Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Jak zrobić upgrade

Jak zrobić upgrade

Data: 2012-05-15 16:02:41
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak zrobić upgrade
On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote:

Siema, Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwość upgrejdów w przyszłości. Stąd moje pytanie o ramę i hamulce. Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z myślą o tym, żeby kupić ramę jak najlepszą za daną kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i później je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy są jakieś przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze?

Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność,
a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości.
Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem
w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu
tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika.


PS. A skoro już o tym mowa…
Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika:
http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-bicycle-black-66988 ?
Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak
być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to
testował.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-05-15 14:24:49
Autor: Jan Srzednicki
Jak zrobić upgrade
On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote:

Siema, Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwość upgrejdów w przyszłości. Stąd moje pytanie o ramę i hamulce. Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z myślą o tym, żeby kupić ramę jak najlepszą za daną kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i później je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy są jakieś przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze?

Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność,
a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości.
Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem
w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu
tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika.

To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :)

Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem?

PS. A skoro już o tym mowa…
Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika:
http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-bicycle-black-66988 ?
Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak
być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to
testował.

Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty,
powinien dać radę. Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz
standardowy szybkozamykacz.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-05-15 17:09:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak zrobić upgrade
On Tue, 15 May 2012 14:24:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
> On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT)
> frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote:
>
>> Siema, >> Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwość upgrejdów w przyszłości. Stąd moje pytanie o ramę i hamulce. >> Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z myślą o tym, żeby kupić ramę jak najlepszą za daną kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i później je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy są jakieś przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze?
>
> Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność,
> a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości.
> Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem
> w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu
> tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika.

To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :)

Jak kupowałem, to wersji z mocowaniem wewnątrz jeszcze nie robili,
a teraz jak robią, to mnie nie stać, you insensitive clod!

Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem?

Hydrauliki odpadajÄ…, bo hydraulicznych Å‚ap do baranka nikt nie
produkuje. Musiałbym pół roweru przebudować, a lubię go takim,
jakim jest teraz.

> PS. A skoro już o tym mowa…
> Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika:
> http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-bicycle-black-66988 ?
> Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak
> być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to
> testował.

Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty,
powinien dać radę.

Co ja pacze? Chcą za niego ledwie 160 zyka? Myślałem, że nawet jak
taki znajdę, to będzie obłędnie drogi, ale jak tak, to nie ma się co
zastanawiać. Żegnam chińczyka, kupuję Topeaka! Dzięki.

Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz
standardowy szybkozamykacz.

Za jedyne 440 zł? No to właśnie mniej więcej tyle, ile myślałem, że
bagażnik tarczozgodny będzie kosztował. Thanks, but no, thanks. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-05-15 15:23:49
Autor: Jan Srzednicki
Jak zrobić upgrade
On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 15 May 2012 14:24:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

>> Siema, >> Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwość upgrejdów w przyszłości. Stąd moje pytanie o ramę i hamulce. >> Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z myślą o tym, żeby kupić ramę jak najlepszą za daną kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i później je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy są jakieś przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze?
>
> Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność,
> a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości.
> Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem
> w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu
> tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika.

To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :)

Jak kupowałem, to wersji z mocowaniem wewnątrz jeszcze nie robili,
a teraz jak robią, to mnie nie stać, you insensitive clod!

Rzycie!

Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram.
Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem
ramę u Orłowskiego. :)

Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem?

Hydrauliki odpadajÄ…, bo hydraulicznych Å‚ap do baranka nikt nie
produkuje. Musiałbym pół roweru przebudować, a lubię go takim,
jakim jest teraz.

Nieprawda, już się powoli pojawiają. :)

http://www.bikerumor.com/2012/03/07/leaked-colnago-c59-carbon-formula-disc-brake-equipped-road-bike/
http://www.bikerumor.com/2012/04/20/eyes-on-formulas-hydraulic-road-disc-brake-with-integrated-di2-shifter-levers/
http://www.bikeradar.com/news/article/sram-red-2013-hydraulic-brakes-first-look-33108/

Na pewno będą bardzo tanie. :P

> PS. A skoro już o tym mowa…
> Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika:
> http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-bicycle-black-66988 ?
> Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak
> być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to
> testował.

Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty,
powinien dać radę.

Co ja pacze? Chcą za niego ledwie 160 zyka? Myślałem, że nawet jak
taki znajdę, to będzie obłędnie drogi, ale jak tak, to nie ma się co
zastanawiać. Żegnam chińczyka, kupuję Topeaka! Dzięki.

Tak. Ale ja, szczerze mówiąc, mam raczej trochę wątpliwości co do
jakości Topeaków. Co do aluminium i spawów to nie wiem, ale śruby swego
czasu dawali beznadziejne - więc może od razu skoordynuj to z wizytą w
metalowym. :)

Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz
standardowy szybkozamykacz.

Za jedyne 440 zł? No to właśnie mniej więcej tyle, ile myślałem, że
bagażnik tarczozgodny będzie kosztował. Thanks, but no, thanks. ;)

Ale miałbym do niego znacznie większe zaufanie, niż do Topeaka, pod
warunkiem posiadania dobrej jakości szybkozamykacza (Hope są bardzo
dobre).

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-05-15 18:20:28
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak zrobić upgrade
On Tue, 15 May 2012 15:23:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

>> To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :)
>
> Jak kupowałem, to wersji z mocowaniem wewnątrz jeszcze nie robili,
> a teraz jak robią, to mnie nie stać, you insensitive clod!

Rzycie!

Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram.

Tu gdzie ja jestem, też. Znaczy… w Internecie, bo tak na drogach, to nie
bardzo. ;)

>> Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem?
>
> Hydrauliki odpadajÄ…, bo hydraulicznych Å‚ap do baranka nikt nie
> produkuje. Musiałbym pół roweru przebudować, a lubię go takim,
> jakim jest teraz.

Nieprawda, już się powoli pojawiają. :)

http://www.bikerumor.com/2012/03/07/leaked-colnago-c59-carbon-formula-disc-brake-equipped-road-bike/
http://www.bikerumor.com/2012/04/20/eyes-on-formulas-hydraulic-road-disc-brake-with-integrated-di2-shifter-levers/
http://www.bikeradar.com/news/article/sram-red-2013-hydraulic-brakes-first-look-33108/

Na pewno będą bardzo tanie. :P

8-O
Nie wiedziałem, że takie istnieją. Ale sprawy i tak nie załatwiają, bo
to briftery, a ja nie chcę brifterów. Barcony rządzą, ja nie ścigacz.

>> Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty,
>> powinien dać radę.
>
> Co ja pacze? Chcą za niego ledwie 160 zyka? Myślałem, że nawet jak
> taki znajdę, to będzie obłędnie drogi, ale jak tak, to nie ma się co
> zastanawiać. Żegnam chińczyka, kupuję Topeaka! Dzięki.

Tak. Ale ja, szczerze mówiąc, mam raczej trochę wątpliwości co do
jakości Topeaków. Co do aluminium i spawów to nie wiem, ale śruby swego
czasu dawali beznadziejne - więc może od razu skoordynuj to z wizytą w
metalowym. :)

Trudno, wybulę się na dodatkowe śruby. Będę miał z czego, bo właśnie
wyguglałem ten bagażnik jeszcze o 10 zł taniej, ale za to
w stacjonarnym sklepie, który mam prawie po drodze z domu do pracy. :D

>> Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz
>> standardowy szybkozamykacz.
>
> Za jedyne 440 zł? No to właśnie mniej więcej tyle, ile myślałem, że
> bagażnik tarczozgodny będzie kosztował. Thanks, but no, thanks. ;)

Ale miałbym do niego znacznie większe zaufanie, niż do Topeaka, pod
warunkiem posiadania dobrej jakości szybkozamykacza (Hope są bardzo
dobre).

Ale drooogo. To już wolę na razie Topeaka, a różnicę odłożyć na ramkę.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-05-15 21:15:28
Autor: krzysztof dÄ…browski
Jak zrobić upgrade


Użytkownik "Jan Srzednicki"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:slrnjr4t85.cqp.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl...


Rzycie!

Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram.
Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem
ramę u Orłowskiego. :)
--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/


Możesz powiedzieć coś więcej o tej ramie. jakie to rurki, ile czasu czekałeś i jeśli to nie tajemnica jaka mniej więcej kwota.
Ramę oglądałem na Twojej stronie i wygląda fajnie. Co do wymiarów, kątów długości rur itd., wiedziałeś od początku do końca jaka chcesz, czy polegałeś na "mistrzu"?
krzysiek

Data: 2012-05-16 07:58:35
Autor: Remo
Jak zrobiæ upgrade
Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram.
Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem
ramę u Orłowskiego. :)

No w³a¶nie.
To powiedz ile takie co¶ kosztuje (pi razy drzwi)
Bo ja te¿ takie chcem :)

I czy prowadzenie linek przerzutek na ca³ej d³ugo¶ci w pancerzach nie powoduje ¿e zmiana biegów dzia³a jako¶ mulasto?

--


Data: 2012-05-16 12:55:07
Autor: Jan Srzednicki
Jak zrobić upgrade
On 2012-05-16,  Remo wrote:
Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram.
Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem
ramę u Orłowskiego. :)
[..]
I czy prowadzenie linek przerzutek na całej długości w pancerzach nie powoduje że zmiana biegów działa jakoś mulasto?

Wszystko zawsze działało OK. Zresztą, większość nowych fulli aktualnie
też ma pelne pancerze linek i wydają się działać dobrze nawet z 10rz
napędami.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-05-16 12:44:32
Autor: Jan Srzednicki
Jak zrobić upgrade
On 2012-05-15, krzysztof dÄ…browski wrote:

Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram.
Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem
ramę u Orłowskiego. :)


Możesz powiedzieć coś więcej o tej ramie. jakie to rurki, ile czasu
czekałeś i jeśli to nie tajemnica jaka mniej więcej kwota.

Rurki CrMo, ale nie pamiętam już nawet, który to producent był - któryś
z tych porządnych w każdym razie. Czekałem dość długo (chyba nawet z pół
roku), "mistrz" miał chyba problemy zdrowotne w tym czasie, więc
zrozumiałe. Kosztowała 2000zł.

Ramę oglądałem na Twojej stronie i wygląda fajnie. Co do wymiarów,
kątów długości rur itd., wiedziałeś od początku do końca jaka chcesz,
czy polegałeś na "mistrzu"?

Wiedziałem parę rzeczy - że ma być na duże opony, tylko pod tarcze, pod
taką a nie inną wysokość widelca, zrelaksowany kąt główki ramy, niski
suport, standardowy kąt rury podsiodłowej, konkretną długość efektywną
górnej rury i pod taki a nie inny przekrok. Reszta już "wyszła". :)

Wydaje mi się, że najważniejszy w tym wszystkim był niski suport (jak
rower szosowy) - ja właściwie nie rozumiem, czemu to nie jest standard
do wszelkich rowerów tego typu, wpływ na prowadzenie się roweru miał
bardzo duży.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-05-15 14:35:09
Autor: Remo
Jak zrobiæ upgrade
Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność,
a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości.
Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem
w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu
tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika.


PS. A skoro już o tym mowa…
Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika:
http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-b
icycle-black-66988 ?
Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak
być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to
testował.

E tam.
Baga¿nik mo¿na zamontowaæ z tarczami te¿.
U siebie wykorzysta³em do tego tulejkê ze wspornika kierownicy od roweru typu
makrokesz, taki na 1'' (to co pod ¶rub± jest, od góry)
Tylko ¶ruba mocuj±ca baga¿nik d³u¿sza musi byæ, wytrzyma³o¶ciówka.
Baga¿niki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie s± zrobione.

--


Data: 2012-05-15 16:53:03
Autor: piecia aka dracorp
Jak zrobiæ upgrade
Dnia Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000,  Remo napisaÅ‚(a):

E tam.
Bagażnik można zamontować z tarczami też.
U siebie wykorzystałem do tego tulejkę ze wspornika kierownicy od roweru
typu makrokesz, taki na 1'' (to co pod śrubą jest, od góry)
Tylko śruba mocująca bagażnik dłuższa musi być, wytrzymałościówka.
Bagażniki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie są zrobione.

