Jak znaleĽć zamówienie publiczne?

Data: 2011-05-07 14:59:54
Autor: Zbynek Ltd.
Jak znaleĽć zamówienie publiczne?
Witam

Szukam, szukam i nie mogę znaleĽć szczegółów pewnego zamówienia
publicznego. Jedyne co znalazłem, to warto¶ci umów, ilo¶ci sztuk, itp.
Chcę wiedzieć jakie konkretne parametry powinien posiadać wyrób,
którego produkcja jest zamawiana.
Gdzie tego szukać? Nie wiem, czy to ważne, ale zamawia MON.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-05-07 15:08:52
Autor: Robert Tomasik
Jak znaleĽć zamówienie publiczne?
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iq3fo1$m2e$1news.onet.pl...
[...]

No to mozesz nie znaleĽć w takim wypadku. A czego szukasz?

Data: 2011-05-07 16:57:30
Autor: Zbynek Ltd.
Jak znaleĽć zamówienie publiczne?
Elo

Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

Zasobnik Piechoty Górskiej wz.987/MON. To tak nazwany plecak.

Gdzie¶ w opisach znalazłem tylko informacje, że chętni na przetarg
mog± odebrać szczegóły zamówienia pod adresem... (papierowym).

Data: 2011-05-07 22:40:03
Autor: Radek D
[...]

Zerknij po podany link. S± tam ogłoszenia o przetargach MON choć nie jestem pewien czy wszystkie.

http://www.bip.mon.gov.pl/217.html

IMHO wojsko naprawdę dobrze się postarało by znalezienie jakichkolwiek
informacji o przetargach było bardzo trudne.

Data: 2011-05-08 22:23:26
Autor: Zbynek Ltd.

Radek D napisał(a) :
[...]

Dzięki. Chyba już więcej nie dowiem się. Tam akurat tych przetargów
nie ma, ale przykładowe inne maj± w opisie "szczegóły za opłat± w
siedzibie...". Widać tak to się robi.

IMHO wojsko naprawdę dobrze się postarało by znalezienie jakichkolwiek
informacji o przetargach było bardzo trudne.

:-)

Data: 2011-05-09 06:14:32
Autor: spp
W dniu 2011-05-08 22:23, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Jak najbardziej dopuszczalna procedura.

--
spp

Data: 2011-05-10 11:24:43
Autor: rot
Dnia Mon, 09 May 2011 06:14:32 +0200, spp napisał(a):

W dniu 2011-05-08 22:23, Zbynek Ltd. pisze:

Gdzieś w opisach znalazłem tylko informacje, że chętni na przetarg
mogą odebrać szczegóły zamówienia pod adresem... (papierowym).

Zerknij po podany link. Są tam ogłoszenia o przetargach MON choć nie
jestem pewien czy wszystkie.

Dzięki. Chyba już więcej nie dowiem się. Tam akurat tych przetargów nie
ma, ale przykładowe inne mają w opisie "szczegóły za opłatą w
siedzibie...". Widać tak to się robi.

Jak najbardziej dopuszczalna procedura.

bzdura jest jeszcze coĹ› takiego jak u.d.i.p

Data: 2011-05-10 13:35:18
Autor: spp
Jak znaleźć zamówienie publiczne?
W dniu 2011-05-10 13:24, rot pisze:

[...]

Twierdzisz, że opłata za SWIZ jest nielegalna?

--
spp

Data: 2011-05-10 13:14:36
Autor: rot
Dnia Tue, 10 May 2011 13:35:18 +0200, spp napisał(a):

[...]

Jak chcesz to płać :) Czy SWIZ jest informacją publiczną? Skoro tak to dlaczego mam za nią płacić?
Co więcej SWIZ powinien się znaleźć na stronie BIP rzeczonej instytucji.

Data: 2011-05-10 16:29:23
Autor: spp
W dniu 2011-05-10 15:14, rot pisze:

Twierdzisz, że opłata za SWIZ jest nielegalna?

Jak chcesz to płać :)

Zgadza się. Chcę uzyskać informacje a te czasami kosztują.

Czy SWIZ jest informacjÄ… publicznÄ…?

Najczęściej tak.

Skoro tak to dlaczego mam za nią płacić?

Bo takie mamy przepisy?

Co więcej SWIZ powinien się znaleźć na stronie BIP rzeczonej instytucji.

Tylko w przetargach nieograniczonych.

Tak przy okazji - uchylono poniższy artykuł?

Art. 15. 1. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, o którym mowa w art. 10 ust. 1, podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

--
spp

Data: 2011-05-10 14:44:01
Autor: rot
Dnia Tue, 10 May 2011 16:29:23 +0200, spp napisał(a):

[...]

To było pytanie retoryczne :) Dlaczego odpowiadasz najczęściej tak. Możesz powiedzieć kiedy nie jest?

Skoro tak to dlaczego mam za nią płacić?

Bo takie mamy przepisy?

Znam art. 15. 1. zważ jednak, że mówi on o zwrocie kosztów dodatkowych związanych z przetworzeniem informacji. Poproś o przesłanie na CD to zapłacisz 70 groszy, poproś jak mniejszy plik o przesłanie e-mailem to nie zapłacisz nic. Możesz też poprosić większy plik o przesłanie w kilku e-mailach po 20MB - była już taka sprawa :)
Możesz tez poprosić o ksero i wyśmiać gościa jak "krzyknie" Ci 50 gr za stronę (tylko zwrot kosztów... 3gr?)
Możesz zażadąć przekazania przez zamieszczenie w BIP...koszt jak w przypadku e-maila :)
Przypominam cenniki "z gĂłry sÄ… niezgodne z litera prawa :)

Co więcej SWIZ powinien się znaleźć na stronie BIP rzeczonej
instytucji.

Tylko w przetargach nieograniczonych.

Tak? a co w nich szczegĂłlnego? Informacja publiczna to informacja publiczna.

Data: 2011-05-10 17:05:47
Autor: Zbynek Ltd.

rot napisał(a) :
[...]

Znam art. 15. 1. zważ jednak, że mówi on o zwrocie kosztów dodatkowych zwi±zanych z przetworzeniem informacji. Popro¶ o przesłanie na CD to zapłacisz 70 groszy, popro¶ jak mniejszy plik o przesłanie e-mailem to nie zapłacisz nic.

To zdaje się powinno być oczywiste. Chyba nikt tego nie pisał rylcem
na glinianej tabliczce, więc przesłanie kopii oryginału wytworzonego
w komputerze nie zajmuje urzędnikowi więcej czasu niż sekundy.

Możesz też poprosić większy plik o przesłanie w kilku e-mailach po 20MB - była już taka sprawa :)

Poproszę o szczegóły. W międzyczasie idę po colę i chipsy, bo
zapowiada się ciekawie :-D

Data: 2011-05-10 15:52:13
Autor: rot
Jak znaleĽć zamówienie publiczne?
Znam art. 15. 1. zwaĹĽ jednak, ĹĽe mĂłwi on o zwrocie kosztĂłw dodatkowych
[...]

Tak, zdaje się.... w wielu urzędach takie oczywiste nie jest i np. za ksero jednej karki podają kwoty wyższe niż w zakładzie ksero. Rozumiem - urzędnik się ceni :)

Data: 2011-05-10 18:15:04
Autor: spp
W dniu 2011-05-10 16:44, rot pisze:

Przypominam cenniki "z gĂłry sÄ… niezgodne z litera prawa :)

Zgadza się, niemniej jest to jednak opłata. :)
Cały czas próbuję Ciebie przekonać, że są wyjątki od reguły bezpłatności udostępniania informacji publicznej 'za darmo'. :)

Co więcej SWIZ powinien się znaleźć na stronie BIP rzeczonej
instytucji.

Tylko w przetargach nieograniczonych.

Tak? a co w nich szczegĂłlnego?
Informacja publiczna to informacja publiczna.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/495952,kiedy_powstaje_obowiazek_zamieszczenia_specyfikacji_przetargowej_w_internecie.html

.... bezwzględny obowiązek publikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami na stronie internetowej dotyczy tylko trybu przetargu nieograniczonego, ogłaszając postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w pozostałych trybach wskazanych w art. 10 Prawa zamówień, decyzja o zamieszczeniu specyfikacji na stronie internetowej jest fakultatywna i należy do właściwości zamawiającego.

W przypadku, gdy zamawiający ze względów technicznych (lub innych powodów) nie może zamieścić specyfikacji na stronie internetowej należy rozważyć przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w innym trybie niż przetarg nieograniczony stosując np. tryb przetargu ograniczonego, który jako tryb podstawowy (art. 10 ust. 1) nie wymaga szczególnego uzasadnienia jego zastosowania.
Zamawiający prowadząc postępowanie w trybie przetargu ograniczonego przekazuje treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami wyłącznie wykonawcom zakwalifikowanym do udziału w postępowaniu. Treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie musi być wówczas przekazywana w formie elektronicznej lecz w formie pisemnej.

--
spp

Jak znaleĽć zamówienie publiczne?