Jak zmusic komornika do anulowania wpisu na hipotece ?

Data: 2009-08-22 14:58:31
Autor: P4tryk
Jak zmusic komornika do anulowania wpisu na hipotece ?
Witam
Prosze o porade jak zmusic komornika do anulowania wpisu na hipotece nieruchomoci. Sytuacja wyglada tak, iz przy probie zaciagniecia kredytu hipotecznego na okolo 300 tys. zl okazalo sie ze na hipotece jest zajecie komornicze. Komornik pomylil sie i zajal nasza nieruchomosc na poczet dlugow osoby trzeciej - podkreslam NIE NASZYCH. Przyznal sie do bledu ale stwierdzil ze mimo to iz zajal niewlasciwa nieruchomosc nie moze rownie latwo anulowac tego wpisu, kazal isc do sadu. Po rozmowie okazalo sie ze naleznosc ktora mial egzekwowac a na poczet ktorej zajal hipoteke wynosila okolo 1500 zl. Splacilismy te kwote wraz z kosztami komornika - razem okolo 2000 za osobe trzecia (dluznika) nie chcac tracic kilkunastu miesiecy lub kilku lat na sprawe w sadzie. Juz mialo byc OK, ale okazalo sie ze wierzyciel tego nieznanego dluznika zlozyl skarge na czynnosci komornicze. Komorniek nie chce anulowac wpisu w ksiedze wieczystej, wystawil tylko pisemko ze calosc dlugu jest splacona. W sadzie gdzie zlozono skarge za bradzo nie mozemy sie dowiedziec czego ona dotyczy gdyz nie jestesmy strona postepowania - wsumie racja bo to nie byl nasz dlug. Prosze o pomoc - co mozemy teraz z zona zrobic aby pozbys sie wpisu w ksiedze wieczystej i spokojnie zlozyc papiery do banku o kredyt. Zaden bank nie przyjmuje jako zabezpieczenie hipoteki z zajeciem komorinczym. Komornik robi chyba tylko na zlosc nie chchac skreslic wpisu skoro nawet splacilismy czyjs dlug.

P4tryk

Data: 2009-09-02 20:43:59
Autor: Johnson
Jak zmusic komornika do anulowania wpisu na hipotece ?
P4tryk pisze:

[ciach ...]

Trzeba było samemu złożyć skargę na czynność komornika [tj. zajęcie niewłaściwej nieruchomości].

--
@2009 Johnson

Data: 2009-09-03 00:04:57
Autor: Daniel Chlodzinski
On 2 Wrz, 20:43, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
P4tryk pisze:

[ciach ...]

Trzeba było samemu złożyć skargę na czynność komornika [tj. zajęcie
niewłaściwej nieruchomości].

No przeciez czlowiek pisze ze nie ma czasu na czekanie az sad za pol
roku laskawie cos z komornikiem zrobi.

Daniel

Data: 2009-09-03 09:17:53
Autor: Johnson
Daniel Chlodzinski pisze:

No przeciez czlowiek pisze ze nie ma czasu na czekanie az sad za pol
roku laskawie cos z komornikiem zrobi.

Człowiek woli mieć zajętą nieruchomość ...
Jak jak się na czymś nie znam to staram się nie odzywać ...

--
@2009 Johnson

Data: 2009-09-03 00:38:12
Autor: Daniel Chlodzinski
On 3 Wrz, 09:17, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Daniel Chlodzinski pisze:

> No przeciez czlowiek pisze ze nie ma czasu na czekanie az sad za pol
> roku laskawie cos z komornikiem zrobi.

Człowiek woli mieć zajętą nieruchomość ...
Jak jak się na czymś nie znam to staram się nie odzywać ...

Czlowiek nie narobil dlugow, wiec czemu ma zajeta nieruchomosc ? A co
jesli straci na tym czekaniu ? Czy komornik odda mu kase ?

Daniel

Data: 2009-09-03 10:45:42
Autor: Jacek_P
Daniel Chlodzinski napisal:
Czlowiek nie narobil dlugow, wiec czemu ma zajeta nieruchomosc?

Przyczyna: blad komornika.

A co
jesli straci na tym czekaniu ? Czy komornik odda mu kase ?

Komornik, o ile wiem, ma OC. Zazadac odszkodowania za poniesione
koszty i udokumentowane utracone zyski. Wynajac prawnika
na procent od wywalczonej kwoty.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-03 04:01:04
Autor: Daniel Chlodzinski
On 3 Wrz, 12:45, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
Daniel Chlodzinski napisal:

> Czlowiek nie narobil dlugow, wiec czemu ma zajeta nieruchomosc?

Przyczyna: blad komornika.

A ile takich bledow musi popelnic komornik aby przestal byc
komornikiem ?

Komornik, o ile wiem, ma OC. Zazadac odszkodowania za poniesione
koszty i udokumentowane utracone zyski. Wynajac prawnika
na procent od wywalczonej kwoty.

Super, nieprzespane noce i nerwy na pewno znajde wymierne uzananie w
polskim sadzie.

Swoja droga czy komornik fatkycznie nie moze zdjac obciazenia w/w
przypadku, czy zwyczajnie nie chce.

Daniel

Data: 2009-09-03 20:02:30
Autor: P4tryk
Jak zmusic komornika do anulowania wpisu na hipotece ?
Uzytkownik "Daniel Chlodzinski" <daniel.chlodzinski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:656c97e9-25ce-4833-834f-5b5786c2742ah13g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]

polskim sadzie.

Swoja droga czy komornik fatkycznie nie moze zdjac obciazenia w/w

Dziekuje za jakikolwiek odzew. Do chwili obecnej sprawa stoi w tym samym miejscu - komornik nie chce wydac pisma o wykreslenie wpisu z ewidencji, sad nie rozpatrzyl sprawy a kiedy to zrobi tego nikt nie wie. Prosze o pomoc - co moge zrobic ? Wszyscy doradcy kredytowi twierdza ze bez usuniecia wpisu nie ma szans na kredyt. Czy naprawde dlug (nie nasz) rzedu 1500 zl przekresla nasze szanse na kredyt, dosc spory bo okolo 300 000. Cale plany w tej chwili legly niemal w gruzach gdyz za miesiac juz nie bedzie mozna wykonac czesci inwestycji ktora miala powstac z tego kredytu. Zostaje chyba porada u jakiegos prawnika bo caly czas nie wiem czy dzialania komornika, a raczej ich brak, sa zgodne z prawem.
Pozdrawiam i jeszcze raz prosze o porady jesli ktos widzi jakies wyjscie z sytuacji.

--
P4tryk

Data: 2009-09-03 21:13:46
Autor: Andrzej Lawa
P4tryk pisze:

[...]

Może podesłać komornikowi "wezwanie przedsądowe" - czyli wzorek pozwu
cywilnego o odszkodowanie, który byś ewentualnie złożył...

Tylko czy to coś ta?

Data: 2009-09-04 08:00:31
Autor: spp
Andrzej Lawa pisze:

Może podesłać komornikowi "wezwanie przedsądowe" - czyli wzorek pozwu
cywilnego o odszkodowanie, który byś ewentualnie złożył...

Tylko czy to coś ta?

Zadziała jak podtlenek azotu?
Może się facet rozczuli?

--
spp

Data: 2009-09-04 12:22:58
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:
Andrzej Lawa pisze:

[...]

No to zostaje już tylko dopaść sk*.*iela w ciemnej alei i odręcznie
wytłumaczyć, że popełnione błędy można wybaczyć, ale tylko jeśli zostaną
szybko naprawione ;->

(to oczywiście żartobliwie, żeby nie było, że do przestępstwa namawiam ;)

Data: 2009-09-03 22:15:22
Autor: Jacek_P
P4tryk napisal:
Pozdrawiam i jeszcze raz prosze o porady jesli ktos widzi jakies wyjscie z sytuacji.

Tu nie ma porad. My mozemy sobie tylko dywagowac. I wlasnie sobie tak
dywaguje, ze czas na twoja wizyte (odplatna) u prawnika, ktory da
ci opinie (na pismie!).
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-09-03 14:08:32
Autor: Johnson
Daniel Chlodzinski pisze:

Czlowiek nie narobil dlugow, wiec czemu ma zajeta nieruchomosc ?

Ale kogo to obchodzi? Chyba chodziło o to co trzeba zrobić.

--
@2009 Johnson

Jak zmusic komornika do anulowania wpisu na hipotece ?