U siebie ostatnio dokupiłem tulejkę 25mm(fi wewn.5mm) i śrubę M5/40mm w metalowym i zamocowałem bagażnik. Jeszcze nie testowałem go z tą tulejką. Ostatnio miałem krótszą tulejkę bo miałem Avidy hydrauliczne(teraz mam linkowe) i całość wytrzymało obciążenie. Ale sakw nie ładowałem maksymalnie.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-05-15 11:37:55
Autor: rmikke
Jak zrobiæ upgrade
On Tuesday, May 15, 2012 6:53:03 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000,  Remo napisa³(a):

> E tam.
> Baga¿nik mo¿na zamontowaæ z tarczami te¿.
> U siebie wykorzysta³em do tego tulejkê ze wspornika kierownicy od roweru
> typu makrokesz, taki na 1'' (to co pod ¶rub± jest, od góry)
> Tylko ¶ruba mocuj±ca baga¿nik d³u¿sza musi byæ, wytrzyma³o¶ciówka.
> Baga¿niki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie s± zrobione.

U siebie ostatnio dokupi³em tulejkê 25mm(fi wewn.5mm) i ¶rubê M5/40mm w metalowym i zamocowa³em baga¿nik. Jeszcze nie testowa³em go z t± tulejk±. Ostatnio mia³em krótsz± tulejkê bo mia³em Avidy hydrauliczne(teraz mam linkowe) i ca³o¶æ wytrzyma³o obci±¿enie. Ale sakw nie ³adowa³em maksymalnie.

To mo¿e ja czego¶ o ¶rubkach nie wiem, i to racvzej bardzo wa¿nego.
U mnie wystarczy³o oczko od b³otnika na ¶rubie miêdzy oczkiem od baga¿nika, a ram±, ¿eby ¶ruby siê wygiê³y.

Data: 2012-05-16 07:44:53
Autor: Remo
Jak zrobiæ upgrade
To mo=BFe ja czego=B6 o =B6rubkach nie wiem, i to racvzej bardzo wa=BFnego.
U mnie wystarczy=B3o oczko od b=B3otnika na =B6rubie mi=EAdzy oczkiem od ba=
ga=BFnika, a ram=B1, =BFeby =B6ruby si=EA wygi=EA=B3y.

Moze nie wiesz tego:
http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html

--


Data: 2012-05-16 08:45:24
Autor: piecia aka dracorp
Jak zrobiæ upgrade
Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000,  Remo napisaÅ‚(a):

Moze nie wiesz tego:
http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html


Dobrze wiedzieć, ja po prostu kupiłem nierdzewne. Następnym razem będę miał to na pamięci.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-05-16 12:34:21
Autor: Jan Srzednicki
Jak zrobić upgrade
On 2012-05-16, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000,  Remo napisaÅ‚(a):

Moze nie wiesz tego:
http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html

Dobrze wiedzieć, ja po prostu kupiłem nierdzewne. Następnym razem będę miał to na pamięci.

Ale te klasy właśnie dotyczą zwykłej stali, a nie nierdzewnej. Zwykle
dobre nierdzewki w sklepie to A2-80, co mniej więcej odpowiada klasie
8.8 dla stali węglowej.

http://www.bufab.szczecin.pl/wytrzymalosc_mechaniczna.htm

Więc pozostaje oczywiście dylemat, czy brać bardziej wytrzymałą stal
węglową i ryzykować, że może przyrdzewieć (bagażnik bądź co bądź trochę
obrywa syfem), czy brać nierdzewną. Stal nierdzewna jest bardziej
krucha, co może mieć znaczenie przy dłuższych, siłą rzeczy pracujących
śrubach. W sumie jak zapaćkać całą konstrukcję lakierem, to powinno być
OK.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-05-16 06:01:56
Autor: rmikke
Jak zrobiæ upgrade
On Wednesday, May 16, 2012 2:34:21 PM UTC+2, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-05-16, piecia aka dracorp wrote:
> Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000,  Remo napisa³(a):
>
>> Moze nie wiesz tego:
>> http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html
>
> Dobrze wiedzieæ, ja po prostu kupi³em nierdzewne. Nastêpnym razem bêdê > mia³ to na pamiêci.

