Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza

Data: 2009-04-22 17:43:23
Autor: fereby
Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza
"Jan" napisał:

Witam wszystkich.

Mam następujące pytanie: chciałbym zrobić zdjęcie po zmroku, ale nie w
ciemności, lecz w typowych warunkach miejskich, czy ulica, latarnie, itp...
Jakich powinienem użyć czasów oraz otworu przesłony? Oczywiście chodzi mi o
wartości orientacyjne, bo przecież nie dacie mi konkretnych parametrów, bo
mogą być ulice ciemniejsze i jaśniejsze.
Jakiego otworu przesłony używać? Czy koniecznie starać się maksymalizować
jej otwór, czyli robić na największym otworze?
Załóżmy, że mam film ISO 200, przesłona 1.4, ogniskowa 50mm - jakiego
orientacyjnie zakresu czasów przy takich parametrach próbować używać? 0,5
sekundy, czy też mniej?

Dość dokładnie temat jest omówiony w powszechnie dostępnej "Fotografii" Cypriana. Jak nie chcesz jej kupować, sprawdź czy nie ma w bibliotece i po prostu skseruj rozdział (chyba 3-4 strony) wraz z tabelką naświetleń. Fereby --

Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza