Data: 2012-05-15 16:02:41 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote: Siema, Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwość upgrejdów w przyszłości. Stąd moje pytanie o ramę i hamulce. Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z myślą o tym, żeby kupić ramę jak najlepszą za daną kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i później je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy są jakieś przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze? Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność, a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości. Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika. PS. A skoro już o tym mowa… Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika: http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-bicycle-black-66988 ? Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to testował. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 14:24:49 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT) To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :) Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? PS. A skoro już o tym mowa… Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty, powinien dać radę. Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz standardowy szybkozamykacz. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-15 17:09:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 14:24:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote: Jak kupowałem, to wersji z mocowaniem wewnątrz jeszcze nie robili, a teraz jak robią, to mnie nie stać, you insensitive clod! Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? Hydrauliki odpadają, bo hydraulicznych łap do baranka nikt nie produkuje. Musiałbym pół roweru przebudować, a lubię go takim, jakim jest teraz. > PS. A skoro już o tym mowa… Co ja pacze? Chcą za niego ledwie 160 zyka? Myślałem, że nawet jak taki znajdę, to będzie obłędnie drogi, ale jak tak, to nie ma się co zastanawiać. Żegnam chińczyka, kupuję Topeaka! Dzięki. Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz Za jedyne 440 zł? No to właśnie mniej więcej tyle, ile myślałem, że bagażnik tarczozgodny będzie kosztował. Thanks, but no, thanks. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 15:23:49 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 15 May 2012 14:24:49 +0000 (UTC) Rzycie! Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram. Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem ramę u Orłowskiego. :) Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? Nieprawda, już się powoli pojawiają. :) http://www.bikerumor.com/2012/03/07/leaked-colnago-c59-carbon-formula-disc-brake-equipped-road-bike/ http://www.bikerumor.com/2012/04/20/eyes-on-formulas-hydraulic-road-disc-brake-with-integrated-di2-shifter-levers/ http://www.bikeradar.com/news/article/sram-red-2013-hydraulic-brakes-first-look-33108/ Na pewno będą bardzo tanie. :P > PS. A skoro już o tym mowa… Tak. Ale ja, szczerze mówiąc, mam raczej trochę wątpliwości co do jakości Topeaków. Co do aluminium i spawów to nie wiem, ale śruby swego czasu dawali beznadziejne - więc może od razu skoordynuj to z wizytą w metalowym. :) Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz Ale miałbym do niego znacznie większe zaufanie, niż do Topeaka, pod warunkiem posiadania dobrej jakości szybkozamykacza (Hope są bardzo dobre). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-15 18:20:28 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 15:23:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: >> To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :) Tu gdzie ja jestem, też. Znaczy… w Internecie, bo tak na drogach, to nie bardzo. ;) >> Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? 8-O Nie wiedziałem, że takie istnieją. Ale sprawy i tak nie załatwiają, bo to briftery, a ja nie chcę brifterów. Barcony rządzą, ja nie ścigacz. >> Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty, Trudno, wybulę się na dodatkowe śruby. Będę miał z czego, bo właśnie wyguglałem ten bagażnik jeszcze o 10 zł taniej, ale za to w stacjonarnym sklepie, który mam prawie po drodze z domu do pracy. :D >> Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz Ale drooogo. To już wolę na razie Topeaka, a różnicę odłożyć na ramkę. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 21:15:28 | |
Autor: krzysztof dÄ…browski | |
Jak zrobić upgrade | |
Użytkownik "Jan Srzednicki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnjr4t85.cqp.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl... Rzycie! Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram. Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem ramę u Orłowskiego. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ Możesz powiedzieć coś więcej o tej ramie. jakie to rurki, ile czasu czekałeś i jeśli to nie tajemnica jaka mniej więcej kwota. Ramę oglądałem na Twojej stronie i wygląda fajnie. Co do wymiarów, kątów długości rur itd., wiedziałeś od początku do końca jaka chcesz, czy polegałeś na "mistrzu"? krzysiek |
|
Data: 2012-05-16 07:58:35 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobiæ upgrade | |
Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwujÄ™ znaczÄ…cy udziaÅ‚ takich ram. No w³a¶nie. To powiedz ile takie co¶ kosztuje (pi razy drzwi) Bo ja te¿ takie chcem :) I czy prowadzenie linek przerzutek na ca³ej d³ugo¶ci w pancerzach nie powoduje ¿e zmiana biegów dzia³a jako¶ mulasto? -- |
|
Data: 2012-05-16 12:55:07 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-16, Remo wrote:
[..]Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram. I czy prowadzenie linek przerzutek na całej długości w pancerzach nie powoduje że zmiana biegów działa jakoś mulasto? Wszystko zawsze działało OK. Zresztą, większość nowych fulli aktualnie też ma pelne pancerze linek i wydają się działać dobrze nawet z 10rz napędami. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-16 12:44:32 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-15, krzysztof dÄ…browski wrote:
Rurki CrMo, ale nie pamiętam już nawet, który to producent był - któryś z tych porządnych w każdym razie. Czekałem dość długo (chyba nawet z pół roku), "mistrz" miał chyba problemy zdrowotne w tym czasie, więc zrozumiałe. Kosztowała 2000zł. Ramę oglądałem na Twojej stronie i wygląda fajnie. Co do wymiarów, Wiedziałem parę rzeczy - że ma być na duże opony, tylko pod tarcze, pod taką a nie inną wysokość widelca, zrelaksowany kąt główki ramy, niski suport, standardowy kąt rury podsiodłowej, konkretną długość efektywną górnej rury i pod taki a nie inny przekrok. Reszta już "wyszła". :) Wydaje mi się, że najważniejszy w tym wszystkim był niski suport (jak rower szosowy) - ja właściwie nie rozumiem, czemu to nie jest standard do wszelkich rowerów tego typu, wpływ na prowadzenie się roweru miał bardzo duży. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-15 14:35:09 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobiæ upgrade | |
Bierz ramÄ™ i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność, E tam. Baga¿nik mo¿na zamontowaæ z tarczami te¿. U siebie wykorzysta³em do tego tulejkê ze wspornika kierownicy od roweru typu makrokesz, taki na 1'' (to co pod ¶rub± jest, od góry) Tylko ¶ruba mocuj±ca baga¿nik d³u¿sza musi byæ, wytrzyma³o¶ciówka. Baga¿niki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie s± zrobione. -- |
|
Data: 2012-05-15 16:53:03 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Jak zrobiæ upgrade | |
Dnia Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000, Remo napisał(a):
E tam. U siebie ostatnio dokupiłem tulejkę 25mm(fi wewn.5mm) i śrubę M5/40mm w metalowym i zamocowałem bagażnik. Jeszcze nie testowałem go z tą tulejką. Ostatnio miałem krótszą tulejkę bo miałem Avidy hydrauliczne(teraz mam linkowe) i całość wytrzymało obciążenie. Ale sakw nie ładowałem maksymalnie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-05-15 11:37:55 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobiæ upgrade | |
On Tuesday, May 15, 2012 6:53:03 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000, Remo napisa³(a): To mo¿e ja czego¶ o ¶rubkach nie wiem, i to racvzej bardzo wa¿nego. U mnie wystarczy³o oczko od b³otnika na ¶rubie miêdzy oczkiem od baga¿nika, a ram±, ¿eby ¶ruby siê wygiê³y. |
|
Data: 2012-05-16 07:44:53 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobiæ upgrade | |
To mo=BFe ja czego=B6 o =B6rubkach nie wiem, i to racvzej bardzo wa=BFnego. Moze nie wiesz tego: http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html -- |
|
Data: 2012-05-16 08:45:24 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Jak zrobiæ upgrade | |
Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000, Remo napisał(a):
Moze nie wiesz tego: Dobrze wiedzieć, ja po prostu kupiłem nierdzewne. Następnym razem będę miał to na pamięci. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-05-16 12:34:21 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-16, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000, Remo napisał(a): Ale te klasy właśnie dotyczą zwykłej stali, a nie nierdzewnej. Zwykle dobre nierdzewki w sklepie to A2-80, co mniej więcej odpowiada klasie 8.8 dla stali węglowej. http://www.bufab.szczecin.pl/wytrzymalosc_mechaniczna.htm Więc pozostaje oczywiście dylemat, czy brać bardziej wytrzymałą stal węglową i ryzykować, że może przyrdzewieć (bagażnik bądź co bądź trochę obrywa syfem), czy brać nierdzewną. Stal nierdzewna jest bardziej krucha, co może mieć znaczenie przy dłuższych, siłą rzeczy pracujących śrubach. W sumie jak zapaćkać całą konstrukcję lakierem, to powinno być OK. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-16 06:01:56 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobiæ upgrade | |
On Wednesday, May 16, 2012 2:34:21 PM UTC+2, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-05-16, piecia aka dracorp wrote: W sumie, to ja bym móg³ tam daæ ¶rubê ko³nierzow± ze ³bem sze¶ciok±tnym, przy czym od strony ³ba daæ oczko b³otnika, a od strony ramy baga¿nik, tylko nie wiem, jak± klasê wytrzyma³o¶ci braæ, ani jak wy¿sze klasy wytrzyma³o¶ci wygl±daj± na mniejszych ¶rubach (M5)... |
|
Data: 2012-05-16 13:38:15 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobiæ upgrade | |
W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s= Bierz jak najmocniejsze, mam 8.8 i po 2-3 latach nie ma jednej plamki rdzy na tej ¶rubie. Baga¿nik bli¿ej ramy, b³otnik dalej. (najfajniej gdy to jest osobno przykrêcone) Baga¿nik mam standwell - jaki¶ wynalazek z all. -- |
|
Data: 2012-06-09 07:47:32 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobiæ upgrade | |
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2, Remo wrote:
> W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > =B6rubach (M5)... Dopsz. A wie kto¶, gdzie mo¿na ¶rubki kupiæ, przebieraj±c w klasach wytrzyma³osci? W kilku sklepach metalowych, w tym jednym takim, który ma "wszystko", odes³ali mnie z kwitkiem. Szukam sklepu w WAW lub w internecie, choæ z internetu, to mog± mi nie chcieæ wys³aæ paru ¶rubek... |
|
Data: 2012-07-07 10:30:24 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobiæ upgrade | |
On Saturday, June 9, 2012 4:47:32 PM UTC+2, rmikke wrote:
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2, Remo wrote: Skoro nikt, z wujkiem w³±cznie, mi nie odpowiedzia³a, to ja przeprowadzi³em ¶ledztwo i odpowiem. Wizyty w sklepach, w których zaopatruj± siê oba znajome serwisy rowerowe nie poskutkowa³y wprawdzie nabyciem ¶rubek, ale dosta³em w sumie dwa dobre adresy w WAW. Metal-Max na Surowieckiego 4 jest dobry na pewno, bo tam mi siê uda³o ¶rubki kupiæ, drugie miejsce gdzie powinno siê daæ to Asmet, ale nie w ¿adnym ich firmowym sklepiku, a wy³±cznie w centrali przy Jerozolimskich 280 (praktycznie w Piastowie). |
|
Data: 2012-07-07 10:19:04 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobiæ upgrade | |
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2, Remo wrote:
> W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > =B6rubach (M5)... Spróbowa³em i jest problem. B³otnik jest POD baga¿nikiem i musia³bym jako¶ przeple¶æ wsporniki baga¿nika i b³otnika, ¿eby oczko od b³otnika by³o na ¶rubie bardziej na zewn±trz, ni¿ oczko od baga¿nika. Mo¿e by siê i da³o, odczepiaj±c na chwilê wspornik od b³otnika, ale na razie skombinowa³em ¶rubki 12.9 i zobaczymy. |
|
Data: 2012-05-15 17:11:18 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000 (UTC)
" Remo" <mbk28.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote: > Bierz ramę i z pivotami, i montaĹźem pod tarcze, to daje elastyczność, Ale z założenia mają szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wolałbym nie sprawdzać, jak rozginanie wpłynie na jego wytrzymałość. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 15:18:52 | |
Autor: | |
Jak zrobiæ upgrade | |
> Bagażnik można zamontować z tarczami też. To mocne jest. Rozgi±³em swój i nic siê sta³o, potem mnie samochód pierdykn±³ w sakwê a¿ siê ten baga¿nik lekko zdeformowa³ ale daje radê dalej, nic nie pêk³o :) Nie pamiêtam nazwy tego baga¿nika ale jak±¶ nazwê ma. -- |
|
Data: 2012-05-15 21:12:49 | |
Autor: BoDro | |
Jak zrobiæ upgrade | |
Dnia 15-05-2012 o 17:11:18 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa³(a):
Ale z za³o¿enia maj± szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wola³bym Nawet w przypadku stosowania v-ek gniazdo do monta¿u tarczy mo¿e utrudniaæ instalacjê baga¿nika. Oczywi¶cie mo¿na baga¿nik rozgi±æ i zastosowaæ tulejê dystansow±, ale dla mnie by³o to ma³o "eleganckie" :-). Zrobi³em z dwumilimetrowej blachy alu dodatkowe elementy, które pozwoli³y cofn±æ nieco baga¿nik do ty³u, unikaj±c rozginania (rama Accent El Nino, baga¿nik te¿ Accent'a). Wo¿ê na tym baga¿niku niewielk± torbê wiêc nie wiem, czy pod ciê¿kimi skawami to rozwi±zanie siê sprawdzi. http://img6.imageshack.us/img6/575/bagaznikv.jpg -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |