Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza

Data: 2009-04-27 19:07:44
Autor: see_you
Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza
"Jan" <jan-bez-adresu@bez-adresu.pl> wrote in message
Witam wszystkich.
Mam następujące pytanie: chciałbym zrobić zdjęcie po zmroku, ale nie w
ciemności, lecz w typowych warunkach miejskich, czy ulica, latarnie, itp...
Jakich powinienem użyć czasów oraz otworu przesłony? Oczywiście chodzi mi o
wartości orientacyjne, bo przecież nie dacie mi konkretnych parametrów, bo
mogą być ulice ciemniejsze i jaśniejsze.
Jakiego otworu przesłony używać? Czy koniecznie starać się maksymalizować
jej otwór, czyli robić na największym otworze?
Załóżmy, że mam film ISO 200, przesłona 1.4, ogniskowa 50mm - jakiego
orientacyjnie zakresu czasów przy takich parametrach próbować używać? 0,5
sekundy, czy też mniej?

Przyslona f1,4 do zdjec "miasta" to nie jest najlepszy pomysl,
chyba, ze bardzo zalezy Ci na wyodrebnieniu tam czegos konkretnego.
Najczesciej takie foty robi sie z duza glebia ostrosci wiec przyslona
raczej od f8.
Z czasem musisz poeksperymentowac na tyle, na ile szeroka jest definicja
tych "typowych warunkow miejskich noca".
Zakladajac, ze masz ISO200 i ustawisz f8, to rozpocznij sobie od np. 2s.
a (wazne) przy kazda kolejnej fotce zwiekszaj go x2: 4-8-16-32-64-128.
Cos powinienes trafic.
--
see_you

Jak zrobić po ciemku zdjęcie aparatem niecyfrowym i bez flesza