Ale te klasy w³a¶nie dotycz± zwyk³ej stali, a nie nierdzewnej. Zwykle
dobre nierdzewki w sklepie to A2-80, co mniej wiêcej odpowiada klasie
8.8 dla stali wêglowej.

http://www.bufab.szczecin.pl/wytrzymalosc_mechaniczna.htm

Wiêc pozostaje oczywi¶cie dylemat, czy braæ bardziej wytrzyma³± stal
wêglow± i ryzykowaæ, ¿e mo¿e przyrdzewieæ (baga¿nik b±d¼ co b±d¼ trochê
obrywa syfem), czy braæ nierdzewn±. Stal nierdzewna jest bardziej
krucha, co mo¿e mieæ znaczenie przy d³u¿szych, si³± rzeczy pracuj±cych
¶rubach. W sumie jak zapaækaæ ca³± konstrukcjê lakierem, to powinno byæ
OK.

W sumie, to ja bym móg³ tam daæ ¶rubê ko³nierzow± ze ³bem sze¶ciok±tnym, przy czym od strony ³ba daæ oczko b³otnika, a od strony ramy baga¿nik, tylko nie wiem, jak± klasê wytrzyma³o¶ci braæ, ani jak wy¿sze klasy wytrzyma³o¶ci wygl±daj± na mniejszych ¶rubach (M5)...

Data: 2012-05-16 13:38:15
Autor: Remo
Jak zrobiæ upgrade
W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s=
ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st=
rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra=
=E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych =
=B6rubach (M5)...

Bierz jak najmocniejsze, mam 8.8 i po 2-3 latach nie ma jednej plamki rdzy na tej ¶rubie. Baga¿nik bli¿ej ramy, b³otnik dalej. (najfajniej gdy to jest osobno przykrêcone)
Baga¿nik mam standwell - jaki¶ wynalazek z all.

--


Data: 2012-06-09 07:47:32
Autor: rmikke
Jak zrobiæ upgrade
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2,  Remo wrote:
> W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > =B6rubach (M5)...

Bierz jak najmocniejsze, mam 8.8 i po 2-3 latach nie ma jednej plamki rdzy na tej ¶rubie. Baga¿nik bli¿ej ramy, b³otnik dalej. (najfajniej gdy to jest osobno przykrêcone)
Baga¿nik mam standwell - jaki¶ wynalazek z all.

Dopsz. A wie kto¶, gdzie mo¿na ¶rubki kupiæ, przebieraj±c w klasach wytrzyma³osci? W kilku sklepach metalowych, w tym jednym takim, który ma "wszystko", odes³ali mnie z kwitkiem. Szukam sklepu w WAW lub w internecie, choæ z internetu, to mog± mi nie chcieæ wys³aæ paru ¶rubek...

Data: 2012-07-07 10:30:24
Autor: rmikke
Jak zrobiæ upgrade
On Saturday, June 9, 2012 4:47:32 PM UTC+2, rmikke wrote:
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2,  Remo wrote:
> > W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > > =B6rubach (M5)...
> > Bierz jak najmocniejsze, mam 8.8 i po 2-3 latach nie ma jednej plamki rdzy na > tej ¶rubie. Baga¿nik bli¿ej ramy, b³otnik dalej. (najfajniej gdy to jest osobno > przykrêcone)
> Baga¿nik mam standwell - jaki¶ wynalazek z all.

Dopsz. A wie kto¶, gdzie mo¿na ¶rubki kupiæ, przebieraj±c w klasach wytrzyma³osci? W kilku sklepach metalowych, w tym jednym takim, który ma "wszystko", odes³ali mnie z kwitkiem. Szukam sklepu w WAW lub w internecie, choæ z internetu, to mog± mi nie chcieæ wys³aæ paru ¶rubek...

Skoro nikt, z wujkiem w³±cznie, mi nie odpowiedzia³a, to ja przeprowadzi³em ¶ledztwo i odpowiem.

Wizyty w sklepach, w których zaopatruj± siê oba znajome serwisy rowerowe
nie poskutkowa³y wprawdzie nabyciem ¶rubek, ale dosta³em w sumie dwa dobre adresy w WAW. Metal-Max na Surowieckiego 4 jest dobry na pewno, bo tam mi siê uda³o ¶rubki kupiæ, drugie miejsce gdzie powinno siê daæ
to Asmet, ale nie w ¿adnym ich firmowym sklepiku, a wy³±cznie w centrali
przy Jerozolimskich 280 (praktycznie w Piastowie).

Data: 2012-07-07 10:19:04
Autor: rmikke
Jak zrobiæ upgrade
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2,  Remo wrote:
> W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > =B6rubach (M5)...

Bierz jak najmocniejsze, mam 8.8 i po 2-3 latach nie ma jednej plamki rdzy na tej ¶rubie. Baga¿nik bli¿ej ramy, b³otnik dalej. (najfajniej gdy to jest osobno przykrêcone)

Spróbowa³em i jest problem. B³otnik jest POD baga¿nikiem i musia³bym jako¶ przeple¶æ wsporniki baga¿nika i b³otnika, ¿eby oczko od b³otnika by³o na ¶rubie bardziej na zewn±trz, ni¿ oczko od baga¿nika. Mo¿e by siê i da³o, odczepiaj±c na chwilê wspornik od b³otnika, ale na razie skombinowa³em ¶rubki 12.9 i zobaczymy.

Data: 2012-05-15 17:11:18
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak zrobić upgrade
On Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000 (UTC)
" Remo" <mbk28.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

> Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność,
> a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości.
> Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem
> w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu
> tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika.
> > > PS. A skoro już o tym mowa…
> Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika:
> http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-b
> icycle-black-66988 ?
> Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak
> być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to
> testował.

E tam.
Bagażnik można zamontować z tarczami też.
U siebie wykorzystałem do tego tulejkę ze wspornika kierownicy od roweru typu
makrokesz, taki na 1'' (to co pod śrubą jest, od góry)
Tylko śruba mocująca bagażnik dłuższa musi być, wytrzymałościówka.
Bagażniki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie są zrobione.

Ale z założenia mają szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wolałbym
nie sprawdzać, jak rozginanie wpłynie na jego wytrzymałość.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-05-15 15:18:52
Autor:
Jak zrobiæ upgrade
> Bagażnik można zamontować z tarczami też.
> U siebie wykorzystałem do tego tulejkę ze wspornika kierownicy od roweru ty
pu
> makrokesz, taki na 1'' (to co pod śrubą jest, od góry)
> Tylko śruba mocująca bagażnik dłuższa musi być, wytrzymałościówka.
> Bagażniki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie są zrobione.

Ale z założenia mają szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wolałbym
nie sprawdzać, jak rozginanie wpłynie na jego wytrzymałość.

To mocne jest.
Rozgi±³em swój i nic siê sta³o, potem mnie samochód pierdykn±³ w sakwê a¿ siê
ten baga¿nik lekko zdeformowa³ ale daje radê dalej, nic nie pêk³o :)
Nie pamiêtam nazwy tego baga¿nika ale jak±¶ nazwê ma.

--


Data: 2012-05-15 21:12:49
Autor: BoDro
Jak zrobiæ upgrade
Dnia 15-05-2012 o 17:11:18 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>  napisa³(a):

Ale z za³o¿enia maj± szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wola³bym
nie sprawdzaæ, jak rozginanie wp³ynie na jego wytrzyma³o¶æ.

Nawet w przypadku stosowania v-ek gniazdo do monta¿u tarczy mo¿e utrudniaæ  instalacjê baga¿nika. Oczywi¶cie mo¿na baga¿nik rozgi±æ i zastosowaæ  tulejê dystansow±, ale dla mnie by³o to ma³o "eleganckie" :-). Zrobi³em z  dwumilimetrowej blachy alu dodatkowe elementy, które pozwoli³y cofn±æ  nieco baga¿nik do ty³u, unikaj±c rozginania (rama Accent El Nino, baga¿nik  te¿ Accent'a). Wo¿ê na tym baga¿niku niewielk± torbê wiêc nie wiem, czy  pod ciê¿kimi skawami to rozwi±zanie siê sprawdzi.

http://img6.imageshack.us/img6/575/bagaznikv.jpg


--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Jak zrobić upgrade

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona