Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?

Data: 2013-05-18 22:54:22
Autor: Janek Wlodak
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> schrieb im Newsbeitrag news:kn5tsb$69d$1dont-email.me...
Witam
Pechowo mam niespasowaną ramę. Dokładnie to normalnie siodełko mi opada
pod moim ciężarem. Aby temu zapobiec wciskam w otwór w ramie kawałek
aluminium ze świeczki-podgrzewacza. Problem jest taki, że czasem muszę to
wymienić a jest to trochę uciążliwe.
Ostatnio pomyślałem że wezmę ten kawałek aluminium na klej. Ale po
zaschnięciu sztyca nie chciała wejść. Było za ciasno. Więc oderwałem
pasek aluminiowy i ten sposób zostały reszki kleju w ramie. Idealnie to
pasowało ale niestety sztyca ślizgała się poxipolu.

Macie jakąś radę jak jednocześnie lekko zwężyć średnicę w ramie i
zapobiec ślizganiu się sztycy, coby nie opadała?

A takie cuś? Nie wiem gdzie na polskich stronach cos takiego znaleźć, ale zdjęcie wyjasnia o co chodzi?

Data: 2013-05-23 02:53:35
Autor: Olivander
Jak zwężyć na stałe ¶rednicę otworu na szt ycę?
Trzeba grubsz± sztycę. I dłuższ±, skoro rozborowujesz otwór w ramie. Jak nie znajdziesz wła¶ciwej ZRÓB tak± sam, to proste, "nie ¶więci garnki lepi±"!

Mam starego Gianta którego lubię, ale z niego wyrosłem. Musiałbym używać najdłuższ± dostępn± komercyjnie sztycę na samym końcu, a to by dobiło ramę prędzej czy póĽniej, poza tym nie widziałem takich długich amortyzowanych, a to jest hard-tail.
 Przez chwilę używałem więc cienkiej-normalnej (25,6mm), a nie grubej giantowskiej sztycy amortyzatorowej, i różnych adapterów, ale było z tym urwanie głowy a siodelko i tak sie "majtało". Wkurzyłem sie, zmierzyłem DZIURĘ suwmiark± i w Leroyu wypatrzyłem wła¶ciwej ¶rednicy... stalow± nogę od stołu, dług± na metr, czarn±. Pił± obci±łem płytkę z otworami na ¶ruby montażowe, rurę skróciłem tak, by się na dole opierała o suport, twardym silikonem sanitarnym Dragona (amortyzacja!) wkleiłem 20cm kawałek w±skiej sztycy 22mm do siodełka i hulam na tym drugi rok. Teraz żałuję, że odkleiłem metkę Leroya, był by szpan :-)

o!

Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?