Jaka alternatywa dla benzyny?

Data: 2011-10-23 11:30:33
Autor: stabillo
Jaka alternatywa dla benzyny?
Witam!
 Doporowadzany powoli do zalamania nerwowego, mam do Was pytanie. Co proponujecie jako zamiennik dla benzyny ze stacji? Cos w stylu opalu tylko na benzyne. Szukalem troche na necie ale nic nie widze, co mozna by latwo zaadaptowac do jazdy choc odrobine tanszej? Moze jakas ekstrakcyjna z domieszkami? Rozpuszczalniki odpadaja bo zezra uklad paliwowy, ale moze macie jakies pomysly, patenty? Nawet juz nie chodzi o pieniadze, ale o aspekt czysto moralny, jak mozna utrzymywac takie ceny ? Gaz odpada, bo juz niedlugo ma byc po 3,6 w zwiazku z wprowadzaniem podatkow przez EU. Oczywiscie rzad nie protestuje bo bedzie mial wieksze wplywy...

st.

Data: 2011-10-23 11:35:27
Autor: Maciek
Jaka alternatywa dla benzyny?
Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:30:33 +0200, stabillo napisał(a):

(...)

Nic lepszego niz etanol CHYBA nie znajdziesz, z tym ze - o ile wiem -
przerobka jest prosta tylko w gaznikowcach.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-23 11:52:14
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-23 11:30, stabillo pisze:
Witam!
  Doporowadzany powoli do zalamania nerwowego, mam do Was pytanie. Co

Daleko masz na Białoruś? :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-23 12:04:48
Autor: stabillo
Jaka alternatywa dla benzyny?

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j80o4f$f47$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-23 11:30, stabillo pisze:
Witam!
  Doporowadzany powoli do zalamania nerwowego, mam do Was pytanie. Co

Daleko masz na Białoru¶? :)

 tez o tym mysle, zastanawiam sie zeby pojechac z przyczepka i zbiornikiem 1000 L :

http://allegro.pl/zbiornik-zbiorniki-1000-l-baniak-pojemnik-1000l-i1866605757.html

 zeby kupic sobie na rok. Latwo jest kupic pod granica taka ilosc? Jestem z WWA, ale moge zrobic taka wycieczke.

Data: 2011-10-23 12:17:34
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-23 12:04, stabillo pisze:
Uďż˝ytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
W dniu 2011-10-23 11:30, stabillo pisze:
Witam!
   Doporowadzany powoli do zalamania nerwowego, mam do Was pytanie. Co

Daleko masz na Bia�oru�? :)

[...]

Wszystko fajnie ale jednorazowo możesz przewozić tyle ile wchodzi do zbiornika samochodu (oryginalnego zbiornika) plus 10l w kanistrze. :/

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-23 17:43:49
Autor: nalesnik
W dniu 23.10.2011 12:17, Lewis pisze:
Wszystko fajnie ale jednorazowo możesz przewozić tyle ile wchodzi do
zbiornika samochodu (oryginalnego zbiornika) plus 10l w kanistrze. :/

Jak pojadÄ™ scaniÄ…, kamazem czy innym duĹĽym z 1000-litrowym (czy ile tam do nich wchodzi) bakiem?

Data: 2011-10-23 19:10:05
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-23 17:43, nalesnik pisze:
[...]

To wówczas można mieć chyba 200L w zbiorniku. Nie wiem na pewno ale coś takiego słyszałem. Do tego kilkadziesiąt godzin do odstania w kolejce.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-23 11:55:30
Autor: Piotr Molski
On 23 PaĽ, 19:10, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

To wówczas można mieć chyba 200L w zbiorniku. Nie wiem na pewno ale co¶
takiego słyszałem. Do tego kilkadziesi±t godzin do odstania w kolejce.

A po co jezdzic za granice? Bialorusini do nas przyjezdzaja.

pozdr
Piotr

Data: 2011-10-23 21:46:29
Autor: stabillo
Jaka alternatywa dla benzyny?

Użytkownik "Piotr Molski" <pmolski@ant.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3f95c304-6878-406f-9615-e278d14682e5m1g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

rozwin mysl :) ja mowie powaznie, w dobrej cenie , chetnie kupie ilosc o ktorej pisalem.

Data: 2011-10-23 16:23:22
Autor: Piotr Molski
On 23 PaĽ, 21:46, "stabillo" <cas...@onet.eu> wrote:

rozwin mysl :) ja mowie powaznie, w dobrej cenie , chetnie kupie ilosc o
ktorej pisalem.

Sam sobie odpowiedziales - kupic u lokalesow. Pogadaj z jakims dobrym
kumplem ze wschodniej sciany i cos znajdziesz.
pozdr
Piotr

Data: 2011-10-25 21:53:30
Autor: nazgul
[...]

przywoż±, ale szału niema
cena_dobra = cena_niedobra minus 1zł

Data: 2011-10-23 12:18:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-23, stabillo <casio0@onet.eu> wrote:

[...]

A jak przejedziesz przez granicę?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-23 12:29:41
Autor: MarcinJM
UÂżytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  napisaÂł w wiadomo¶ci
W dniu 2011-10-23 11:30, stabillo pisze:
Witam!
   Doporowadzany powoli do zalamania nerwowego, mam do Was pytanie. Co

Daleko masz na Bia³oru¶? :)

[...]

To sie przyszykuj na zalplacenie cla i akcyzy i VAT
Litr pewnie cie wyniesie z jakies 7-10zl, bo jak rozumiem koncesje na obrot paliwami posiadasz? ;)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-10-23 21:23:28
Autor: stabillo
Jaka alternatywa dla benzyny?

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j80qam$lgb$1news.onet.pl...

To sie przyszykuj na zalplacenie cla i akcyzy i VAT
Litr pewnie cie wyniesie z jakies 7-10zl, bo jak rozumiem koncesje na obrot paliwami posiadasz? ;)

no nie , plan mam taki zeby skupic od lokalsow po naszej stronie juz , i zalac ten zbiornik 1000l, oczywiscie nie jechac przez granice, bo to nie przejdzie.
 Dobry pomysl z ta skania, ale kto wie ile mozna na prawde wwiezc?

Data: 2011-10-23 12:07:49
Autor: Lisciasty
On 23 PaĽ, 11:30, "stabillo" <cas...@onet.eu> wrote:
[...]

Denaturat w hurcie kosztuje około 7zł/litr, ale mało szukałem. Zapewne
da się kupić taniej, my¶lę że to całkiem dobre paliwo ;)

Pzdr.
L.

Data: 2011-10-23 20:04:02
Autor: to
Jaka alternatywa dla benzyny?
begin Lisciasty
Denaturat w hurcie kosztuje około 7zł/litr, ale mało szukałem. Zapewne
da się kupić taniej, myślę że to całkiem dobre paliwo ;)

Szczególnie, gdy zmiesza się z moczem. Na koniec można jeszcze napluć i postawić w ten sposób symboliczną kropkę nad i.

Data: 2011-10-23 22:25:44
Autor: Lisciasty
On 23 PaĽ, 22:04, to <t...@xyz.abc> wrote:
Szczególnie, gdy zmiesza się z moczem. Na koniec można jeszcze napluć i
postawić w ten sposób symboliczn± kropkę nad i.

Myliłem się, za póĽno na leczenie, trzeba izolować.

L.

Data: 2011-10-24 08:50:14
Autor: jack
> [...]

> postawić w ten sposób symboliczn± kropkę nad i.

Myliłem się, za póĽno na leczenie, trzeba izolować.

Co sie czepiacie?
Kolega miał na mysli mocz kierowcy po rannym udoju co¶ ze 3promile
alkocholu-b.łatwopalny.
Dolewa sie by zlikwidować spalanie wybuchowe.
pozdro.jack

Data: 2011-10-24 14:46:07
Autor: to
Jaka alternatywa dla benzyny?
begin Lisciasty
Szczególnie, gdy zmiesza się z moczem. Na koniec można jeszcze napluć i
postawić w ten sposób symboliczną kropkę nad i.

Myliłem się, za późno na leczenie, trzeba izolować.

Sama siÄ™ zaizoluj.

Data: 2011-10-23 21:21:35
Autor: jack
> [...]

Denaturat w hurcie kosztuje około 7zł/litr, ale mało szukałem. Zapewne

da się kupić taniej, my¶lę że to całkiem dobre paliwo ;)

Jak kto¶ lubi wczesnie wstawać jest jeszcze przetwornica holcgazu.
Jest kilku magików co takie co¶ montuje-potrzeba tylko duzy bagaznik.
Lub jaki¶ pikap.
pozdro.jack
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/instrukcja-budowy/

Data: 2011-10-23 21:28:35
Autor: Maciek
Dnia Sun, 23 Oct 2011 21:21:35 +0200, jack napisał(a):

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/instrukcja-budowy/

Nic tylko sprezyc, przefiltorwac i nabic butle LPG :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-23 12:16:07
Autor: Marcin N
[...]

Niestety, nie ma Ĺ‚atwego rozwiÄ…zania.
Europa się pogrąża przez rządy socjalistów, którzy koniecznie chcą za nas decydować o wszystkim, w tym o tym, na co wydajemy pieniądze. To skutkuje nieustającym podnoszeniem podatków. Aż do momentu, gdy ten system się zawali. Na szczęście koniec jest już blisko.

Pozostaje przeczekać oszczędzając i racjonalizując jeżdżenie. Spadną obroty firm paliwowych to kierowcy zyskają potężnego sojusznika w walce z podatkami paliwowymi.

Data: 2011-10-23 12:34:55
Autor: Dysiek
Jaka alternatywa dla benzyny?
Pozostaje przeczekać oszczędzaj±c i racjonalizuj±c jeżdżenie. Spadn± obroty firm paliwowych to kierowcy zyskaj± potężnego sojusznika w walce z podatkami paliwowymi.

Problem jest w tym, ze mozliwosci racjonalizacji jezdzenia w wielu przypadkach to oszczednosc kilku % miesiecznego przebiegu. Ja do pracy i do Wroclawia mam ponad 20 kilosow i pomimo dotowanych autobusow (140 zl za miesieczny aglomeracyjny z uwzglednieinem MPK) nie lubie marznac na przystanku i tracic czas i zawsze wybiore samochod (przynajmniej przy obecnych cechac benzyny - chyba i tak mamy najtaniej w UE). Co innego jakbym mieszkal w miescie i mial dobre polaczenia tramwajowe.

Dysiek

Data: 2011-10-30 07:50:50
Autor: Laisar
Jaka alternatywa dla benzyny?
On 23 PaĽ, 11:16, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

skutkuje nieustaj±cym podnoszeniem podatków. Aż do momentu, gdy ten
system się zawali. Na szczę¶cie koniec jest już blisko.

Nooo, 1000% racji - taka np Szwecja jest tu idealnym przykładem...

Data: 2011-10-30 12:07:11
Autor: Artur Miller
Jaka alternatywa dla benzyny?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j80ph4$jgc$1news.onet.pl...

Pozostaje przeczekać oszczędzaj±c i racjonalizuj±c jeżdżenie. Spadn± obroty firm paliwowych to kierowcy zyskaj± potężnego sojusznika w walce z podatkami paliwowymi.

podpisuję się wszystkimi łapami. od 4 listopada przesiadam się na Przewozy Regionalne. Miesięcznie 99zł zamiast 300 na paliwo.

kto nastepny niech się MIASTA FPISÓJOM !!!!

@

Data: 2011-10-23 12:36:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jaka alternatywa dla benzyny?

Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:j80mrp$bk0$1news.onet.pl...
Witam!
Gaz odpada, bo juz niedlugo ma byc po 3,6 w zwiazku z wprowadzaniem podatkow przez EU.

ty nie patrz na względn± cene LPG tylko na różnice w cenie między jednym a drugim paliwem w tym samym czasie..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-23 13:42:44
Autor: =Marcos=
[...]

Kolega dobrze mówi. Co z tego, że gaz będzie po 3,6, je¶li benzyna wtedy będzie po 6,4.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2011-10-23 15:30:02
Autor: to
Jaka alternatywa dla benzyny?
begin stabillo
[...]

Podobno ekstrakcyjna z moczem dobrze siÄ™ sprawdza. MĂłwi siÄ™, ĹĽe na niektĂłrych stacjach sprzedajÄ… to by default.

Data: 2011-10-23 11:42:36
Autor: Lisciasty
Jaka alternatywa dla benzyny?
On 23 PaĽ, 17:30, to <t...@xyz.abc> wrote:
Podobno ekstrakcyjna z moczem dobrze się sprawdza. Mówi się, że na
niektórych stacjach sprzedaj± to by default.

Ty masz chyba jaki¶ problem na tle moczu, zapisz się do lekarza, może
to się leczy?

L.

Data: 2011-10-23 20:05:29
Autor: to
Jaka alternatywa dla benzyny?
begin Lisciasty
Ty masz chyba jakiĹ› problem na tle moczu

Nie oceniaj innych po sobie.

Data: 2011-10-23 16:07:09
Autor: nazgul
Jaka alternatywa dla benzyny?
Gaz odpada, bo juz
niedlugo ma byc po 3,6 w zwiazku z wprowadzaniem podatkow przez EU.
Oczywiscie rzad nie protestuje bo bedzie mial wieksze wplywy...

w mieście CNG.
oczywiście trzeba się zastanowić dlaczego ceny instalacji są zaporowe
i czy nie można tego zrobić taniej (kiedyś gazownicy na hasło "wtrysk wielopunktowy" dokładali 50% w cenie a i tak szła instalka II generacji)

CNG w razie "w" sobie napompujesz z instalacji miejskiej ;-)

Data: 2011-10-23 18:16:48
Autor: nadir
Jaka alternatywa dla benzyny?
CNG w razie "w" sobie napompujesz z instalacji miejskiej ;-)

I my¶lisz, że wystarczy tylko w±ż od kuchenki gazowej podł±czyć do butli w samochodzie?

Data: 2011-10-23 18:31:33
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jaka alternatywa dla benzyny?

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomo¶ci news:j81elh$rfs$1news.vectranet.pl...
CNG w razie "w" sobie napompujesz z instalacji miejskiej ;-)

I my¶lisz, że wystarczy tylko w±ż od kuchenki gazowej podł±czyć do butli w samochodzie?

potrzebna jeszcze pompa. Naprawde trudne do opanowania.

Poza problemami prawnymi i ew. bezpieczeństwem, z czysto technicznego punktu widzenia problemów wiele nie ma.

Data: 2011-10-23 20:00:57
Autor: nadir
Jaka alternatywa dla benzyny?
potrzebna jeszcze pompa. Naprawde trudne do opanowania.

Poza problemami prawnymi i ew. bezpieczeństwem, z czysto technicznego
punktu widzenia problemów wiele nie ma.

Nie chodzi o opanowanie tej pompy ale jej cenę.
Parę lat temu, z drugiej reki, kosztowała ponad 20 tys. zł, teraz nie wiem, ale ceny raczej aż tak nie spadły.
Kiedy to się zwróci? Tajniej wyjdzie tankowanie samochodu ¶liwowic±.

Data: 2011-10-24 13:30:24
Autor: PM
Jaka alternatywa dla benzyny?

Nie chodzi o opanowanie tej pompy ale jej cenę.
Parę lat temu, z drugiej reki, kosztowała ponad 20 tys. zł, teraz nie wiem, ale ceny raczej aż tak nie spadły.

i co w tej pompie takiego kosmicznego?
różni się zasadniczo do jakiej¶ sprężarki 20MPa ???

skoro mowa o partyzantce, to odliczmy z ceny wszelkie atesty itp.
no i wydatek może być malutki bo czasu dla siebie mamy dosyć.
tu:
http://archiwumallegro.pl/sprzarka_kompresor_gera_300_bar-193437145.html
do¶ć spora, ale i troche tańsza niż 20tys.

a tu potencjalnie znacznie tańsza:
http://allegro.pl/okazja-sprezarka-kompresor-250-bar-bez-silnika-i1847342649.html

Data: 2011-10-24 11:34:38
Autor: AZ
On 2011-10-24, PM <xpm@wp.pl> wrote:

i co w tej pompie takiego kosmicznego?
różni się zasadniczo do jakiejś sprężarki 20MPa ???

[...]
dość spora, ale i troche tańsza niż 20tys.

a tu potencjalnie znacznie tańsza:
http://allegro.pl/okazja-sprezarka-kompresor-250-bar-bez-silnika-i1847342649.html

Dobrze rozumiem, ze chcesz gaz pompowac kompresorem tlokowym? Nie
chcialbym byc Twoim sasiadem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-24 13:59:08
Autor: PM
Jaka alternatywa dla benzyny?

Dobrze rozumiem, ze chcesz gaz pompowac kompresorem tlokowym? Nie
chcialbym byc Twoim sasiadem.

nie chcę, ale jezeli jest to potencjalnie groźne to chętnie wysłucham jakiegoś wykładu
objaśniającego zagrożenia.

Data: 2011-10-24 17:05:09
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-24 13:59, PM pisze:

[...]

Jeżeli będzie idealnie odizolowany od powietrza (tlenu) to nic się nie stanie.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-24 17:23:31
Autor: PM
[...]

no jasne.
ale AZ miał wyrażny wstręt do sprężarek tłokowych
chciałbym usłyszeć/przeczytać jakąś podbudowę tej awersji.
(chyba ze mu sie pomieszaĹ‚ LPG -  pĹ‚ynny, z CNG - gazowym).

Data: 2011-10-24 15:26:41
Autor: AZ
On 2011-10-24, PM <xpm@wp.pl> wrote:

no jasne.
ale AZ miał wyrażny wstręt do sprężarek tłokowych
chciałbym usłyszeć/przeczytać jakąś podbudowę tej awersji.
(chyba ze mu sie pomieszaĹ‚ LPG -  pĹ‚ynny, z CNG - gazowym).
Chodzilo mi o szczelnosc takiego ukladu. Sprezarka tlokowa ma
przedmuchy, tloki/cylindry nagrzewaja sie. Nie mowie ze to od razu
wybuchnie ale w pelni bezpieczne napewno nie jest.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-24 17:37:32
Autor: PM
Jaka alternatywa dla benzyny?

Chodzilo mi o szczelnosc takiego ukladu. Sprezarka tlokowa ma
przedmuchy, tloki/cylindry nagrzewaja sie. Nie mowie ze to od razu
wybuchnie ale w pelni bezpieczne napewno nie jest.

dzwnym trafem
sprężarki do cng są tłokowe.

Data: 2011-10-24 19:59:58
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-10-24 17:26, AZ pisze:

Chodzilo mi o szczelnosc takiego ukladu. Sprezarka tlokowa ma
przedmuchy, tloki/cylindry nagrzewaja sie. Nie mowie ze to od razu
wybuchnie ale w pelni bezpieczne napewno nie jest.

a jaka sprężarka:
a) jest 100% szczelna,
b) nie podgrzewa sprężanego w niej gazu
?

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-10-24 19:26:29
Autor: nadir
Użytkownik PM napisał:

[...]

Nie mam pojęcia, ale jak zmajstrujesz mi co¶ takiego za 2000-3000 PLNów, to biorę w ciemno.

Data: 2011-10-24 21:07:31
Autor: nazgul
Jaka alternatywa dla benzyny?

Nie mam pojęcia, ale jak zmajstrujesz mi co¶ takiego za 2000-3000 PLNów,
to biorę w ciemno.

ale poważnie, czy tak tylko sobie piszesz?

Data: 2011-10-24 22:28:27
Autor: nadir
Użytkownik nazgul napisał:

Nie mam pojęcia, ale jak zmajstrujesz mi co¶ takiego za 2000-3000 PLNów,
to biorę w ciemno.

ale poważnie, czy tak tylko sobie piszesz?

Jak najbardziej poważnie.
Co prawda nie mam samochodu na CNG(choć miałem okazję takim jeĽdzić) ale gdyby dało się kupić kompresor za podan± kwotę, to praktycznie od zaraz zaczynam szukać samochodu na CNG.
Jednak chciałbym mieć jak±¶ gwarancję, że nie wywalę w powietrze siebie i pół osiedla, oraz że sprzęt wytrzyma kilka lat, a nie tygodni.
Nie wiem też czy przypadkiem takie urz±dzenia nie podlegaj± pod UDT?
Jako¶ specjalnie na piecz±tkach, certyfikatach i tego typu gównach mi nie zależy, jednak chciałbym od czasu do czasu, żeby urz±dzenie przeszło jaki¶ przegl±d, nawet płatny lecz nie rujnuj±cy budżet.
Da się w cenie do 3000 spełnić powyższe warunki?

Data: 2011-10-24 23:49:38
Autor: nazgul
W dniu 2011-10-24 22:28, nadir pisze:
Użytkownik nazgul napisał:

[...]

czyli wymiękasz, stawiasz dodatkowe warunki o których nie było mowy wcze¶niej.

dozorowi podlegaj± zbiorniki ci¶nieniowe - przy takim ci¶nieniu może się okazać że nawet osuszacz spełnia warunki (V*P) i łapie się na dozór
ale gdyby nie dawać osuszaczy.... to sama sprężarka się nie łapie.
Niestety aby napełniać zbiorniki ci¶nieniowe to sam musisz posiadać uprawnienia ;-)

poza tym o czym mowa, chcesz na krzywy ryj pompować gaz a dupę zawracasz kwitkami?

jednym słowem dostaniesz sprężarkę, z gwarancja np. na rok, a przegl±d sobie rób na własny koszt we własnym zakresie, to chyba uczciwe co?

Data: 2011-10-25 01:11:38
Autor: nadir
Jaka alternatywa dla benzyny?
czyli wymiękasz, stawiasz dodatkowe warunki o których nie było mowy
wcze¶niej.

A to ja jaki¶ cudów wymagam?
Najważniejszym dla mnie warunkiem jest opłacalno¶ć i bezpieczeństwo.
Chciałbym co¶ co spełniałoby podobne wymagania jak sprężarka z linku:
http://www.ebay.pl/itm/Nowy-kompresor-M5-S5-CNG-gazu-ziemnego-/370447474690
Nie musi być niebieska i tak elegancka, jak będzie pracowała gło¶niej niż 69dB, to też przeżyję.
Masz co¶ podobnego w cenie do 3000 zł?

[...]

Dlaczego na krzywy ryj? Mam w domu gaz, za który płacę i chcę go spożytkować nie tylko do gotowania i grzania, całe te farmazony o akcyzie mnie nie przekonuj± i jako¶ je przeboleje.
A kwity, jeżeli s± wymagane do takiego sprzętu, to chcę dla własnego bezpieczeństwa, a nie dla samego "mania".

jednym słowem dostaniesz sprężarkę, z gwarancja np. na rok, a przegl±d
sobie rób na własny koszt we własnym zakresie, to chyba uczciwe co?
Jeszcze nie wiem czy uczciwe.
Sprzedajesz, serwisujesz, produkujesz takie urz±dzenia?
Możesz podać linka to tego co chcesz mi sprzedać?

Data: 2011-10-25 14:28:50
Autor: nazgul
W dniu 2011-10-25 01:11, nadir pisze:
czyli wymiękasz, stawiasz dodatkowe warunki o których nie było mowy
wcze¶niej.

A to ja jaki¶ cudów wymagam?

nie o to chodzi czy cudów, ale że czego¶ dodatkowo wymagasz
co jest zasadniczo rożne od:

"jak zmajstrujesz mi co¶ takiego za 2000-3000 PLNów, to biorę w ciemno."

dodam że odnosiło się to do mojego postu z linkami do starych używanych sprężarek.

no to ci zmajstruje a ty weĽ w ciemno
- dotrzymaj słowa.

[...]

czyli na krzywy ryj.

A kwity, jeżeli s± wymagane do takiego sprzętu, to chcę dla własnego
bezpieczeństwa, a nie dla samego "mania".

to dla własnego bezpieczeństwa najpierw zrób sobie uprawnienia UDT do obsługi zbiorników ci¶nieniowych w zakresie ich napełniania ;-)

[...]

nie nie mogę, bo widzę ze nie podtrzymujesz oferty -miałe¶ brać w ciemno.

Data: 2011-10-25 16:22:50
Autor: nadir
Jaka alternatywa dla benzyny?
nie nie mogę, bo widzę ze nie podtrzymujesz oferty -miałe¶ brać w ciemno.
W ciemno to ja wezmę urz±dzenie, które odpowiada parametrom jakie ma to, które podałem w swoim linku i będzie kosztowało mniej niż 3000.
A Ty chcesz mi wcisn±ć jaki¶ złom z NRD, ja rozumiem, że można to regenerować i do napełniana butli do nurkowania się może nadać.
Mam jednak obawy co do CNG, dlatego chciałbym wiedzieć czy zrobiłe¶ już jak±¶ sprężarkę do gazu ziemnego i kto¶ j± normalnie eksploatuje?

Data: 2011-10-25 18:57:15
Autor: nazgul
[...]

no to teraz w końcu zrozumiałem.
ja ze swojej strony też chciałbym dostać co¶ za darmoszkę ;-)

A Ty chcesz mi wcisn±ć jaki¶ złom z NRD.

Nie chcę Ci wcisn±ć.
po prostu przyj±łem (jak widać błędnie), że chcesz urz±dzenie o podstawowej funkcjonalno¶ci
czyli:
nielegalna transfuzja gazu ziemnego do zbiorników przeno¶nych 20MPa.

i to zmotywowało mnie do my¶lenia czy nie dałoby się za kwotę 3000zł zbudować sprężarki.
a tu się piętrz± trudno¶ci.. gwarancja, decyzja UDT, aktualny przegl±d, pewnie jeszcze faktura VAT, a w kolejce czeka wykonanie przył±cza gazowego (z projektem!), przewody wydawcze...
;-)))

pozostaje Ci pojechać na stację CNG.

Data: 2011-10-24 10:44:15
Autor: _±ćęłń󶼿
Jaka alternatywa dla benzyny?
OdpowiedĽ jest niezwykle prosta:
O alternatywę dla benzyny jest równie łatwo, co o solidnego, uczciwego i niedrogiego mechanika samochodowego w W-wie.

Data: 2011-10-24 14:11:14
Autor: PM
Jaka alternatywa dla benzyny?

O alternatywę dla benzyny jest równie łatwo, co o solidnego, uczciwego i
niedrogiego mechanika samochodowego w W-wie.

ale musi by¶ zmieszany z moczem!

Data: 2011-10-24 14:48:20
Autor: to
Jaka alternatywa dla benzyny?
begin PM
O alternatywÄ™ dla benzyny jest rĂłwnie Ĺ‚atwo, co o solidnego, uczciwego
i niedrogiego mechanika samochodowego w W-wie.

ale musi byĹ› zmieszany z moczem!

Mocz znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle samochodowym. Może być zmieszany z paliwem, dolany do płynu do spryskiwania szyb, można nim także napełnić węża ogrodowego, którym owiniemy felgę, zastępując w ten kreatywny sposób uszkodzoną oponę!

Data: 2011-10-30 04:32:47
Autor: BearBag
[...]

Niedługo czyli jak slyszalem ostatnio najwczesniej pod koniec 2013,a
pewniej w 2014 o ile wszystkie panstwa UE to przyjm± i pod kilkoma
innymi jeszcze warunkami ktore wcale nie musz± się spełnić. To ja
jednak pojeżdze jeszcze te kilka lat na tym gazie. A jak już ten gaz
zdrozeje do 3,6 czy 3,8 to benzyne bedzie po 7zł.

Data: 2011-10-30 16:14:11
Autor: Tomasz Pyra
Jaka alternatywa dla benzyny?
W dniu 2011-10-23 11:30, stabillo pisze:

Gaz odpada, bo juz
niedlugo ma byc po 3,6 w zwiazku z wprowadzaniem podatkow przez EU.

Strasz± tym od kiedy LPG pojawiło się na stacjach, a jako¶ póki co się nie sprawdziło.

Pytanie ile jeĽdzisz, ile musisz przejechać żeby przy dzisiejszych cenach Ci się to zwróciło i generalnie masz odpowiedĽ.

Data: 2011-10-30 19:52:30
Autor: _±ćęłń󶼿.
Jaka alternatywa dla benzyny?
Dokładnie.
Kiedy¶ zastraszony przez pismaków niepotrzebnie kupiłem ropniaka, a trzeba było jednak na gaz.

-- -- -