Jaka czulosc w ISO ?

Data: 2009-05-21 18:04:59
Autor: Kafar
Jaka czulosc w ISO ?
Ma ludzkie oko ?

Data: 2009-05-21 20:19:49
Autor: Zennon
Jaka czulosc w ISO ?
Dość wysoka. Ponoc preciki sa w stanie zareagowac nawet na pojedyncze fotony.

Zennon

Data: 2009-05-21 20:48:13
Autor: cef
Jaka czulosc w ISO ?
Kafar wrote:
Ma ludzkie oko ?

Żelatynowe czy matryca?

Data: 2009-05-22 08:32:35
Autor: Kokos
Jaka czulosc w ISO ?
Użytkownik "Kafar" <k@far.pl> napisał w wiadomości news:gv3uk9$mh8$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ma ludzkie oko ?

w moim oku przy ISO 6400 pojawia się lekki szum, ale podobno u każdego jest inne

Data: 2009-05-22 08:51:46
Autor: syriusz
Jaka czulosc w ISO ?
Kokos wrote:
w moim oku przy ISO 6400 pojawia się lekki szum, ale podobno u każdego jest inne

:D

To Ty masz wersję z matrycą...
Ja mam żelatynę... i w moim oku przy ISO6400 mam tylko przyjemne ziarno... ;-D
ISO spada proporcjonalnie do stężenia alkoholu we krwi... ;-)

Pozdrawiam,
syriusz

Data: 2009-05-22 22:37:04
Autor: Rob
Jaka czulosc w ISO ?
Kafar pisze:
Ma ludzkie oko ?

kiedyś nad tym myślałem, ale dowiedziałem się tylko, że czopki zaczynają funkcjonować od natężenia około 0,035 cd/m2 czyli od tego natężenia zaczyna się dla naszych oczu widzenie barwne i w dobrej "rozdzielczości" obrazu, poniżej tej wartości ludzkie oko korzysta tylko z pręcików przez co widzimy w odcieniach szarości i mało szczegółowo.

P.S. szkoda, że bokeh podczas patrzenia nie wygląda tak jak bokeh w fotografii, świat byłby piękniejszy :P

Data: 2009-05-22 22:45:04
Autor: Rob
Jaka czulosc w ISO ?
Rob pisze:
Kafar pisze:
Ma ludzkie oko ?

tak się jeszcze zastanawiam, że jeśli by obliczyć tę czułość to za pewne by wyszło że ludzkie oko tak na prawdę ma "auto iso" :D No bo zobacz, w słoneczny dzień widzisz wyraźnie i po prostu normalnie, ale w nocy też widzisz całkiem nieźle tyle że jest obecny "szum". Nie jest to taki szum jak w cyfrówce ale wiadomo o co chodzi, wystarczy w nocy popatrzeć przez dłuższy czas bez poruszania okiem w jedno miejsce i da się zauważyć coś na podobieństwo cyfrowego szumu :P

Data: 2009-05-22 23:21:05
Autor: MaW
Jaka czulosc w ISO ?

Użytkownik "Rob" <tralala@bumbum.pl> napisał w wiadomości news:gv72sk$nin$1news.onet.pl...
Rob pisze:
Kafar pisze:
[...]

Bo w oku masz przysłonę :) jak jestes krotkowidzem to w sloneczny dzien widzisz lepiej bo sie otwor przyslony zmniejsza -> zwieksza sie głebia ostrości

jak w cyfrówce ale wiadomo o co chodzi, wystarczy w nocy popatrzeć przez dłuższy czas bez poruszania okiem w jedno miejsce i da się zauważyć coś na podobieństwo cyfrowego szumu :P

Ponoć w sprzyjających warunkach można dostrzec blask swiecy z odleglosci 20 km.

MaW

Data: 2009-05-22 23:36:08
Autor: Rob
Jaka czulosc w ISO ?
MaW pisze:
Rob pisze
[...]

owszem, ale chodzi o to, że widać dobrze w różnych warunkach oświetleniowych, a jak się robi coraz ciemniej to żeby wyrównać straty światła mózg podnosi "czułość" kosztem jakości... tak mi się zdaje. Trzeba by zapytać może jakiegoś okulisty?:P

Data: 2009-05-23 20:27:30
Autor: Zennon
Jaka czulosc w ISO ?

Bo w oku masz przysłonę :) jak jestes krotkowidzem to w sloneczny dzien
widzisz lepiej bo sie otwor przyslony zmniejsza -> zwieksza sie głebia ostrości

Ta przyslona ma tylko okolo 3 stopni.

Zennon

Data: 2009-05-24 16:12:30
Autor: Michal Tyrala
Jaka czulosc w ISO ?
On Fri, 22 May 2009 23:21:05 +0200, MaW wrote:
> tak się jeszcze zastanawiam, że jeśli by obliczyć tę czułość to za pewne > by wyszło że ludzkie oko tak na prawdę ma "auto iso" :D No bo zobacz, w > słoneczny dzień widzisz wyraźnie i po prostu normalnie, ale w nocy też > widzisz całkiem nieźle tyle że jest obecny "szum". Nie jest to taki szum
  Bo w oku masz przysłonę :)

Liczac na palcach: przyslona ta ma zakres jakies 2mm-8mm -> 3EV.
Troche za malo, oko pracuje jednak w ,,nieco'' wiekszym zakresie.

pozdrawiam,
--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns