Jak zwężyć na stałe ¶rednicę otworu na sztycę?

Data: 2013-05-18 06:02:52
Autor: PeJot
Jak zwężyć na stałe ¶rednicę otworu na sztycę?
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Pechowo mam niespasowan± ramę. Dokładnie to normalnie siodełko mi opada
pod moim ciężarem. Aby temu zapobiec wciskam w otwór w ramie kawałek
aluminium ze ¶wieczki-podgrzewacza. Problem jest taki, że czasem muszę to
wymienić a jest to trochę uci±żliwe.
Ostatnio pomy¶lałem że wezmę ten kawałek aluminium na klej. Ale po
zaschnięciu sztyca nie chciała wej¶ć. Było za ciasno. Więc oderwałem
pasek aluminiowy i ten sposób zostały reszki kleju w ramie. Idealnie to
pasowało ale niestety sztyca ¶lizgała się poxipolu.

Macie jak±¶ radę jak jednocze¶nie lekko zwężyć ¶rednicę w ramie i
zapobiec ¶lizganiu się sztycy, coby nie opadała?

Jaka nominalna ¶rednica sztycy i otworu ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2013-05-18 12:54:53
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwężyć na stałe ¶rednicę˘Ü(®éÚŠĘ<óźvŞĚíÉÁ
Dnia Sat, 18 May 2013 06:02:52 +0200, PeJot napisał(a):

Jaka nominalna średnica sztycy i otworu ?

25mm ale nie mam teraz pod ręką suwmiarki. Ale widzę że i są sztyce 25.2mm. Więc może tutaj jest problem.

Jak wrĂłcÄ™ do domu to wszystko pomierzÄ™. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-18 16:12:14
Autor: PeJot
W dniu 2013-05-18 14:54, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Sat, 18 May 2013 06:02:52 +0200, PeJot napisał(a):

Jaka nominalna ¶rednica sztycy i otworu ?

25mm ale nie mam teraz pod ręk± suwmiarki. Ale widzę że i s± sztyce
25.2mm. Więc może tutaj jest problem.

25.0 i 25.2 to jaka¶ egzotyka albo włoszczyzna. Podejrzewam że masz otwór w ramie 25.4.

Jak wrócę do domu to wszystko pomierzę.

Pomierz i zapodaj.

Data: 2013-05-22 12:26:32
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwężyć na stałe ¶rednicę˘Ü(®éÚŠĘ<óźvŞĚíÉÁ
Dnia Sat, 18 May 2013 16:12:14 +0200, PeJot napisał(a):

Pomierz i zapodaj.
Linijka jednak nie nadaje się do pomiarów średnic :). Po wyjęciu sztycy (w końcu) okazało się że sztyca ma 27.2mm, otwór ma 27mm. Po prostu góra jest mocno ściśnięta. Ale to wyjaśnia dlaczego tak ciężko na początku wchodzi sztyca. Nie wiem jaką ma średnicę wewnątrz, trochę głębiej. Tego suwmiarką nie zmierzę. Możliwe że pod zaciskiem jest trochę luźniej.
Jakby nie patrzeć, poszedłem za radą i dzisiaj kupiłem pastę do karbonu. Zobaczymy czy polepszy tarcie i nie będę miał już problemu.

Dzięki wszystkim.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-22 20:50:31
Autor: PeJot
W dniu 2013-05-22 14:26, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Sat, 18 May 2013 16:12:14 +0200, PeJot napisał(a):

Pomierz i zapodaj.
Linijka jednak nie nadaje się do pomiarów ¶rednic :). Po wyjęciu sztycy
(w końcu) okazało się że sztyca ma 27.2mm, otwór ma 27mm. Po prostu góra
jest mocno ¶ci¶nięta.

A nie da się przesun±ć w dół opaski zaciskaj±cej sztycę ? Bywa, że opaska ma kołnierz i musi być na końcu rury, ale jeżeli opaska kołnierza nie posiada, czasem da się j± opu¶cić mniej więcej do połowy wysoko¶ci szczeliny z tyłu rury. Poza tym czy to jest rzeczywista, zmierzona ¶rednica sztycy, czy cyferki z niej odczytane ?

Ale to wyja¶nia dlaczego tak ciężko na pocz±tku
wchodzi sztyca. Nie wiem jak± ma ¶rednicę wewn±trz, trochę głębiej. Tego
suwmiark± nie zmierzę.

Wiem, do tego jest ¶rednicówka. Tak czy siak, je¶li sztyca wędrowała w te i nazad, jej ¶rednica jest raczej rozkalibrowana. Druga sprawa to ¶rednica w ramie - jak pisałem +0.2 mm od nominału nie jest niczym szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach. Tu z pomoc± przychodzi blacha z puszki po coli, która ma te ~0.1 mm a na dokładkę w warunkach domowych ładnie kroi się zwykłymi nożyczkami.

Data: 2013-05-22 19:39:58
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwężyć na stałe ¶rednicę˘Ü(®éÚŠĘ<óźvŞĚíÉÁ
Dnia Wed, 22 May 2013 20:50:31 +0200, PeJot napisał(a):

A nie da się przesunąć w dół opaski zaciskającej sztycę ? Bywa, że
opaska ma kołnierz i musi być na końcu rury, ale jeżeli opaska kołnierza
nie posiada, czasem da się ją opuścić mniej więcej do połowy wysokości
szczeliny z tyłu rury.
Nie da się. Jest kołnierz. Jakby dotychczasowe rozwiązanie się nie sprawdzało to pomyślę nad dodatkowym zaciskiem.

Poza tym czy to jest rzeczywista, zmierzona
średnica sztycy, czy cyferki z niej odczytane ?
I to i to.

Wiem, do tego jest średnicówka.
Będę się pytał, może ktoś ma.

Tak czy siak, jeśli sztyca wędrowała w
te i nazad, jej średnica jest raczej rozkalibrowana. Druga sprawa to
średnica w ramie - jak pisałem +0.2 mm od nominału nie jest niczym
szczegĂłlnym, nawet w fabrycznie nowych ramach. Tu z pomocÄ… przychodzi
blacha z puszki po coli, która ma te ~0.1 mm a na dokładkę w warunkach
domowych ładnie kroi się zwykłymi nożyczkami.
Z ciekawości będę musiał spróbować. Może po prostu aluminium z podgrzewaczy jest po prostu za śliskie.

ps. Jakim momentem należy dokręcać obejmę sztycy? Na swojej nic nie mam napisane.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-22 22:14:27
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Jak zwężyć na stałe śred
piecia aka dracorp wrote:

ps. Jakim momentem należy dokręcać obejmę sztycy? Na swojej nic nie
mam napisane.

Małym, 4-6 Nm.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-22 20:44:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 22 May 2013 22:14:27 +0200, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

ps. Jakim momentem należy dokręcać obejmę sztycy? Na swojej nic nie mam
napisane.

Małym, 4-6 Nm.

No to przegiąłem sprawę. Kiedyś nawet urwałem zacisk.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-23 06:43:45
Autor: PeJot
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-22 21:39, piecia aka dracorp pisze:
[...]

A poszukaj w SRach opaski bez kołnierza, albo ów kołnierz skasuj przy użyciu pilnika. 2 zaciski wyglądają hardcorowo, ale powinny spełnić swoją rolę.

[...]

Aluminium z podgrzewaczy jest po prostu rzadkie, tzn. miękkie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-23 08:36:20
Autor: PeJot
W dniu 2013-05-22 20:50, PeJot pisze:
Druga sprawa to
¶rednica w ramie - jak pisałem +0.2 mm od nominału nie jest niczym
szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach.

Konkretniej - znalazłem w zapiskach ¶rednice pomierzone dla nowej ramy Accent Parana. Otwór pod sztycę 27.2 mm ma ¶rednicę w zależno¶ci od głęboko¶ci 27.58-27.68.

Data: 2013-05-23 15:08:42
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jak zwężyć na stałe ¶rednicę otworu na sztycę?

Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:knkdcd$o0m$1@news.mm.pl...
[...]

Czyli 0,38-0,48mm większy od sztycy co umożliwia jej swobodne wsunięcie w ramę i nie jest z punktu widzenia konstrukcji jakim¶ abstrakcyjnym luzem (przy ¶rednicy rzędu 27mm) o ile sztyca jest wykonana dokładnie. Rzeczywisty luz jest trochę większy bo sztyca jako wałek tolerowana jest zapewnie na minus.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-23 20:54:27
Autor: PeJot
W dniu 2013-05-23 15:08, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:

[...]

Dla mnie to jest zwykłe niechlujstwo technologiczne, sprowokowane chęci± obniżenia kosztów wykonania.