Jaka LEKKA kamera do auta?

Data: 2014-04-09 11:33:41
Autor: TM
Jaka LEKKA kamera do auta?

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości news:lhupv3$q6u$1node2.news.atman.pl...
Witam!

Jako że moja stara, hipermarketowa kamerka zakończyła żywot (z mojej winy, ale to inna historia), rozglądam się za nową. Parametry większość z kamer ma podobne, moje wymagania zresztą nie są jakieś wielkie i chyba nieodbiegające od standardowego wyposażenia (karta SD, nagrywanie w pętli, nagrywanie w nocy, szeroki kąt obiektywu, możliwie dobra jakość nagrania). ALE ostatnio doszedł nowy parametr: wielkość i waga. Szukam więc kamery możliwie małej i możliwie jak najlżejszej, przy czym chodzi mi o to, aby można było ją także wygodnie zamontować i zdemontować.
Używam kamerki DOD 430W. Co prawda dosyć droga (900 zł), ale kąt 140 stopni, mała, i bardzo lekka). Do tego ma GPS ( prędkość, położenie, data, godz.) i znakomicie rejestruje. Zasilanie poprowadziłem od zapalniczki, potem pod deską rozdzielczą, słupek i wypuściłem pod podsufitką (USB mini). Nie mam nic przeciwko tanim kamerkom, ale przed DOD-em zaliczyłem dwie i basta.

Data: 2014-04-09 12:39:19
Autor: Franc
Jaka LEKKA kamera do auta?
Dnia Wed, 9 Apr 2014 11:33:41 +0200, TM napisał(a):

Używam kamerki DOD 430W. Co prawda dosyć droga (900 zł), ale k±t 140 stopni, mała, i bardzo lekka). Do tego ma GPS ( prędko¶ć, położenie, data, godz.) i znakomicie rejestruje. Zasilanie poprowadziłem od zapalniczki, potem pod desk± rozdzielcz±, słupek i wypu¶ciłem pod podsufitk± (USB mini). Nie mam nic przeciwko tanim kamerkom, ale przed DOD-em zaliczyłem dwie i basta.
Super, tylko czy spotkałe¶ (spotkali¶cie) na rynku kamerki które nie
wymagaj± tego całego okablowania od zapalniczki? Chce unikn±ć ci±gnięcia
kabla, bebeszenia deski, podsufitówki itp. Ideał to kamera z własnym
zasialniem, która poci±gnie kilka godzin nagrywania materiału. --
Franc

Data: 2014-04-09 14:52:39
Autor: Adam
Jaka LEKKA kamera do auta?
W dniu 2014-04-09 12:39, Franc pisze:
[...]

Ale co Ty chcesz uzyskać?
Zasada DVR to zainstalować i zapomnieć. W czym przeszkadza Ci zasilanie ukryte w konstrukcji auta?

Wyjmowanie kamery celem jej doładowania to IHMO jaki¶ absurd.
Poza tym sk±d kamera ma wiedzieć, kiedy zacz±ć nagrywać?
Wszystkie kamery DVR zaczynaj± nagranie w momencie wł±czenia stacyjki. Niektóre maj± jeszcze finkcje dodatkowe, typu nagrywanie wł±czane czujnikiem ruchu.
Wszystkie nagrywaj± w pętli, kasuj±c najstarszy materiał.

Ja osobi¶cie podczas użytkowania kamery zasilanej wył±cznie z akumulatora bałbym się o jeszcze jedn± rzecz: wg Murphiego ;) braknie zasilania akurat przed zdarzeniem, które warto uwiecznić.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-09 15:15:28
Autor: Franc
Jaka LEKKA kamera do auta?
Dnia Wed, 09 Apr 2014 14:52:39 +0200, Adam napisał(a):

Ale co Ty chcesz uzyskać?
To, że nie muszę demontować ¶rodka, przeciskać kabli itp. Bardzo tego nie
lubię i wolę zostawić zmontowany ¶rodek tak jak wyjechał z fabryki.
Zasada DVR to zainstalować i zapomnieć. W czym przeszkadza Ci zasilanie ukryte w konstrukcji auta?
j.w. - chodzi tylko i wył±cznie o rozbebeszanie wnętrza - tapicerki, deski
itp.

Wyjmowanie kamery celem jej doładowania to IHMO jaki¶ absurd.
Może jakie¶ aku - tak jak do np. aparatu.

Poza tym sk±d kamera ma wiedzieć, kiedy zacz±ć nagrywać?
W tym przypadku pewnie trzeba z guzika odpalić - można zapomnieć, wiem.

Ja osobi¶cie podczas użytkowania kamery zasilanej wył±cznie z akumulatora bałbym się o jeszcze jedn± rzecz: wg Murphiego ;) braknie zasilania akurat przed zdarzeniem, które warto uwiecznić.
:-) --
Franc

Data: 2014-04-11 10:11:24
Autor: Miroo
Jaka LEKKA kamera do auta?
[...]

Niektórym wystarcza do tego telefon/smartfon.

Pozdrawiam

Jaka LEKKA kamera do auta?