Jak zorganizować auto na 3-6 mcy

Data: 2018-03-02 12:08:32
Autor: Bolko
Jak zorganizować auto na 3-6 mcy
Chyba będę potrzebował auto na 3 do maks 6 mcy na dojazdy Kraków-Gliwice.
Coś koło 110 km codziennie w jedną stronę.
 Pożyczenie auta 2,2 kzł/miesiąc

 Kupienie nowego Tipo w benzynie+LPG 48 kzł nowy używany poszedł za 38kzł + 2,5kzł ubezpieczenie+ 1kzł ekstra koszty   Kupienie w w polecanym komisie (20kkm gwarancji) Mondeo za 40+kzł mogę sprzedać z powrotem ze stratą 7,5kzł + ubezpiecznie 1500zł Kupienie jakiejś używki? To będzie bardzo trudne 3 miesiące i nie chce mieć problemów z autem.

Data: 2018-03-02 21:28:57
Autor: m4rkiz
On 2018-03-02 21:08, Bolko wrote:
[...]

jak bym mial przez pol roku jezdzic przed i po pracy 110km to albo bym sie przeprowadzil i wracal na weekendy albo wybral pociag, busa, blabla cara czy cos, taki dojazd sie bardzo szybko nudzi, a na autostradzie w tipo rutyna moze sie zle skonczyc

nie wiem jak tamten odcinek ale od opola do legnicy to przynajmniej raz na tydzien stoi sie ekstra pare godzin w jednym czy drugim kierunku z powodu wypadkow, robot czy innych cudow

opcjonalnie mozna tez kupic cos czego sie nie bedzie chcialo sprzedawac zaraz po, dobre poleasingi tez mozna znalezc za rozsadne pieniadze

wypozyczenie wyglada najlepiej - w razie problemow bierzesz nastepne a zepsute to bedzie ich problem, w przypadku jezeli auto kupisz, obojetnie czy nowe czy uzywane to jak cos sie stanie to ci je naprawia, tyle ze za tydzien czy dwa...

auta do wypozyczenia warto poszukac poza duzymi miastami, znajdz cos posrodku trasy i z tego co widze po mojej okolicy urwiesz pare stowek, dodatkowo - jak wezmiesz auto z wypozyczalni w polowie drogi to jezeli sie zepsuje to albo jestes w domu i dasz sobie rade, albo jestes w pracy i dasz sobie rade albo stoisz im pod drzwiami ;)

Data: 2018-03-03 10:14:07
Autor: Kris
W dniu piątek, 2 marca 2018 21:08:36 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Kupienie jakiejś używki? To będzie bardzo trudne 3 miesiące i nie chce mieć problemów z autem.

Kombinujesz a na koniec podałes najlepsze rozwiązanie
Kup coś za 5-7tys i te 3 miesiące pojeżdzisz
Jak boisz się jakiejś 1 dniowej obsuwy jakby co to assistance wykup np w mbanku za ok 20 zł/miesiąc masz dosć szeroki zakres- m.in auto zastępcze do 3 dni
Ale jak kupisz coś za 5-7 tys to nie 3 miesiące ale 3 lata pojeżdisz
Np multiple z silnikiem jtd lub jak brzydkich aut nie lubisz to coś innego z fiatowskim 1,9jtd
Ja od lat ta robię ze kupuje auta za 5-10 tys nie bawię się w wymiany rozrządów, olejow itp tylko po kilka lat jeżdze i odsprzedaje ze strata kilku(2-3) tys

Data: 2018-03-03 12:17:56
Autor: Bolko
W dniu sobota, 3 marca 2018 19:14:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Ja od lat ta robię ze kupuje auta za 5-10 tys nie bawię się w wymiany rozrządów, olejow itp tylko po kilka lat jeżdze i odsprzedaje ze strata kilku(2-3) tys

Moje pierwsze auto kupiłem za 500$ dolarów w ameryce paliło  litr oleju na 1000 km ale przez dwa lata było OK

jak wróciłem do polski to kupiłem droższe bo za 1000$ po miesiącu patrzeć nie mogłem na nie bo coś się chrzaniło co chwile. Ponaprawiałem wszystko Sprzedałem sąsiadowi i był baaardzo zadowolony.

Z obecnego jestem bardzo zadowolony i chce go zamienić jak TIPO troche spadnie cena na rynku wtórnym.

A to auto potrzebuje dla żony bo bardzo namawiają na ekstra robote
w Gliwicach a mieszkamy w Krakowie za niezłe pieniądze + zdobędzie doświadcznie (będzie robić kosmiczne rzeczy dla niej) w sprawach które są dla niej bardzo ważne.
Nafajniej byłoby wypożyczyć auto tylko że 2kzł paliwo i opłaty + 2kzł za wypożyczenie i pod względem pieniędzy to zaczyna tak średnio się opłacać.

Data: 2018-03-03 12:43:33
Autor: Kris
W dniu sobota, 3 marca 2018 21:18:00 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Nafajniej byłoby wypożyczyć auto tylko że 2kzł paliwo i opłaty + 2kzł za wypożyczenie i pod względem pieniędzy to zaczyna tak średnio się opłacać.

Toż kurde kup jej coś za 6 tysi i ze dwa ata pojeżdzi inwestując z 1 tysiąć zł rocznie w normalne naprawy typu "końcówka drążka"
Moja multipla 1,9jtd kupiona w 2013 roku to najdłuzej używane przezemnie auto
Ale dlatego ze więcej jak 1tys zl rocznie w nią inwestować nie musiałem póki co
Wczesniej mieliśmy, m. in galaxy, mondeo, megane, ford ka- były to auta kupowane w cenach do 7 tys zł i po dwa lata nam służyly bez jakiś koszmarnych nakładów. Z fordem Ka było najgorzej bo rdza go zarła niemiłosiernie.
Jak potzrebujesz auta żeby 15tys przejechało to kup coś w cenie do 5-7tys(to juz na bogato) i będziesz zadowolony. Za 3 miecy sprzedasz z niewielka strata albo i bez straty
Potrzebujesz auta żeby 15tys przejechało a kombinujesz nowe/leasing/wypożyczenie.

Data: 2018-03-03 12:46:30
Autor: Kris
Jak zorganizować auto na 3-6 mcy
W dniu sobota, 3 marca 2018 21:18:00 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Moje pierwsze auto kupiłem za 500$ dolarów w ameryce paliło  litr oleju na 1000 km ale przez dwa lata było OK
I coś takiego kup żonie na te 3 miechy/15tys km

Data: 2018-03-03 21:47:52
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 03.03.2018 o 21:17, Bolko pisze:
Nafajniej byłoby wypożyczyć auto tylko że 2kzł paliwo i opłaty + 2kzł za wypożyczenie i pod względem pieniędzy to zaczyna tak średnio się opłacać.

Skoro to taka fajna fucha - samorozwój, doświadczenie i takie tam...to może w zyskach nie wyceniłeś tej inwestycji prawidłowo? ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-03-03 10:18:46
Autor: adam
W dniu 2018-03-02 o 21:08, Bolko pisze:
[...]

Chyba najlepsza opcja to wynajęcie auta, przy umowie na 6 miesięcy wyjdzie trochę taniej niż 2,2k za miesiąc. Tylko często wypożyczalnie mają limity kilometrów, a z takimi trasami raczej je przekroczysz więc dopłata. Opcja z nowym jest też dobra, ale jak wypadnie Ci przegląd, opony albo co gorsza, stłuczka albo wypadek co obniży wartość przy odsprzedaży to pewnie będzie mało opłacalne.

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2018-03-03 13:04:17
Autor: nadir
[...]

https://www.hyundai.pl/Oferta/Abonament/
Jeździsz ile trzeba potem albo stawiasz na parkingu albo odsprzedajesz, wychodzi cena porównywalna z wypożyczeniem.

[...]

Z nowym czy prawie nowym też można się po serwisach bujać, a i na stłuczki nie są wcale mniej odporne niż te wypożyczone czy w abonamencie.

Kupienie jakiejś używki? To będzie bardzo trudne 3 miesiące i nie
chce mieć problemów z autem.

Najtańszy Polonez na gaz lub nawet jakieś Tico, jak nawet zajeździsz w tym czasie 2-3 samochody, to oddać na złom nie będzie szkoda.

Nie chcesz kupować kolejnego samochodu czy po tym pół roku lecisz na Marsa, że masz takie "wysublimowane" wymagania?

Data: 2018-03-03 13:56:02
Autor: tck

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:5a9a8f43$0$656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

tutaj akurat mają limit kilometrów więc nie to chyba zły pomysł

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-03-04 16:43:16
Autor: ToMasz
Jak zorganizować auto na 3-6 mcy
Kupienie jakiejś używki? To będzie bardzo trudne 3 miesiące i nie chce mieć problemów z autem.
kup najtańsze auto jakie nie wymaga kapitalnego remontu. w sensie nie ma dziur przez które wypadniesz, jedzie hamuje skręca. jedź z kupującym do mechanika żeby je pooglądał i wycenił naprawę. jeśli kupisz auto (tanie auto) za parę tysięcy i od razu wliczysz sobie w koszta naprawę za kolejne kilka tyś - dostaniesz auto pewniejsze, gdybyś za tą samą kwotę kupił młodsze. to doskonała metoda praktycznie w każdym przypadku starych aut, _o ile_ ma jeździć, nie dodawać prestiżu. koledze się trafiło nowsze auto i ma do sprzedania nubire za 2 tyś. auto wymaga wymiany wydechu i można jeździć, więc za tą cenę moższ już coś szukać.

ToMasz

Ps a nie dało by się od kogoś znajomego pożyczyć? Jasne że nie za darmo, ale jakbyć "odpalił" połowę kwoty wynajmu... to ja bym sie zgodził

Data: 2018-03-05 22:50:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak zorganizować auto na 3-6 mcy
-- Bolko potrzebuje pewnego auta, którym w ciągu pół roku przejedzie około 30 tyś km, jak kupi najtańsze to nawet jak ponaprawia pilne rzeczy na początku to i tak w ciągu tych 30kkm coś się zepsuje.

to kwestia szczescia :-) jeden przejedzie bez problemu a drugi zakotwiczy w warsztacie ale trzeba przyznac ze ekspoatacja bedzie dosc intensywna i ryzyko jest spore. Z drugiej strony nie ma korzystnych ofert na taki okres wynajmu i przebieg.

Data: 2018-03-04 21:26:24
Autor: J.F.
Dnia Fri, 2 Mar 2018 12:08:32 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
[...]

A propos - Fiat reklamuje jakis Fiat Abonament, 748zl/mc za tipo.
Ale na rok. i pewnie za golasa A tak w ogole policz czy sie oplaca - koszta beda spore, i uciazliwosc
tez. Moze lepiej mieszkanie wynajac.
Pociagu pasujacego nie ma ?
Albo jakiegos polskiego busa ?

Kupienie jakiejś używki? To będzie bardzo trudne 3 miesiące i nie chce mieć problemów z autem.

Myslisz, ze nowy Fiat bedzie lepszy ? :-)

J.

Data: 2018-03-07 02:58:08
Autor: Poldek
[...]

Na trasie Kraków<->Gliwice chyba jeżdżą normalnie pociągi. Bilet kwartalny na pociąg i podczas dojazdów można przeczytać sporo książek, czegoś się nauczyć, zamiast codziennie rypać tą samą trasę, która szybko zrobi się nudna.

Data: 2018-03-07 03:11:10
Autor: Bolko
W dniu środa, 7 marca 2018 02:58:07 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
> [...]
> Na trasie Kraków<->Gliwice chyba jeżdżą normalnie pociągi. Bilet kwartalny na pociąg i podczas dojazdów można przeczytać sporo książek, czegoś się nauczyć, zamiast codziennie rypać tą samą trasę, która szybko zrobi się nudna.

4 godziny przez opole

Data: 2018-03-07 12:20:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8f28eee2-c549-4849-88ca-e2c6626430ff@googlegroups.com...
[...]

Zartujesz ? Przeciez Gliwice to w pol drogi do Opola.

Widze, ze zartujesz tylko polowicznie, przez Katowice nie przez Opole, ale czas faktycznie 3-4h.

A myslalem ze pociagu do Szklarskiej nic nie przebije ...

J.

Data: 2018-03-07 12:26:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-03-07 o 12:11, Bolko pisze:
[...]

To do Katowic - autobusem w godzinę, a dalej do Gliwic podmiejskim autobusem lub pociągiem. Rozkładowo to (1:05-1:15) + 0:35, czyli w 2 godzinach się zmieści, wg googla ten odcinek przy omijaniu płatnych dróg to 1:45.

No ale to OT, jak chce samochodem na parę miesięcy, to kto bogatemu zabroni kupić :)

--
Liwiusz

Jak zorganizować auto na 3-6 mcy