Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?

Data: 2009-08-13 20:52:06
Autor: lamer
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Hej
Chcę kupić laptopa, ale nie pierwszego lepszego, tylko o dosyć konkretnych parametrach. Gdzie bym nie szukał to filtrowanie jest po takich głupotach jak marka, waga itp.

Chcę znaleźć najtańszego laptopa:
- cena do 2000 zł, im bliżej 1500 tym lepiej
- nowego, z gwarancją
- normalnej firmy- czyli Hp/Lenovo/Dell/Acer/Asus/Benq a nie jakieś MSI czy Medion
- z matrycą matową 15-16", nie mniejszą, nie większą
- obojętnie jakim dyskiem, byle sensownie szybkim, lepiej nie SDD
- 2 GB RAM+
- procesorem 2*1,6 GHz lub jednordzeniowym ekwiwalentem (lub szybszym)
- dobrze, żeby miał kartę dzwiękową 4.1+ (czyli nie żadne stereo)
- dobrze, żeby miał DVI lub HDMI
- dobrze, żeby miał ethernet 1gbit
- dobrze, żeby miał wifi 802.11n

Najlepiej, żeby nie miał (bo po co mam płacić za coś, czego nie potrzebuję):
- napędu/nagrywarki CD/DVD/Blu/HD...
- kamerki internetowej
- czytnika kart i linii papilarnych
- dysku kilkaset GB
- torby, myszki, słuchawek, mikrofonów, fontanny, alufelg, poduszek powietrznych...
- systemu operacyjnego Windows
- stu tysięcy portów USB, trzy stykną

Da radę gdzieś znaleźć taki sprzęt bez spędzania kilku dni na czytaniu wszelkich ofert na allegro?

lamer

Data: 2009-08-13 20:56:27
Autor: Łukasz Ledóchowski
lamer wrote:

Hej
Chcę kupić laptopa, ale nie pierwszego lepszego, tylko o dosyć
konkretnych parametrach. Gdzie bym nie szukał to filtrowanie jest po
takich głupotach jak marka, waga itp.

Jeżeli masz dostęp do dużych sieci (MediaMarkt, Saturn) to warto czytać
co tydzień ich gazetki. Zazwyczaj ceny mają nieciekawe, ale stosunkowo
często pojawiają się promocje, z których naprawdę warto skorzystać, bo
ceny są niższe niż najniższe w ceneo/skąpcu i innych porównywarkach.
Jedyny problem polega na tym, że takie wyszukiwanie wymaga czasu.

--
Łukasz Ledóchowski
GG:503647 lukled@tlen.pl

Data: 2009-08-13 23:57:47
Autor: lamer
Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h61ulr$5r2$1atlantis.news.neostrada.pl...
lamer wrote:

[...]

No popatrzę na gazetkę, dwie, dzięki.

lamer

Data: 2009-08-13 20:56:51
Autor: Konrad Kosmowski
** lamer <lamer@pl.pl> wrote:

- systemu operacyjnego Windows

To Ci generalnie na wejście zawęża wybór, drugi parametr to cena, trzeci
matryca, czwarty lista dopuszczonych przez Ciebie marek.

Odfiltruj sobie na nokaucie czy alledrogo i przeglądaj. Nie wiem czego
oczekujesz, że zaraz każdy zacznie zachwalać jakiś konkretny model czy, że ktoś
będzie szukał za Ciebie?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-13 21:36:30
Autor: lamer
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał

[...]

Że może ktoś poda sklep, w którym na stronce można sobie tak fajnie pofiltrować wszystko?

lamer

Data: 2009-08-13 21:38:54
Autor: Marcin Kocur
Osoba lamer napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Nie ma z tej prostej przyczyny, że nawet jak są filtry, to produkty mają
złe tagi. Najlepsze filtrowanie jakie znam mają w komputroniku.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-13 21:42:17
Autor: Konrad Kosmowski
** lamer <lamer@pl.pl> wrote:

[...]

Widełki cenowe ma każdy. Markę raczej też. Pozostaje system operacyjny.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-13 21:47:25
Autor: lamer
[...]

Ale jak pisałem- nie chcę systemu. A marka+cena to jednak taki filtr, jakby go nie było- wyników ciągle masa.

lamer

Data: 2009-08-13 21:31:11
Autor: marfi
Użytkownik "lamer" <lamer@pl.pl> napisał w wiadomości news:h61nhe$jm4$1atlantis.news.neostrada.pl...

Da radę gdzieś znaleźć taki sprzęt bez spędzania kilku dni na czytaniu wszelkich ofert na allegro?

  Może Era takie cudo oferuje?

--
marfi

Data: 2009-08-14 11:49:31
Autor: Marynarz

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:h61pqi$ojc$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Jeżeli dodatkowo miałby paszport polsatu to kto wie ...

Data: 2009-08-13 21:56:35
Autor: Dysiek
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Moze HP 6715b - mam taki i jest ok.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-08-13 22:13:57
Autor: Benek

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:h61r5p$pmt$1inews.gazeta.pl...
Moze HP 6715b - mam taki i jest ok.

dokładnie, kawał deski nie skrzypiący plastik :)

Data: 2009-08-14 00:00:12
Autor: 1634Racine
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Dysiek in news:h61r5p$pmt$1inews.gazeta.pl
Moze HP 6715b - mam taki i jest ok.
Pozdrawiam
Dysiek

to jest to cudo?
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=722303

ale czy one jeszcze sa w sprzedazy?

Data: 2009-08-13 21:58:26
Autor: Piotr M
lamer pisze:

- normalnej firmy- czyli Hp/Lenovo/Dell/Acer/Asus/Benq a nie jakieś MSI czy Medion

To ja tylko w tej sprawie. Z listy normalnej wywaliłbym Acera i Benq, a z nienormalnej zabrał MSI. Ale to tylko taka moja mała myśl, którą nie uzasadnię merytorycznie.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-08-13 22:02:25
Autor: lamer
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.pl> napisał
lamer pisze:

[...]

Mam Benq już trzeci rok, całkiem spoko sprzęt, ale jest już wolny (1,6 GHz Intel Celeron M), i karta grafiki nie chce dawać ładnego obrazu po D-Dub powyżej 1024x768 (pisałem o tym na grupie).
Acerów na rynku pełno, więc chyba nie są takie złe... ja tam o sprzęt dbam i tylko ja z niego korzystam.

lamer

Data: 2009-08-13 22:23:09
Autor: mis
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Acerów na rynku pełno, więc chyba nie są takie złe... ja tam o sprzęt dbam i tylko ja z niego korzystam.

No to może ten:

http://www.ceneo.pl/2152950

albo ten:

http://www.ceneo.pl/2283576

Tomek

Data: 2009-08-13 22:27:03
Autor: Konrad Kosmowski
** mis <mis@uszatek.pl> wrote:

[...]

One są Złe ponieważ posiadają nagrywarkę DVD, a to *na*pewno* jest zbytek.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-13 23:59:03
Autor: lamer
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości news:nh9el6-84q.ln1kosmosik.net...
** mis <mis@uszatek.pl> wrote:

[...]

Owszem, ale generalnie to widzę, że Acery ładnie się mieszczą cenowo i mają najważniejsze cechy.

lamer

Data: 2009-08-14 00:04:14
Autor: Konrad Kosmowski
** lamer <lamer@pl.pl> wrote:

One są Złe ponieważ posiadają nagrywarkę DVD, a to *na*pewno* jest zbytek.

Owszem, ale generalnie to widzę, że Acery ładnie się mieszczą cenowo i mają
najważniejsze cechy.

Byleby kamery nie miały.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-14 00:07:47
Autor: Piotr M
Konrad Kosmowski pisze:
** lamer <lamer@pl.pl> wrote:

[...]

I byle by nie za dużo je używać mobilnie, w średnich warunkach i średniej ostrożności i dbałości o sprzęt.

Data: 2009-08-14 00:13:08
Autor: Konrad Kosmowski
** Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

Byleby kamery nie miały.

I byle by nie za dużo je używać mobilnie, w średnich warunkach i średniej
ostrożności i dbałości o sprzęt.

Nie wiem.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-14 00:15:09
Autor: Marcin Kocur
Osoba Konrad Kosmowski napisała na pl.comp.pecet:

** Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

Byleby kamery nie miały.

I byle by nie za dużo je używać mobilnie, w średnich warunkach i
średniej ostrożności i dbałości o sprzęt.

Nie wiem.

Ja też.

O czym my mówiliśmy?
Marcin Kocur

Data: 2009-08-14 00:04:56
Autor: 1634Racine
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
mis in news:h61sv8$27h$1atlantis.news.neostrada.pl
[...]

zastanawiam sie, czy bywaja do 2000 zl laptopy z matryca 17 calową. W kazdym razie wieksza niz 15; 15 - troche za maly obrazek...

Data: 2009-08-14 00:10:06
Autor: 1634Racine
[...]

a co niby oznacza ta dziwna cena 285 zl?
http://www.ceneo.pl/2164278

a tutaj pierwsza pozycja = 192 zl...

Data: 2009-08-15 12:17:01
Autor: Piotrek
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Acerów na rynku pełno, więc chyba nie są takie złe... ja tam o sprzęt dbam i tylko ja z niego korzystam.

acerow jest pelno bo sa tanie :)
i tym zdobywaja rynek a nie jakoscia, niestety taka prawda

--
pzd
piotrek

Data: 2009-08-13 22:13:06
Autor: Benek
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?

Użytkownik "lamer" <lamer@pl.pl> napisał w wiadomości news:h61nhe$jm4$1atlantis.news.neostrada.pl...

Mi się podobały stare modele HP np HP NX 6XXX czyli biznesowe z Core2Duo na allegro używki widziałem juz za 1500 zł, bardzo dobrze wykonany sprzęt ale matryca matowa.
Popatrz sobie lenovo też, nie kupuj Toshiby bo to plastikowy badziew

Data: 2009-08-13 22:14:46
Autor: Konrad Kosmowski
** Benek <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> wrote:

Mi się podobały stare modele HP np HP NX 6XXX czyli biznesowe

Hehehe biznesowe to one są generalnie przy tego typu zakupie tylko z nazwy. ;)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-13 23:18:27
Autor: tg
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h61nhe$jm4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Chcę znaleźć najtańszego laptopa:
- cena do 2000 zł, im bliżej 1500 tym lepiej

nie poszalejesz

- nowego, z gwarancją
- normalnej firmy- czyli Hp/Lenovo/Dell/Acer/Asus/Benq a nie jakieś MSI czy Medion

dorzuc z 500

twoim zdaniem niszowy w polsce benq (z calym jednym modelem a53 za 2500) jest lepszy od msi?

- z matrycą matową 15-16", nie mniejszą, nie większą

dorzuc z 200

- obojętnie jakim dyskiem, byle sensownie szybkim, lepiej nie SDD

sdd w *laptopie* za 2000?

- 2 GB RAM+

kazdy

- procesorem 2*1,6 GHz lub jednordzeniowym ekwiwalentem (lub szybszym)

kazdy

- dobrze, żeby miał kartę dzwiękową 4.1+ (czyli nie żadne stereo)

dorzuc kolejne 100

- dobrze, żeby miał DVI lub HDMI

i jeszcze z 200

- dobrze, żeby miał ethernet 1gbit

praktycznie kazdy

- dobrze, żeby miał wifi 802.11n

jw.

Najlepiej, żeby nie miał (bo po co mam płacić za coś, czego nie potrzebuję):
- napędu/nagrywarki CD/DVD/Blu/HD...

praktycznie kazdy ma

[...]

za 3000? moze da rade
za 2000? zapomnij bez zmiany polowy wymagan

Data: 2009-08-14 00:21:18
Autor: Konrad Kosmowski
** tg <aa@bb.cpl> wrote:

- obojętnie jakim dyskiem, byle sensownie szybkim, lepiej nie SDD

sdd w *laptopie* za 2000?

SSD lepiej nie bo ja Panie nie wierze w te dyski na flaszach, dysk to musi być
dysk.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-14 00:12:45
Autor: tg
"Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> wrote in message news:u7gel6-3dr.ln1kosmosik.net...
- obojętnie jakim dyskiem, byle sensownie szybkim, lepiej nie SDD
sdd w *laptopie* za 2000?
SSD lepiej nie bo ja Panie nie wierze w te dyski na flaszach, dysk to musi być
dysk.

za bardzo bylem ucieszony koncertem zyczen zeby na jakies solid state drajwy uwage zwracac :)
jakas dziwna teraz moda zeby obciac wydatki do najnizszego mozliwego punktu i
walic liste wymagan jak nie przymierzajac SIWZ dla ferrari
skoro sa laptopy za 1500 to ja takiego chce, za 1500 wlasnie, tylko zeby
byl innej firmy, z innym dyskiem, inna grafika, wiecej ramu, lepsza
matryca, mial wbudowany projektor, dzwiek 7.1, 10h na baterii...
(ze o pedzie na 17+ cali czy "netbooka kazdy ma to chce i ja" nie wspomne
- no, wlasnie wspomnialem, to nie rozwine przynajmniej ;)

Data: 2009-08-14 10:31:19
Autor: lamer
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał
[...]

Ale większość tego, co napisałem spełniają różne maszyny, np:

Lenovo VALUE LINE 3000 N500:

- cena do 2000 zł, im bliżej 1500 tym lepiej

1949zl

- nowego, z gwarancją

tak, 2 lata

- normalnej firmy- czyli Hp/Lenovo/Dell/Acer/Asus/Benq a nie jakieś MSI czy Medion

Lenovo to dobra firma.

- z matrycą matową 15-16", nie mniejszą, nie większą

15,4", ale błyszcząca, no trudno

- obojętnie jakim dyskiem, byle sensownie szybkim, lepiej nie SDD

SATA 250 GB nie powinien być wolny

- 2 GB RAM+

3GB

- procesorem 2*1,6 GHz lub jednordzeniowym ekwiwalentem (lub szybszym)

Intel Dual Core T3400 (2x 2,16GHz)

- dobrze, żeby miał kartę dzwiękową 4.1+ (czyli nie żadne stereo)

niestety nie ma

- dobrze, żeby miał DVI lub HDMI

ma HDMI

- dobrze, żeby miał ethernet 1gbit

no niestety brak

- dobrze, żeby miał wifi 802.11n

ma

Niestety ma:
- nagrywarkę DVD+/-RW Dual Layer
- wbudowaną kamerę 1,3 MPix
- czytnik kart
- dysk kilkaset GB

Gdyby tego nie miał, to mógłby być tańszy i może by starczyło na kartę dźwiękową surround albo gigabit ethernet?

lamer

Data: 2009-08-14 16:37:20
Autor: tg
"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h63808$iul$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ale większość tego, co napisałem spełniają różne maszyny, np:

wiekszosc to spelnia kazdy nowy laptop, a teraz znajdz jakis z
matowa matryca do 2000 i (o ile znajdziesz cokolwiek poza hp 67*)
zobacz w jakiej czesci spelnia inne wymagania z pierwszego postu

Data: 2009-08-14 18:40:57
Autor: lamer
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:499ac$4a8584db$59641b7f$1904news.upc.ie...
[...]

Chyba wszystkie:
http://www.allegro.pl/item712295961_acer_5630_t6400_2ghz_2gb_250_9300m_wifi_kamera.html

lamer

Data: 2009-08-14 10:14:25
Autor: lamer
Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości news:u7gel6-3dr.ln1kosmosik.net...
** tg <aa@bb.cpl> wrote:

- obojętnie jakim dyskiem, byle sensownie szybkim, lepiej nie SDD

sdd w *laptopie* za 2000?

SSD lepiej nie bo ja Panie nie wierze w te dyski na flaszach, dysk to musi być
dysk.

SSD nie, bo po iluśtam zapisach przestaje działać, a ja dużo sobie zapisuje, przenoszę, kasuję itp.

lamer

Data: 2009-08-14 17:49:23
Autor: Konrad Kosmowski
** lamer <lamer@pl.pl> wrote:

[...]

Tak, tak. Po dwóch. :)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-14 17:54:12
Autor: Tiber
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Silly, silly lamer nabazgrału:

SSD nie, bo po iluśtam zapisach przestaje działać, a ja dużo sobie
zapisuje, przenoszę, kasuję itp.

A plazma się wypala.

--
tbr

Data: 2009-08-14 18:41:38
Autor: lamer
Użytkownik "Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h641b5$6ej$1news.onet.pl...
Silly, silly lamer nabazgrału:

SSD nie, bo po iluśtam zapisach przestaje działać, a ja dużo sobie
zapisuje, przenoszę, kasuję itp.

A plazma się wypala.

A tego to nie wiem, moja ma dwa lata, ale mało ogłądam :P

lamer

Data: 2009-08-14 00:27:35
Autor: Tiber
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Silly, silly tg nabazgrału:

- dobrze, żeby miał kartę dzwiękową 4.1+ (czyli nie żadne stereo)

dorzuc kolejne 100

Nie przesadzasz? Dużo jest takich laptopów, które nie mają w standardzie *zajebistego* 5/7/x.1?

--
tbr

Data: 2009-08-14 00:45:41
Autor: Andrzej Libiszewski
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Dnia Fri, 14 Aug 2009 00:27:35 +0200, Tiber napisał(a):

Silly, silly tg nabazgrału:

- dobrze, żeby miał kartę dzwiękową 4.1+ (czyli nie żadne stereo)

dorzuc kolejne 100

Nie przesadzasz? Dużo jest takich laptopów, które nie mają w standardzie *zajebistego* 5/7/x.1?

Chyba tylko HP Pavilion umożliwia podłączenie zestawu głośnikowego innego
niż stereo.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-08-14 02:08:26
Autor: Tiber
Jak znaleźć laptopa wartego zakupu?
Silly, silly Andrzej Libiszewski nabazgrału:

[...]

OK, przyznaję, może rzeczywiście jestem lamerem w temacie. W specyfikacji mojego lapka (i chyba wszystkich, które przeglądąłem swego czasu) widnieje, że zamontowana karta SigmaTel STAC9228 jest sześciokanałowa, więc przyjąłem, być może błędnie, że można zrobić sobie kino.

PS. Pierwszy lepszy Pavilion jaki kliknąłem (czyli DV6500) według opisu posiada kartę Realtek ALC268. Czy inne laptopy z identycznym modułem nie dają możliwości o której mówisz? Czy w grę wchodzi jeszcze typ wyjść albo coś innego?

--
tbr

Data: 2009-08-14 00:44:38
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 13 Aug 2009 23:18:27 +0100, tg napisał(a):

[...]

Cóż, moje zdanie jest takie, że od MSI to Acer sprzed paru lat (z
pękającymi zawiasami i dobrodziejstwem inwentarza) jest lepszy. Poparte
doświadczeniami z serwisami paru "lepszych" modeli.