Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza

Data: 2009-04-22 15:22:06
Autor: John Smith
Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza
Jan napisał(a):
Witam wszystkich.

Mam nastêpuj±ce pytanie: chcia³bym zrobiæ zdjêcie po zmroku, ale nie w
ciemno¶ci, lecz w typowych warunkach miejskich, czy ulica, latarnie, itp...
Jakich powinienem u¿yæ czasów oraz otworu przes³ony? Oczywi¶cie chodzi mi o
warto¶ci orientacyjne, bo przecie¿ nie dacie mi konkretnych parametrów, bo
mog± byæ ulice ciemniejsze i ja¶niejsze.
Jakiego otworu przes³ony u¿ywaæ? Czy koniecznie staraæ siê maksymalizowaæ
jej otwór, czyli robiæ na najwiêkszym otworze?
Za³ó¿my, ¿e mam film ISO 200, przes³ona 1.4, ogniskowa 50mm - jakiego
orientacyjnie zakresu czasów przy takich parametrach próbowaæ u¿ywaæ? 0,5
sekundy, czy teÂż mniej?

DziĂŞki za ewentualne rady.

Rzuć okiem na:
www.pbase.com
i popatrz na zdjęcia robione w podobnych warunkach i okraszone EXIF-em.
Dalej sobie przeliczysz. Jeśli wolisz gotowca, to zacznij od 1/30s na
pełnej dziurze, odpowiednio więcej jeśli zechcesz przymknąć.

--
Mirek

Data: 2009-04-22 08:22:04
Autor: dagon0@vp.pl
On 22 Kwi, 16:22, John Smith <u...@example.net> wrote:

Rzuć okiem na:www.pbase.com
i popatrz na zdjęcia robione w podobnych warunkach i okraszone EXIF-em.
Dalej sobie przeliczysz. Je¶li wolisz gotowca, to zacznij od 1/30s na
pełnej dziurze, odpowiednio więcej je¶li zechcesz przymkn±ć.

Pełna zgoda. Przy czuło¶ci 400/27 i ¶wietle 1-1,4 na ulicy normalnie
o¶wietlonej 1/30 to norma.
Czasy rzędu kilku sekund i więcej to jakie¶ krajobrazy o¶wietlone
księżycem..
To że na zdjęciu nocnym cienie s± czarne przy poprawnych ¶wiatłach to
chyba normalne ?
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-22 17:26:30
Autor: John Smith
dagon0@vp.pl napisał(a):
To że na zdjęciu nocnym cienie s± czarne przy poprawnych ¶wiatłach to
chyba normalne ?

No raczej! :-)
Chyba, że chodzi o reprodukcyjne oddanie faktury asfaltu :-)

--
Mirek

Data: 2009-04-22 10:05:36
Autor: dagon0@vp.pl
On 22 Kwi, 18:26, John Smith <u...@example.net> wrote:
dag...@vp.pl napisał(a):

> [...]
> chyba normalne ?

No raczej! :-)
Chyba, że chodzi o reprodukcyjne oddanie faktury asfaltu :-)

Czyli ekspozycja mierzona na najwyższe ¶wiatło w kadrze.
(żarówki pomijam)
No to nawet 1/125 często wyskoczy.
Przy fotografowaniu miasta w nocy słowem kluczowym jest " wysoki
kontrast a nie "brak ¶wiatła"
Pozdro Marcin

Data: 2009-04-23 09:30:59
Autor: John Smith
dagon0@vp.pl napisał(a):
Przy fotografowaniu miasta w nocy słowem kluczowym jest " wysoki
kontrast a nie "brak ¶wiatła"
Pozdro Marcin

Ano.

--
Mirek

Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza