Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

Data: 2011-11-09 06:28:07
Autor: _THX.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Negocjuj z nastolatkiem przyszy prezent.
Ma ju drukark kolor HP, ale pojemniki na kolorowy tusz szybko si wyczerpuj.
Szukam czego, co ma co najmniej 4 pojemniki i bdzie tanie w eksploatacji (nastolatki nie maj poczucia wyrzucania kasy dorosych z kad wydrukowan kartk, np. zdjciem idola ;))
Laser raczej odpada, bo jak wspomniaem sporo zdj maolat drukuje (nie foto, lecz z internetu itp.) i bdzie kwka na jako z lasera (zreszt do tanich laserw jak Minolta 1600W bbny kolor s astronomicznie drogie).
Czyli raczej pozostaje atrametowa lub elowa.
Najlepiej zintegrowana ze skanerem.

Przydaaby si sie i/lub wi-fi, ale bez sieci te da si y.
Z tym, e atwe i proste drukowanie z telefonu lub tableta (przez wi-fi?) byoby istotnym bonusem na plus.

Zwykle w przypadkach taniej eksploatacji mylimy o tanich zamiennikach tuszu.
Zamienniki musz byc w tym konkretnym przypadku atwe w uyciu (jak napisaem to prezent dla kogo, to nie ja bde te zamienniki uzupenia lub wymienia, co najwyej mog kupi na zapas kolejny prezent).

Co polecicie?
THX

Data: 2011-11-09 07:31:17
Autor: Jacek
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Data: 2011-11-09 09:30:13
Autor: Piotr M
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia 09-11-2011 o 07:31:17 Jacek <ala@ola.pl> napisa(a):

http://allegro.pl/1x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125-j315w-j515w-j220-i1901402592.html

Taniej chyba byc nie moze.

Czemu tak uwaasz, najtasze tusze ma?

--
pozdrawiam, Piotr M
"Biznes? To cakiem proste. To pienidze innych ludzi."

Data: 2011-11-09 11:36:32
Autor: Jacek
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Wed, 09 Nov 2011 09:30:13 +0100, Piotr M napisa(a):

2,5 to chyba nieduzo, prawda?

Data: 2011-11-09 12:54:44
Autor: MC
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisa w wiadomoci news:ncx6jaefg965$.1jy4hin525hk6$.dlg40tude.net...
[...]

To s tusze do drukowania zdj?

Data: 2011-11-09 14:29:11
Autor: VSS
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
W wiadomoci:j9dpnr$l5u$1@mx1.internetia.pl,
MC <m5c@o2.pl> nastuka:
To s tusze do drukowania zdj?

przeciez drukarka nie ma byc do drukowania "zdj" tylko maswki z internetu. Nie bedzie drukowa na papaierze fotograficznym tylko na zwykej kartce. Wic tusz za 2,5 spokojnie wystarczy.

--
VSS

Data: 2011-11-09 16:26:41
Autor: MC
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "VSS" <vss@onet.pl> napisa w wiadomoci news:j9dv5l$o3e$1news.onet.pl...
[...]

Wolabym, eby odpowiada autor wtku. On wie, a Tobie si moe tylko wydawa.

Data: 2011-11-09 22:57:14
Autor: m4rkiz
"MC" <m5c@o2.pl> wrote in message news:j9e65a$nvi$1mx1.internetia.pl...
[...]

przeciez wyraznie napisal ze chce drukarke do obrazkow z internetu,
zasilana zamiennikami

z faktycznymi zdjeciami raczej taniej bedzie wybrac sie do labu

Data: 2011-11-10 21:48:58
Autor: MC
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisa w wiadomoci news:j9f0gb$f7m$1dont-email.me...
[...]

ok, mona to i tak interpretowa.

Data: 2011-11-11 00:23:25
Autor: Animka
W dniu 2011-11-09 23:57, m4rkiz pisze:
"MC"<m5c@o2.pl>  wrote in message news:j9e65a$nvi$1mx1.internetia.pl...
To są tusze do drukowania zdjęć?
przeciez drukarka nie ma byc do drukowania "zdjęć" tylko masówki z internetu.
Nie bedzie drukował na papaierze fotograficznym tylko na zwykłej kartce. Więc
tusz za 2,5 spokojnie wystarczy.
Wolałbym, żeby odpowiadał autor wątku. On wie, a Tobie się może tylko wydawać.

przeciez wyraznie napisal ze chce drukarke do obrazkow z internetu,
zasilana zamiennikami

z faktycznymi zdjeciami raczej taniej bedzie wybrac sie do labu

Kupiłam tani papier fotograficzny na allegro i ani myślę wybierać się do labu jak mam wszystko pod ręką. Zdjęcia wyglądają tak samo jak w oryginale.

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-11-14 21:58:41
Autor: Przemysaw Ryk
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Fri, 11 Nov 2011 00:23:25 +0100, Animka napisa(a):

[...]

Kupiam tani papier fotograficzny na allegro i ani myl wybiera si do labu jak mam wszystko pod rk. Zdjcia wygldaj tak samo jak w oryginale.

Kolejna opcja, w ktrej Animka jest specjalistk - zarzdzanie barw. :D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety przywizuj si przez wzgldy.                        (Stendhal) ]

Data: 2011-11-26 14:55:03
Autor: jerzu
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
On Fri, 11 Nov 2011 00:23:25 +0100, Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl>
wrote:

Kupiam tani papier fotograficzny na allegro i ani myl wybiera si do labu jak mam wszystko pod rk. Zdjcia wygldaj tak samo jak w oryginale.

Pogadamu za 5 lat.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-11-09 14:48:59
Autor: Marcin N
W dniu 2011-11-09 07:31, Jacek pisze:
http://allegro.pl/urzadzenie-brother-dcp-j315w-wifi-4-tusze-lcd-i1901083777.html

http://allegro.pl/1x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125-j315w-j515w-j220-i1901402592.html

Taniej chyba byc nie moze.

Mam Brother DCP-135C.
Kosztowaa niespena 200 z. Ma wbudowany skaner. Ma fajny podajnik papieru jak laser, czyli kartki ukryte i si nie kurz. Tusze - jak w linku powyej. 20 z z przesyk za komplet kolorw. I to nie 5 ml, ale chyba 15-25.

Data: 2011-11-09 17:17:15
Autor: Jacek Maciejewski
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Wed, 09 Nov 2011 14:48:59 +0100, Marcin N napisa(a):

[...]

adnie brzmi. Ale czy to s pojemniki z dyszami (kartride) czy po prostu
kaamarze?
--
Jacek

Data: 2011-11-09 09:40:52
Autor: Vituniu
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
adnie brzmi. Ale czy to s pojemniki z dyszami (kartride)
czy po prostu kaamarze?

A jakie to ma znaczenie??

Przyklad z zycia wziety:
Pixma MP495 (200 pln) - zamiennikow chyba brak, komplet oryginalow ca.
130,-
Brother J125 (300 pln) - komplet zamiennikow ca. 20,-

Jak Brother zaschnie pozniej niz na 3-cim komplecie farbek to jestes
do przodu ;)

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-11-10 14:02:47
Autor: Marcin N
W dniu 2011-11-09 18:40, Vituniu pisze:
[...]

Mj Brother sam z siebie co jaki czas (co kilka dni) sam sobie czyci dysze. Uywam ju trzeci komplet tuszy - nigdy nic nie zascho. Pocztkowo mnie martwio to samoczyszczenie, bo wiadomo, e przez nie tusz znika, ale przy takich cenach - to tylko zaleta, bo daje gwarancj, e nic nie zaschnie.

Data: 2011-11-10 14:26:26
Autor: Vituniu
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Mj Brother sam z siebie co jaki czas (co kilka dni) sam sobie czyci
dysze. Uywam ju trzeci komplet tuszy - nigdy nic nie zascho.

W zadnej z tych kilku, ktorymi sie opiekuje, tez sie jeszcze nie
przydazylo.

Pocztkowo mnie martwio to samoczyszczenie, bo wiadomo, e przez nie
tusz znika, ale przy takich cenach - to tylko zaleta, bo daje gwarancj,
e nic nie zaschnie.

Ano. :)

Brothery maja wiele wad. Chocby jakosc wydruku daleka od
fotograficznej. Ale mimo to - do domowego uzytku na potrzeby
gimnazjalisty - nic lepszego IMHO w tej chwili nie ma.

A upieranie sie przy wymiennych glowicach w urzadzeniu klasy
"jednorazowej" jest pozbawione sensu... Zeby daleko nie
szukac - po 2 latach z gorka w zaprzyjaznionym Canonie
"all in one" (modelu nie pomne) wlasnie zmarl skaner...
Tez mu sie te "bezpieczne" wymienne glowice przydaly, nie? :/

pozdrawiam,
Vituniu.

BTW:
nie zebym lobbowal przeciw Canonowi... tylko akurat tak sie zlozylo ;)

Data: 2011-11-10 14:37:41
Autor: RemeK
Dnia Thu, 10 Nov 2011 14:26:26 +0100, Vituniu napisał(a):

[...]

Po prostu obecnie producenci tak dopracowali technologie produkcji i tak
dokladnie obliczyli cykl zycia sprzetu, ze w wiekszosci przypadkow nie warto
kupowac niczego drozszego z mysla o przyszlosci, tylko trzeba wymieniac tani
sprzet co jakis czas. Bedzie sie wtedy mialo zawsze sprawny sprzet i zawsze
zgodny z aktualnymi trendami technologicznymi na rynku (i driverami przy
okazji).

ps. z tego powodu tez mam taniego Brothera a zdjecia robie w fotolabie ;-)

ps2. troche offtopic ale o tym o czym napisalem (poza tym inne wpisy tez
ciekawe jesli ktos lubi VW ;-) http://vwszrot.pl/index.php/archives/53

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-11-10 19:20:40
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 10 Nov 2011 14:37:41 +0100, RemeK napisał(a):

[...]

Jak sobie pomyślę, że zamiast:
- siedzieć przed wyższej klasy monitorem, miałbym sobie wypalać oczy na
jakimś tanim badziewiu na matrycy TN
- montując kompa w porządniejszej obudowie, wstawiał bym części w
najtańszego sortu klamota, którego pogiąć można w rękach, a krawędzie ma tak
„wykończone”, że po montażu vzłowiek wygląda, jak by z rzeźni wyszedł
- używać wygodnej, wyprofilowanej myszy z dodatkowymi przyciskami, pod które
sobie mogę popodpinać potrzebne mi (w zależności od programu) funkcje, która
nie gubi się co chwila w zależności od podłoża - miałbym używać najtańszego
badziewia, które nawet rolki przewijania nie ma (albo zdycha po miesiącu)
- używać normalnych głośników miałbym katować się dźwiękiem z wbudowanych w
obudowę monitora „głośników”
- plus parę jeszcze innych „zamiast”
to wiesz co Ci powiem? To ja już wolę jednak wydać więcej niż mniej
dobierając sprzęt do potrzeb tak, by się nie wykończyć finansowo, fizycznie,
ani psychicznie. :D

(ciach…)

[ I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.   ]
[                                                          (Douglas Adams) ]

Data: 2011-11-10 13:20:02
Autor: Vituniu
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

to wiesz co Ci powiem? To ja ju wol jednak wyda wicej ni mniej

Mieszasz pojecia.

Nikt z nas nie twierdzi, ze zawsze taniej = lepiej.
Twierdzimy natomiast, ze niestety czesto drozej != na lata.

;)

pozdrawiam,
Vituniu

PS/OT:
W zasadzie to nawet nie twierdzimy, ze kupujac X dostajesz produkt X.
Wlasnie gapie sie na monitor "Samsung", ktory dostalem do remontu.
W srodku kineskop LG a cala elektronika "by Philips"... Ot -
globalizacja ;)

Data: 2011-11-14 21:58:41
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 10 Nov 2011 13:20:02 -0800 (PST), Vituniu napisał(a):

[...]

Często niestety tak bywa (vide sprzęt z pewnym owockiem na obudowie). ;D

[...]

