Jaka data powstania przychodu?

Data: 2009-04-20 12:48:20
Autor: Szerr
Jaka data powstania przychodu?
Jednoosobowa DG, KPiR, bez vat. Usługi.

Za usługę, która ma być wykonana w marcu, klient płaci z góry w lutym. Czy
tę wpłatę traktować jako 100% zaliczkę i za datę powstania przychodu uznać
datę wykonania usługi (marcow±), czy też dat± powstania przychodu będzie
dzień zapłaty przez klienta (luty)?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-20 12:56:37
Autor: Tomek
Dnia 20-04-2009 o 12:48:20 Szerr <nie@podam.pl> napisał(a):

Jednoosobowa DG, KPiR, bez vat. Usługi.

Za usługę, która ma być wykonana w marcu, klient płaci z góry w lutym. Czy
tę wpłatę traktować jako 100% zaliczkę i za datę powstania przychodu uznać
datę wykonania usługi (marcową), czy też datą powstania przychodu będzie
dzień zapłaty przez klienta (luty)?

Jeśli rozliczasz się kwartalnie, to IMHO bez różnicy.

Jeśli miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
jeśli wykonanie nastąpiło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty), a do marca, jeśli nastapiło później.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-20 13:06:58
Autor: Szerr
Jaka data powstania przychodu?
Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:56:37 +0200, Tomek napisał(a)
w:<news:op.usol0nuyl60ql1unk>:

Je¶li rozliczasz się kwartalnie, to IMHO bez różnicy.

Kiedy można kwartalnie?

Je¶li miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
je¶li wykonanie nast±piło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty), a do marca, je¶li nastapiło póĽniej.

Pytanie tylko, co na to ustawa oraz us?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-20 13:15:17
Autor: Tomek
Dnia 20-04-2009 o 13:06:58 Szerr <nie@podam.pl> napisał(a):

Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:56:37 +0200, Tomek napisał(a)
w:<news:op.usol0nuyl60ql1unk>:

Jeśli rozliczasz się kwartalnie, to IMHO bez różnicy.

Kiedy moĹĽna kwartalnie?

IIRC gdy jesteś małym podatnikiem i złożysz zawiadomienie do US
do 20. lutego

Jeśli miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
jeśli wykonanie nastąpiło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty),
a do marca, jeśli nastapiło później.

Pytanie tylko, co na to ustawa oraz us?

Ja bym tak zrobił właśnie na bazie ustawy, art. 14.3 updof

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-20 14:20:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 20 Apr 2009, Tomek wrote:

[...]

[...]
Je¶li miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
je¶li wykonanie nast±piło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty),

  Hm... a to zmieniła się zasada przychodu *należnego*?
  Wykonanie było w marcu...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-20 14:27:59
Autor: Tomek
Dnia 20-04-2009 o 14:20:14 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

[...]

  Hm... a to zmieniĹ‚a siÄ™ zasada przychodu *naleĹĽnego*?
  Wykonanie byĹ‚o w marcu...

Oops, zmiksowałem rozliczenie kwartalne z miesięcznym :)
Przy miesięcznym oczywiście warunek wykonania w kolejnych okresach
sprawozdawczych jest spełniony więc nie ma jak być w lutym..

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-20 13:10:46
Autor: Szerr
Jaka data powstania przychodu?
Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:48:20 +0200, Szerr napisał(a)
w:<news:judvqgsb7el3$.1hggtxcrh18e7$.dlg40tude.net>:

1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
z zastrzeżeniem ust. 1e, 1g dzień wystawienia faktury (rachunku), nie
póĽniej jednak niż ostatni dzień miesi±ca, w którym:
1) wydano rzecz, zbyto prawo maj±tkowe lub
2) wykonano usługę, w tym czę¶ciowo wykonano usługę, jeżeli jej czę¶ciowe
wykonanie stanowi wynikaj±cy z umowy lub z odrębnych przepisów tytuł
do zapłaty, lub
3) otrzymano zapłatę za wykonanie ¶wiadczenia - w pozostałych przypadkach.

Czyli co - mam sobie wybrać między pkt. 2 a pkt. 3, czy też zależy od tego,
co nast±piło wcze¶niej?

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-04-20 13:17:11
Autor: Tomek
Dnia 20-04-2009 o 13:10:46 Szerr <nie@podam.pl> napisał(a):

Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:48:20 +0200, Szerr napisał(a)
w:<news:judvqgsb7el3$.1hggtxcrh18e7$.dlg40tude.net>:

1c. Za datÄ™ powstania przychodu, o ktĂłrym mowa w ust. 1, uwaĹĽa siÄ™,
z zastrzeżeniem ust. 1e, 1g dzień wystawienia faktury (rachunku), nie
później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym:
1) wydano rzecz, zbyto prawo majÄ…tkowe lub
2) wykonano usługę, w tym częściowo wykonano usługę, jeżeli jej częściowe
wykonanie stanowi wynikający z umowy lub z odrębnych przepisów tytuł
do zapłaty, lub
3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych przypadkach.

Czyli co - mam sobie wybrać między pkt. 2 a pkt. 3, czy też zależy od tego,
co nastąpiło wcześniej?

Zobacz jeszcze:

14.3. Do przychodĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza siÄ™:

1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz zwróconych pożyczek, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek,

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-20 23:13:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Jaka data powstania przychodu?
On Mon, 20 Apr 2009, Szerr wrote:

nie póĽniej jednak niż [...]
[...]

  IMO mie ma mowy.
  Za *wykonanie* ¶wiadczenia.
  Przykładowo usługa jest wykonana wcze¶niej niż wg umowy, zapłatę wzięto,
tylko f-ry nie wystawiono.
  W omawianym przypadku usługa *nie* była wykonana w lutym, a dopiero
w marcu.

pzdr, Gotfryd

Jaka data powstania przychodu?