Data: 2013-05-17 21:26:06 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę? | |
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kn5tsb$69d$1@dont-email.me... WitamPierwsze pytanie to czy na pewno otwór w ramie masz za duży, czy może sztycę za cienką? Warto sprawdzić. Zrobienie czegoś z ok.1mm na średnicy jest o tyle trudne bo na tulejowanie to mało (0.5mm na tzw. stronę) a na spęcznianie sztycy dość dużo. Sztycę można spęcznić gęsto ją punktując ale czy aż o 1mm na średnicy? Obracające się łożyska w wytartych oprawach tak unieruchamiałem, punktując oczywiście oprawę lub wałek a nie pierścienie łożyska -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-05-18 13:00:35 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ | |
Dnia Fri, 17 May 2013 21:26:06 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a): Pierwsze pytanie to czy na pewno otwór w ramie masz za duży, czy możeBędę musiał dokładnie sprawdzić. Swoją drogą na ramie nie powinno być napisane pod jaką sztycę jest otwór? U siebie nie widzę. A rower to Olsh OH_001. Chociaż na necie doszukałem się informacji o średnicy 27.2mm. A te 2 mm to bym zauważył na linijce. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-05-18 16:15:25 | |
Autor: PeJot | |
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê? | |
W dniu 2013-05-18 15:00, piecia aka dracorp pisze:
Bêdê musia³ dok³adnie sprawdziæ. Swoj± drog± na ramie nie powinno byæ Na ramie nie, zwykle jest to podawane na rysunkach ram sprzedawanych solo. A tu praktyka jest taka, ¿e +0.2 mm odchy³ki od wymiaru nominalnego otworu nie jest niczym szczególnym. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2013-05-19 23:25:06 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę? | |
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kn7u1j$3j2$2@dont-email.me... Dnia Fri, 17 May 2013 21:26:06 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury A tak "by the way" rama jaka alu? Sztyca jaka, alu? Te pomysły z malowankami, smarem "ciernym" co jak poczytać jest smarem montażowym, który pogorszy sprawę to sobie odpuść. Postaraj się ustalić o ile trzeba "pogrubić" sztycę, ja oceniłem to na do 1mm choć może jest to 0,5mm ( tak według miseczki od świeczki :) ). Jeżeli brakuje Ci 0,5mm lub mniej to spokojnie zapunktuj gęsto sztycę na powierzchni zacisku. To stara warsztatowa metoda a ryzykujesz tylko sztycę :). Metodą punktowania kilka dekli od alternatora w 125p ocaliłem wczasach dostępności tylko octu :). -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-05-20 22:20:16 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę? | |
W dniu 2013-05-19 23:25, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Poczytaj więcej o tym smarze zanim zaproponujesz odpuszczenie go sobie. Podlinkowany przeze mnie smar scott jest przeznaczony między innymi do zabezpieczanie sztyc carbonowych, aluminiowych i stalowych przed zjeżdżaniem. Sam używam, wielu znajomych używa z powodzeniam. Podobnie jak używa się go w bardziej wypasionych i wylajtowanych rowerach carbonowych na przykład na styku carbonowy mostek/carbonowa rura sterowa. Tam gdzie nie można za mocno ściągnąć śrubą. Dodatkowo smar zabezpiecza przed zapieczeniem połączenia. Postaraj się ustalić o ile trzeba "pogrubić" sztycę, ja oceniłem to na do 1mm choć może jest to To ma sens, racja, nie raz tak ocaliłem różne rzeczy, ale to brutalniejsza metoda niż smar Pozdrawiam i więcej wiary w smary :-) Seco |
|
Data: 2013-05-22 23:24:34 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę? | |
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:519a8587$0$1249$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2013-05-19 23:25, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:Z całym szacunkiem, ale przed napisaniem poprzedniego postu poczytałem na kilku stronach informację o tym smarze i nigdzie nie znalazłem, że jest jest to środek zwiększający tarcie. Wręcz przeciwnie, znalazłem, że zmniejsza moment potrzebny do montażu elementów węglowych, alu i stalowych. Znaczy to, że ułatwia montaż ściśle spasowanych elementów i zapobiega ich zarysowaniu w trakcie montażu. Owszem znalazłem, że zapobiega "zapiekaniu" się łączonych elementów. Nigdzie nie znalazłem informacji o ułatwieniu zamocowania (fixing) a tylko o ułatwieniu montażu (fitting, assembly) co w połączeniu ze słowem smar (grease) jasno wyklucza zwiększenie tarcia. Masz rację, że połączenia elementów węglowych trzeba pokrywać przy montażu preparatami smarnymi by nie dopuścić do zarysowań, które są zabójcze dla materiałów węglowych, podobne środki używa się do wędek węglowych. Co by było śmieszniej sam węgiel w pewnych postaciach ma właściwości smarne. Nie wykluczam, że ten preparat ma zdolność do osadzania się na elementach węglowych, wypełniania ubytków, minimalnego zawężania otworów i pogrubiania wałków - są takie preparaty dla wędkarzy i występują w płynie. Niestety to tylko domysły bo w opisach jest tylko informacja, iż jest to smar montażowy. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-05-23 06:27:37 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ | |
Dnia Wed, 22 May 2013 23:24:34 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a): Z całym szacunkiem, ale przed napisaniem poprzedniego postu poczytałemNawet w samym dotyku czuć ziarnistość. O dziwo na tym: http://www.finishlineusa.com/products/fiber_grip.htm piszą że zwiększa tarcie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-05-23 14:01:15 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę? | |
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:knkcsp$o5n$1@dont-email.me... Dnia Wed, 22 May 2013 23:24:34 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot BuryAle to jest zupełnie inny środek, od wcześniej linkowanego, i w nazwie ma "grip" a nie "grease" :). W opisie też jasno jest powiedziane, że wywołuje, czyli zwiększa, tarcie. Z resztą jak spojrzeć w indeks produktów po prawej to widać, że nie jest on w grupie smarów tylko innych produktów. Z opisu nie wynika, że jest skuteczny w innym układzie niż węgiel-węgiel, choć pewnie jest w miarę skuteczny gdy przynajmniej jeden element jest węglowy. Mam nadzieję, ze zakupiłeś ten linkowany przez Ciebie. Ogólnie, jak widzę, Finish Line ma kilka fajnych preparatów. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2013-05-23 20:51:03 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę? | |
W dniu 2013-05-22 23:24, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Poczytałeś sporo, faktycznie. Można gdybać, czy grease z fittingiem wyklucza fixing. To chyba biegli fizycy i angliści musieli by się wykazać :-) Może używam złego terminu fizycznego pisząc tarcie. Na mój gust, jeżeli zastosowanie tego smaru zapobiega wjeżdżaniu sztycy, to poprzez zwiększenie tarcia - ale może masz inną koncepcję na wyjaśnienie tego zjawiska - podziel się. Jak wspomnieli przedpiścy, wspomniany smar scott pocierany w palcach daje wrażenie właśnie jakby grudkowatości. Z praktyki stosowania tego smaru wynika, że zwiększa tarcie (lub co innego robi) na elementach montowanych. Moja sztyca carbonowa w carbonowej szosówce wjeżdżała mimo dokręcenia zacisku z siła wskazaną przez producenta. Po zastosowaniu ww smaru scott wjeżdżać przestała. Znany tu kiedyś na grupie Alokloco używa takiego smaru w stalowym treku 850 ze sztycą alu. Skutecznie. W rowerze SCOTT SCALE LTD carbonowy mostek, mimo dokręcenia z odpowiednią siłą kręcił się na carbonowej na rurze sterowej. Po zastosowaniu linkowanego smaru scott problem minął, mostek trzyma się mocno. I kilka innych zadowolonych osób które miały wjeżdżające sztyce które przestały wjeżdżać po posmarowaniu tym smarem. Technika! Masz rację, że połączenia elementów węglowych trzeba pokrywać przy montażu preparatami smarnymi by nie Pierwsze carbony były faktycznie czułe. Współczesne są bardzo odporne. Mam kilka kawałków i fragmentów współczesnych carbonowych rur sterowych czy ram. Jeżeli jesteś z Warszawy, zapraszam, zaprezentuję, poznęcasz się. Można walić młotem i drapać. I nie jest to zabójcze, nic się nie siepie, nie kruszy. Ewentualnie odprysk lakieru lakieru - tak samo jak na stali czy alu. Pod lakierem nic się nie dzieje. węgiel w pewnych postaciach ma właściwości smarne. Nie wykluczam, że ten W sumie określenie smar montażowy nie wyklucza, że elementy będą się mocniej trzymać względem siebie :-) Kluczowe jest to, że Ty snujesz domysły na podstawie opisów, a ja i nie tylko ja stosuję od lat te smary w praktyce. Między innymi do wjeżdżających sztyc. Trzeba Ci przyznać, że przyłożyłeś się do tematu i poczytałeś :-) Ale szkoda, że nie chcesz uwierzyć praktykom. No chyba, że jednak dasz się przekonać :-) Pozdrawiam Seco |
|
Data: 2013-05-20 08:43:38 | |
Autor: cytawa | |
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę? | |
W dniu 2013-05-18 15:00, piecia aka dracorp pisze:
Będę musiał dokładnie sprawdzić. Swoją drogą na ramie nie powinno być Swego czasu zadziwiajaco skuteczne okazalo mi sie wlozenie miedzy sztyce a rame kawalka cienkiego papieru sciernego. Jan Cytawa |