Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Data: 2011-09-12 23:04:31
Autor: Jarek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Witam!

Dzięki miłościwie nam panującemu premieru Donaldu, mamy chwilowo tanią
benzynę i gaz. Orlen obiecał do wyborów sprzedawać taniej paliwo i
jedzie na stracie. Po wyborach Orlen będzie musiał to sobie odbić i E95
skoczy być może nawet do 6pln.
Tzw. dobrze poinformowani twierdzÄ… takĹĽe ĹĽe po wyborach zostanie
drastycznie podniesiona akcyza na LPG. Cena ma wzrosnąć do ok 4pln/litr.
W związku z powyższym zastanawiam się jak by tu zrobić jakiś zapas :)
Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
się zrobić coś na większą skalę: np. zapłacić gdzieś za paliwo z
odroczonÄ… dostawÄ… ?
Ma ktoś jakieś pomysły ?

Jarek

Data: 2011-09-12 21:21:45
Autor: masti
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia pięknego Mon, 12 Sep 2011 23:04:31 +0200 osobnik zwany Jarek
wystukał:

Ma ktoś jakieś pomysły ?

tak, w wannie.
Może być Wassermana

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-12 21:38:21
Autor: to
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
begin Jarek
[...]

Napełnij nim balon sterowca. Potem będziesz powoli upuszczał wężykiem.

Data: 2011-09-12 21:44:45
Autor: Michał
Jarek <jarek@nospam.pl> napisał(a):
[...]

DĽwigienk± sobie kup 5% tankowca ;)

pozdrawiam.

Data: 2011-09-12 23:22:18
Autor: megrims
W dniu 2011-09-12 23:04, Jarek pisze:
[...]

Instrumenty pochodne. Jednak musiało by to być na wielką skale.
IMO transakcja szła by w parę mln USD.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Futures

Data: 2011-09-12 23:38:16
Autor: =Marcos=
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Instrumenty pochodne. Jednak musiało by to być na wielką skale.
IMO transakcja szła by w parę mln USD.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Futures

Kolega dobrze mówi. Jeśli masz pewność, że cena wzrośnie, to inwestuj w Futures. Kwota dowolna. W dużym uproszczeniu są to zakłady na cenę ropy/akcji/czegokolwiek.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-09-13 00:50:15
Autor: J.F.
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:38:16 +0200, =Marcos= napisał(a):
Instrumenty pochodne. Jednak musiało by to być na wielk± skale.
IMO transakcja szła by w parę mln USD.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Futures

Kolega dobrze mówi. Je¶li masz pewno¶ć, że cena wzro¶nie, to inwestuj w Futures. Kwota dowolna. W dużym uproszczeniu s± to zakłady na cenę ropy/akcji/czegokolwiek.

Z tym ze raczej dotycza ceny netto, bez akcyzy.

Formalnie to bys musial kupic teraz - niekoniecznie zaplacic, po czym
wynajac magazyn placic za przechowanie. Gaz nawet nie musialby zmieniac
zbiornika - ale jest juz twoj. Bo inaczej to od sprzedazy w przyszlosci
pewnie trzeba bedzie wyzsza akcyze zaplacic.

Czy znajdzsiesz jakiegos chetnego dostawce .. watpie.

Oczywiscie mozna sobie postawic zbiornik w ogrodku. Tylko ze one drogie sa.

J.

Data: 2011-09-13 09:05:04
Autor: PM
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Oczywiscie mozna sobie postawic zbiornik w ogrodku. Tylko ze one drogie sa.

a jaka jest cena propan-butanu do celów grzewczych?
czyli np. stawiamy w ogródku zbiornik i zamiast ogrzewac dom to tankujemy samochód.
(ok wiem że proporcje propanu do butanu s± jakies inne)

firmy "daj±" zbiornik pod warunkiem zakupu gazu u nich.

a tak realnie, to kupowania paliwa na zapas jst marnym biznesem
a) zamrożenie kasy duże. a zysk niskie i niepewny
b) benzyna z etanolem jest nietrwała.

Data: 2011-09-13 12:31:43
Autor: PM
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

a jaka jest cena propan-butanu do celów grzewczych?

łeee 2,40 brutto
o kant dupy z takim interesem.

Data: 2011-09-13 12:36:21
Autor: J.F.
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

I cena chyba tez jakas inna. Kto ma, niech sie pochwali.

Do tankowania samochodu bedziesz tez raczej potrzebowal stosowna pompe, droga. No i dochodzi ryzyko wysadzenia domu w powietrze.

Sensownie to by bylo samochod na CNG i tankowac z sieci. Ale pompa do tego jeszcze drozsza, no i w trasie kiepsko, przynajmniej na razie.
No i patrz ryzyka.
..
b) benzyna z etanolem jest nietrwała.

Mozesz cos wiecej ? Etanol na pewno jest trwaly.

Benzyna .. no tu juz sprawa nie jest taka jasna.
Mieszanka z etanolem mowisz ze nietrwala ?

Tak czy inaczej beznyna to jest najmniej oszczedne rozwiazanie. Tu by raczej nalezalo przemyt z Ukrainy wprowadzac niz skladowanie.

J.

Data: 2011-09-13 12:53:21
Autor: PM
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Benzyna .. no tu juz sprawa nie jest taka jasna.
Mieszanka z etanolem mowisz ze nietrwala ?

tak kiedy¶ zapamiętałem, ale narazie nie mogę wygrzebać
ze tego pametam, nie można długo składowac tylko miesza się i wypycha do usera
pewna poszlaka tu:
http://www.volvopenta.com/volvopenta/poland/pl-pl/marine_leisure_engines/The_green_commitment/state_of_the_art_engines/alternative_fuels/ethanol/Pages/ethanol.aspx

a tu ciekawostka z przeszło¶ci:
http://www.ekoenergia.pl/index.php?id_art=154&cms=73&plik=Biopaliwa_do_lamusa?.html

"Biodiesel i bioetanol s± ewidentnie droższe od paliw otrzymywanych z ropy naftowej. Koszt wytworzenia biopaliwa rzepakowego wynosi ok. 2-2,2 zł/l przy pominięciu wszystkich obci±żeń fiskalnych. Natomiast po zastosowaniu takiej samej akcyzy i podatku, jak na olej napędowy z ropy naftowej, cena biodiesla wynosiłaby ok. 3,5 zł/l."

całkiem dobra cena by była ;-)

Data: 2011-09-13 15:11:21
Autor: J.F.
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4ncpb$cl$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nic nowego tu nie napisali, moze poza tym ze potrafi rozpuszczac zywice ... epoksydowe lub poliestrowe ?
Z ktorych w samochodach i tak sie zbiornikow nie robi, no ale moze ktos sobie zafunduje taki zbiornik do przechowywania.
Zreszta nie bardzo wierze w to rozpuszczanie, przynajmniej nie epoksydu - to naprawde odporne bydle.

Natomiast ".. lub żywicami, które wytworzyły się ..." dotyczy chyba bardziej benzyny w ogole, niz mieszanki z etanolem.

To to czesciowo musze potwierdzic - zaklajstrowal mi sie kiedys filtr paliwa.

[...]

Teraz koszt produkcji mogl sie zmienic.
Gdyby biopaliwo bylo tansze niz ropa to imo dawno bysmy na nim jezdzili ... no nie, raczej po prostu cena ropy by spadla :-)

J.

Data: 2011-09-13 20:24:43
Autor: Jarek
W dniu 13.09.2011 12:36, J.F. pisze:
.
b) benzyna z etanolem jest nietrwała.

Mozesz cos wiecej ? Etanol na pewno jest trwaly.

Benzyna .. no tu juz sprawa nie jest taka jasna.
Mieszanka z etanolem mowisz ze nietrwala ?

Wydaje mi się że chodzi o to że etanol jest silnie higroskopijny, więc
taka benzyna chłonie wodę z powietrza. Ale przy szczelnym zamknięciu
raczej nie powinno być problemu. Generalnie dawno, dawno temu miałem
dostęp do przeterminowanego paliwa lotniczego. Do¶ć długo na tym
jeĽdziłem i nie zaobserwowałem żadnych niepokoj±cych objawów. Nie s±dzę
żeby problem starzenia się paliwa był na tyle poważny żeby się tym w
normalnej eksploatacji przejmować.

Jarek.

Data: 2011-09-15 11:42:50
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-09-13 20:24, Jarek pisze:

Wydaje mi się że chodzi o to że etanol jest silnie higroskopijny, więc
taka benzyna chłonie wodę z powietrza.

No ale co z tego? Pewna ilo¶ć wody nie szkodzi, byle nie była odseparowana.
Wła¶nie po to wlewa(ło) sie denaturat, żeby wymieszał się z ew. wod± z baku
i spokojnie j± "spalić". Teraz to już chyba niepotrzebne, wła¶nie z powodu
domieszki etanolu. Pomy¶l też ile wilgoci zaci±ga silnik z powietrza.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-09-12 23:37:29
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4e6e73df$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kup spbie stację, albo całą sieć - załaduj wszystkei zbiorniki, zamknij je dla klientów i czekaj.

--
Yogi(n)

Data: 2011-09-12 23:45:14
Autor: =Marcos=
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Tzw. dobrze poinformowani twierdzÄ… takĹĽe ĹĽe po wyborach zostanie
drastycznie podniesiona akcyza na LPG. Cena ma wzrosnąć do ok 4pln/litr.

Przez 5 lat kiedy miałem auto z LPG tak z 4 razy słyszałem od "dobrze poinformowanych", że drastycznie wzrośnie cena LPG. Gdy był po 1,60zł, miał wzrosnąć do 3zł. Gdy był po 2,20zł, miał wzrosnąć do 4zł. Po miesiącu sprawę podchwytywał Onet, gazety itp... Oczywiście dupa, nic się nie stało, nigdy nic nie wzrosło. Z ceną 4zł mielibyśmy najdroższy gaz w Europie (nie licząc Danii, ale to błąd w matriksie, nie traktują LPG poważnie).
Jestem w stanie uwierzyć w podwyżkę o 20%.

--
Marcos
marcos [AT] wyprawa . info

http://www.wyprawa.info

Data: 2011-09-13 08:53:37
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-09-12 23:45, =Marcos= pisze:
[...]

Ja mam gaz od... 96? 97? Chyba coś koło tego. I to samo :)
Najdrastyczniejsza była kiedyś podwyżka z 1 zł na 1.50-1.60 - szok! Złodzieje!

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-09-13 09:22:59
Autor: PM
[...]

tak, złodzieje!

najtańszy gaz tankowałem około 97-98r 54gr/lir
Pb było wtedy po jakies 1,6zł/litr - OIDP

dziĹ›:
LPG 2,5zł powiedzmy ze X5
PB 5zĹ‚  X3-3,5

Data: 2011-09-15 11:47:34
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-09-13 09:22, PM pisze:

[...]

Bo to były początki - przed akcyzą. Potem już zawsze proporcje były zbliżone do 2x

Data: 2011-09-13 06:42:37
Autor: Maciek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:04:31 +0200, Jarek napisał(a):

Ma kto¶ jakie¶ pomysły ?

Kupic jak najwiecej, jak najtanszych samochodow z jak najwiekszymi butlami
i zatankowac :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-09-13 06:58:45
Autor: gacek
On 2011-09-12 23:04, Jarek wrote:
Dzięki miłościwie nam panującemu premieru Donaldu,

A tacy są pierwsi do faszystów. Będzie jechał na władzę, póki nie przyjdzie taka, co mu po mordzie da. offffff-topic.

gacek

Data: 2011-09-13 09:25:37
Autor: Lewis
[...]

A może by tak nie zmieniać świń przy korycie tylko zabrać im koryto?

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-09-13 11:53:26
Autor: Maciek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia Tue, 13 Sep 2011 09:25:37 +0200, Lewis napisał(a):

A może by tak nie zmieniać ¶wiń przy korycie tylko zabrać im koryto?

Brakuje ze 4 porocent do progu :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-09-13 12:21:23
Autor: PM
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

A może by tak nie zmieniać ¶wiń przy korycie tylko zabrać im koryto?

Brakuje ze 4 porocent do progu :)

no to odsuneli(¶my?), tylko nie tych co trzeba.

Data: 2011-09-13 20:27:06
Autor: Jarek
W dniu 13.09.2011 09:25, Lewis pisze:

A może by tak nie zmieniać świń przy korycie tylko zabrać im koryto?

Pomysł ze wszech miar słuszny, ale w dającej się przewidzieć
perspektywie nie widzę w Polsce siły politycznej która mogłaby zrobić
choć mały krok w tym kierunku.

Jarek.

Data: 2011-09-14 12:31:57
Autor: z
Jarek pisze:
  > PomysĹ‚ ze wszech miar sĹ‚uszny, ale w dajÄ…cej siÄ™ przewidzieć
perspektywie nie widzę w Polsce siły politycznej która mogłaby zrobić
choć mały krok w tym kierunku.

Daj szansÄ™ sile ktĂłrej poglÄ…dy podzielasz.
Nie głosuj jak stado baranów ani na mniejsze zło tylko NORMALNIE, a ten "krok" stanie się realny.

Data: 2011-09-13 11:01:44
Autor: K
W dniu 12-09-2011 23:04, Jarek pisze:
[...]

zródło? szczególnie interesuje mnie: "Orlen obiecał do wyborów sprzedawać taniej paliwo i jedzie na stracie"

Data: 2011-09-13 12:40:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.09.2011 11:01, K pisze:
W dniu 12-09-2011 23:04, Jarek pisze:
Witam!

    DziÄ™ki miĹ‚oĹ›ciwie nam panujÄ…cemu premieru Donaldu, mamy chwilowo
taniÄ…

Źródło? Program wyborczy PiS ;->

Data: 2011-09-13 15:01:30
Autor: J.F.
Użytkownik "K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl> napisał w wiadomości news:j4n65p$avl$1inews.gazeta.pl...
[...]

A kto ustala prezesa Orlenu i komu zarzucano wysoka cene paliw ? :-)

Jakie u wac ceny na  Orlenie ?
Bo ostatnio pol kraju zjechalem i Orlen ma ceny takie same i w dodatku niezbyt wygorowane.
ON po 4.99 we Wrocku i okolicy.

Jakas nowa polityka czy tylko do wyborow ? :-)

J.

Data: 2011-09-13 15:01:59
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
  Powitanko,

zródło? szczególnie interesuje mnie: "Orlen obiecał do wyborów
sprzedawać taniej paliwo i jedzie na stracie"

"Alez Watsonie, to elementarne!":
Rzady PiS poczatek - E95 - 4,20zl/l
Rzady PiS koniec - E95 - 4,00zl/l
Rzady PO poczatek - E95 j.w.
Rzady PO teraz sami sobie sprawdzcie.
Do tego mamy wzrost biurokracji (liczby urzednikow, ktorzy nie sa raczej wolontariuszami) i wzrost zadluzenia do PKB najwiekszy w historii RP ver.3.0.
To sa fakty. Czlowiek myslacy na podstawie tych faktow moze wydedukowac, ze mozliwosci sa 2:
1. Rzad bedzie jednak splacal zadluzenie, ktorego narobil i siegnie po najlatwiejsze zrodlo czyli akcyze (jedyny podatek nie wymagajacy zgody Sejmu).
2. Stanie sie cud, zamiast do gazu lupkowego dowiercimy sie do zloz zlota, a Zdzicho, Miro i Rychu cos dla RP ver. 3.0 zostawia.
Czlowiek myslacy zgadnie ktora wersja jest bardziej prawdopodobna i mniej prawdopodobna odrzuci.
Czlowiek, za ktorego mysli Michnik TM, przyjmie zdanie swojego idola nawet gdy bedzie ono sprzeczne z latwymi do zweryfikowania faktami.
Odrazu spiesze wyjasnic, ze:
PiS traktuje jak mniejsze zlo, wole E95 po 2 zl/l i na tych glosuje.
Jakby ktos zamierzal uzyc argumentu o cenach ropy w tych okresach, to bardzo zachecam do sprawdzenia tychze, do relacji zl<>$ takze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2011-09-13 17:44:47
Autor: kamil
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
On 13/09/2011 14:01, Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

[...]

Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też wina PO?

IdĽ z t± polityczn± propagand± na grupy dla sobie podobnych oszołomów.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-14 01:32:22
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Powitanko,

Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też wina
PO?

Rzadko jezdze za granice, totez niespecjalnie interesuja mnie tamtejsze ceny i polityka. Sa kraje, gdzie benzyna jest tansza od wody i co z tego? Nic. Tankuje w Polsce i tankujac tutaj finansuje fanklub Donalda Tuska, pol miliona urzednikow, partie polityczne na ktore nie glosuje i nigdy nie glosowalem, a nie Baracka Husseina Obame. Moze gdybym zarabial podobnie jak w USA, czy w Europie Zachodniej, to tamtejsze ceny bylyby porownywalne i bylby to argument w dyskusji. Nie podjezdza na zachodnia stacje polska cysterna by zawiesc paliwo do polskiej stacji, tylko w rafinerii w Plocku, czy w Gdansku destyluje sie rope, a potem dolicza do tego podatki i marze i za to place na stacji. Koncowa cena to zasluga glownie naszych "elyt", a nie Hermana van Rompuya, czy Baracka H. Obamy. Skorelowalem ceny paliw z rzadami, Ty uwazasz, ze cena w RP jakiegos towaru ma zwiazek z cenami w wybranych krajach (czemu nie wszystkich) i jakos dziwnie sie sklada, ze te kraje raczej ostatnio tygrysami gospodarczymi nie sa. Well, mozna i tak.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2011-09-14 07:46:00
Autor: masti
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia pięknego Wed, 14 Sep 2011 01:32:22 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też
wina PO?

Rzadko jezdze za granice, totez niespecjalnie interesuja mnie tamtejsze
ceny i polityka.

i dlatego przynosisz tu polityczne gĂłwno?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-14 09:43:33
Autor: Cavallino
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4op67$8he$1inews.gazeta.pl...
Powitanko,

[...]

Raz jego, raz kogo innego - co za różnica?
WeĽ się z kolegami skrzyknij i wybierzcie takich, których będziecie woleli finansować.

Data: 2011-09-14 09:56:13
Autor: kamil
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
On 14/09/2011 00:32, Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też wina
PO?

Rzadko jezdze za granice, totez niespecjalnie interesuja mnie tamtejsze

Nie w±tpię, że jako typowego wyborce PiSu nie interesuje Cię wpływ gospodarki ¶wiatowej na ceny lokalne, nie w±tpię też że nawet je¶li palce pokazać ci te zależno¶ci, dalej będziesz bełkotał swoje bzdury.

Byle nie tutaj.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-14 18:59:32
Autor: mk4
On 2011-09-14 10:56, kamil wrote:
[...]

To jest wlasnie typowy belkot - jakies ogolniki - czy rozumiesz czy nie rozumiesz wplyw tego na tamto. Jeden ekpierd bzdzi, ze kurs dolara wysoki a inny, ze ceny ropy - wystarczy zmienic kanal w TV albo wziac dwie rozne gazety w tym samym czasie.

A sa takie wykresiki w necie, gdzie sa wszystkie te bezmyslnie powtarzane elementy sa zebrane nijak nie widac, jaki to splot okolicznosci doprowadza do ceny 5,50 za litr PB95. Ani cena surowca nie jest specjalnie wysoka, ani kurs mocno odbiegajacy od normy.
Tylko nie piszcie, ze te ceny zaleza od "nastroju inwestorow" bo to juz bedzie prawdziwy klekot.

--
Pozdrawiam,
mk4

Data: 2011-09-15 11:08:28
Autor: kamil
On 14/09/2011 17:59, mk4 wrote:
On 2011-09-14 10:56, kamil wrote:
[...]

Ciekawa teoria:

http://www.mongabay.com/images/commodities/charts/crude_oil.html

http://inflationdata.com/inflation/inflation_rate/historical_oil_prices_table.asp

Poza krótkim skokiem w 2007/8, cena surowca ro¶nie stale od prawie 20 lat.

Tylko nie piszcie, ze te ceny zaleza od "nastroju inwestorow" bo to juz
bedzie prawdziwy klekot.

Masz rację, ceny zależ± od masońskich cyklistów.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-15 11:58:35
Autor: Jakub Witkowski
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
W dniu 2011-09-14 01:32, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

Paliwo znacznie droższe w całej europie i US niż 4 lata temu to też wina
PO?

Rzadko jezdze za granice, totez niespecjalnie interesuja mnie tamtejsze ceny i polityka.

Nic dodać nic uj±c.

Sa kraje, gdzie benzyna jest tansza od wody i co z tego?

I maj± gospodarkę +- rynkow±, swobodnie handluj± w tak szerokim obszarze jak np. UE,
zbliżone stawki podatkowe, i jednocze¶nie maj± wyraĽnie różne ceny popularnych dóbr
stockoywch niż s±siedzi? Pokaż gdzie - jest interes życia do zrobienia!

Data: 2011-09-14 09:08:51
Autor: Vlad The Ripper
[...]

Nie żebym był zwolennikiem PO, ale dla sprawy istotne są jeszcze cena surowca i kurs dolara. Jak to uwzględnisz wychodzi, że narzut krajowych rafinerii i podatków jest mniej więcej taki sam. Ponadto w długookresowej perspektywie jest raczej pewne, że cena ropy będzie rosła, bo łatwo i tanio dostępne złoża powoli się wyczerpują, w wydobycie ropy z głębokiego morza 2km pod jego dnem, czy wytopienie jej z piasków roponośnych nie będzie ani szybkie ani tanie.
PIS czy PO czy jakakolwiek inna partia w Polsce nie może z tym nic poważnego zrobić wbrew swoim obietnicom.

Data: 2011-09-14 09:38:51
Autor: Tomek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4nk89$nmj$1inews.gazeta.pl...
 Powitanko,

[...]

Dodam jeszcze - dzi¶ baryłka ropy kosztuje 110-120 USD, cena paliwa ponad 5 zł, kiedy 2 lata temu baryłka kosztowała 130-140 USD. cena paliwa była w okolicach 4,50 zł. Cena dolara - podobna.
Tomek

Data: 2011-09-14 10:07:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.09.2011 09:38, Tomek pisze:

Dodam jeszcze - dzi¶ baryłka ropy kosztuje 110-120 USD, cena paliwa ponad 5 zł, kiedy 2 lata temu baryłka kosztowała 130-140 USD. cena paliwa była w okolicach 4,50 zł. Cena dolara - podobna.

Bo, oprócz kwestii podatków, mafie paliwowe maj± też swoj± metodę: cena
ropy ro¶nie -> podnosz± ceny paliw, cena ropy spada -> ceny paliw nie rosn±.

Paliwo tak czy inaczej musisz kupić, więc mog± mieć podej¶cie
"podniesiemy ceny - i co nam zrobicie?".

Konkurencja niby jest, ale to i tak jedna sitwa.

Data: 2011-09-14 11:24:35
Autor: z
Andrzej Lawa pisze:

Konkurencja niby jest, ale to i tak jedna sitwa.

