Data: 2012-05-15 03:46:35 | |
Autor: frigo.adampiotrowski | |
Jak zrobić upgrade | |
Siema, Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwo¶ć upgrejdów w przyszło¶ci. St±d moje pytanie o ramę i hamulce. Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z my¶l± o tym, żeby kupić ramę jak najlepsz± za dan± kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i póĽniej je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy s± jakie¶ przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze?
Ciekaw jestem waszych do¶wiadczeń w tej materii. AP |
|
Data: 2012-05-15 16:02:41 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote: Siema, Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwość upgrejdów w przyszłości. Stąd moje pytanie o ramę i hamulce. Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z myślą o tym, żeby kupić ramę jak najlepszą za daną kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i później je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy są jakieś przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze? Bierz ramę i z pivotami, i montażem pod tarcze, to daje elastyczność, a diabli wiedzą, jakie potrzeby pojawią się w przyszłości. Swój rower podstawowy (wyposażony w hamulce tarczowe) postanowiłem w tym roku wykorzystać sakwiarsko i żeby móc to zrobić muszę z tyłu tarczę zdjąć i zastąpić vałką, bo inaczej nie zamontuję bagażnika. PS. A skoro już o tym mowa… Czy jakimś niepojętym przypadkiem ktoś nie ma może tego bagażnika: http://dx.com/iron-rear-back-luggage-rack-for-v-disc-brake-mountain-road-bike-bicycle-black-66988 ? Piszą, że z tarczami zgodny, ale nie bardzo widzę, czemu miałoby tak być, więc byłbym bardzo zainteresowany wypowiedzią kogoś, kto to testował. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 14:24:49 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 15 May 2012 03:46:35 -0700 (PDT) To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :) Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? PS. A skoro już o tym mowa… Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty, powinien dać radę. Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz standardowy szybkozamykacz. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-15 17:09:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 14:24:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote: Jak kupowałem, to wersji z mocowaniem wewnątrz jeszcze nie robili, a teraz jak robią, to mnie nie stać, you insensitive clod! Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? Hydrauliki odpadają, bo hydraulicznych łap do baranka nikt nie produkuje. Musiałbym pół roweru przebudować, a lubię go takim, jakim jest teraz. > PS. A skoro już o tym mowa… Co ja pacze? Chcą za niego ledwie 160 zyka? Myślałem, że nawet jak taki znajdę, to będzie obłędnie drogi, ale jak tak, to nie ma się co zastanawiać. Żegnam chińczyka, kupuję Topeaka! Dzięki. Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz Za jedyne 440 zł? No to właśnie mniej więcej tyle, ile myślałem, że bagażnik tarczozgodny będzie kosztował. Thanks, but no, thanks. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 15:23:49 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-15, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 15 May 2012 14:24:49 +0000 (UTC) Rzycie! Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram. Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem ramę u Orłowskiego. :) Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? Nieprawda, już się powoli pojawiają. :) http://www.bikerumor.com/2012/03/07/leaked-colnago-c59-carbon-formula-disc-brake-equipped-road-bike/ http://www.bikerumor.com/2012/04/20/eyes-on-formulas-hydraulic-road-disc-brake-with-integrated-di2-shifter-levers/ http://www.bikeradar.com/news/article/sram-red-2013-hydraulic-brakes-first-look-33108/ Na pewno będą bardzo tanie. :P > PS. A skoro już o tym mowa… Tak. Ale ja, szczerze mówiąc, mam raczej trochę wątpliwości co do jakości Topeaków. Co do aluminium i spawów to nie wiem, ale śruby swego czasu dawali beznadziejne - więc może od razu skoordynuj to z wizytą w metalowym. :) Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz Ale miałbym do niego znacznie większe zaufanie, niż do Topeaka, pod warunkiem posiadania dobrej jakości szybkozamykacza (Hope są bardzo dobre). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-15 18:20:28 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 15:23:49 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: >> To trza było ramę z mocowaniem hamulca wewnątrz trójkąta kupić. :) Tu gdzie ja jestem, też. Znaczy… w Internecie, bo tak na drogach, to nie bardzo. ;) >> Anyway, nawet hydrauliki się nie zmieszczą z bagażnikiem? 8-O Nie wiedziałem, że takie istnieją. Ale sprawy i tak nie załatwiają, bo to briftery, a ja nie chcę brifterów. Barcony rządzą, ja nie ścigacz. >> Ten nie sądzę, ale Topeak ma w ofercie bagażnik mocno odsunięty, Trudno, wybulę się na dodatkowe śruby. Będę miał z czego, bo właśnie wyguglałem ten bagażnik jeszcze o 10 zł taniej, ale za to w stacjonarnym sklepie, który mam prawie po drodze z domu do pracy. :D >> Ewentualnie wynalazek w rodzaju Tubus Disco, jak masz Ale drooogo. To już wolę na razie Topeaka, a różnicę odłożyć na ramkę. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 21:15:28 | |
Autor: krzysztof dÄ…browski | |
Jak zrobić upgrade | |
Użytkownik "Jan Srzednicki" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnjr4t85.cqp.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl... Rzycie! Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram. Odruchowo zwracam uwagę, bo swego czasu m.in. z tego powodu zamówiłem ramę u Orłowskiego. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ Możesz powiedzieć coś więcej o tej ramie. jakie to rurki, ile czasu czekałeś i jeśli to nie tajemnica jaka mniej więcej kwota. Ramę oglądałem na Twojej stronie i wygląda fajnie. Co do wymiarów, kątów długości rur itd., wiedziałeś od początku do końca jaka chcesz, czy polegałeś na "mistrzu"? krzysiek |
|
Data: 2012-05-16 07:58:35 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobić upgrade | |
Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwujÄ™ znaczÄ…cy udziaĹ‚ takich ram. No wła¶nie. To powiedz ile takie co¶ kosztuje (pi razy drzwi) Bo ja też takie chcem :) I czy prowadzenie linek przerzutek na całej długo¶ci w pancerzach nie powoduje że zmiana biegów działa jako¶ mulasto? -- |
|
Data: 2012-05-16 12:55:07 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-16, Remo wrote:
[..]Ale przynajmiej tu, gdzie jestem, obserwuję znaczący udział takich ram. I czy prowadzenie linek przerzutek na całej długości w pancerzach nie powoduje że zmiana biegów działa jakoś mulasto? Wszystko zawsze działało OK. Zresztą, większość nowych fulli aktualnie też ma pelne pancerze linek i wydają się działać dobrze nawet z 10rz napędami. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-16 12:44:32 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-15, krzysztof dÄ…browski wrote:
Rurki CrMo, ale nie pamiętam już nawet, który to producent był - któryś z tych porządnych w każdym razie. Czekałem dość długo (chyba nawet z pół roku), "mistrz" miał chyba problemy zdrowotne w tym czasie, więc zrozumiałe. Kosztowała 2000zł. Ramę oglądałem na Twojej stronie i wygląda fajnie. Co do wymiarów, Wiedziałem parę rzeczy - że ma być na duże opony, tylko pod tarcze, pod taką a nie inną wysokość widelca, zrelaksowany kąt główki ramy, niski suport, standardowy kąt rury podsiodłowej, konkretną długość efektywną górnej rury i pod taki a nie inny przekrok. Reszta już "wyszła". :) Wydaje mi się, że najważniejszy w tym wszystkim był niski suport (jak rower szosowy) - ja właściwie nie rozumiem, czemu to nie jest standard do wszelkich rowerów tego typu, wpływ na prowadzenie się roweru miał bardzo duży. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-15 14:35:09 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobić upgrade | |
Bierz ramÄ™ i z pivotami, i montaĹĽem pod tarcze, to daje elastyczność, E tam. Bagażnik można zamontować z tarczami też. U siebie wykorzystałem do tego tulejkę ze wspornika kierownicy od roweru typu makrokesz, taki na 1'' (to co pod ¶rub± jest, od góry) Tylko ¶ruba mocuj±ca bagażnik dłuższa musi być, wytrzymało¶ciówka. Bagażniki "przystosowane" do tarcz nijak inaczej nie s± zrobione. -- |
|
Data: 2012-05-15 16:53:03 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Jak zrobić upgrade | |
Dnia Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000, Remo napisał(a):
E tam. U siebie ostatnio dokupiłem tulejkę 25mm(fi wewn.5mm) i śrubę M5/40mm w metalowym i zamocowałem bagażnik. Jeszcze nie testowałem go z tą tulejką. Ostatnio miałem krótszą tulejkę bo miałem Avidy hydrauliczne(teraz mam linkowe) i całość wytrzymało obciążenie. Ale sakw nie ładowałem maksymalnie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-05-15 11:37:55 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tuesday, May 15, 2012 6:53:03 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000, Remo napisał(a): To może ja czego¶ o ¶rubkach nie wiem, i to racvzej bardzo ważnego. U mnie wystarczyło oczko od błotnika na ¶rubie między oczkiem od bagażnika, a ram±, żeby ¶ruby się wygięły. |
|
Data: 2012-05-16 07:44:53 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobić upgrade | |
To mo=BFe ja czego=B6 o =B6rubkach nie wiem, i to racvzej bardzo wa=BFnego. Moze nie wiesz tego: http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzymalosci_srub.html -- |
|
Data: 2012-05-16 08:45:24 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Jak zrobić upgrade | |
Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000, Remo napisał(a):
Moze nie wiesz tego: Dobrze wiedzieć, ja po prostu kupiłem nierdzewne. Następnym razem będę miał to na pamięci. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-05-16 12:34:21 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Jak zrobić upgrade | |
On 2012-05-16, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 16 May 2012 07:44:53 +0000, Remo napisał(a): Ale te klasy właśnie dotyczą zwykłej stali, a nie nierdzewnej. Zwykle dobre nierdzewki w sklepie to A2-80, co mniej więcej odpowiada klasie 8.8 dla stali węglowej. http://www.bufab.szczecin.pl/wytrzymalosc_mechaniczna.htm Więc pozostaje oczywiście dylemat, czy brać bardziej wytrzymałą stal węglową i ryzykować, że może przyrdzewieć (bagażnik bądź co bądź trochę obrywa syfem), czy brać nierdzewną. Stal nierdzewna jest bardziej krucha, co może mieć znaczenie przy dłuższych, siłą rzeczy pracujących śrubach. W sumie jak zapaćkać całą konstrukcję lakierem, to powinno być OK. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-16 06:01:56 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobić upgrade | |
On Wednesday, May 16, 2012 2:34:21 PM UTC+2, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-05-16, piecia aka dracorp wrote: W sumie, to ja bym mógł tam dać ¶rubę kołnierzow± ze łbem sze¶ciok±tnym, przy czym od strony łba dać oczko błotnika, a od strony ramy bagażnik, tylko nie wiem, jak± klasę wytrzymało¶ci brać, ani jak wyższe klasy wytrzymało¶ci wygl±daj± na mniejszych ¶rubach (M5)... |
|
Data: 2012-05-16 13:38:15 | |
Autor: Remo | |
Jak zrobić upgrade | |
W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s= Bierz jak najmocniejsze, mam 8.8 i po 2-3 latach nie ma jednej plamki rdzy na tej ¶rubie. Bagażnik bliżej ramy, błotnik dalej. (najfajniej gdy to jest osobno przykręcone) Bagażnik mam standwell - jaki¶ wynalazek z all. -- |
|
Data: 2012-06-09 07:47:32 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobić upgrade | |
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2, Remo wrote:
> W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > =B6rubach (M5)... Dopsz. A wie kto¶, gdzie można ¶rubki kupić, przebieraj±c w klasach wytrzymałosci? W kilku sklepach metalowych, w tym jednym takim, który ma "wszystko", odesłali mnie z kwitkiem. Szukam sklepu w WAW lub w internecie, choć z internetu, to mog± mi nie chcieć wysłać paru ¶rubek... |
|
Data: 2012-07-07 10:30:24 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobić upgrade | |
On Saturday, June 9, 2012 4:47:32 PM UTC+2, rmikke wrote:
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2, Remo wrote: Skoro nikt, z wujkiem wł±cznie, mi nie odpowiedziała, to ja przeprowadziłem ¶ledztwo i odpowiem. Wizyty w sklepach, w których zaopatruj± się oba znajome serwisy rowerowe nie poskutkowały wprawdzie nabyciem ¶rubek, ale dostałem w sumie dwa dobre adresy w WAW. Metal-Max na Surowieckiego 4 jest dobry na pewno, bo tam mi się udało ¶rubki kupić, drugie miejsce gdzie powinno się dać to Asmet, ale nie w żadnym ich firmowym sklepiku, a wył±cznie w centrali przy Jerozolimskich 280 (praktycznie w Piastowie). |
|
Data: 2012-07-07 10:19:04 | |
Autor: rmikke | |
Jak zrobić upgrade | |
On Wednesday, May 16, 2012 3:38:15 PM UTC+2, Remo wrote:
> W sumie, to ja bym m=F3g=B3 tam da=E6 =B6rub=EA ko=B3nierzow=B1 ze =B3bem s> > ze=B6ciok=B1tnym, przy czym od strony =B3ba da=E6 oczko b=B3otnika, a od st> > rony ramy baga=BFnik, tylko nie wiem, jak=B1 klas=EA wytrzyma=B3o=B6ci bra> > =E6, ani jak wy=BFsze klasy wytrzyma=B3o=B6ci wygl=B1daj=B1 na mniejszych > > =B6rubach (M5)... Spróbowałem i jest problem. Błotnik jest POD bagażnikiem i musiałbym jako¶ przeple¶ć wsporniki bagażnika i błotnika, żeby oczko od błotnika było na ¶rubie bardziej na zewn±trz, niż oczko od bagażnika. Może by się i dało, odczepiaj±c na chwilę wspornik od błotnika, ale na razie skombinowałem ¶rubki 12.9 i zobaczymy. |
|
Data: 2012-05-15 17:11:18 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Tue, 15 May 2012 14:35:09 +0000 (UTC)
" Remo" <mbk28.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote: > Bierz ramę i z pivotami, i montaĹźem pod tarcze, to daje elastyczność, Ale z założenia mają szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wolałbym nie sprawdzać, jak rozginanie wpłynie na jego wytrzymałość. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-15 15:18:52 | |
Autor: | |
Jak zrobić upgrade | |
> BagaĹĽnik moĹĽna zamontować z tarczami teĹĽ. To mocne jest. Rozgi±łem swój i nic się stało, potem mnie samochód pierdykn±ł w sakwę aż się ten bagażnik lekko zdeformował ale daje radę dalej, nic nie pękło :) Nie pamiętam nazwy tego bagażnika ale jak±¶ nazwę ma. -- |
|
Data: 2012-05-15 21:12:49 | |
Autor: BoDro | |
Jak zrobić upgrade | |
Dnia 15-05-2012 o 17:11:18 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
Ale z założenia maj± szerszy rozstaw, a mój jest aluminiowy i wolałbym Nawet w przypadku stosowania v-ek gniazdo do montażu tarczy może utrudniać instalację bagażnika. Oczywi¶cie można bagażnik rozgi±ć i zastosować tuleję dystansow±, ale dla mnie było to mało "eleganckie" :-). Zrobiłem z dwumilimetrowej blachy alu dodatkowe elementy, które pozwoliły cofn±ć nieco bagażnik do tyłu, unikaj±c rozginania (rama Accent El Nino, bagażnik też Accent'a). Wożę na tym bagażniku niewielk± torbę więc nie wiem, czy pod ciężkimi skawami to rozwi±zanie się sprawdzi. http://img6.imageshack.us/img6/575/bagaznikv.jpg -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-05-16 01:21:18 | |
Autor: frigo.adampiotrowski | |
Jak zrobić upgrade | |
Pozwolę sobie powtórzyć pytanie: czy szukanie ramy obsługuj±cej fałki i tarcze nie będzie jakim¶ szukaniem igły w stogu siana, tym bardziej, że rama ma być i lekka i wytrzymała - chyba wybór nie będzie szeroki.
Innymi słowy, czy (bez)obsługowo¶ć i niezawodno¶ć hamulców tarczowych/v-brejków może być ważnym kryterium wyboru ramy? |
|
Data: 2012-05-16 11:50:48 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Wed, 16 May 2012 01:21:18 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote: Pozwolę sobie powtórzyć pytanie: czy szukanie ramy obsługującej fałki i tarcze nie będzie jakimś szukaniem igły w stogu siana, tym bardziej, że rama ma być i lekka i wytrzymała - chyba wybór nie będzie szeroki. Wybór z czego?! Powiedz może coś więcej o tej ramie i warunkach zakupu. Jaka ona miałaby być? Koła 26, czy 28"? Stal, aluminium, czy wszystko jedno? Ile to jest „lekka” (i po cholerę Ci lekka rama do sakwiarstwa)? Skoro do turystyki, to czy marzy Ci się typowa rama touringowa, czy chcesz podejść elastyczniej (może cross? 29er?)? Przód sztywny, czy jednak chcesz się ładować w amora? Chcesz kupować w Polsce, czy możesz za granicą? No i najważniejsze: ile chciałbyś wydać na tę ramkę? Innymi słowy, czy (bez)obsługowość i niezawodność hamulców tarczowych/v-brejków może być ważnym kryterium wyboru ramy? Dla mnie tarcze są o niebo wygodniejsze i mniej kłopotliwe, więc jeśli miałbym wybierać ramkę tylko pod jeden rodzaj hamulców, to pod tarcze. Ale jeśli za zbliżone pieniądze miałbym podobną ramką różniącą się tylko obecnością piwotów, to ją bym brał. Zwłaszcza, że jeśli to niekoniecznie musi być dedykowana rama turystyczna, licz się z brakiem przednich gwintów do przykręcania bagażnika. Jeśli masz piwoty, możesz wtedy wybrać bagażnik do nich mocowany. Ale jeśli nie masz, a dodatkowo rama nie ma otworka w mostku między górnymi tylnymi rurkami (albo wręcz w ogóle nie ma tego mostka) jesteś skazany na różne dziwne obejmki i zaciski. A tak na szybko… Framesecik pod vałki i tarcze, bardzo elastyczny (znudziła Ci się przerzutka i chcesz założyć Alfina? nie ma sprawy), nadający się do turystyki (gwinty pod błotniki, bagażnik i bidony; choć… może ramka ciut do tego przykrótka), za umiarkowane pieniądze i IMO bardzo ładny: http://on-one.co.uk/i/q/FRPXKV2/planet_x_kaffenback_swap_out_frame http://on-one.co.uk/i/q/FOPXKV2-118-BLK-DSC/planet_x_kaffenback_2011_fork___1_1_8___black___disc_and_canti -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-05-16 11:34:29 | |
Autor: frigo.adampiotrowski | |
Jak zrobić upgrade | |
Rower ma powstać do¶ć uniwersalny koła 26, na wycieczki 2-3 dniowe, raczej bez konieczno¶ci sakw, chociaż może z czasem będzie trzeba. Więc ta domniemana niezawodno¶ć i prostota obsługi vał-brejków nie jest chyba aż tak istotna, a może w ogóle nie jest to żadn± kwesti±. Natomiast może waga być istotna - vał-brejki będ± chyba generalnie lżejsze niż tarcze.
Widelec jednak amortyzowany. W sumie muszę zamkn±ć się w 3 tysi±cach naszych polskich złotych. Ale czas mam, pewnie dopiero na jesień będę kupował, ale zbieram wiedzę. |
|
Data: 2012-05-16 21:39:26 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Wed, 16 May 2012 11:34:29 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote: Rower ma powstać dość uniwersalny koła 26, na wycieczki 2-3 dniowe, No to po coś, do ciężkiego pierona, pisał o „turystyce wielodniowej”? Turystyka WIELOdniowa, to nie są wycieczki w weekend! Więc ta domniemana niezawodność i prostota obsługi vał-brejków nie Czekaj, czekaj. Wyprostujmy. Vałki mają przewagę prostoty obsługi nad cantileverami. Natomiast *nie* mają takiej przewagi nad tarczami (w każdym razie mechanicznymi). Jeśli już, to ciut prostsze w obsłudze są IMO właśnie tarcze, choć różnica nie jest wielka i prawdę mówiąc tak jedne, jak i drugie obsłuży przeciętny szympans po krótkim przeszkoleniu. Natomiast może waga być istotna - vał-brejki będą chyba generalnie Tak. To ma sens. Oszczędzić 100 g na hamulcach, zakładając widelec cięższy o dwa kilo. ;>  W sumie muszę Czyli zawracasz głowę poważnym ludziom tym, że chcesz rower, coby se na wycieczki czasem pojeździć? Idź se do dowolnego sklepu rowerowego, wybierz ten rower MTB z napisem „Unibike”, który Ci się będzie najbardziej podobał i zmieści w budżecie z lekkim marginesem, a za ten margines kup dodatkowo jakieś slicki oraz światełka i zbyte. Będziesz zadowolony. Albo jeszcze lepiej: idź do sklepu i kup rower dowolnej marki za tauzena. No, góra 1200. Raczej _nie_ będziesz do końca zadowolony. Ale za to jak na nim trochę pojeździsz, to będziesz wiedział dokładnie _z czego_ nie jesteś zadowolony i wtedy wyciągniesz z poszewki zaoszczędzone 1800, dorzucisz jeszcze trochę i wybierzesz sobie toczydło dokładnie dostosowane do swoich potrzeb. -- Tomasz Minkiewicz |
|
Data: 2012-05-21 06:01:18 | |
Autor: frigo.adampiotrowski | |
Jak zrobić upgrade | |
Dzięki za odpowiedĽ, Tomasz, trochę mnie zrugałe¶, ale może mi się należało. Po prawdzie - nie wiem dokładnie czego chcę: chciałbym mieć MTB, którym mógłbym pojeĽdzić na jedno-dniowe wycieczki, z plecakiem, albo bez; na _weekendowe_ - z większym plecakiem, i może w przyszło¶ci na dłuższe wyprawy. Mam obecnie starego, ciężkiego Wheelera (muszę go w końcu zważyć) i czuję, że czas na przesiadkę, a skoro finanse pozwalaj±, chciałbym je dobrze wykorzystać.
Znajomy namawia mnie na złożenie roweru z czę¶ci - zainwestowanie dużo w ramę, a mniej w pozostałe komponenty, i z czasem na wymianę ich na lepsze. Jest w tym sens, ale nie jestem raczej wielkim majsterkowiczem (radzę sobie jak trzeba, ale tylko wtedy - jak nie trzeba, to nie grzebię w ustawieniach, regulacjach). |
|
Data: 2012-05-21 16:31:31 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Jak zrobić upgrade | |
On Mon, 21 May 2012 06:01:18 -0700 (PDT)
frigo.adampiotrowski@gmail.com wrote: Dzięki za odpowiedź, Tomasz, trochę mnie zrugałeś, ale może mi się należało. Po prawdzie - nie wiem dokładnie czego chcę: chciałbym mieć MTB, którym mógłbym pojeździć na jedno-dniowe wycieczki, z plecakiem, albo bez; na _weekendowe_ - z większym plecakiem, i może w przyszłości na dłuższe wyprawy. Nie chcesz jeździć z większym plecakiem! Mały, tak najwyżej do 20 l i niewypchany jest OK, ale jeśli planujesz nocleg i zabierasz więcej rzeczy, ładujesz je w sakwy. Z plecakiem jeździ się fatalnie. Mam obecnie starego, ciężkiego Wheelera (muszę go w końcu zważyć) i czuję, że czas na przesiadkę, a skoro finanse pozwalają, chciałbym je dobrze wykorzystać. Stary Wheeler? Znakomity punkt wyjścia. Prawdopodobnie dobrym pomysłem będzie szukać ramy podobnej do niego. Stare, stalowe ramy MTB bywały świetne do wszechstronnego roweru, właśnie takiego do wycieczek. Sam sobie na taką ostrzę zęby, tylko kumpel nie daje sobie wytłumaczyć, że to obciach jeździć takim starociem, więc powinien mi go oddać, a sobie kupić coś nowoczesnego. ;) Znajomy namawia mnie na złożenie roweru z części - zainwestowanie dużo w ramę, a mniej w pozostałe komponenty, i z czasem na wymianę ich na lepsze. Jest w tym sens, ale nie jestem raczej wielkim majsterkowiczem (radzę sobie jak trzeba, ale tylko wtedy - jak nie trzeba, to nie grzebię w ustawieniach, regulacjach). Umiejętności techniczne są do obejścia – złożenie w warsztacie rowerowym kosztuje powiedzmy stówę. To może faktycznie być dobry pomysł, ale jeśli nie wiesz dokładnie czego chcesz, możesz straszliwie wtopić, kupując świetną, drogą ramkę, ale zupełnie nie pasującą do tego co chcesz z nią robić, albo po prostu nie podchodzącą pod Twoje gusta. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-07-07 14:53:40 | |
Autor: Marek | |
Jak zrobić upgrade | |
frigo.adam...@gmail.com napisał:
Siema, Przymierzam się do zakupu roweru, na przyszłe 10 lat pewni - więc nie chcę wtopić i chcę mieć możliwo¶ć upgrejdów w przyszło¶ci. St±d moje pytanie o ramę i hamulce. Czy jest sens kupowania ramy z piwotami do v-brejków, z my¶l± o tym, żeby kupić ramę jak najlepsz± za dan± kasę, wykorzystać swoje koła z poprzedniego roweru i póĽniej je wymienić na lepsze? Rama ma być wykorzystywana do turystyki wielodniowej - czy s± jakie¶ przeciwwskazania użycia hamulców tarczowych w takim rowerze? Przeczytałem cały w±tek, ale trochę się zagmatwał. Wróciłem więc do pocz±tku. Choć od maja minęło sporo czasu, to do jesieni też jeszcze k±sek. Jak masz na oku ramę z obydwiema opcjami mocowania hamulców, to bierz jak Ci radz±. Żadne z tych mocowań nie jest atrap± i spełni swoj± funkcję tak jak trzeba. Wygl±da na to, że chcesz zmienić rower w sposób ewolucyjny, czyli z "transplantacj±" starych czę¶ci. Budżet na to masz całkiem niezły, ale chyba preferujesz podej¶cie ekonomiczne. W tej sytuacji zakup ramy z mocowaniem tarcz i VB jest racjonalny. Je¶li chcesz zużyć stare koła, to także stare piasty, dopóki felgi nie padn±. Czyli o tarczach i tak na razie nie ma mowy. Ja wybrałem podobnie, choć za piwoty musiałem dopłacić, a nie s± mi do niczego potrzebne. Cóż... był "nóż na gardle". Na wersję disc musiałbym czekać, a wyjazd był za pasem. Teraz jednak to, co zostało w ramie po wykręceniu osi, w żaden sposób mi nie przeszkadza. My¶lę, że te dwa dinksy na rurach tylnego trójk±ta mog± być problemem tylko dla ortodoksa-estety albo cykloanorektyka (zawsze to parę gramów więcej). A je¶li kiedy¶ zechcesz założyć tylny bagażnik, maj±c już tarczówki, to może się okazać, że też nie ma problemu. Do ramy Author Vision z zaciskami hamulca Shimano XT można zamocować zwykły bagażnik (dla precyzji - Crosso) bez żadnych adapterów. Profile haków s± tak szerokie, że, choć płytka bagażnika opiera się na zacisku, a rurka minimalnie wygina, to nie przekracza to zakresu odkształceń sprężystych. By tego unikn±ć, za element dystansuj±cy wystarczy zwykła podkładka pod nakrętkę. -- Marek |