Data: 2011-07-09 20:16:53 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:iv7osj$rgr$1inews.gazeta.pl... Przymierzam sie do zmiany VW Sharana na cos ciut wiekszego i podobaja mi sie VW T4 Multivan i Caravell (swoja droga - czym one sie tak na prawde roznia?). VW multivan to turystyk, czyli wyro i stolik plus pelno dodatkow kwestia jaka wersja, np lodowka pod siedzeniem. Caravelle to typowo osobowy. Multivan byl max 7 osobowy. Caravelle max zebym nie pomylil chyba 11 A co chcesz kupic T4 czy T5 ? Zasadniczo Multivan na zachodzie to taki samochod na lata az sie rozpadnie albo rozbije. U nas widze ze powoli tez tak jest. Niestety strasznie trzymaja ceny. Silnikow do wyboru to tez za duzego polotu niema. W T4 standard to 2.5TDI 102KM, ewentualnie jak upolujesz to 2.5TDI 150KM (ale trzeba uwazac na szczepany). Benzyna 2.5 116KM albo 2.8 201KM (ale ten silnik jest prawie nieosiagalny i byl tylko z automatem) Jezeli T4 to szukac po 1996 roku bo byl duzy FL wtedy, czasami sie trafiaja wersje przejsciowe ze stara deska w srodku. W T5 byly 3 wersji TDI najmocniejsza 174KM, ale kolega mial taki silnik i jakos dobrze go nie wspominal, same problemy przy tych przebiegach co robil. oraz dwie benzyny niezniszczalny 2.0 :P oraz 3.2 V6 Jak sie lubi szukac to mozna sie pokusic o znalezienie 4x4 Alternatyw niestety zasadniczo brak... No moze poza Hyundai Starex ktory jest "nieco" podobny W sumie prawda jest taka ze jak zaczeniej jezdzic multivanem to juz niczym innym nie bedziesz potem chcial ;) Mnie mojego bardzo brakuje :( PZDr Adam |
|
Data: 2011-07-09 11:44:16 | |
Autor: Piotr Molski | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Witam,
t4 4x4 raczej nie polecam. Znajomy ma i jedyna "korzysc" to duzo drozsze niektore czesci (zawieszenie?) i troche wiecej do naprawiania (np. wiskoza - nie ma jej w 2WD). Na pewno troche lepiej jezdzi po blocie/sniegu ale jakichs specjalnych umiejetnosci terenowych to T4 syncro nie bedzie miala (chyba). W odroznieniu od T3 syncro ktore wymiata w terenie (w swojej klasie oczywiscie). Jezeli jestem w bledzie prosze o sprostowanie. No i jeszcze jeden minus T4 - strasznie je zlodzieje lubia :( - przynajmniej tak bylo jeszcze dwa-trzy lata temu. Ostatnio rozmawialem z gosciem ktory zjechal pol Europy Fiatem Scudo - te nowe sa rzeczywiscie ladne. Bardzo sobie chwalil fiacika. No i sa wszystkie Transity, Boxery, Vivaro, Viano itp. Sam bylem wieziony Citroenem Jumperem w Alpy i, mimo tego, ze byl to zwykly blaszak, wspominam ta podroz jako jedna z najbardziej komfortowych - przestrzen robi swoje. Multivan ma bardzo fajny uklad wnetrza - siedzenia w kontrze, stolik miedzy nimi, mozna wstawic sobie jakies szafki/lodowki/unity kuchenne. Mozna trafic westfalie z podnoszonym dachem albo z podwyzszanym sztywnym. Nie jest wielkim problemem kupno takiego dachu i przelozenie go do zwyklego multivana. Sam jezdze multivanem T3 i byc moze bede wlasnie dokladal sobie wysoki dach. Wrzuc sobie w YT odpowidenie hasla - wyskoczy Ci sporo fajnych filmikow pokazujacych jak te samochody moga wygladac. pozdr Piotr |
|
Data: 2011-07-09 21:08:38 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Uzytkownik "Piotr Molski" <pmolski@ant.pl> napisal w wiadomosci news:04897f5f-4b0b-4266-8cd2-c6eea24ccb82a7g2000vby.googlegroups.com... Witam, Kwestia co kto lubi, zeby miec obecnie T3 to co jak co ale trzeba byc zapalencem i lubic grzebac przy samochodzie. To tak wtedy jest to frajda. Jak sie nie ma kanalu, warszatatu co sie zna to sie juz lepiej nie dotykac, a zwlaszcza do benzyniaka. OK jak najbardziej ja swego czasu jezdzilem z kolega to smigalismy z terenie z Gelandami a nawet bywalo je wyciagac :P Co do T4 syncro, zeby uszkodzic wiskoze to sie trzeba postarac naprawde. Natomiast jest naprawialna i to juz w Polsce. Tak T4 syncro to nie T3 syncro. Zeby tym wjechac w teren trzeba kupic zestaw podnoszacy zawieszenie :/ a to jest tylko w jednej firmie w DE dostepne. Niestety kupujac uzywany samochod trzeba sie liczyc z wydatkami, a w busie 4x4 wszystko jest x2 ;) O widzisz widzialem i zapomnialem. Na zachodzie sa sprzedawane wersje turystyczne np Traffic GENERATION, w Polsce niedostepne (i nie mowie tu o kempingu) Jest tez np VW Caddy Tramper. Dobra ale Transit, Jumber itd to sa juz dosc SPORE dostawczaki PZDr Adam |