Martwi mnie coraz bardziej że nie spada liczebno¶ć lemingów ¶lepo wierz±cych że jedynym kierunkiem jest przył±czenie się do tej sitwy i to możliwie jak najbliżej koryta.
Je¶li faktycznie jest jak jest i nic nie można z tym zrobić to cienko widzę nasz± przyszło¶ć, może raczej naszych dzieci. :-(
To jest równia pochyła choćby nie wiem jakim jaskrawym zielonym kolorem pomalowana.

Data: 2011-09-14 10:40:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 14 Sep 2011 09:38:51 +0200, Tomek napisał(a):

Dodam jeszcze - dzi¶ baryłka ropy kosztuje 110-120 USD, cena paliwa ponad 5 zł, kiedy 2 lata temu baryłka kosztowała 130-140 USD. cena paliwa była w okolicach 4,50 zł. Cena dolara - podobna.

Pasjami lubię oszołomów, którzy z góry zakładaj±, że ich rozmówcy to
idioci. Niestety, najczę¶ciej sami na nich wychodz±.

Cena dolara dzi¶: 3,20 zł
Cena dolara wrzesień 2009 - 2,85 zł (http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursy_archiwum.html )

¦rednia cena NoPB95 w Polsce na 7 wrze¶nia to 4,99 zł czyli $1,56 Cena we wrze¶niu 2009 powinna więc wynosić 4,44 zł
Jeżeli była w okolicach 4,50 zł, to znaczy, że wtedy było DROŻEJ, bo
kosztowała $1,58

No jaki peszek normalnie, jak fakty nie chc± pasować do teorii, tym gorzej
dla faktów, co?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-09-14 11:56:58
Autor: Jarek Andrzejewski
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
On Wed, 14 Sep 2011 10:40:41 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

Pasjami lubię oszołomów, którzy z góry zakładaj±, że ich rozmówcy to
idioci. Niestety, najczę¶ciej sami na nich wychodz±.

Cena dolara dzi¶: 3,20 zł

od paru (tygo)dni dopiero tak pikuje, jak EURo dostaje zadyszki, a CHF
psuj± specjalnie. Przez parę ostatnich lat była < 3 zł (nierzadko < 2,85), a tylko przez
6 miesięcy > 3 zł ((mowa o ¶redniej cenie:
http://www.nbp.pl/kursy/archiwum/internet.xls).
QE, QE2 w praktyce... :-)

Data: 2011-09-14 12:55:37
Autor: Tomek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:pdn2j2hgx6kl.dlglepper.institute.com...
[...]

A czemu nie wzi±łe¶ ceny np. z lipca czy maja - konkretn± wrze¶niow±? Bo pasowała do teorii?
Srednia cena USD w 2009 r była 3,12 zł.
T.

Data: 2011-09-14 12:10:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 14 Sep 2011 12:55:37 +0200, Tomek napisał(a):

A czemu nie wzi±łe¶ ceny np. z lipca czy maja - konkretn± wrze¶niow±? Bo pasowała do teorii?
Srednia cena USD w 2009 r była 3,12 zł.

Bo napisałe¶ o cenach 2 lata temu. 2 lata temu, takim dziwnym zbiegiem
okoliczno¶ci był wrzesień. Zaraz pewnie powiesz, że to robota okre¶lonych
¶rodowisk.

Data: 2011-09-14 16:05:48
Autor: Tomek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1pazr78lmw79k.dlglepper.institute.com...
[...]

Ok, poprawiam: 2-3 lata temu :-)
T.

Data: 2011-09-14 15:35:42
Autor: Waldek Godel
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia Wed, 14 Sep 2011 16:05:48 +0200, Tomek napisał(a):

Ok, poprawiam: 2-3 lata temu :-)

Proszę bardzo, wrzesień 2008, ¶rednia cena USD to 2,35 zł
$1,58 * 2,35 daje 3,71 zł
Tyle musiałaby kosztować, żeby było tak samo drogo w stosunku do dolara.
OIDP, to wtedy kosztowała ponad 4 zł. Dobrze ponad 4 zł.
Brniesz dalej?

Data: 2011-09-15 10:27:28
Autor: Tomek
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1gci3aej276hj$.dlglepper.institute.com...
[...]

W wolnej chwili przedstawię dokładne dane.
Na razie dodam, że mam notatki co do ceny ON z 6 lat. 5.09 2008 r. płaciłem za ON 4,29, natomiast 24.09.2008 - 4,25. Benzyna oczywi¶cie wtedy była droższa od ON. Naniosę wykres ceny paliwa w przeliczeniu na kursy USD oraz ceny ropy, ale to wymaga nieco czasu, którego chwilowo nie mam...
Ps. Generalnie - nawet je¶li złotówka spada, to też jest jaki¶ obraz naszej gospodarki. Nie tylko ceny paliw s± ważne. mało tego - w czasie kryzysów gospodarczych ceny paliw spadaj±, podobnie jak i mieszkań.

