Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ

Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ

Data: 2013-05-17 18:45:31
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Witam
Pechowo mam niespasowaną ramę. Dokładnie to normalnie siodełko mi opada pod moim ciężarem. Aby temu zapobiec wciskam w otwór w ramie kawałek aluminium ze świeczki-podgrzewacza. Problem jest taki, że czasem muszę to wymienić a jest to trochę uciążliwe.
Ostatnio pomyślałem że wezmę ten kawałek aluminium na klej. Ale po zaschnięciu sztyca nie chciała wejść. Było za ciasno. Więc oderwałem pasek aluminiowy i ten sposób zostały reszki kleju w ramie. Idealnie to pasowało ale niestety sztyca ślizgała się poxipolu.

Macie jakąś radę jak jednocześnie lekko zwężyć średnicę w ramie i zapobiec ślizganiu się sztycy, coby nie opadała?



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-17 21:26:06
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?


Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kn5tsb$69d$1@dont-email.me...
Witam
Pechowo mam niespasowaną ramę. Dokładnie to normalnie siodełko mi opada
pod moim ciężarem. Aby temu zapobiec wciskam w otwór w ramie kawałek
aluminium ze świeczki-podgrzewacza. Problem jest taki, że czasem muszę to
wymienić a jest to trochę uciążliwe.
Ostatnio pomyślałem że wezmę ten kawałek aluminium na klej. Ale po
zaschnięciu sztyca nie chciała wejść. Było za ciasno. Więc oderwałem
pasek aluminiowy i ten sposób zostały reszki kleju w ramie. Idealnie to
pasowało ale niestety sztyca ślizgała się poxipolu.

Macie jakąś radę jak jednocześnie lekko zwężyć średnicę w ramie i
zapobiec ślizganiu się sztycy, coby nie opadała?



-- piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Pierwsze pytanie to czy na pewno otwór w ramie masz za duży, czy może sztycÄ™ za cienkÄ…? Warto sprawdzić.  Zrobienie czegoÅ› z ok.1mm na Å›rednicy jest o tyle trudne bo na tulejowanie to maÅ‚o (0.5mm na tzw. stronÄ™) a na spÄ™cznianie sztycy dość dużo. SztycÄ™ można spÄ™cznić gÄ™sto jÄ… punktujÄ…c ale czy aż o 1mm na Å›rednicy? ObracajÄ…ce siÄ™ Å‚ożyska w wytartych oprawach tak unieruchamiaÅ‚em, punktujÄ…c oczywiÅ›cie oprawÄ™ lub waÅ‚ek a nie pierÅ›cienie Å‚ożyska
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-18 13:00:35
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Dnia Fri, 17 May 2013 21:26:06 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a):

Pierwsze pytanie to czy na pewno otwór w ramie masz za duży, czy może
sztycÄ™ za cienkÄ…? Warto sprawdzić.  Zrobienie czegoÅ› z ok.1mm na
średnicy jest o tyle trudne bo na tulejowanie to mało (0.5mm na tzw.
stronę) a na spęcznianie sztycy dość dużo. Sztycę można spęcznić gęsto
ją punktując ale czy aż o 1mm na średnicy? Obracające się łożyska w
wytartych oprawach tak unieruchamiałem, punktując oczywiście oprawę lub
wałek a nie pierścienie łożyska
Będę musiał dokładnie sprawdzić. Swoją drogą na ramie nie powinno być napisane pod jaką sztycę jest otwór? U siebie nie widzę. A rower to Olsh OH_001. Chociaż na necie doszukałem się informacji o średnicy 27.2mm. A te 2 mm to bym zauważył na linijce.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-18 16:15:25
Autor: PeJot
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-18 15:00, piecia aka dracorp pisze:

Bêdê musia³ dok³adnie sprawdziæ. Swoj± drog± na ramie nie powinno byæ
napisane pod jak± sztycê jest otwór?

Na ramie nie, zwykle jest to podawane na rysunkach ram sprzedawanych solo. A tu praktyka jest taka, ¿e +0.2 mm odchy³ki od wymiaru nominalnego otworu nie jest niczym szczególnym.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-05-19 23:25:06
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?


Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kn7u1j$3j2$2@dont-email.me...
Dnia Fri, 17 May 2013 21:26:06 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a):

Pierwsze pytanie to czy na pewno otwór w ramie masz za duży, czy może
sztycÄ™ za cienkÄ…? Warto sprawdzić.  Zrobienie czegoÅ› z ok.1mm na
średnicy jest o tyle trudne bo na tulejowanie to mało (0.5mm na tzw.
stronę) a na spęcznianie sztycy dość dużo. Sztycę można spęcznić gęsto
ją punktując ale czy aż o 1mm na średnicy? Obracające się łożyska w
wytartych oprawach tak unieruchamiałem, punktując oczywiście oprawę lub
wałek a nie pierścienie łożyska
Będę musiał dokładnie sprawdzić. Swoją drogą na ramie nie powinno być
napisane pod jaką sztycę jest otwór? U siebie nie widzę. A rower to Olsh
OH_001. Chociaż na necie doszukałem się informacji o średnicy 27.2mm. A
te 2 mm to bym zauważył na linijce.




-- piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

A tak "by the way" rama jaka alu? Sztyca jaka, alu? Te pomysÅ‚y z malowankami, smarem "ciernym" co jak poczytać jest smarem montażowym, który pogorszy sprawÄ™ to sobie odpuść.  Postaraj siÄ™ ustalić o ile trzeba "pogrubić" sztycÄ™, ja oceniÅ‚em to na do 1mm choć może jest to 0,5mm ( tak wedÅ‚ug miseczki od Å›wieczki :) ). Jeżeli brakuje Ci 0,5mm lub mniej to spokojnie zapunktuj gÄ™sto sztycÄ™ na powierzchni zacisku. To stara warsztatowa metoda a ryzykujesz tylko sztycÄ™ :). MetodÄ… punktowania kilka dekli od alternatora w 125p ocaliÅ‚em wczasach dostÄ™pnoÅ›ci tylko octu :).

--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-20 22:20:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-19 23:25, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:


Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:kn7u1j$3j2$2@dont-email.me...
Dnia Fri, 17 May 2013 21:26:06 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a):

Pierwsze pytanie to czy na pewno otwór w ramie masz za duży, czy może
sztycÄ™ za cienkÄ…? Warto sprawdzić.  Zrobienie czegoÅ› z ok.1mm na
średnicy jest o tyle trudne bo na tulejowanie to mało (0.5mm na tzw.
stronę) a na spęcznianie sztycy dość dużo. Sztycę można spęcznić gęsto
ją punktując ale czy aż o 1mm na średnicy? Obracające się łożyska w
wytartych oprawach tak unieruchamiałem, punktując oczywiście oprawę lub
wałek a nie pierścienie łożyska
Będę musiał dokładnie sprawdzić. Swoją drogą na ramie nie powinno być
napisane pod jaką sztycę jest otwór? U siebie nie widzę. A rower to Olsh
OH_001. Chociaż na necie doszukałem się informacji o średnicy 27.2mm. A
te 2 mm to bym zauważył na linijce.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

A tak "by the way" rama jaka alu? Sztyca jaka, alu? Te pomysły z
malowankami, smarem "ciernym" co jak poczytać jest smarem montażowym,
który pogorszy sprawę to sobie odpuść.

Poczytaj więcej o tym smarze zanim zaproponujesz odpuszczenie go sobie.

  Podlinkowany przeze mnie smar scott jest przeznaczony miÄ™dzy innymi do zabezpieczanie sztyc carbonowych, aluminiowych i stalowych przed zjeżdżaniem. Sam używam, wielu znajomych używa z powodzeniam. Podobnie jak używa siÄ™ go w bardziej wypasionych i wylajtowanych rowerach carbonowych na przykÅ‚ad na styku carbonowy mostek/carbonowa rura sterowa. Tam gdzie nie można za mocno Å›ciÄ…gnąć Å›rubÄ….
Dodatkowo smar zabezpiecza przed zapieczeniem połączenia.


   Postaraj siÄ™ ustalić o ile
trzeba "pogrubić" sztycę, ja oceniłem to na do 1mm choć może jest to
0,5mm ( tak według miseczki od świeczki :) ). Jeżeli brakuje Ci 0,5mm
lub mniej to spokojnie zapunktuj gęsto sztycę na powierzchni zacisku.

To ma sens, racja, nie raz tak ocaliłem różne rzeczy, ale to brutalniejsza metoda niż smar

Pozdrawiam i więcej wiary w smary :-)

Seco

Data: 2013-05-22 23:24:34
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?


Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:519a8587$0$1249$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-05-19 23:25, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:

A tak "by the way" rama jaka alu? Sztyca jaka, alu? Te pomysły z
malowankami, smarem "ciernym" co jak poczytać jest smarem montażowym,
który pogorszy sprawę to sobie odpuść.

Poczytaj więcej o tym smarze zanim zaproponujesz odpuszczenie go sobie.

 Podlinkowany przeze mnie smar scott jest przeznaczony miÄ™dzy innymi do zabezpieczanie sztyc carbonowych, aluminiowych i stalowych przed zjeżdżaniem. Sam używam, wielu znajomych używa z powodzeniam. Podobnie jak używa siÄ™ go w bardziej wypasionych i wylajtowanych rowerach carbonowych na przykÅ‚ad na styku carbonowy mostek/carbonowa rura sterowa. Tam gdzie nie można za mocno Å›ciÄ…gnąć Å›rubÄ….
Dodatkowo smar zabezpiecza przed zapieczeniem połączenia.
Pozdrawiam i więcej wiary w smary :-)

Seco

Z caÅ‚ym szacunkiem, ale przed napisaniem poprzedniego postu poczytaÅ‚em na kilku stronach informacjÄ™ o tym smarze i nigdzie nie znalazÅ‚em, że jest jest to Å›rodek zwiÄ™kszajÄ…cy tarcie. WrÄ™cz przeciwnie, znalazÅ‚em, że zmniejsza moment potrzebny do  montażu elementów wÄ™glowych, alu i stalowych. Znaczy to, że uÅ‚atwia montaż Å›ciÅ›le spasowanych elementów i zapobiega ich zarysowaniu w trakcie montażu. Owszem znalazÅ‚em, że zapobiega "zapiekaniu" siÄ™ Å‚Ä…czonych elementów. Nigdzie nie znalazÅ‚em informacji o uÅ‚atwieniu zamocowania (fixing) a tylko o uÅ‚atwieniu montażu (fitting, assembly) co w poÅ‚Ä…czeniu ze sÅ‚owem smar (grease) jasno wyklucza zwiÄ™kszenie tarcia.  Masz racjÄ™, że poÅ‚Ä…czenia elementów wÄ™glowych trzeba pokrywać przy montażu preparatami smarnymi by nie dopuÅ›cić do zarysowaÅ„, które sÄ… zabójcze dla materiałów wÄ™glowych, podobne Å›rodki używa siÄ™ do wÄ™dek wÄ™glowych. Co by byÅ‚o Å›mieszniej sam wÄ™giel w pewnych postaciach ma wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci smarne. Nie wykluczam, że ten preparat ma zdolność do osadzania siÄ™ na elementach wÄ™glowych, wypeÅ‚niania ubytków, minimalnego zawężania otworów i pogrubiania waÅ‚ków - sÄ… takie preparaty dla wÄ™dkarzy i wystÄ™pujÄ… w pÅ‚ynie. Niestety to tylko domysÅ‚y bo w opisach jest tylko informacja, iż jest to smar montażowy.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-23 06:27:37
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Dnia Wed, 22 May 2013 23:24:34 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a):

Z całym szacunkiem, ale przed napisaniem poprzedniego postu poczytałem
na kilku stronach informację o tym smarze i nigdzie nie znalazłem, że
jest jest to środek zwiększający tarcie. Wręcz przeciwnie, znalazłem, że
zmniejsza moment potrzebny do  montażu elementów wÄ™glowych, alu i
stalowych. Znaczy to, że ułatwia montaż ściśle spasowanych elementów i
zapobiega ich zarysowaniu w trakcie montażu. Owszem znalazłem, że
zapobiega "zapiekaniu" się łączonych elementów. Nigdzie nie znalazłem
informacji o ułatwieniu zamocowania (fixing) a tylko o ułatwieniu
montażu (fitting, assembly) co w połączeniu ze słowem smar (grease)
jasno wyklucza zwiÄ™kszenie tarcia.  Masz racjÄ™, że poÅ‚Ä…czenia elementów
węglowych trzeba pokrywać przy montażu preparatami smarnymi by nie
dopuścić do zarysowań, które są zabójcze dla materiałów węglowych,
podobne środki używa się do wędek węglowych. Co by było śmieszniej sam
węgiel w pewnych postaciach ma właściwości smarne. Nie wykluczam, że ten
preparat ma zdolność do osadzania się na elementach węglowych,
wypełniania ubytków, minimalnego zawężania otworów i pogrubiania wałków
- są takie preparaty dla wędkarzy i występują w płynie. Niestety to
tylko domysły bo w opisach jest tylko informacja, iż jest to smar
montażowy.
Nawet w samym dotyku czuć ziarnistość. O dziwo na tym:
http://www.finishlineusa.com/products/fiber_grip.htm piszą że zwiększa tarcie. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-23 14:01:15
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?


Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:knkcsp$o5n$1@dont-email.me...
Dnia Wed, 22 May 2013 23:24:34 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a):

Z całym szacunkiem, ale przed napisaniem poprzedniego postu poczytałem
na kilku stronach informację o tym smarze i nigdzie nie znalazłem, że
jest jest to środek zwiększający tarcie. Wręcz przeciwnie, znalazłem, że
zmniejsza moment potrzebny do  montażu elementów wÄ™glowych, alu i
stalowych. Znaczy to, że ułatwia montaż ściśle spasowanych elementów i
zapobiega ich zarysowaniu w trakcie montażu. Owszem znalazłem, że
zapobiega "zapiekaniu" się łączonych elementów. Nigdzie nie znalazłem
informacji o ułatwieniu zamocowania (fixing) a tylko o ułatwieniu
montażu (fitting, assembly) co w połączeniu ze słowem smar (grease)
jasno wyklucza zwiÄ™kszenie tarcia.  Masz racjÄ™, że poÅ‚Ä…czenia elementów
węglowych trzeba pokrywać przy montażu preparatami smarnymi by nie
dopuścić do zarysowań, które są zabójcze dla materiałów węglowych,
podobne środki używa się do wędek węglowych. Co by było śmieszniej sam
węgiel w pewnych postaciach ma właściwości smarne. Nie wykluczam, że ten
preparat ma zdolność do osadzania się na elementach węglowych,
wypełniania ubytków, minimalnego zawężania otworów i pogrubiania wałków
- są takie preparaty dla wędkarzy i występują w płynie. Niestety to
tylko domysły bo w opisach jest tylko informacja, iż jest to smar
montażowy.
Nawet w samym dotyku czuć ziarnistość.
O dziwo na tym:
http://www.finishlineusa.com/products/fiber_grip.htm
piszą że zwiększa tarcie.

-- piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Ale to jest zupeÅ‚nie inny Å›rodek, od wczeÅ›niej linkowanego, i w nazwie ma "grip" a nie "grease" :).  W opisie też jasno jest powiedziane, że wywoÅ‚uje, czyli zwiÄ™ksza, tarcie. Z resztÄ… jak spojrzeć w indeks produktów po prawej to widać, że nie jest on w grupie smarów tylko innych produktów. Z opisu nie wynika, że jest skuteczny w innym ukÅ‚adzie niż wÄ™giel-wÄ™giel, choć pewnie jest w miarÄ™ skuteczny gdy przynajmniej jeden element jest wÄ™glowy. Mam nadziejÄ™, ze zakupiÅ‚eÅ› ten linkowany przez Ciebie. Ogólnie, jak widzÄ™, Finish Line ma kilka fajnych preparatów.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-23 20:51:03
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-22 23:24, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:


Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl>
napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:519a8587$0$1249$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-05-19 23:25, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:

A tak "by the way" rama jaka alu? Sztyca jaka, alu? Te pomysły z
malowankami, smarem "ciernym" co jak poczytać jest smarem montażowym,
który pogorszy sprawę to sobie odpuść.

Poczytaj więcej o tym smarze zanim zaproponujesz odpuszczenie go sobie.

 Podlinkowany przeze mnie smar scott jest przeznaczony miÄ™dzy innymi
do zabezpieczanie sztyc carbonowych, aluminiowych i stalowych przed
zjeżdżaniem. Sam używam, wielu znajomych używa z powodzeniam. Podobnie
jak używa się go w bardziej wypasionych i wylajtowanych rowerach
carbonowych na przykład na styku carbonowy mostek/carbonowa rura
sterowa. Tam gdzie nie można za mocno ściągnąć śrubą.
Dodatkowo smar zabezpiecza przed zapieczeniem połączenia.
Pozdrawiam i więcej wiary w smary :-)

Seco

Z całym szacunkiem, ale przed napisaniem poprzedniego postu poczytałem
na kilku stronach informację o tym smarze i nigdzie nie znalazłem, że
jest jest to środek zwiększający tarcie. Wręcz przeciwnie, znalazłem, że
zmniejsza moment potrzebny do  montażu elementów wÄ™glowych, alu i
stalowych. Znaczy to, że ułatwia montaż ściśle spasowanych elementów i
zapobiega ich zarysowaniu w trakcie montażu. Owszem znalazłem, że
zapobiega "zapiekaniu" się łączonych elementów. Nigdzie nie znalazłem
informacji o ułatwieniu zamocowania (fixing) a tylko o ułatwieniu
montażu (fitting, assembly) co w połączeniu ze słowem smar (grease)
jasno wyklucza zwiększenie tarcia.

Poczytałeś sporo, faktycznie. Można gdybać, czy grease z fittingiem wyklucza fixing. To chyba biegli fizycy i angliści musieli by się wykazać :-)

Może używam złego terminu fizycznego pisząc tarcie. Na mój gust, jeżeli zastosowanie tego smaru zapobiega wjeżdżaniu sztycy, to poprzez zwiększenie tarcia - ale może masz inną koncepcję na wyjaśnienie tego zjawiska - podziel się.

Jak wspomnieli przedpiścy, wspomniany smar scott pocierany w palcach
daje wrażenie właśnie jakby grudkowatości.

Z praktyki stosowania tego smaru wynika, że zwiększa tarcie (lub co innego robi) na elementach montowanych. Moja sztyca carbonowa w carbonowej szosówce wjeżdżała mimo dokręcenia zacisku z siła wskazaną przez producenta.
Po zastosowaniu ww smaru scott wjeżdżać przestała.

Znany tu kiedyś na grupie Alokloco używa takiego smaru w stalowym treku 850 ze sztycą alu. Skutecznie.

W rowerze SCOTT SCALE LTD carbonowy mostek, mimo dokręcenia z odpowiednią siłą kręcił się na carbonowej na rurze sterowej. Po zastosowaniu linkowanego smaru scott problem minął, mostek trzyma się mocno.

I kilka innych zadowolonych osób które miały wjeżdżające sztyce które przestały wjeżdżać po posmarowaniu tym smarem.

Technika!


  Masz racjÄ™, że poÅ‚Ä…czenia elementów
węglowych trzeba pokrywać przy montażu preparatami smarnymi by nie
dopuścić do zarysowań, które są zabójcze dla materiałów węglowych,
podobne środki używa się do wędek węglowych. Co by było śmieszniej sam

Pierwsze carbony były faktycznie czułe. Współczesne są bardzo odporne. Mam kilka kawałków i fragmentów współczesnych carbonowych rur sterowych czy ram. Jeżeli jesteś z Warszawy, zapraszam, zaprezentuję, poznęcasz się. Można walić młotem i drapać. I nie jest to zabójcze, nic się nie siepie, nie kruszy. Ewentualnie odprysk lakieru lakieru - tak samo jak na stali czy alu. Pod lakierem nic się nie dzieje.

węgiel w pewnych postaciach ma właściwości smarne. Nie wykluczam, że ten
preparat ma zdolność do osadzania się na elementach węglowych,
wypełniania ubytków, minimalnego zawężania otworów i pogrubiania wałków
- są takie preparaty dla wędkarzy i występują w płynie. Niestety to
tylko domysły bo w opisach jest tylko informacja, iż jest to smar
montażowy.

W sumie określenie smar montażowy nie wyklucza, że elementy będą się mocniej trzymać względem siebie :-)

Kluczowe jest to, że Ty snujesz domysły na podstawie opisów, a ja i nie tylko ja stosuję od lat te smary w praktyce. Między innymi do wjeżdżających sztyc.

Trzeba Ci przyznać, że przyłożyłeś się do tematu i poczytałeś :-)

Ale szkoda, że nie chcesz uwierzyć praktykom. No chyba, że jednak dasz się przekonać :-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-05-20 08:43:38
Autor: cytawa
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-18 15:00, piecia aka dracorp pisze:

Będę musiał dokładnie sprawdzić. Swoją drogą na ramie nie powinno być
napisane pod jaką sztycę jest otwór? U siebie nie widzę. A rower to Olsh
OH_001. Chociaż na necie doszukałem się informacji o średnicy 27.2mm. A
te 2 mm to bym zauważył na linijce.


Swego czasu zadziwiajaco skuteczne okazalo mi sie wlozenie miedzy sztyce a rame kawalka cienkiego papieru sciernego.

Jan Cytawa

Data: 2013-05-17 22:25:47
Autor: Andrzej W.
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
Idealnie to pasowało ale niestety sztyca ślizgała się poxipolu.

Może wymieszać klej z jakimś proszkiem ściernym?

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-05-17 22:53:47
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
Witam


Macie jakąś radę jak jednocześnie lekko zwężyć średnicę w ramie i
zapobiec ślizganiu się sztycy, coby nie opadała?


Cześć.

Najpierw sprawdź, czy sztyca na pewno ma odpowiedni rozmiar.
najlepiej w sklepie pakujÄ…c nowÄ… sztycÄ™.

Zakładając, że sztyca ma odpowiedni rozmiar, z doświadczenia z różnymi rowerami polecam skuteczne w tych wypadkach metody:

Czasem pomaga dobry zacisk, taki na imbusa, można mocniej dociągnąć.

Może pomoże smar cierny do carbonu.
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=423&id_prod=2186
Dobre sklepy rowerowe powinny mieć i poratować.


A z pomysłów pobocznych, ewentualnie, jak sztyca dobra możesz spróbować ją odtłuścić,
zabezpieczyć taśmą a część która ma wejść w ramę pokryć mgiełką
matowej farby w sprayu. Po wyschnięciu, tak dopasowaną wpakować w ramę i się nie martwić.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-05-18 06:02:52
Autor: PeJot
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Pechowo mam niespasowan± ramê. Dok³adnie to normalnie siode³ko mi opada
pod moim ciê¿arem. Aby temu zapobiec wciskam w otwór w ramie kawa³ek
aluminium ze ¶wieczki-podgrzewacza. Problem jest taki, ¿e czasem muszê to
wymieniæ a jest to trochê uci±¿liwe.
Ostatnio pomy¶la³em ¿e wezmê ten kawa³ek aluminium na klej. Ale po
zaschniêciu sztyca nie chcia³a wej¶æ. By³o za ciasno. Wiêc oderwa³em
pasek aluminiowy i ten sposób zosta³y reszki kleju w ramie. Idealnie to
pasowa³o ale niestety sztyca ¶lizga³a siê poxipolu.

Macie jak±¶ radê jak jednocze¶nie lekko zwê¿yæ ¶rednicê w ramie i
zapobiec ¶lizganiu siê sztycy, coby nie opada³a?

Jaka nominalna ¶rednica sztycy i otworu ?





--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-05-18 12:54:53
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Dnia Sat, 18 May 2013 06:02:52 +0200, PeJot napisał(a):


Jaka nominalna średnica sztycy i otworu ?

25mm ale nie mam teraz pod ręką suwmiarki. Ale widzę że i są sztyce 25.2mm. Więc może tutaj jest problem.

Jak wrócę do domu to wszystko pomierzę. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-18 16:12:14
Autor: PeJot
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-18 14:54, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Sat, 18 May 2013 06:02:52 +0200, PeJot napisa³(a):


Jaka nominalna ¶rednica sztycy i otworu ?

25mm ale nie mam teraz pod rêk± suwmiarki. Ale widzê ¿e i s± sztyce
25.2mm. Wiêc mo¿e tutaj jest problem.

25.0 i 25.2 to jaka¶ egzotyka albo w³oszczyzna. Podejrzewam ¿e masz otwór w ramie 25.4.

Jak wrócê do domu to wszystko pomierzê.

Pomierz i zapodaj.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-05-22 12:26:32
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Dnia Sat, 18 May 2013 16:12:14 +0200, PeJot napisał(a):

Pomierz i zapodaj.
Linijka jednak nie nadaje się do pomiarów średnic :). Po wyjęciu sztycy (w końcu) okazało się że sztyca ma 27.2mm, otwór ma 27mm. Po prostu góra jest mocno ściśnięta. Ale to wyjaśnia dlaczego tak ciężko na początku wchodzi sztyca. Nie wiem jaką ma średnicę wewnątrz, trochę głębiej. Tego suwmiarką nie zmierzę. Możliwe że pod zaciskiem jest trochę luźniej.
Jakby nie patrzeć, poszedłem za radą i dzisiaj kupiłem pastę do karbonu. Zobaczymy czy polepszy tarcie i nie będę miał już problemu.

Dzięki wszystkim.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-22 20:50:31
Autor: PeJot
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-22 14:26, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Sat, 18 May 2013 16:12:14 +0200, PeJot napisa³(a):

Pomierz i zapodaj.
Linijka jednak nie nadaje siê do pomiarów ¶rednic :). Po wyjêciu sztycy
(w koñcu) okaza³o siê ¿e sztyca ma 27.2mm, otwór ma 27mm. Po prostu góra
jest mocno ¶ci¶niêta.

A nie da siê przesun±æ w dó³ opaski zaciskaj±cej sztycê ? Bywa, ¿e opaska ma ko³nierz i musi byæ na koñcu rury, ale je¿eli opaska ko³nierza nie posiada, czasem da siê j± opu¶ciæ mniej wiêcej do po³owy wysoko¶ci szczeliny z ty³u rury. Poza tym czy to jest rzeczywista, zmierzona ¶rednica sztycy, czy cyferki z niej odczytane ?

Ale to wyja¶nia dlaczego tak ciê¿ko na pocz±tku
wchodzi sztyca. Nie wiem jak± ma ¶rednicê wewn±trz, trochê g³êbiej. Tego
suwmiark± nie zmierzê.

Wiem, do tego jest ¶rednicówka. Tak czy siak, je¶li sztyca wêdrowa³a w te i nazad, jej ¶rednica jest raczej rozkalibrowana. Druga sprawa to ¶rednica w ramie - jak pisa³em +0.2 mm od nomina³u nie jest niczym szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach. Tu z pomoc± przychodzi blacha z puszki po coli, która ma te ~0.1 mm a na dok³adkê w warunkach domowych ³adnie kroi siê zwyk³ymi no¿yczkami.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-05-22 19:39:58
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Dnia Wed, 22 May 2013 20:50:31 +0200, PeJot napisał(a):

A nie da się przesunąć w dół opaski zaciskającej sztycę ? Bywa, że
opaska ma kołnierz i musi być na końcu rury, ale jeżeli opaska kołnierza
nie posiada, czasem da się ją opuścić mniej więcej do połowy wysokości
szczeliny z tyłu rury.
Nie da się. Jest kołnierz. Jakby dotychczasowe rozwiązanie się nie sprawdzało to pomyślę nad dodatkowym zaciskiem.

Poza tym czy to jest rzeczywista, zmierzona
średnica sztycy, czy cyferki z niej odczytane ?
I to i to.

Wiem, do tego jest średnicówka.
Będę się pytał, może ktoś ma.

Tak czy siak, jeśli sztyca wędrowała w
te i nazad, jej średnica jest raczej rozkalibrowana. Druga sprawa to
średnica w ramie - jak pisałem +0.2 mm od nominału nie jest niczym
szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach. Tu z pomocą przychodzi
blacha z puszki po coli, która ma te ~0.1 mm a na dokładkę w warunkach
domowych ładnie kroi się zwykłymi nożyczkami.
Z ciekawości będę musiał spróbować. Może po prostu aluminium z podgrzewaczy jest po prostu za śliskie.


ps. Jakim momentem należy dokręcać obejmę sztycy? Na swojej nic nie mam napisane.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-22 22:14:27
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Jak zwężyć na stałe śred
piecia aka dracorp wrote:

ps. Jakim momentem należy dokręcać obejmę sztycy? Na swojej nic nie
mam napisane.

Małym, 4-6 Nm.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-22 20:44:24
Autor: piecia aka dracorp
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ
Dnia Wed, 22 May 2013 22:14:27 +0200, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

ps. Jakim momentem należy dokręcać obejmę sztycy? Na swojej nic nie mam
napisane.

Małym, 4-6 Nm.

No to przegiąłem sprawę. Kiedyś nawet urwałem zacisk.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2013-05-23 06:43:45
Autor: PeJot
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-22 21:39, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Wed, 22 May 2013 20:50:31 +0200, PeJot napisał(a):

A nie da się przesunąć w dół opaski zaciskającej sztycę ? Bywa, że
opaska ma kołnierz i musi być na końcu rury, ale jeżeli opaska kołnierza
nie posiada, czasem da się ją opuścić mniej więcej do połowy wysokości
szczeliny z tyłu rury.
Nie da się. Jest kołnierz. Jakby dotychczasowe rozwiązanie się nie
sprawdzało to pomyślę nad dodatkowym zaciskiem.

A poszukaj w SRach opaski bez kołnierza, albo ów kołnierz skasuj przy użyciu pilnika. 2 zaciski wyglądają hardcorowo, ale powinny spełnić swoją rolę.

Tak czy siak, jeśli sztyca wędrowała w
te i nazad, jej średnica jest raczej rozkalibrowana. Druga sprawa to
średnica w ramie - jak pisałem +0.2 mm od nominału nie jest niczym
szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach. Tu z pomocą przychodzi
blacha z puszki po coli, która ma te ~0.1 mm a na dokładkę w warunkach
domowych ładnie kroi się zwykłymi nożyczkami.
Z ciekawości będę musiał spróbować. Może po prostu aluminium z
podgrzewaczy jest po prostu za śliskie.

Aluminium z podgrzewaczy jest po prostu rzadkie, tzn. miękkie.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-05-23 08:36:20
Autor: PeJot
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-22 20:50, PeJot pisze:
Druga sprawa to
¶rednica w ramie - jak pisa³em +0.2 mm od nomina³u nie jest niczym
szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach.

Konkretniej - znalaz³em w zapiskach ¶rednice pomierzone dla nowej ramy Accent Parana. Otwór pod sztycê 27.2 mm ma ¶rednicê w zale¿no¶ci od g³êboko¶ci 27.58-27.68.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-05-23 15:08:42
Autor: Jaros³aw Augustyniak vel Kot Bury
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?


U¿ytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:knkdcd$o0m$1@news.mm.pl...
W dniu 2013-05-22 20:50, PeJot pisze:
Druga sprawa to
¶rednica w ramie - jak pisa³em +0.2 mm od nomina³u nie jest niczym
szczególnym, nawet w fabrycznie nowych ramach.

Konkretniej - znalaz³em w zapiskach ¶rednice pomierzone dla nowej ramy Accent Parana. Otwór pod sztycê 27.2 mm ma ¶rednicê w zale¿no¶ci od g³êboko¶ci 27.58-27.68.



-- P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Czyli 0,38-0,48mm wiêkszy od sztycy co umo¿liwia jej swobodne wsuniêcie w ramê i nie jest z punktu widzenia konstrukcji jakim¶ abstrakcyjnym luzem (przy ¶rednicy rzêdu 27mm) o ile sztyca jest wykonana dok³adnie. Rzeczywisty luz jest trochê wiêkszy bo sztyca jako wa³ek tolerowana jest zapewnie na minus.
--
Pozdrawiam
Jaros³aw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-23 20:54:27
Autor: PeJot
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-23 15:08, Jaros³aw Augustyniak vel Kot Bury pisze:

Konkretniej - znalaz³em w zapiskach ¶rednice pomierzone dla nowej ramy
Accent Parana. Otwór pod sztycê 27.2 mm ma ¶rednicê w zale¿no¶ci od
g³êboko¶ci 27.58-27.68.

Czyli 0,38-0,48mm wiêkszy od sztycy co umo¿liwia jej swobodne wsuniêcie
w ramê i nie jest z punktu widzenia konstrukcji jakim¶ abstrakcyjnym
luzem (przy ¶rednicy rzêdu 27mm) o ile sztyca jest wykonana dok³adnie.

Dla mnie to jest zwyk³e niechlujstwo technologiczne, sprowokowane chêci± obni¿enia kosztów wykonania.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2013-05-18 22:54:22
Autor: Janek Wlodak
Jak zwężyć na stałe średnicę otworu na sztycę?

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> schrieb im Newsbeitrag news:kn5tsb$69d$1dont-email.me...
Witam
Pechowo mam niespasowaną ramę. Dokładnie to normalnie siodełko mi opada
pod moim ciężarem. Aby temu zapobiec wciskam w otwór w ramie kawałek
aluminium ze świeczki-podgrzewacza. Problem jest taki, że czasem muszę to
wymienić a jest to trochę uciążliwe.
Ostatnio pomyślałem że wezmę ten kawałek aluminium na klej. Ale po
zaschnięciu sztyca nie chciała wejść. Było za ciasno. Więc oderwałem
pasek aluminiowy i ten sposób zostały reszki kleju w ramie. Idealnie to
pasowało ale niestety sztyca ślizgała się poxipolu.

Macie jakąś radę jak jednocześnie lekko zwężyć średnicę w ramie i
zapobiec ślizganiu się sztycy, coby nie opadała?



A takie cuś? Nie wiem gdzie na polskich stronach cos takiego znaleźć, ale zdjęcie wyjasnia o co chodzi?

Data: 2013-05-23 02:53:35
Autor: Olivander
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na szt ycê?
Trzeba grubsz± sztycê. I d³u¿sz±, skoro rozborowujesz otwór w ramie. Jak nie znajdziesz w³a¶ciwej ZRÓB tak± sam, to proste, "nie ¶wiêci garnki lepi±"!

Mam starego Gianta którego lubiê, ale z niego wyros³em. Musia³bym u¿ywaæ najd³u¿sz± dostêpn± komercyjnie sztycê na samym koñcu, a to by dobi³o ramê prêdzej czy pó¼niej, poza tym nie widzia³em takich d³ugich amortyzowanych, a to jest hard-tail.
 Przez chwilê u¿ywa³em wiêc cienkiej-normalnej (25,6mm), a nie grubej giantowskiej sztycy amortyzatorowej, i ró¿nych adapterów, ale by³o z tym urwanie g³owy a siodelko i tak sie "majta³o". Wkurzy³em sie, zmierzy³em DZIURÊ suwmiark± i w Leroyu wypatrzy³em w³a¶ciwej ¶rednicy... stalow± nogê od sto³u, d³ug± na metr, czarn±. Pi³± obci±³em p³ytkê z otworami na ¶ruby monta¿owe, rurê skróci³em tak, by siê na dole opiera³a o suport, twardym silikonem sanitarnym Dragona (amortyzacja!) wklei³em 20cm kawa³ek w±skiej sztycy 22mm do siode³ka i hulam na tym drugi rok. Teraz ¿a³ujê, ¿e odklei³em metkê Leroya, by³ by szpan :-)

o!

Data: 2013-05-23 12:20:14
Autor: Miroo
Jak zwężyć na stałe średnicę otwo ru na sztycę?
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Macie jakąś radę jak jednocześnie lekko zwężyć średnicę w ramie i
zapobiec ślizganiu się sztycy, coby nie opadała?

Zrób na żądanej wysokości dziurkę w sztycy i wsadź zawleczkę/śrubę tuż nad ramą :)

Pozdrawiam

Data: 2013-05-23 03:44:48
Autor: Olivander
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na szt ycê?
W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:20:14 UTC+2 u¿ytkownik Miroo napisa³:
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
> jak zapobiec ¶lizganiu siê sztycy, coby nie opada³a?
Zrób na ¿±danej wysoko¶ci dziurkê w sztycy i wsad¼ zawleczkê/¶rubê tu¿ nad ram± :)
bêdzie siê majta³o na boki, a w koñcu RAMA pêknie

Data: 2013-05-23 14:20:43
Autor: Miroo
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na sztycê?
W dniu 2013-05-23 12:44, Olivander pisze:
W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:20:14 UTC+2 u¿ytkownik Miroo napisa³:
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:
jak zapobiec ¶lizganiu siê sztycy, coby nie opada³a?
Zrób na ¿±danej wysoko¶ci dziurkê w sztycy i wsad¼ zawleczkê/¶rubê
tu¿ nad ram± :)
bêdzie siê majta³o na boki, a w koñcu RAMA pêknie


W dniu 2013-05-23 12:47, rmikke pisze:>
> ...a za jaki¶ czas zawleczka/¶ruba poharata zarówno sztycê,
> jak i ramê i bêdziesz mieæ pretekst do zmiany roweru na lepszy.
>
> PROBLEM SOLVED!
>

Oj tam oj tam, czarnowidze jedne.
Z tego co zrozumia³em luz jest minimalny i nie powoduje ¿adnego bujania, a problem polega³ na wsuwaniu siê sztycy w ramê przy du¿ym ciê¿arze. Zawleczka by temu zapobieg³a. Problem solved.

Problem drapania zawleczki w ramê jest wtórny i w celu jego rozwi±zania nale¿y otworzyæ nowy w±tek :)

ps. "Rozwi±zanie" poda³em raczej w formie ¿artu, st±d smiley na koñcu.
ps2. W tym po¶cie równie¿ da³em smileya.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-23 06:10:17
Autor: rmikke
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na szt ycê?
W dniu czwartek, 23 maja 2013 14:20:43 UTC+2 u¿ytkownik Miroo napisa³:
W dniu 2013-05-23 12:44, Olivander pisze:

> W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:20:14 UTC+2 u�ytkownik Miroo napisa�:

>> W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:

>>> jak zapobiec �lizganiu si� sztycy, coby nie opada�a?

>> Zr�b na ��danej wysoko�ci dziurk� w sztycy i wsad� zawleczk�/�rub�

>> tu� nad ram� :)

> b�dzie si� majta�o na boki, a w ko�cu RAMA p�knie

W dniu 2013-05-23 12:47, rmikke pisze:>
 > ...a za jaki� czas zawleczka/�ruba poharata zar�wno sztyc�,
 > jak i ram� i b�dziesz mie� pretekst do zmiany roweru na lepszy.
 >
 > PROBLEM SOLVED!

Oj tam oj tam, czarnowidze jedne.
Z tego co zrozumia�em luz jest minimalny i nie powoduje �adnego bujania, a problem polega� na wsuwaniu si� sztycy w ram� przy du�ym ci�arze. Zawleczka by temu zapobieg�a. Problem solved.

Problem drapania zawleczki w ram� jest wt�rny i w celu jego rozwi�zania nale�y otworzy� nowy w�tek :)

ps. "Rozwi�zanie" poda�em raczej w formie �artu,
st�d smiley na ko�cu.
ps2. W tym po�cie r�wnie� da�em smileya.

Co za czasy, trzeba zaznczaæ, w którym miejscu siê ¶miaæ...

Data: 2013-05-23 03:47:07
Autor: rmikke
Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê otworu na szt ycê?
W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:20:14 UTC+2 u¿ytkownik Miroo napisa³:
W dniu 2013-05-17 20:45, piecia aka dracorp pisze:

> Witam
> Macie jak±¶ radê jak jednocze¶nie lekko zwê¿yæ ¶rednicê w ramie i
> zapobiec ¶lizganiu siê sztycy, coby nie opada³a?

Zrób na ¿±danej wysoko¶ci dziurkê w sztycy i wsad¼ zawleczkê/¶rubê tu¿ nad ram± :)

....a za jaki¶ czas zawleczka/¶ruba poharata zarówno sztycê,
jak i ramê i bêdziesz mieæ pretekst do zmiany roweru na lepszy.

PROBLEM SOLVED!

Jak zwê¿yæ na sta³e ¶rednicê¢Ü(®éÚŠÊ<óŸvªÌíÉÁ

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona