Jaka drukarka?

Data: 2019-04-09 13:59:56
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?

Atrament czy toner?

Czy kolorowe drukarki laserowe są juz w normalnych cenach?
W sumie drukuje przewaznie czarnobiałe dokumenty ale czy cz-b laserówki sa az o tyle tansze zeby rezygnowac z kolorów?
Drukuje pewnie około 500 kartek rocznie wiec zastanawiam się czy koszt wydruku powinien stanowic jakikolwiek parametr...

Co powinno byc:
Dwustronne drukowanie, skanowanie jednym przyciskiem z drukarki.

Jeżeli toner to moze jakis system stałego zasilania zeby sie w napełnianie strzykawka nie bawic?
Ewentualnie tanie tonery zastepcze.

Wykluczam kupowanie cardridzy z atramentem po 100zł jak to w hp kiedys miałem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2019-04-09 17:03:36
Autor: ń
Jaka drukarka?
Co za troll...

-- -- -
Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?

Data: 2019-04-09 18:12:17
Autor: ToMasz
Jaka drukarka?
W dniu 09.04.2019 o 15:59, Budzik pisze:
Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?
sam zdecyduj co dla Ciebie ważne. Ma spełniać jakieś parametry?
Atrament czy toner?
atrament może zasychać, toner, laser, zużyje bęben - będzie brudził. ale jak chesz nowe, to problemy pojawią się za dłuższą chwilę.
Drukuje pewnie około 500 kartek rocznie wiec zastanawiam się czy koszt
wydruku powinien stanowic jakikolwiek parametr...
no to carrefour - canon 99zł. ewentualnie to samo w media/rtv cośtam za 129zł.

Co powinno byc:
Dwustronne drukowanie,
no to podniosłeś cenę bardzo wysoko. Trzeba było od tego zacząć.
skanowanie jednym przyciskiem z drukarki.
tej potrzeby nie rozumiem. jednym przyciskiem zeskanujesz całość a4, z domyślnymi parametrami do domyślnego pliku? Skoro i tak masz skaner podłączony do kompa, dlaczego nie chcesz tego robić jednym kliknięciem myszki?

Jeżeli toner to moze jakis system stałego zasilania zeby sie w
napełnianie strzykawka nie bawic?
Ewentualnie tanie tonery zastepcze.

Wykluczam kupowanie cardridzy z atramentem po 100zł jak to w hp kiedys
miałem...Czemu? tym bardziej jeśli mało drukujesz, tusz połączony z głowicą - tak
jak kiedyś w hp - to najlepszy wybór. Miałem kiedyś brothera, tanie tusze, ale głowica się uszkodziła. sama, pół roku po gwarancji. sprzedałem drukarkę wifi za 25zł. gdybym miał hp, miałbym dalej drukarkę w cenie nowego tuszu. są drukarki hp, które mają 4.5 ml tuszu, są takie które mają 45ml tuszu. ceny jednych i drugich kartridży podobne.

ToMasz

ps
30 letnia drukarka hp, na tusze 45 i 78 drukowała, ale tylko po jednej lub dwie strony. po kilku,  kilkunastu stronach przerywała, następowała inicjalizacja, drukowanie od początku.... pojechałem ją oddać na złom. ale przy okazji pytam czy nie mają nowszej na stanie. mieli, za flaszkę zamienili się. odpaliłem - działa. tusze suchutkie. czarny napełniłem - działa w 100% , kolorowy kupię. koszt: flaszka plus 35zł za tusz. JAk chesz tanio, kup starą, otrzymaj za darmo z olxsa. nie będzie Ci żal jak padnie, zaschnie, cokolwiek się stanie. Jak chesz sporadycznie drukować, kup lasera -  nie zaschnie tusz, ale ewentualna awaria to duży koszt.

Data: 2019-04-09 17:59:56
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?

sam zdecyduj co dla Ciebie ważne. Ma spełniać jakieś parametry?

Parametry wydruku? Raczej bez znaczenia bo nie drukuje nic co wymagałoby jakiejs graficznej jakosci. Najczesciej po prostu dokumenty, tabelki.

Atrament czy toner?

atrament może zasychać, toner, laser, zużyje bęben - będzie brudził.
ale jak chesz nowe, to problemy pojawią się za dłuższą chwilę.

No własnie kiedys miałem brothera który słuzył mi od 05.2010 do 05.2016
6 lat, bardzo przyjazne urzadzenie jeżeli chodzi o obsługe, zwłaszcza obróbka zeskanowanych pdfów.
W tym czasie wydałem jakies 100zł na cardridze bo kupowałem je po około 2zł za sztuke.
Nastepnie kupiłem Epsona WF2660 i niestety padł po niecałych 3 latach. słabo.
Chociaz z drugiej strony moze kupno drukarki co 3 lata to niewielki wydatek ale gdzie tu ekologia...
Ogolnie to moj bład, bo po takich niezłych doswiadczeniach z brotherem powinienem po prostu kupic kolejnego brothera.

[...]

Moze masz racje ze to bedzie dobry trop...
Kupic najtansza, tusze zamienniki i pewnie za 2-3 lata nowa :)
Ale tak mysle ze przeciez ryza to 500... No to drukuje jednak kilka x wiecej :)

Co powinno byc:
Dwustronne drukowanie,

no to podniosłeś cenę bardzo wysoko. Trzeba było od tego zacząć.

:)
No dobra, moze to nie jest warunek absolutnie konieczny, najwyzej troche wiecej papieru sie zuzyje...

[...]

Jak znam zycie, to jednym przyciskiem z kompa sie nie da, bo to trzeba włączyc program do skanowania, dac podglad, zeskanowac, zapisac...
A tak, klik, leci sobie dokument, zapisuje sie i jak mam chwile to segregacja.

[...]

Miałem kiedys dokładnie taka drukarke z tuszami razem z głowica i pamietam ze dosc drogie te tusze były a wcale nie takie oszczedne (ale moze wtedy wiecej drukowałem...)
Niemniej wkurwiała mnie taka funkcja ze jak właczałem skanowanie to na ekranie pojawiała sie w trakcie skanowania ramka z mozliwościa anulowania.
Ile razy zrobiło mi tak, ze właczyłem skanowanie i zaczynałem coś pisac i wtedy ciach - skanowanie anulowane.
Dodatkowo były jakies problemy z wielkoscia pamieci ram - drukarka niby skanowała ale czasami nie zapisywała.
Ogólnie - wkurwiała mnie tym niedorobieniem softu i obiecałem sobie ze nigdy wiecej HP :) Ale ze było to ponad 10 lat temu to moze czas zakonczyc kare... :)

[...]
W sumei to nie musi byc jakos super tanio i raczej w uzywki itp bawił sie nie bede. Po prostu ma byc sensownie cenowo, jeżeli te modele za +-100zł maja mozliwośc uzycia jakichs zamiennych tonerów po kilka złotych to moze rzeczywiście nie warto przepłacac...?
Przemysle. --
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
Karol Irzykowski

Data: 2019-04-10 12:29:55
Autor: Mirek Ptak
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-09 o 15:59, Budzik pisze:
Wykluczam kupowanie cardridzy z atramentem po 100zł jak to w hp kiedys
miałem...

Dziwi mnie to podejście, ale każdy ma do niego prawo. Ja podobnie jak ToMasz mam doświadczenie z drukarkami z osobnymi tuszami i nigdy więcej - 2 Canony wylądowały w elektrośmieciach z powodu zaschniętych głowic (w drugim nawet jedną wymieniłem).
Od około 10 lat mam HP DJ F4280 i jestem bardzo zadowolony - rocznie drukuję ze 200-300 stron, z tego 1/3 to zdjęcia na papierze fotograficznym. Dwa razy kupiłem zamienniki - raz kolor (Active Jet - źle zdjęcia wychodziły) i raz cz-b (Black Point) jak mi się skończył oryginał w środku wydruku a w sklepie nie mieli HP - nigdy więcej tego nie zrobię - zasychał już po chwili bez drukowania :)
Oryginalne HP 300XL kupuje raz na rok lub rzadziej a drukarka potrafi mieć 2 miesięczne okresy bez druku i nadal startuje bez smug.

Co do reszty Twojego pytania - jeśli nie drukujesz zdjęć to chyba jednak kolorowy laser będzie najlepszym rozwiązaniem.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-04-10 16:00:02
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Mirek Ptak nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl ...

[...]

Policzmy :)))
Tak jak powiedziałem, ja jednak kilka ryz papieru rocznie zadrukuje wiec troche wiecej od Ciebie.
Wiec skoro ty kupujesz raz na na rok tusz 300XL to ja bym kupił załózmy 6 razy do roku.
Jak widze czarny kosztuje około 85zł, kolorowy (razem 3 kolory?) 100zl.
Zakładam ze mowiłes o wymianie kompletu - to mamy 6 x 185zł...

Kilka lat temu posiadany przeze mnie brother posłuzył mi 6 lat... Na tusze wydałem moze ze 100zł... Niech bedzie ze 200 chociaz historia zakupów na allegro pokazuje ze jednak 100+. Przez te 6 lat... Nie zauwazyłem problemów  z jakoscia wydruku ale nie drukuje zdjec - to fakt.

Wychodzi ze finansowo nijak to sie nie spina.

Ale jest tez aspekt wygody.

Brother był mega wygodny, szybko skanował.
Epson duzo gorzej, chociaz nie jakos super zle.
Po prostu brother wysoko postawił poprzeczke :)))

No i brother działał 6 lat a epson SIC! 2.5 roku. Chyba pierwszy raz dotkneło mnie tzw celowe postarzanie produktu o którym tyle sie mowi.

Tak na marginesie ciekawe jest to ze w specyfikacji drukarek wszyscy podaja predkosc drukowania a nikt nie podaje predkosci skanowania...

Ciekawe sa te rozwiazania z pojemnikami na tusz zamiast cardridzy.

Laserówki kolorowe widze ze sa jednak dośc drogie. I najczesciej bez skanera.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2019-04-11 09:21:28
Autor: Mirek Ptak
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-10 o 18:00, Budzik pisze:
Wiec skoro ty kupujesz raz na na rok tusz 300XL to ja bym kupił załózmy 6
razy do roku.

Przy takim obrocie to może zamienniki by dały radę - ja nie mogę, bo po 2 miesiącach wymiana zasobnika była by koniecznością ;).

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-04-11 10:03:33
Autor: ToMasz
Jaka drukarka?
W dniu 10.04.2019 o 18:00, Budzik pisze:
[...]

dużo, a w zasadzie wszystko zależy ile ten tusz 300xl naprawdę ma wewnątrz cieczy barwiącej.
ToMasz

Data: 2019-04-11 10:00:00
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik ToMasz Nieczytam@orange.pl ...

[...]

Zdecydowałem się na HP ink tank - 415.
Za 550zł drukarka plus 340ml tuszu czarnego oraz po 70ml kolorowych.
Komplet 170 czarnego plus 3 x 70ml kolorowych kosztuje 140 w oryginale i 70zl w zamienniku active jet.

Sam jestem ciekaw jak ten system dozowania atramentu z pojemników działa - za pare lat bede wiedział :) Zastanawiałem sie nad czyms tanszym ale ciekawośc zwyciezyła. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2019-04-11 12:56:49
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-11 o 12:00, Budzik pisze:
Sam jestem ciekaw jak ten system dozowania atramentu z pojemników działa
- za pare lat bede wiedział:)  Zastanawiałem sie nad czyms tanszym ale ciekawośc zwyciezyła.:)

To pewnie wiesz czy te pojemniki z tuszem mają stać odwrócone dnem do góry, czy po prostu trzeba wlać tusz i te buteleczki wyjąć?

--
animka

Data: 2019-04-11 17:00:00
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Animka animka.tonie.ja@wp.pl ...

[...]

W drukarce sa pojemniki do których wlewasz tusz i jak sie konczy to uzupełniasz dolewajac kolejny.
Troche jak tankowanie samochodu :)

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2019-04-11 19:41:55
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-11 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

W takim razie to jest bardzo fajna i na pewno bardzo dobra drukarka.
Jakbym miała kupić to taką też bym kupiła.

--
animka

Data: 2019-04-11 21:56:51
Autor: Adam
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-11 o 19:41, Animka pisze:
W dniu 2019-04-11 o 19:00, Budzik pisze:
Użytkownik Animka animka.tonie.ja@wp.pl ...
(...)
[...]

To się nazywa system CISS - system stałego podawania atramentu.
Jedna z pierwszych rzeczywiście tanich drukarek to była Epson L300.

Natomiast sam system CISS jest na rynku już od bardzo wielu lat, najpierw chyba w ploterach.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-11 21:50:30
Autor: Adam
Jaka drukarka?
[...]

Czyli coś podobnego do Epcona serii EcoTank, np. L565. Oryginały 70ml za niecałe 30 zł. brutto, tusze zastępcze od kilku zł.
Tyle, że sama maszynka droższa od HP.
Ale za to Epsony biją na głowę inne drukarki jakością druku. Tyle, że do foto to trzeba by już kupić kilku kolorowe, np. L850 - 6 kolorów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-11 21:59:59
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

[...]

Poprzedni Brother wytrzymał 6 lat uzytkowania.
Nastepny EPSON WF-2660 - 2,5 roku.
Takze ten tego niech sobie EPSON produkuje drukarki dla kogoś innego :)

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2019-04-12 00:15:15
Autor: Adam
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-11 o 23:59, Budzik pisze:
[...]

Mam u klientów Epsony jeszcze białe, z pierwszych serii. Działające.

Swojego Epsona 740 kupowałem za astronomiczną wtedy kwotę 1074,04 zł. netto ponad 20 lat temu. Dwa lata temu z żalem pozbyłem się jej, nadal działała.

Musiałeś mieć jednostkowy, acz przykry przypadek.
Epsony i Canony to były drukarki, gdzie w serwisach fabrycznych ludzie nie mieli co robić. Podobnie, jak starsze HP - te do modelu HP II P (HP 2 P) włącznie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-13 09:59:55
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
[...]

Byc moze chociaz jak wpisałem kod błędu w internet to pojawiło się wiecej takich przypadków a i sklep od ktorego kupowałem bez zajakniecia odpowiedział co sie zepsuło i okreslił naprawe jako nieopłacalna.
(Co nie znaczy ze sobie jej dzis nie rozbiorę i nie sprobuje naprawic :)))

Dodam tylko ze ogólnie posiadany wczesniej brother był dla mnie wygodniejszym urzadzeniem poczawszy od szybkosci skanowania na oprogramowaniu konczac.

Ale jestem juz po zakupie nowej to kilka uwag:
HP ink tank 415
- system napełniania tuszy bajeczny - nic nie rozlewasz, nie ma problemu z przelaniem czesci buteleczki, po prostu przechylasz butelke, nakładasz na taki dziubek i jak napełnisz to wyciagasz. - niestety za ciss trzeba zapłacic - drukarka z ciss kosztuje tyle co wczesniejsze drukarki brothera czy epsona które posiadany adf, duplex  czy dolny podajnik papieru (ta tego nie ma)
- brak przycisku skanowania na drukarce - trzeba obsługiwać z kompa - szybkosc bez rewelacji

BTW jaki program mozecie polecic ktory bedzie mi w miare prosto skanował dokumenty do PDF, umozliwiał łączenie kilku stron w jeden plik etc?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2019-04-13 16:10:22
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-13 o 11:59, Budzik pisze:
BTW jaki program mozecie polecic ktory bedzie mi w miare prosto skanował
dokumenty do PDF, umozliwiał łączenie kilku stron w jeden plik etc?

Wejdź na stronę HP o pobierz oprogramowanie do tej drukarki.

--
animka

Data: 2019-04-18 21:25:04
Autor: wowa
Jaka drukarka?

BTW jaki program mozecie polecic ktory bedzie mi w miare prosto skanował dokumenty do PDF, umozliwiał łączenie kilku stron w jeden plik etc?

Kilka osób polecało NAPS2. Prosty, po polsku i działa.
Wojtek

Data: 2019-04-20 09:59:47
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik wowa wowa3@gazeta.pl ...

[...]

Dziekuje. wyprobuje.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-04-11 12:45:25
Autor: Adam
Jaka drukarka?
[...]

To kup np. coś w rodzaju OKI MC342 (mam tego typu).
Ma szybki skaner (skanowanie szybsze, niż podgląd w niejednym innym skanerze), sprzętowy dupleks skanera i sprzętowy duplex drukarki, skanuje do pendrive, na zasób sieciowy, do ftp, na chmurę. Połączenie LAN, więc nie potrzebuje komputera.
A w drukarce: całkiem znośnie radzi sobie nawet z wydrukami foto, dość szybka, "gada" w różnych językach: Epson, IBM, PCLx, PS, PDF. Drukowanie z LAN, przez mail, z chmury, ze smartfonów androidowych (i być może iPhone i Win).
Oraz kopiarka.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-11 16:59:59
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
[...]

Na allegro jest jedna, uzywana za 750zł.
A nowa tego typu to pewnie ze 3k... Zresztą, to ma byc drukarka domowa - tego typu kombajn to troche za duzo gabarytowo.
Ale dzieki za odpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-04-11 22:48:03
Autor: Marcin Debowski
Jaka drukarka?
On 2019-04-11, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

No to kolejna: Samsung SL-C480. Cena ca 1000zł. Z tym, że nie ma duplexu. Używam od roku. Srednio do kilku stron na tydzien. Zadowolonym.

--
Marcin

Data: 2019-04-13 09:59:55
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

[...]

Dziekuje, juz kupiłem atramentówke, zobaczymy za jakis czas jak sie bedzie sprawowac.

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2019-04-18 22:46:21
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
[...]

Epson WF-5620

Drukarka epicka

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-04-20 09:59:48
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

[...]

No tak ale poltora klocka...
Pomijam juz to ze po doswaidczeniu z poprzednim epsonem, który po 2,5 roku uzytkowania nagle wyzionał ducha, nie wiem czy ta firma jest godna zaufania. A raczej widze ze nei ejest, zwłaszcza ze ten bład to jakis standard (duzo opisów podobnych zgonów drukarek znalazłem w necie)

Ten moj epsn wf2660 kupiłem z tzw wiecznymi tuszami - uzupełnianie tuszu strzykawka. Mało to wygodne, dodatkowo przynajmniej kilkukrotnie drukarka po prostu przestała drukowac.
Potrzebny był specjalny program (wic reset czy jakos tak) i kilkukrotne przeprowadzenie procedury polegajacej najprawdopodobniej na czyms w stylu przepłukiwania/ przepychania głowicy.
Upierliwe.
Widze ze ta tez ma ten system...

Wczesniejszy brother nie miał takich problemów - wymiana cartdridza za 3zł i jazda. No i wytrzymał 6 lat.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2019-04-20 14:36:04
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-20 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

To nie wiem, ja załatwiam zamienne kartridże, które są już wypełnione.

Akurat znalazłem tanie źródło.

Data: 2019-04-20 18:59:46
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

To nie wiem, ja załatwiam zamienne kartridże, które są już wypełnione.

Akurat znalazłem tanie źródło.

Pewnie tez bym tak robił ale z drukarka dostałem z kazdego tuszu po butelce i starczyły na te 2 lata. Nastepne kupiłbym cardridze bo widziałem ze sa po kilkanascie złotych. Ale drukarka nie wytrzymała.

I co ja mam jako konsument myslec skoro brother wytrzymał 6 lat a epson tylko 2,5?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-04-20 21:57:05
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-20 o 20:59, Budzik pisze:
[...]

Nie wiem, mnie tam się trzyma, nic nie zapycha itp.

Wiesz, ja kupuję sprzęt maksymalnie do trzech razy sztuka, jeśli chodzi o awarie.

Nie skreślam od razu całego producenta na podstawie jednego modelu/egzemplarza i w sumie całkiem nieźle na tym wyszedłem.

Tylko wiesz, drukarka to nie jest urządzenie, które kupuje się tak często jak np. karty graficzne, dlatego trochę mnie dziwi, że wytrzymał Ci tylko te 2.5 roku.

Mój Epson działa już jakieś 3 lata i nie zapowiada się, żeby miał tak nagle paść i wyrażam wszelką nadzieję, że nic się z nim nie stanie przez następne kilka lat bo to po prostu kawał dobrej drukary. Bydlak nie bydlak, ale chyba najszybsza drukarka atramentowa, z jaką miałem w ogóle do czynienia.

Co do jakości kolorów: tutaj również nie mam nic do zarzucenia. Czasem widać takie pionowe paski w kolorowych wydrukach, ale to już raczej wina mojego zaniedbania. Drukarka nieczyszczona i niskiej jakości zamienniki pewnie są przyczyną.

I tak drukuję głównie monochromatyczne dokumenty, także dla mnie to niewielki problem.

Data: 2019-04-21 16:59:43
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
[...]

Ale niesmak pozostaje :)

[...]

Karty graficzne powiadasz?
Nie pamietam, kiedy kupowałem ostatnią...

[...]

ha!
A co miałoby to zapowiadac? Bo u mnie w sumie tez nie zapowiadało.
Padła nagle.
A predkosc druku... Nie ma dla mnie praktycznie znaczenia czy wydrukuje 5 kartek na minute czy 20...

[...]

W tym temacie również nie miałem nic do zarzucenia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2019-04-22 12:48:56
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-21 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

Kart graficznych też nałogowo nie kupuję bo nie mam aktualnie sprzętu, który pozwalałby na wymianę takowej, aczkolwiek ogólnie karta graficzna jest rodzajem hardware'u, który wymienia się częściej niż drukarkę. Drukarka może wytrzymać 10 lat i nie będzie już przestarzała bo w kwestii druku zmienia się relatywnie mało, a karty graficzne bardzo szybko się starzeją, ciągle wchodzą nowe biblioteki, metody renderowania itp. Bardziej miałem na myśli "czas życia" produktu.

Prędkość druku jest przydatna, jeśli drukujesz często i np. przed wyjściem z domu - potrafi to ułatwić czasem życie.

Co do zapowiedzi padania drukarki to nie mam w sumie pojęcia, co zapowiada padnięcie drukarki, ale mam nadzieję, że nie są to pionowe paski w kolorowych wydrukach ^^

Co do drukarek to starsze Samsungi monochromy (laserowe) też są dobre. Proszek na Allegro jest mega tani i można drukować praktycznie za free.

Wesołych i pozdrawiam.

Data: 2019-04-23 15:59:57
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
[...]

uwaga na nisko latające kwantyfikatory...
Wszystko zalezy od tego do czego wykorzystujesz komputer.
Ja od x lat nie zmieniam kart, wystarczaja te które sa wbudowane na płyte bo komputer wykorzystuje stricte biurowo a nie do grania.
Mysle ze wrecz wiekszosc komputerów na swiecie tak działa.

[...]

10 lat... Czyli ja mam pecha :)

Prędkość druku jest przydatna, jeśli drukujesz często i np. przed wyjściem z domu - potrafi to ułatwić czasem życie.

Oczywiście.
Jezeli zostawiasz sobie wydruk 50 stronicowej umowy na 3 minuty przed odlotem samolotu to moze byc problem...

Co do zapowiedzi padania drukarki to nie mam w sumie pojęcia, co zapowiada padnięcie drukarki, ale mam nadzieję, że nie są to pionowe
paski w kolorowych wydrukach ^^

Biorac pod uwage to co sie uszkodziło w mojej to nic nie zapowiada.

Co do drukarek to starsze Samsungi monochromy (laserowe) też są
dobre. Proszek na Allegro jest mega tani i można drukować
praktycznie za free.
No tak, tylko czy zeby kupic dobra, tania i trwała drukarke to trzeba zrezygnowac z kolorów?

--
Pozdrawia... Budzik
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

Data: 2019-04-23 22:57:06
Autor: Marcin Debowski
Jaka drukarka?
On 2019-04-23, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

No własnie też mi się twydaje, że Filip trochę za bardzo uogólnia, a zasadniczo to są jego takie a nie inne potrzeby. Jak bawię się te klocki od, co by nie skłamać, ponad 30 lat, to kartę graficzną z myślą o upgradzie wymieniłem może ze 2-3x. Perwszy raz jak zmieniał się standard z isa na pci, drugi, w zeszłym roku, gdzie byłem ciekaw jak działa w Nvidi sprzętowy encoder hevc. A tak to wymieniam jeśli padną, a nie padają za często. Prędzej już płyta poleci lub trzeba zmienić całość bo pamięciożerne aplikację będą mulić a tu tylko maks 4GB do wsadzenia.
No i też, jak jest zintegrowana grafika, to preferuję własnie taką.

[...]

Mi przeciętnie wytrzymują 6-8. Od jakiś 15 lat kupują głównie Brothery. Ostatnio dopiero spróbowałem Samsunga. Trochę boję.

[...]

Nigdy mi się taka sytuacja nie zdarzyła. Może potrafię sobie pewne czynności zaplanować :) Mam dwie aktywne drukarki w tej chwili: prostą, tanią laserówkę B&W Brothera z duplexem - służy do wszystkiego, i wspomnianego laserowego Samsunga, kolorowy, mini-kombajn bez duplexu, słuzy do wydruków "jak ma lepiej wyglądać lub mam taki humor".

--
Marcin

Data: 2019-04-24 01:20:21
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
On 2019-04-23, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Wiadomo, każdy ma swoje potrzeby - grafik, gracz, zwykły użytkownik "biurowy", internauta, itp.

Co do tych sytuacji z szybkim drukowaniem, to chodziło mi bardziej o sytuacje typowo podbramkowe: pracuję nad jakimś dokumentem do późnych godzin typu 4-5 nad ranem bo np. nie mogłem cały dzień go napisać, kiedy coś niespodziewanego wypadło poprzedniego dnia; budzę się nad ranem i uświadamiam sobie, że zapomniałem go przecież wydrukować. Musisz uruchomić komputer, puścić zadanko do druku, w tym momencie się stresujesz, żeby w ogóle zdążyć i masz splątane myśli. O taką sytuację bardziej mi chodziło. W takiej gorączce pędu liczy się tak naprawdę każda sekunda.

W wielu przypadkach, które mi się przydarzyły, nie zdążyłbym, gdybym drukował na moim starym i poczciwym tzw. "chlebaku" od HP.

W normalnych sytuacjach prędkość druku nie ma większego znaczenia bo przecież nie odbijasz nigdy stemplem pojedynczych znaków ^^

Data: 2019-04-25 14:47:10
Autor: ń
Jaka drukarka?
W takich sytuacjach u mnie zwykle nawala komputer ;-)
Np. całkiem niedawno skanowałem/kserowałem ważny dokument (faktura będąca podstawą roszczenia) 10 minut przed wyjściem na termin i wtedy... podajnik skanera wciągnął mi ten oryginał i poszarpał tak, że ledwo odratowałem.
One (! - te w kolorach słoni) są złośliwe jak HAL...
Co dziwne czarne mają lepszy charakter.

-- -- -

Data: 2019-04-19 11:39:15
Autor: ddddddddddddd
Jaka drukarka?
W dniu 09.04.2019 o 14:59, Budzik pisze:
[...]

to ja drukowałem trochę więcej, kupiłem kiedyś HP M175nw - nie wiem po ile teraz chodzą. Toner kilkadziesiąt zł, po tym jak drukarka zacznie wołać o wymianę na nowy drukuję jakieś 500 stron ;) - ale to nie zdjęcia, więc wymagania są takie żeby dany kolor było widać

Co powinno byc:
Dwustronne drukowanie, skanowanie jednym przyciskiem z drukarki.

dwustronnego nie ma, co do skanowania z przycisku nie jestem pewny - ale mi zależało na podajniku do skanera i ten radzi sobie bardzo dobrze

Lukasz

Data: 2019-04-19 12:40:45
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-19 o 12:39, ddddddddddddd pisze:
[...]

Automatyczny dupleks to jest coś niesamowicie ułatwiającego życie.

Jak już kupisz drukarkę z automatycznym dupleksem to nie wrócisz do normalnej.

Data: 2019-04-19 19:39:12
Autor: ddddddddddddd
Jaka drukarka?
W dniu 19.04.2019 o 11:40, Filip454 pisze:
Automatyczny dupleks to jest coś niesamowicie ułatwiającego życie.

Jak już kupisz drukarkę z automatycznym dupleksem to nie wrócisz do normalnej.

tak, gdybym kupował teraz to z dupleksem, ale wtedy miałem inne wymagania - tygodniowo plik po kilkadziesiąt jednostronnych kartek do zeskanowania, wydruki też w zasadzie jednostronne. Z resztą teraz też większość rzeczy drukuję jednostronnie (pisma, schematy itp.)

Lukasz

Data: 2019-04-20 09:59:47
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Filip454 filip454.newsgroups@gmail.com ...

Automatyczny dupleks to jest coś niesamowicie ułatwiającego życie.

Jak już kupisz drukarkę z automatycznym dupleksem to nie wrócisz do normalnej.

Uwaga na nisko latajace kwantyfikatory :)
Własnie kupiłem.

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-04-21 19:31:16
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-19 o 12:40, Filip454 pisze:
Automatyczny dupleks to jest coś niesamowicie ułatwiającego życie.

Jak już kupisz drukarkę z automatycznym dupleksem to nie wrócisz do normalnej.

Tak, parzyste, nieparzyste, wreszcie drukarka dostaje pomylenia z poplątaniem.
Ja tam wolę wziąć kartkę z zadrukowaną stroną i tą stroną na górze włożyć ponownie kartkę, żeby drukowała następną stronę...itd. Ujmy ani wysiłku mi to nie przysparza.

--
animka

Data: 2019-04-22 12:50:57
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-21 o 19:31, Animka pisze:
[...]

Drukarka myśli za drukarza i nie musisz się nigdy zastanawiać, którą stroną przełożyć kartki. Dla mnie to na plus. Kiedyś miałem dość skomplikowane dokumenty do drukowania, które musiały być wydrukowane idealnie i nie było czasu na robienie prób druku - to naprawdę się przydaje. Drukarki z auto-dupleksem już nie są tak drogie jak kiedyś, wobec tego dlaczego by z tego nie skorzystać? ^^

Data: 2019-04-23 15:59:58
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
[...]

No ale ty jestes dziwna... ;-DDDDD --
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2019-04-23 22:39:28
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-23 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Ze stron parzystych na nieparzyste też trzeba przelożyć w niektórych drukarkach,
Wolę drukować tak jak drukuję. Przynajmniej mam jakąś kontrolę nad drukiem.
Przyzwyczaiłam się do tego sposobu i tak mi jest wygodniej. Pomadto teraz tak duzo nie drukuję.

--
animka

Data: 2019-04-24 11:13:39
Autor: Adam
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-23 o 22:39, Animka pisze:
[...]

Animka - jak nie wiesz, to nie pisz.
Nigdy i nic nie trzeba zmieniać w przypadku druku w dupleksie. Puszczasz wydruk i tyle Cię obchodzi: drukarka sama sobie obraca kartki.
Nawet, jak braknie papieru lub prądu, to kontynuujesz wydruk od kolejnej kartki bez zastanawiania się, co trzeba wyjąć czy obrócić.

Nawet w przypadku wydruku wielu egzemplarzy w drukarkach bez sortera nie ma problemów, o ile ustawi się wydruk kolejnych egzemplarzy, a nie kolejny wydruk tych samych stron (jak dla sortera).

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-24 13:16:39
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-24 o 11:13, Adam pisze:
[...]

Dlatego nazwałem to dupleksem automatycznym.

Data: 2019-04-24 15:07:03
Autor: Adam
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-24 o 13:16, Filip454 pisze:
[...]

Inna nazwa: sprzętowy.

Jedna z moich maszyn: OKI MC350DN (czy coś w tej serii) ma sprzętowy dupleks i do drukarki, i dla skanera. Cholernie wygodne prze skanowaniu kilkunastu czy więcej kartek obustronnie.

Sporo zwykłych drukarek wysuwa papier prawie do końca, po czym wciąga ponownie do obracacza. Przez to wydruk dwustronny jest zdecydowanie wolniejszy od jednostronnego. Ale mam Lexmarka C762, która kartkę po wydrukowaniu pierwszej strony kieruje do obracacza, a w tym czasie pobiera i drukuje następną. Później już następuje naprzemienny wydruk kartki z obracacza i z podajnika, stąd wydruk dupleksowy jest minimalnie wolniejszy od wydruku pojedynczego.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-24 19:32:05
Autor: Filip454
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-24 o 15:07, Adam pisze:
Sporo zwykłych drukarek wysuwa papier prawie do końca, po czym wciąga ponownie do obracacza. Przez to wydruk dwustronny jest zdecydowanie wolniejszy od jednostronnego.

Tak, ten Epsonik ma właśnie taki rodzaj. Szalenie wygodne przy drukowaniu książeczek ^^

Data: 2019-04-25 14:59:51
Autor: Budzik
Jaka drukarka?
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

Animka - jak nie wiesz, to nie pisz.

:)
Gdyby tylko to Animke powstrzymywało...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2019-04-25 21:55:20
Autor: Animka
Jaka drukarka?
[...]

Jaką masz drukarkę? Pewnie laserową.

--
animka

Data: 2019-04-26 13:22:12
Autor: Adam
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-25 o 21:55, Animka pisze:
[...]

Kilka OKI serii 3xx, 5xx, FlatBed.
Oki 14ex, 5200, MS342DN, B410
Mera MDG-1.
Apple Laser Writer II
Lexmark C762 z dodatkami
HP DJ 320, DJ600,
Epson SC 640, SC740,
Datamax HeavyDuty DMXI-4201TT
Epson DFX 8500,
Zebra EPL i LP,
IBM 6182-2
Brother MFC T910DW
Brother 5350DN

To te, które teraz pamiętam, a które były lub są u mnie.

Oprócz tego dziesiątki różnych innych instalowanych i konfigurowanych u klientów. W tym też stricte foto oraz kredkowe.

Dlaczego pytasz?
Robisz statystyki?  ;)

Jak chcesz bardzo tanią i do dużej ilości wydruków z grupy atramentowej, to proponuję MFC T910DW pracująca z systemem CISS.
Ale przypuszczam, że aż tyle nie drukujesz.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-26 21:00:31
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-26 o 13:22, Adam pisze:

[...]

Aha, rozumiem. W takim razie możesz "pobawić się" wieloma drukarkami.

To te, które teraz pamiętam, a które były lub są u mnie.

Oprócz tego dziesiątki różnych innych instalowanych i konfigurowanych u klientów. W tym też stricte foto oraz kredkowe.

Dlaczego pytasz?

A tak sobie. Z ciekawości.

Robisz statystyki?  ;)

Nie.

Jak chcesz bardzo tanią i do dużej ilości wydruków z grupy atramentowej, to proponuję MFC T910DW pracująca z systemem CISS.
Ale przypuszczam, że aż tyle nie drukujesz.

Mam dobrą (odpukać) drukarkę i nie narzekam.
Książek nie drukuję to mi żyłka nie pęknie jak sama włożę kartkę do wydrukowania drugiej strony.
Jakbym miała kupić drukarkę to kupiłabym taką jaką ma Budzik.

--
animka

Data: 2019-04-26 21:20:04
Autor: Animka
Jaka drukarka?
W dniu 2019-04-26 o 13:22, Adam pisze:
to proponuję MFC T910DW

To jest chyba ten tluk Brother?
Żałuję, że złodziejom z serwisu nie kazałam odesłać mi z powrotem zepsutej drukarki, bo zostawili ja u siebie, zreperowali i na pewno sprzedali.
Nie chcę już  o tym pisać, to historia. Może któryś już się udławił.

--
animka

Data: 2019-04-22 00:15:36
Autor: Marcin Debowski
Jaka drukarka?
On 2019-04-19, Filip454 <filip454.newsgroups@gmail.com> wrote:
Automatyczny dupleks to jest coś niesamowicie ułatwiającego życie.

Jak już kupisz drukarkę z automatycznym dupleksem to nie wrócisz do normalnej.

Ja tam wróciłem. Zalezy ile i co drukujesz. --
Marcin

Jaka drukarka?