Data: 2011-09-15 10:49:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 15 Sep 2011 10:27:28 +0200, Tomek napisał(a):

W wolnej chwili przedstawię dokładne dane.

czyli potrzebujesz trochę czasu, żeby starannie wyszukać te nieliczne
chwile w których dane szczegółowe potwierdz± twoj± nietrzymaj±c± się danych
¶rednich teorię?

[...]

nie wiem czy nie będziesz musiał jeszcze poszukać godzin i sekund..

Ps. Generalnie - nawet je¶li złotówka spada, to też jest jaki¶ obraz naszej gospodarki. Nie tylko ceny paliw s± ważne. mało tego - w czasie kryzysów gospodarczych ceny paliw spadaj±, podobnie jak i mieszkań.

kursy walut to akurat jest regulator a nie wkazówka gospodarki. Tania
złotówka powoduje, że polskie produkty staj± się tańsze zagranic±, a to
silnie pobudza eksport i produkcję.
Dokładnie z tego powodu bank Szwajcarii zdecydował się na siłę zdewaulować
franka.

Data: 2011-09-16 11:26:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.09.2011 11:49, Waldek Godel pisze:

[...]

Dokładnie. Plus jeszcze złodziejskie spekulacje (na kurs wpływa
handlowanie walutami, których dany gracz faktycznie nie ma!) i bezmy¶lne
d±żenie za stadem i przes±dami.

Data: 2011-09-15 12:07:54
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-09-15 10:27, Tomek pisze:

W wolnej chwili przedstawię dokładne dane.
[...] ale to wymaga nieco czasu, którego chwilowo nie mam...

Ale brak czasu nie przeszkodziło ci przedstawiać tez z kapelusza, które musiałby¶
odwoływać w trybie wyborczym, gdyby¶ był Prezesem :)

Data: 2011-09-15 12:04:23
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-09-14 09:38, Tomek pisze:

Dodam jeszcze - dzi¶ baryłka ropy kosztuje 110-120 USD, cena paliwa ponad 5
zł, kiedy 2 lata temu baryłka kosztowała 130-140 USD. cena paliwa była w
okolicach 4,50 zł. Cena dolara - podobna.

Ważne jest nie ile kosztowała ropa na giełdzie, tylko po ile kupowały j±
rafinerie - a to okre¶laj± umowy, w których cena ta może znacznie odbiegać
od ww podanych warto¶ci. Przeważnie s± to jakie¶ ceny ¶rednie z do¶ć długiego
okresu poprzedzaj±cego. Do tego dodajmy jeszcze że cenę paliw w hurcie też nie
ustala się na bazie ceny bież±cej surowca, tylko tej po której się kupowało
ten surowiec (a kupowało się wcze¶niej niż dostało i przerobiło).

Data: 2011-09-14 11:29:16
Autor: Karolek
W dniu 2011-09-13 15:01, Pawel "O'Pajak" pisze:

PiS traktuje jak mniejsze zlo, wole E95 po 2 zl/l i na tych glosuje.
Jakby ktos zamierzal uzyc argumentu o cenach ropy w tych okresach, to
bardzo zachecam do sprawdzenia tychze, do relacji zl<>$ takze.

Ty glupku, nawet nie wiesz co to jest (a raczej bylo) E95 o zwyklej ekonomii juz nie wspominajac.
Spadaj stad z tym politycznym belkotem.

--
Karolek

Data: 2011-09-13 20:29:32
Autor: Jarek
W dniu 13.09.2011 11:01, K pisze:
[...]

http://www.pb.pl/2/a/2011/09/06/Izba_paliw_walczy_z_Orlenem_i_Lotosem
http://szczesniak.pl/1973

Jarek

Data: 2011-09-14 07:46:58
Autor: masti
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia pięknego Tue, 13 Sep 2011 20:29:32 +0200 osobnik zwany Jarek
wystukał:

W dniu 13.09.2011 11:01, K pisze:
[...]

no i? facetom spadły marże to robią zadymę. I co to ma wspólnego z poleceniami rządu?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-13 14:15:05
Autor: Piotr Czyż
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Jarek pisze:

Ma kto¶ jakie¶ pomysły ?

http://borim.pl/p,s,oferta,s2,zbiorniki.html

--
Piotr Czyż

Data: 2011-09-13 20:34:44
Autor: Jarek
W dniu 13.09.2011 16:15, Piotr Czyż pisze:
Jarek pisze:

Ma kto¶ jakie¶ pomysły ?

http://borim.pl/p,s,oferta,s2,zbiorniki.html

To wygl±da ciekawie.

Jarek

Data: 2011-09-13 15:11:48
Autor: huri_khan
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:04:31 +0200, Jarek napisał(a):

Ma kto¶ jakie¶ pomysły ?

Jarek

Ile masz pieniędzy żeby zrobić zapas ? Bo nie wiem o jakiej skali mówimy.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-09-13 21:04:26
Autor: Bydlę
On 2011-09-13 20:31:31 +0200, Jarek <jarek@nospam.pl> said:

[...]

To ze 12 i pół tysi±ca litrów kupisz.
Ale musisz mieć zbiornik.
Tyle, że taki zbiornik będzie cię kosztował drugie tyle...
;-)

--
Bydlę

Data: 2011-09-13 18:11:21
Autor: Bydlę
On 2011-09-12 23:04:31 +0200, Jarek <jarek@nospam.pl> said:

Witam!

Dzięki miło¶ciwie nam panuj±cemu premieru Donaldu, mamy chwilowo tani±
benzynę i gaz. (...)Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
się zrobić co¶ na większ± skalę:

Oczywi¶cie:

<http://www.chemet.com.pl/pl/index.php?id=lpg.zbiornikimagazynowe>

--
Bydlę

Data: 2011-09-13 18:23:58
Autor: Pabl_o
Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?

Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e6e73df$0$2444$65785112news.neostrada.pl...

Kanistry czy butle na LPG to pomysł raczej mało trafiony. Ale może da
się zrobić co¶ na większ± skalę: np. zapłacić gdzie¶ za paliwo z
odroczon± dostaw± ?
Ma kto¶ jakie¶ pomysły ?

Butle 11 kg + pompka z allegro lub zbiornik paletowy 1000 l i zakup paliwka :)
Nie polecam trzymac w piwnicy!

Przy zakupach powyzej 1000 l trzeba pomachac specjalnymi papierkami ...

--
Picasso

Data: 2011-09-13 20:30:15
Autor: Mario
W dniu 2011-09-13 18:23, Pabl_o pisze:
[...]

:)
Nie polecam trzymac w piwnicy!

Przy zakupach powyzej 1000 l trzeba pomachac specjalnymi papierkami ...

Ale nie musi brać jednorazowo 1000, wystarczy 10 po 100l.
I tak teraz sobie pomy¶lałem, że gdyby chciał robić zapas ON to ile darmowych obiadów by wci±gn±ł ;-).

pozdrawiam
mario

Data: 2011-09-13 21:05:31
Autor: Bydlę
On 2011-09-13 20:30:15 +0200, Mario <camaro94@op.pl> said:

I tak teraz sobie pomy¶lałem, że gdyby chciał robić zapas ON to ile darmowych obiadów by wci±gn±ł ;-).

50.
Ale one s± raczej na miejscu...

--
Bydlę

Data: 2011-09-13 21:10:32
Autor: Lewis
On 2011-09-13 20:30:15 +0200, Mario <camaro94@op.pl> said:

I tak teraz sobie pomyślałem, że gdyby chciał robić zapas ON to ile
darmowych obiadĂłw by wciÄ…gnÄ…Ĺ‚ ;-).

50.
Ale one sÄ… raczej na miejscu...

Do wyborów jeszcze trochę zostało więc przez najbliższe dni można szamać do woli ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-09-13 21:12:38
Autor: Marcin Jan
W dniu 11-09-12 23:04, Jarek pisze:
[...]

jakby co to mam z poprzedniego wÄ…tku na zbyciu 3 kanistry 20l, jednÄ… beczkÄ™ 60l, i kanister 10l. :)
Marcin Jan

Data: 2011-09-14 03:55:36
Autor: Gil

"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message news:4e6e73df$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
Witam!

Dzięki miłościwie nam panującemu premieru Donaldu, mamy chwilowo tanią
benzynÄ™ i gaz.

W 90 i 91 roku ubiegłego wieku obowiązywała ustwawa o gospodarce Wilczka/ Rakowskiego. Nie było koncesji.
Pamiętam z tego czasu, że tankowałem w przydrożnej cysternie, która przyjeżdżała z Rotterdamu.
Było sporo taniej niż na stacjach.
Szybko to udupili a na tym właśnie polegał wolny rynek.
WĹ‚adza i koncesje sa odpowiedzialne za wysokie ceny paliw.

Data: 2011-09-14 09:42:11
Autor: Tomek
[...]

Tzw. dobrze poinformowani twierdz± także że po wyborach zostanie
drastycznie podniesiona akcyza na LPG. Cena ma wzrosn±ć do ok 4pln/litr.
W zwi±zku z powyższym zastanawiam się jak by tu zrobić jaki¶ zapas :)
[...]

A może podobnie jak w Islandii? Chyba byłoby to najtańsza wersja poradzenia sobie z wysokimi cenami paliwa...

http://www.rp.pl/artykul/712741.html?print=tak

Tomek

Data: 2011-09-14 09:54:55
Autor: kamil