Jaka "awaryjna", kryzysowa oferta? Albo abonament 0zł?

Data: 2009-11-02 07:43:42
Autor: Adam Wysocki
Jaka "awaryjna", kryzysowa oferta? Albo abonament 0zł?
Temat może niezbyt szczęśliwie sformuowany, ale nie wiem jak to lepiej napisać. Potrzebuję karty (prepaid lub abonament), która nie będzie na co dzień używana, ale w sytuacji awaryjnej chciałbym móc zdalnie ją doładować i wysłać z niej SMSa. Który prepaid obecnie oferuje najdłuższy czas utrzymania numeru po jednorazowym doładowaniu? Albo może jest jakiś abonament, który kosztuje 0zł a płaci się jedynie za wykonane połączenia lub SMSy (ich koszt dowolny, to ma być tylko awaryjne)?

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-02 08:07:38
Autor:
Jaka
Wyglada mi na to, ze PLAY FRESH - konto na wychodzace rozmowy 365 dni, minimalne doladowanie to 5 zl, przedluza konto o rok. Sms-y po 9 groszy (w ofercie standardowej), wiec chyba to sie kalkuluje.
Abonamenty przegrywaja z oferta pre-paid.

Data: 2009-11-02 09:15:26
Autor: Piotr M
Jaka "awaryjna", kryzysowa oferta? Albo abonament 0zł?
Pewnego razu Adam Wysocki tak oto obwieścił(a):

nie będzie na co dzień używana, ale w sytuacji awaryjnej chciałbym móc zdalnie ją doładować i wysłać z niej SMSa.

A można wiedzieć o co chodzi z tym tajemniczym zabezpieczeniu się z
możnością wysłania smasa? Tak z ciekawości. Cos w rodzaju trzymania takiej
karty na dnie szuflady/portfela na wszelki wypadek?

Który prepaid obecnie oferuje najdłuższy czas utrzymania numeru po jednorazowym doładowaniu?

Nie będę oryginalny a i też operatorowi szanownemu to się należy jak
zaproponuje Play - doładujesz za piątaka i kartę możesz na rok schować do
szuflady.
A jak uciążliwe jest pamiętanie co roku o doładowaniu za piątaka - załóż
konto w mbanku, przelej tam z 500zł, zrób coroczne automatyczne zasilanie
i.. masz spokój na całe życie ;P
http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=505

Za 100 lat ktoś z resztki naszej ludzkości znajdzie kartę Play i może uda
mu się wykonać połączenie. --
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
  - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-11-02 11:42:35
Autor: Adam Wysocki
Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

[...]

Trzymanie gdzieś w najgłębszym zakamarku motocykla razem z GPSem i kawałkiem elektroniki. Jak mi maszyna zniknie a alarm z jakiegoś powodu nie zadziała (szykuję się na taki z powiadomieniem na pilota - jeszcze nie kupiłem) to chcę móc wysłać na tą kartę SMSa (opcjonalnie doładowując ją przedtem zdalnie jakby straciła ważność na SMSy wychodzące) i niech elektronika odpali GPSa, przeczyta pozycję i mi ją odeśle.

Nie będę oryginalny a i też operatorowi szanownemu to się należy jak
zaproponuje Play - doładujesz za piątaka i kartę możesz na rok schować do
szuflady.

Czyli padło na Play Fresh.

A jak uciążliwe jest pamiętanie co roku o doładowaniu za piątaka

Nie jest, mam kalendarz :)

Za 100 lat ktoś z resztki naszej ludzkości znajdzie kartę Play i może uda
mu się wykonać połączenie.

Wtedy już pewnie Playa nie będzie... :)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-02 14:53:16
Autor: Piotr M
Jaka "awaryjna", kryzysowa oferta? Albo abonament 0zł?
Pewnego razu Adam Wysocki tak oto obwieścił(a):

jakby straciła ważność na SMSy wychodzące) i niech elektronika odpali GPSa, przeczyta pozycję i mi ją odeśle.

A to przy okazji, podasz jakiegoś linka co można by zgłębić trochę wiedzy w
tym temacie? Jaka kosztowność takiego zabezpieczenia, pomijając doładowanie
za 5zł ;)

Data: 2009-11-02 16:40:05
Autor: ToMasz
Piotr M pisze:
[...]

obstawiam ze koszt jest równy najtańszemu staremu telefonowi z GPS,plus
program

ToMasz

PS co z zasilaniem? z instalacji pojazdu?

Data: 2009-11-03 10:27:55
Autor: Adam Wysocki
ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl> wrote:

PS co z zasilaniem? z instalacji pojazdu?

Z tego co wymyśliłem - ładowanie telefonu ze świateł pozycyjnych, telefon zasila malutki kawałek elektroniki, a jak elektronika odczyta SMSa, to włączy zasilanie GPSa z akumulatora.

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-03 10:26:28
Autor: Adam Wysocki
Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

[...]

Generalnie to sam coś takiego opracowuję. Możliwe że będzie się sprzedawało, możliwe że nie, to się zobaczy. Koszt - telefon, GPS, garstka elektroniki i soft do mikrokontrolera.

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-04 09:15:16
Autor: Piotr M
Jaka "awaryjna", kryzysowa oferta? Albo abonament 0zł?
Pewnego razu Adam Wysocki tak oto obwieścił(a):

telefon, GPS, garstka elektroniki i soft do mikrokontrolera.

A tak się zastanawiam. Czy taki telefon to będzie wykazywał stabilność non
stop np przez miesiąc? Dodatkowo w warunkach podatnych na wstrząsy i inne
czynniki. Mam wyobrażenie, że w tym czasie zdąży się wyłączy się z jakiegoś
tam powodu, zawiesi, zablokuje, etc. Telefony z GPS to najczęściej z
systemem operacyjnym a temu do stabilności daleko. Ale w sumie jak nic się
z nim nie robi, to faktycznie może wykazać się taką dłuugą stabilnością i
pewnością w działniu.

Data: 2009-11-04 09:34:39
Autor: Adam Wysocki
Piotr M <xxx@xxx.pl> wrote:

telefon, GPS, garstka elektroniki i soft do mikrokontrolera.

A tak się zastanawiam. Czy taki telefon to będzie wykazywał stabilność non
stop np przez miesiąc?

Okaże się... Mam nadzieję że tak.

Dodatkowo w warunkach podatnych na wstrząsy i inne czynniki.

Podatność na wstrząsy wyeliminuję - przylutuję baterię, kartę SIM i interfejs.

Mam wyobrażenie, że w tym czasie zdąży się wyłączy się z jakiegoś
tam powodu, zawiesi, zablokuje, etc. Telefony z GPS to najczęściej z
systemem operacyjnym a temu do stabilności daleko.

Telefon to Siemens S35i, GPS będzie osobno.

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-02 23:23:25
Autor: GLaF
Dnia Mon, 2 Nov 2009 11:42:35 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

[...]

Pewnie nie jest to tak dokładne namierzanie jak GPS, ale o wiele prościej
aktywować namierzanie przez sieć GSM. Nie wiem czy Play to ma, przykład dla
Plusa:
http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/nowosci/wiem_gdzie_jestes/

--
GLaF

Data: 2009-11-03 10:29:01
Autor: Adam Wysocki
GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote:

[...]

Prościej, ale jednak mało dokładne... Wolałbym dokładność GPSa. Z drugiej strony jak moto będzie gdzieś w garażu to GPS nie da rady a GSM da...

W sume można wykorzystać oba. Trzeba będzie się zorientować czy Play to ma...

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-05 09:48:28
Autor: MarP
[...]

A nie wystarczy miec wlaczony telefon i sprawe przekazac policji?
Pozdrawiam,
Marp

Data: 2009-11-05 10:11:16
Autor: Adam Wysocki
MarP <piotrak@wp.pl> wrote:

A nie wystarczy miec wlaczony telefon i sprawe przekazac policji?

Zanim biurokratyczna machina ruszy (o ile w ogóle ruszy - nie jestem VIPem) to już dawno tego telefonu może tam nie być... Jakoś nie wierzę w skuteczność naszych organów ścigania jeżeli chodzi o ściganie prawdziwych przestępców.

--
http://www.gophi.pl/

Data: 2009-11-03 11:31:27
Autor: elmer radi radisson
Adam Wysocki wrote:

[...]

O ile nie bedzie problemu z zasiegiem Play i jednoczesnie jakiejs wtopy
z dzialaniem roamingu w Plusie ;) . Np. - nie wiem czemu tak jest, ale
na HP Ipaq 514 VM z wlozona karta Play mimo ustawionego w preferowanej
sieci jedynie Plusa i recznym wybraniu tegoz, po jakims czasie i tak
sluchawa potrafi sie zalogowac do Playa. E.T. phone home. Why The
Failure?

--

there's a new Sisyphus in town

Data: 2009-11-03 13:44:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:gophi.pmtg.1257162155news.chmurka.net...
Trzymanie gdzieś w najgłębszym zakamarku motocykla razem z GPSem i kawałkiem
elektroniki.

Kupic startera za 5 zl, i nie wlaczac do czasu kradziezy.

Data: 2009-11-03 17:14:13
Autor: Wemif
Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:

chcę móc wysłać na tą kartę SMSa (opcjonalnie doładowując ją przedtem zdalnie jakby straciła ważność na SMSy wychodzące) i niech elektronika odpali GPSa, przeczyta pozycję i mi ją odeśle.

Wydaje mi się, że ważność nowej karty Play Fresh zaczyna biec od momentu
wysłania pierwszego smsa/wykonania połączenia, więc jeśli nie będziesz w ogóle tego używał, to możesz nie doładowywać.

a.

Data: 2009-11-04 16:57:07
Autor: Remek
Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał:

Wydaje mi się, że ważność nowej karty Play Fresh zaczyna biec od momentu
wysłania pierwszego smsa/wykonania połączenia, więc jeśli nie będziesz
w ogóle tego używał, to możesz nie doładowywać.

A jak telefon odbierze SMS-a jeśli będzie miał nieaktywną kartę?

Remek

Data: 2009-11-02 09:53:29
Autor: qwerty
Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gophi.pmtg.1257147822@news.chmurka.net...
[...]

Jeżeli tylko sms to Play Fresh.

Data: 2009-11-02 19:26:19
Autor: Remek
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał:

 Który prepaid obecnie oferuje najdłuższy
czas utrzymania numeru po jednorazowym doładowaniu?

Telefonia wRodzinie utrzumuje ważność konta 12 m-cy. Operator CenterNet SA.

Trzymanie gdzieś w najgłębszym zakamarku motocykla razem z GPSem

Stać Cię na jakiś pewnie drogi sprzęt, a nie stać na jednorazowe doładowanie 200,- zł? :)

Jjednak chyba nie o to chodzi:

chcę móc wysłać na tą kartę SMSa

Na odbiór masz u większości operatorów rok.

jakby straciła ważność na SMSy wychodzące

Kto komu ma wysłać wiadomość? Coś to poktęcone.

Remek

Data: 2009-11-02 19:37:26
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Remek" <bajer@tlen.pl> napisał w wiadomości

Kto komu ma wysłać wiadomość? Coś to poktęcone.

E tam, nie pokrecone, tylko Ty glowy nie masz do tak powaznych spraw, to
i nie dziwota ze pojac nie mozesz :)

Ginie motocykl, poszkodowany wlasciciel wysyla SMSa do swojego motocykle
: Moturku gdzie jestes. Na to haslo rozbudzony system w motocyklu
uruchamia GPSa, ustala pozycje i wysyla SMS z odpowiedzia, potem znowu
kladzie zie spac.
Czyli w sumie sa dwa SMSy, pytanie i odpowiedz.

Data: 2009-11-02 23:10:12
Autor: Remek
Użytkownik "cpt. Nemo" napisał:

uruchamia GPSa, ustala pozycje i wysyla SMS z odpowiedzia, potem znowu
kladzie zie spac.

Aha! Rozumiem. Wysyła meldunek - tayusiu, zrobiłem siusiu. Teraz gra. :)

Remek

Jaka "awaryjna", kryzysowa oferta? Albo abonament 0zł?