Jaka Ukraina najlepsza dla Polski ?

Data: 2010-02-09 12:36:32
Autor: WW
Jaka Ukraina najlepsza dla Polski ?
Witam.

Na Ukrainie, naszym sąsiedzie, wybrano na prezydenta tego, którego Polska pomagała aktywnie zwalczać.
On tego nie zapomni.
Czy wobec tego nie powinniśmy zrewidować naszej polityki.?
Czy dla Polski lepsza jest silna Ukraina czy przeciwnie, słaba i podzielona?

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-02-09 12:53:01
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-09 12:36, WW pisze:
[...]

Myślę że Polsce potrzebna jest silna Ukraina, ale pod warunkiem że będzie trzymała pronatowski i proeuropejski kurs. W takim przyadku Polska mając za sojusznika Ukrainę więcej zyska gospodarczo i militarnie niż na naszym sojuszu z USA.

Data: 2010-02-09 15:16:37
Autor: WW
Jadrys pisze:
[...]

No tak, ale obecnego prezydenta nasz prezydent ostro zwalczał przyłączając sie do jego wrogów.
Do tego bandy UPA i odznaczenie Bandery.
Coś mi się nie widzi.

Data: 2010-02-09 19:04:57
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-09 15:16, WW pisze:
Jadrys pisze:
[...]

No niestety, mi też się nie widzi.. - straty jakie ponieśliśmy na polityce p. Kaczyńskiego wobec Ukrainy wydaja się być nie do odrobienia, przynajmniej na czas kadencji i Janukowicza i Kaczyńskiego...

Data: 2010-02-09 19:17:16
Autor: u2
W dniu 2010-02-09 19:04, Jadrys pisze:

No niestety, mi też się nie widzi.. - straty jakie ponieśliśmy na
polityce p. Kaczyńskiego wobec Ukrainy wydaja się być nie do odrobienia,
przynajmniej na czas kadencji i Janukowicza i Kaczyńskiego...

Przecież Janukowycz wygrał tylko dzięki poparciu Juszczenki, który uznał
za zagrożenie dla Ukrainy piękną Julię :)

Data: 2010-02-09 20:17:34
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-09 19:17, u2 pisze:
[...]

Juszczenko to przegrany facet. Jego wpływ na wynik wyborów jest żaden.

Data: 2010-02-09 20:29:14
Autor: u2
W dniu 2010-02-09 20:17, Jadrys pisze:

Przecież Janukowycz wygrał tylko dzięki poparciu Juszczenki, który uznał
za zagrożenie dla Ukrainy piękną Julię :)

Juszczenko to przegrany facet. Jego wpływ na wynik wyborów jest żaden.

Nie lekceważyłbym dążenie Ukraińców do niepodległości. A Juszczenko to
właśnie reprezentant tego dążenia.

Data: 2010-02-09 21:22:16
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-09 20:29, u2 pisze:
[...]

Raczysz żartować chyba! Co Juszczenko zrobił przez całą kadencję w tym kierunku??  Ukraińcy w odróżnieniu od Polaków umieją podsumować kadencję lenia i nie dają się  nabierać na gołosłowne obietnice.

Data: 2010-02-09 21:28:23
Autor: u2
W dniu 2010-02-09 21:22, Jadrys pisze:

[...]

Prezydent na Ukrainie, podobnie jak w Polsce, nie posiada większej
władzy wykonawczej więc nie zwalaj na niego win pięknej Julii.

Data: 2010-02-09 22:18:54
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-09 21:28, u2 pisze:
[...]

Wcale nie, Władza prezydenta na Ukrainie jest bardziej bliska tej w Rosji niż tej w Polsce. Tam prezydent może wiele.

Data: 2010-02-10 18:13:29
Autor: u2
W dniu 2010-02-09 22:18, Jadrys pisze:

[...]

Prezydent Miedwiediew to tylko marionetka w rękach premiera Putina i
ruskich specsłużb.

Data: 2010-02-10 21:25:04
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-10 18:13, u2 pisze:
[...]

Ale tylko z tego względu że nie ma charakteru wojownika. Gdyby miał to Putin z cała tą kagiebowską banda mógłby się znaleźć w pace w przeciągu jednego dnia. Prezydent Rosji ma władzę dorównująca Carom..

Data: 2010-02-10 21:33:10
Autor: u2
W dniu 2010-02-10 21:25, Jadrys pisze:

Ale tylko z tego względu że nie ma charakteru wojownika. Gdyby miał to
Putin z cała tą kagiebowską banda mógłby się znaleźć w pace w przeciągu
jednego dnia. Prezydent Rosji ma władzę dorównująca Carom..

Ach te nieszczęśliwe zbiegi okoliczności, gdyby był wojownikiem to by
pokazał, ale jest marionetką i nie pokazuje.

Data: 2010-02-11 16:01:06
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-10 21:33, u2 pisze:
[...]

No cóż, zdarza się że i "mięczaki" przez przypadek zajmują najwyższe stanowiska w państwach.

Data: 2010-02-10 17:32:43
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hksg67$un1$1news.onet.pl...
[...]

Akurat, wtedy z pewnościa nie wybraliby Janukowycza, tylko go teraz posłuchaj.

--
stevep

Data: 2010-02-10 21:06:25
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-10 17:32, cirrus pisze:
[...]

Ja nie słucham polityków (podobnie jak Ukraińcy) , ja (podobnie jak Ukraińcy) oceniam ich po czynach a nie po słowach.

Data: 2010-02-10 21:31:28
Autor: u2
W dniu 2010-02-10 21:06, Jadrys pisze:

[...]

A co takiego Janukowicz zdziałał ?

Data: 2010-02-11 16:02:40
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-10 21:31, u2 pisze:
[...]

Na razie nie zrobił nic złego. za wcześnie żeby go oceniać "po czynach".

Data: 2010-02-09 19:19:45
Autor: Prawusek
Jaka Ukraina najlepsza dla Polski ?
"Jadrys" <Che@yahoo.com> wrote in message news:hks84h$1qe$1news.onet.pl...

Ukraina może wyzwolić Polske z łap parchów, NATO i UE.
I inkorporować i być od morza do morza.

Data: 2010-02-09 19:37:59
Autor: u2
Jaka Ukraina najlepsza dla Polski ?
W dniu 2010-02-09 19:19, Prawusek pisze:

Ukraina może wyzwoliĉ Polske z ³ap parchów, NATO i UE.
I inkorporowaĉ i byĉ od morza do morza.

A ty ciągle o Żydach. Ale zgodzę się z tobą, że unia z Ukrainą to bardzo
mądre posunięcie :)

Data: 2010-02-09 19:40:30
Autor: Prawusek

"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message
> [...]
> I inkorporowac i byc od morza do morza.

A ty ciągle o Żydach. Ale zgodzę się z tobą, że unia z Ukrainą to bardzo

Ze stolicą w Krakowie lub Lwowie.

Data: 2010-02-09 19:47:35
Autor: u2
Jaka Ukraina najlepsza dla Polski ?
W dniu 2010-02-09 19:40, Prawusek pisze:

Ukraina moĹźe wyzwolic Polske z 3ap parchĂłw, NATO i UE.
I inkorporowac i byc od morza do morza.

A ty ciħgle o ŝydach. Ale zgodzê siê z tobħ, şe unia z Ukrainħ to bardzo
mħdre posuniêcie :)

Ze stolicħ w Krakowie lub Lwowie.

Jak unia to dwie stolice i federacja :)

Data: 2010-02-09 20:19:03
Autor: Jadrys
[...]

Jasne że dobrze by było mieć za sprzymierzeńca ten duży kraj o wielkich możliwościach.

Data: 2010-02-09 16:49:19
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkrib2$ka5$1news.onet.pl...
[...]

Jadrys, przecież UE i NATO to kapitaliści.

--
stevep

Data: 2010-02-09 19:07:21
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-09 16:49, cirrus pisze:
[...]

Wiem, Ale dla dobra Polski pożyteczne by było członkostwo Ukrainy w tych związkach.

Data: 2010-02-10 21:08:31
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-10 16:14, WW pisze:

[...]

Przede wszystkim państwo buforowe między nami a potężnym i groźnym sąsiadem...

Data: 2010-02-11 10:41:03
Autor: WW
Jadrys pisze:
[...]

Kiepski powód moim zdaniem.
Jeśli masz na myśli Rosję - to jak zechce, zrobi z nami co chce. Nikt w NATO nie będzie umierał za Gdańsk. Jednak to mało prawdopodobne.
Natomiast silna Ukraina jest dla nas rzeczywistym zagrożeniem. Byłem tam kilka razy i to co o nas mówią daleko odbiega od oficjalnej przyjaźni. Ich się naprawdę boję.
Dlatego może powinniśmy dążyć do maksymalnego osłabienia Ukrainy ?.
Słaba wszak nie zaatakuje.

Data: 2010-02-11 16:15:21
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-11 10:41, WW pisze:
Jadrys pisze:
[...]

Gotów byłbym Ci przyznać rację gdyby chodziło o "wojnę totalną". wtedy nie zadziałałby żaden "bufor" w postaci Ukrainy, ale np. ten "bufor" miałby znaczenie w wojnie typu gruzińskiego tzn. Ukraina przeszkadzałaby kacapowi w jakichś rajdach wojsk pancernych na terytorium Polski.

Oj gdyby chodziło o napaść na Polskę samych Ukraińców to ja jestem zupełnie spokojny. W tym przypadku NATO na pewno nam pomoże.
No i z drugiej strony, po co na nas by mieli napadać?  Przecież oni nie mają do nas nawet żadnych roszczeń terytorialnych.

Data: 2010-02-12 11:03:33
Autor: WW
Jadrys pisze:

Gotów byłbym Ci przyznać rację gdyby chodziło o "wojnę totalną". wtedy nie zadziałałby żaden "bufor" w postaci Ukrainy, ale np. ten "bufor" miałby znaczenie w wojnie typu gruzińskiego tzn.

Mamy w planach napad na Rosję ?

Ukraina przeszkadzałaby kacapowi w jakichś rajdach wojsk pancernych na terytorium Polski.

Moim zdaniem przyłączyła by się z radością.

Oj gdyby chodziło o napaść na Polskę samych Ukraińców to ja jestem zupełnie spokojny. W tym przypadku NATO na pewno nam pomoże.

Będą umierać za Gdańsk, wątpię.

"... nowi członkowie NATO nie są tak samo chronieni przez Pakt, jak członkowie starzy."
Słowa te wypowiedział p. Ronald Asmus. Ten pan był zastępcą sekretarza stanu do spraw europejskich
za kadencji prezydenta Clintona, a teraz jest w Brukseli dyrektorem wykonawczym od strategicznego planowania, więc coś tam musi wiedzieć.
Zatem jego słów ja bym nie lekce sobie ważył.

Data: 2010-02-14 22:30:50
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-12 11:03, WW pisze:
Jadrys pisze:

[...]

My nie, ale nie mamy pewności jakie polecenia mogą dostać nasi przywódcy z  Waszyngtonu.  Saakaszwili pewnie też nie planował inwazji na Osetię .

Ukraina przeszkadzałaby kacapowi w jakichś rajdach wojsk pancernych na terytorium Polski.

Moim zdaniem przyłączyła by się z radością.

Bierzemy wariant że Ukraina jest naszym sprzymierzeńcem, i jest w NATO.

[...]

Ale to chyba nie znaczy że zostawia nas na "pożarcie" przez Ukrainę.  Zresztą myślę że przed Ukraińcami potrafili byśmy sie obronić sami.

Data: 2010-02-15 12:13:40
Autor: WW
Jadrys pisze:

[...]

Co prawda to prawda. Jednak oni planowali, bo byli zachęcani przez USA chcącego przetestować Rosję.
Dostali odpowiedź aż im w piety poszło.
Szkoda, że fakt, iż USA wystawiło kolejne państwo do wiatru jakoś umkną uwagi naszym w USA zakochanym  :-(

Ukraina przeszkadzałaby kacapowi w jakichś rajdach wojsk pancernych na terytorium Polski.

Moim zdaniem przyłączyła by się z radością.

Bierzemy wariant że Ukraina jest naszym sprzymierzeńcem, i jest w NATO.

Turcja i Grecja też są w NATO

[...]

Zostawia nas na pożarcie każdemu.

Zresztą myślę że przed Ukraińcami potrafili byśmy sie obronić sami.

Nie.

Data: 2010-02-09 15:01:23
Autor: ` heÂŽsk `
On Tue, 09 Feb 2010 12:36:32 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

[...]

 czas pokaze w ktora strone pojdzie nowy prezio.
 przypominam, ze % glosow byl zblizony do 50/50.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-09 15:18:36
Autor: WW
` heÂŽsk ` pisze:
[...]

No właśnie.
Może powinniśmy dążyć do słabej, podzielonej Ukrainy.
Tam zdaje się nie tylko głosy, ale i regiony się podzieliły.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein FĂźhrer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-02-09 18:09:08
Autor: `heÂŽsk`
On Tue, 09 Feb 2010 15:18:36 +0100, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

>  czas pokaze w ktora strone pojdzie nowy prezio.
>  przypominam, ze % glosow byl zblizony do 50/50.

No właśnie.
Może powinniśmy dążyć do słabej, podzielonej Ukrainy.

 a niby jak ja oslabisz? pamietaj o rosyjskiej flocie
 czarnomorskiej.
Tam zdaje się nie tylko głosy, ale i regiony się podzieliły.

 bylem swego czasu na urainie. czesc zachodnia (kijow, winnica)
 jest bardziej przyjazna wszystkim, tyle, ze nie lubia tam rosjan.
 czesc wschodnia (przemyslowa) zamieszkala glownie przez rosjan.
 od dawna obie czesci nie lubia sie. beda klopoty.

--

 HeSk

Data: 2010-02-10 16:10:42
Autor: WW
`heÂŽsk` pisze:
[...]

Wzmacniając pokonanych.

[...]

Więc tym łatwiej da się doprowadzić do podziało lub rozłamu.
W obu wypadkach my jesteśmy wygrani.

p.s.
Nadal wq*** mnie Twoje kodowanie  :-(

Data: 2010-02-09 20:20:25
Autor: marek czaplicki
WW pisze:
[...]

uważam, że pytanie należy skierować do Ukraińców. jakiej Ukrainy oni pragną? silnej i niezależnej od nikogo, czy też jak napisałeś, słabej i podzielonej? myślę że silna Ukraina jest w naszym dobrze rozumianym interesie. silny kraj to kraj stabilny, z dobrze rozwiniętymi strukturami i praktyką demokratyczną. pamiętać też należy, że w zakończonych wyborach dała o sobie znać silna polaryzacja niemalże pół na pół obydwu wielkich obozów politycznych. to od nowo wybranego prezydenta zależy w jaki sposób będzie się starał scalać społeczeństwo Ukrainy.

Data: 2010-02-10 16:12:39
Autor: WW
marek czaplicki pisze:
WW pisze:
[...]

A co nas to obchodzi ??!!
Mnie obchodzi interes Polski.
Dlatego pytam czy w NASZYM !!! interesie leży silna czy słaba Ukraina.

Data: 2010-02-10 17:52:14
Autor: marek czaplicki
WW pisze:
A co nas to obchodzi ??!!
Mnie obchodzi interes Polski.
Dlatego pytam czy w NASZYM !!! interesie leży silna czy słaba Ukraina.

Pozdrawiam
 WW
więc jakiej pragniesz Ukrainy? słabej i targanej wewnętrznymi konfliktami czy też silnej i żyjącej w przyjaźni ze wszystkimi sąsiadami?
w interesie Polski jest ta druga jak sądzę.

Data: 2010-02-10 19:30:41
Autor: WW
marek czaplicki pisze:
WW pisze:
[...]

Widzi mi się, że nie ma znaczenia, jakiej ja pragnę,
Ważne, jaka jest najkorzystniejsza dla Polski.

słabej i targanej wewnętrznymi konfliktami czy też silnej i żyjącej w przyjaźni ze wszystkimi sąsiadami?

Wiesz, z silnymi sąsiadami to z przyjaźnią rożnie bywa.

w interesie Polski jest ta druga jak sądzę.

Mnie się zdaje odwrotnie. W interesie Polski leży słaba/podzielona Ukraina.

Data: 2010-02-10 19:42:25
Autor: marek czaplicki
WW pisze:
Widzi mi się, że nie ma znaczenia, jakiej ja pragnę,
Ważne, jaka jest najkorzystniejsza dla Polski
Polska jest zbiorem ludzi, z których każdy ma jakieś widzenie sprawy. Ty jesteś Polakiem, więc chyba tworzysz małą co prawda, ale zawsze część Polski. więc moje pytanie jest uprawnione.
słabej i targanej wewnętrznymi konfliktami czy też silnej i żyjącej w przyjaźni ze wszystkimi sąsiadami?
w interesie Polski jest ta druga jak sądzę.
Mnie się zdaje odwrotnie. W interesie Polski leży słaba/podzielona Ukraina.a po co nam słaba Ukraina? dla mnie słaba Ukraina leży w interesie
schyłkowego mocarstawa-Rosji. tylko wtedy gdy Rosja miała łatwy dostęp do ukraińskich zasobów żywnościowych, wtedy mogła grać rolę mocarstwa
Pozdrawiam
 WW
pozdrawiam również.

Data: 2010-02-11 10:44:11
Autor: WW
marek czaplicki pisze:
WW pisze:
[...]

Jakoś nie wierzę w buforowe znaczenie Ukrainy. Rosja nam, wbrew obsesju kurdupli, nie zagraża, natomiast silna Ukraina i owszem.

Data: 2010-02-11 19:10:01
Autor: marek czaplicki
WW pisze:
Jakoś nie wierzę w buforowe znaczenie Ukrainy. Rosja nam, wbrew obsesju kurdupli, nie zagraża, natomiast silna Ukraina i owszem.
Pozdrawiam
 WW
okazuje się, że w rozmowie z naszym prezydentem prezydent-elekt, Wiktor Janukowycz podkreślił wagę, jaką Prezydent Ukrainy przykładać będzie do rozwoju relacji z Polską. Zaznaczył, że Ukraina widzi w Polsce orędownika jej członkostwa w Unii Europejskiej. Zadeklarował podjęcie wszelkich starań na rzecz dalszego wzmocnienia polsko-ukraińskiej współpracy.
http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wypowiedzi-prezydenta/rozmowy-telefoniczne/art,19,prezydent-rozmawial-z-wiktorem-janukowyczem.html

Data: 2010-02-12 10:58:32
Autor: WW
marek czaplicki pisze:
WW pisze:
[...]

Wiesz po czym poznać, że polityk kłamie ?