włączony do sieci bo inaczej nie odbierasz rozmów telefonicznych.
Ten router "livebox" żre około 8 Wat. Słuchawka tlefoniczna musi być podłączona do routera a nie do linii telefonicznej.
Uważajcie na tą ofertę. Obiecanych 6 M/sek nigdy nie macie ale za prąd 8wat/h zawsze zapłacicie. Pamiętajcie jedno jak dzwoni TPSA z lepszą ofertą - zawsze chcą wasz oszukać.

Data: 2012-01-20 23:07:23
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-01-20 22:53,  Gil wrote:
MC<m5c@go2.pl>  napisał(a):

[...]

Moze nie jestem na biezaco z oferta TP, czy czasem tematem tu nie jest to, iz owa telefonia z 'routera' to telefonia VoIP (nie tradycyjne PSTN)?

Jezeli tak, to nie ma zadnych technicznych przeciwskazan by miedz obslugiwala rozmowy telefoniczne (z drobna pomoca filtra) oraz DSL.

Data: 2012-01-20 22:21:57
Autor: Gil
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):
[...]

Mojej matce emerytce tak wmusili. Mieliśmy 2M/s a teraz mamy niby 6M/s (prawdziwe 3,5-4/s.
Możesz odbierać rozmowy telefoniczne tylko jak wepniesz telefon do routera.
Tak powiedzieli w help desk neostrady. Zamówiłeś 6m/s to rozmowy telefoniczne tylko przez router.
A w ofercie telefonicznej mówili. Dajemy ci za darmo 6M/s.

Data: 2012-01-21 07:54:15
Autor: qwerty
Użytkownik " Gil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfcpe5$86r$1@inews.gazeta.pl...
Możesz odbierać rozmowy telefoniczne tylko jak wepniesz telefon do routera.
Tak powiedzieli w help desk neostrady. Zamówiłeś 6m/s to rozmowy telefoniczne
tylko przez router.

W przyszłym roku tylko tak będą podłączane telefony.

Data: 2012-01-21 10:02:43
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-01-21 07:54, qwerty wrote:
[...]

Dlatego więc pytam, czy w tej ofercie to telefonia VoIP (Voice over IP) czy tez jest to bramkowany sygnal wejsciowy (choc w to watpie).

Powinno byc to jasno opisane w interfejsie bramki VoIP lub tez instrukcji opslugi.

Data: 2012-01-20 23:47:49
Autor: Animka
W dniu 2012-01-20 22:53,  Gil pisze:

A najgorsze chamstwo jest jak ci z TPSA dzwonią i mówią, że za darmo zwiększą
ci szybkość internetu z 2 do 6 Mib/s .
Po czym wysyłają ci router który musi być cały czas włączony do sieci bo
inaczej nie odbierasz rozmĂłw telefonicznych.

Ja mam router nie z TPSA (kupiłam w sklepie internrtowym). Do routera podłączona jest bramka Linksys. Jak się wychodzi z domu czy w nocy wyłącza się listwę do której razem z innymi urządzeniami jest podłączony. Słuchawka jest cały czas włączona (w innej listwie, która jest zawsze włączona), żeby się nie rozładowała. I tak na stacjonarny mało kto dzwoni, raczej na komórki. A wiadomo, że jak nikogo nie ma w domu to tym bardziej nie odbierze telefonu.

--
animka

Data: 2012-01-20 23:00:24
Autor: Gil
Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?
Animka <to.nie.ja@wp.pl> napisał(a): A wiadomo, Ĺźe jak nikogo nie ma w
domu to tym bardziej nie odbierze telefonu.

Dziękuję chłopie, że coś mi chcialeś powiedzieć. Ale jesteś mistrzem skrótów.
Muszę to przemyśleć. --

Data: 2012-01-21 17:41:44
Autor: Animka
W dniu 2012-01-21 00:00,  Gil pisze:
Animka<to.nie.ja@wp.pl>  napisał(a):
A wiadomo, Ěźe jak nikogo nie ma w
domu to tym bardziej nie odbierze telefonu.

Dziękuję chłopie, że coś mi chcialeś powiedzieć. Ale jesteś mistrzem skrótów.
Muszę to przemyśleć.

Chyba jesteś babskim blondynem, więc tak "mistrzowsko" udało ci się zniekształcić czyjś post.

--
animka

Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?