|
Data: 2011-07-09 13:53:23 | |
Autor: Piotr Molski | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
On 9 Lip, 21:08, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:
Kwestia co kto lubi, zeby miec obecnie T3 to co jak co ale trzeba bycOj tak ;) Mam kumpla mechanika od T3, bawie sie pod jego okiem. Co do T4 syncro, zeby uszkodzic wiskoze to sie trzeba postarac naprawde.To sie bardzo fajnie zmienilo na przestrzeni ostatnich 3-5 lat. Na poczatku jedyna szansa na regeneracje visko to byl jakis mityczny warsztat w Szwajcarii. Dwa - trzy lata temu ktos z Instytutu Transportu? zawzial sie i rozpracowal ten proces. Teraz koszt odnowienia visco to ok. 500-600 zl Dobra ale Transit, Jumber itd to sa juz dosc SPORE dostawczakiMaja wersje osobowe w sensownym wyposazeniu? Ja mam skrzywienie kamperowe, od razu wstawialby do nich lazienke i kuchnie ;) pozdr Piotr |
|
Data: 2011-07-10 00:23:41 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Uzytkownik "Piotr Molski" <pmolski@ant.pl> napisal w wiadomosci news:a7645633-f549-4f57-8504-4eb81bcc913db2g2000vbo.googlegroups.com... On 9 Lip, 21:08, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote: Kwestia co kto lubi, zeby miec obecnie T3 to co jak co ale trzeba bycOj tak ;) Mam kumpla mechanika od T3, bawie sie pod jego okiem. Co do T4 syncro, zeby uszkodzic wiskoze to sie trzeba postarac naprawde.To sie bardzo fajnie zmienilo na przestrzeni ostatnich 3-5 lat. Na poczatku jedyna szansa na regeneracje visko to byl jakis mityczny warsztat w Szwajcarii. Dwa - trzy lata temu ktos z Instytutu Transportu? zawzial sie i rozpracowal ten proces. Teraz koszt odnowienia visco to ok. 500-600 zl Dobra ale Transit, Jumber itd to sa juz dosc SPORE dostawczakiMaja wersje osobowe w sensownym wyposazeniu? Ja mam skrzywienie kamperowe, od razu wstawialby do nich lazienke i kuchnie ;) pozdr Piotr No tak kamper to na bazie tych owych. Ale fabryczne wersje osobowe to poprostu autobusy. Nie widzialem czegos 'fajnego'. Wlasnie taki wiekszy fajny to ten traffic generation. PZDr Adam |
|
Data: 2011-07-10 22:40:57 | |
Autor: RadekNet | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
W dniu 09.07.2011 21:08, Adam Szewczak pisze:
Sam jezdze multivanem T3 i byc moze bede wlasnie dokladal sobie wysoki I z tego co widze zadbane T3 sa drozsze niz T4 :) (patrze na ceny irlandzkie i w UK) Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-07-11 02:11:58 | |
Autor: Piotr Molski | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
On 10 Lip, 22:40, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:
I z tego co widze zadbane T3 sa drozsze niz T4 :) (patrze na ceny Oj tak. Dobre T3 trzymaja cene. Za ladnego ogorka trzeba dac 14-15 tysiecy zlotych. Za Sambe (split window, barn door, 1948-1966) 40 tysiecy w gore. Dziurawa karoseria Samby to 10-15 tys zlotych. Na ebay.de pojawiaja sie odpicowane T3. Wersja kiepska ma silnik z Subaru, wersja top silnik z Porsche ;) ;) Znajomy mieszkajacy na stale w Niemczech wrzucil do busika stary konstukcyjnie silnik vw 1,9TD AAZ ze zmodyfikowana w prosty sposob pompa, jedna z szybszych skrzyn busikowych AAP z lekka modyfikacja, mokry intelcooler, troche wieksze kola, lepsze hamulce. Innego samochodu nie trzeba ;) ;) Spokojnie ciagnie 140 km/h - chociaz aerodynamika fortepianu nie pomaga ;) pozdr Piotr |
|
Data: 2011-07-11 15:59:44 | |
Autor: CeSaR | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Oj tak. Dobre T3 trzymaja cene. Za ladnego ogorka trzeba dac 14-15 T1 to "bulik", samba to odmiana bulika w wersji osobowej, mocno przeszklonej. Silnik wiatrem chlodzony, z tylu, silniki takie jak w garbusie T2 to "ogórek". Wiatrowiec, silnik z tylu, chyba juz dostal tez silnik 2 - litrowy (?) T3 - kanciak, tez jeszcze byl wiatrowcem ale juz mial i silniki "wodne" i diesla chyba tez. Ciagle z tylu T4 - czyli kefir to silnik z przodu i nowa historia T5 - to juz dzis C |
|
Data: 2011-07-12 00:34:56 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ivevdu$69r$1news.onet.pl... Oj tak. Dobre T3 trzymaja cene. Za ladnego ogorka trzeba dac 14-15 Tak 2.0 na dwoch gaznikach.. Zadko spotykany. T3 - kanciak, tez jeszcze byl wiatrowcem ale juz mial i silniki "wodne" i diesla chyba tez. Ciagle z tylu T3 byly tylko wiatkaki do 1984 roku do liftu. Potem wszedl diesel. Byl dostepny 1.6D, 1.6TD i 1.7D z tego wszystkiego tym turbo sie dalo jezdzic w miare. A najlepiej 2.1 boxer chodzi. Ja mialem 2.1 95KM z automatem. Bajka. T4 - czyli kefir to silnik z przodu i nowa historia |
|
Data: 2011-07-12 12:15:19 | |
Autor: CeSaR | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
T3 byly tylko wiatkaki do 1984 roku do liftu. Potem wszedl diesel. Byl To był ten żółty/pomarańczowy jaki¶ taki? Bo pamiętam co¶ ale to było parę lat temu... Chętnie bym przygarn±ł ładnego kanciaka, w automacie jeszcze chętniej :-) C |
|
Data: 2011-07-12 21:43:08 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
W dniu 2011-07-12 00:34, Adam Szewczak pisze:
Tak 2.0 na dwoch gaznikach.. Zadko spotykany. W ogórku 2,0 rzadki ?? spotykałem je do¶ć często, nie pamiętam, ale była też chyba wersja na wtrysku :)
Lepszy byłby Digijet ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-17 23:55:23 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:ivi841$cg3$2news.onet.pl... W dniu 2011-07-12 00:34, Adam Szewczak pisze:Ale 112KM nie bylo z automatem... PZDr Adam |
|
Data: 2011-07-12 21:40:32 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
W dniu 2011-07-11 15:59, CeSaR pisze:
Oj tak. Dobre T3 trzymaja cene. Za ladnego ogorka trzeba dac 14-15 Silniki 1,1 , 1,2 i chyba 1,5 T2 to "og�rek". Wiatrowiec, silnik z tylu, chyba juz dostal tez silnik 2 - Silniki 1.6, 1.7, 1.8 i 2.0 T3 - kanciak, tez jeszcze byl wiatrowcem ale juz mial i silniki "wodne" iSilniki wiatrem chłodzone 1.6 i 2.0 -2,0 2 gaźnikowy albo wtrysk. Silniki cieczą chłodzone - boxer 1,9 i 2,1 w paru wersjach mocy w tym najmocniejszy Digijet chyba 115KM, diesle 1.6 i 1.7 i turbodiesel 1.6 diesla chyba tez. Ciagle z tylu Tu silniki tylko cieczą chłodzone i z przodu ;) T5 - to juz dzis Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-07-09 20:18:27 | |
Autor: Grejon | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
W dniu 2011-07-09 20:16, Adam Szewczak pisze:
Multivan byl max 7 osobowy. I nie wymagał kat. D? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-07-09 20:39:55 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomości news:iva61l$di5$1usenet.news.interia.pl... W dniu 2011-07-09 20:16, Adam Szewczak pisze:Albo 9 nie pamietam bo akurat Caravelle mnie nigdy specjalnie nie interesowal. Do katalogu z ukladem siedzien bym musial zajrzec. PZDr Adan |
|
Data: 2011-07-10 15:11:20 | |
Autor: RadekNet | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
W dniu 09.07.2011 20:16, Adam Szewczak pisze:
Co byscie polecili jako alternetywe dla T4? Czyli poluje ma Multivana - wlasnie o cos takiego mi chodzi. Caravelle od Sharana by sie tylko wielkoscia roznil. Multivan byl max 7 osobowy. Ale chyba ma rowniez mocowania dla 3 rzedow siedzen? Caravelle max zebym nie pomylil chyba 11 9. Ponad to musialbys miec prawko na autobusy. A co chcesz kupic T4 czy T5 ? T4 Zasadniczo Multivan na zachodzie to taki samochod na lata az sie Dlatego T4 a nie T5 :( Alternatyw niestety zasadniczo brak... Poszukam... Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-07-10 23:16:07 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Jaka alternetywa dla VW T4 Multivan? | |
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:ivc8rc$3fg$1inews.gazeta.pl... W dniu 09.07.2011 20:16, Adam Szewczak pisze: No ma na dwa fotele ktore sa do tylu. PZDr Adam |
|