Wiesz - ja wlepiam oczęta po kilka ładnych godzin dziennie w monitor, który
owszem - matrycę ma od Samsunga. Pytanie jeszcze, co jest za tą matrycą… :)

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-11-10 21:16:36
Autor: RemeK
Dnia Thu, 10 Nov 2011 19:20:40 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Jak sobie pomyślę, że zamiast:

To nie do konca tak. Sprzety sa z roznych polek cenowych, ale to nie znaczy
ze jak kupisz z wyzszej to masz super sprzet na lata i jestes caly happy.
Moze pasc zaraz po gwarancji i nierzadko tak sie dzieje. Albo ma wady
fabryczne (moj amplituner ONKYO - firmy jednak dosc dobrej - ma w jakims tam
konkretnym trybie pracy zamienione kanaly L z R, mozna wyslac/zawiezc do
serwisu i podmienia firmware, ale wpadka jest). Chodzilo mi o pewna
strategie producentow i umiejetne lawirowanie w jej zaulkach przez
swiadomego usera.

- siedzieć przed wyższej klasy monitorem, miałbym sobie wypalać oczy na
jakimś tanim badziewiu na matrycy TN

Na oczach (i ogolniej zdrowiu) oczywiscie nie mozna oszczedzac i takze
zawsze kupowalem duzo drozsze monitory niz wiekszosc znajomych, zwlaszcza w
czasach crt, ale...
....teraz mam monitor na matrycy IPS marki HP, nie najgorszy jak na amatora
niezwiazanego z grafika, od poczatku buczal, mial baardzo dlugi czas
"pojawienia" sie obrazu od momentu wlaczenia zasilania, w koncu padl - na
szczescie jeszcze na gwaracji. Wyzsza cena poza obrazem nie dala mi nic
lepszego niz ma monitor TN za 500 PLN.

- montując kompa w porządniejszej obudowie, wstawiał bym części w
najtańszego sortu klamota, którego pogiąć można w rękach, a krawędzie ma tak
„wykończone”, że po montażu vzłowiek wygląda, jak by z rzeźni wyszedł

To kwestia gustu, mozesz kompa polozyc do kartonu i tez bedzie dzialal.

[...]

Mialem nienajtanszego Logitecha, po dwoch latach padl switch w lewokliku.
Teraz mam innego Logitecha, tez nienajtanszego, ale brakuje mu precyzji,
ktora mial poprzedni i mam wrazenie, ze tania myszka A4Tech mojego dzieciaka
jest pod tym wzgledem lepsza. Moze musze wydac jeszcze 2x wiecej, zeby to w
koncu bylo bezawaryjne i dzialalo nalezycie, ale gdy za mysz mam zaplacic
ponad 300 pln, zeby moc spokojnie klikac w ikonki to zaczynam sie
zastanawiac czy ktos tu mnie nie robi w chuja.

- używać normalnych głośników miałbym katować się dźwiękiem z wbudowanych w
obudowę monitora „głośników”

No tu akurat trafiles mnie w serce, glosniki mam drozsze od kompa :P Ale ja
nie jestem pod tym wzgledem normalny ;-)

- plus parę jeszcze innych „zamiast”
to wiesz co Ci powiem? To ja już wolę jednak wydać więcej niż mniej
dobierając sprzęt do potrzeb tak, by się nie wykończyć finansowo, fizycznie,
ani psychicznie. :D

Chodzilo mi w poprzednim poscie o to, ze nadal VW jest lepszy od Fiata, ale
mimo, ze za niego duzo wiecej zabulisz to nie otrzymasz proporcjonalnie
wyzszego wspolczynnika jakosci, trwalosci i zadowolenia, wiec czasem warto
rozwazyc kompromis i byc moze kupic np. Skode albo (zeby uciec od VWAG) np.
Renault :-) No i w tym swietle swietnym przykladem jest Brother.

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-11-11 00:40:39
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 10 Nov 2011 21:16:36 +0100, RemeK napisał(a):

[...]

Kupiłem monitor. Nowy. Gwarancję mam na 5 lat/lub na 30 tysięcy godzin. Nie
muszę się martwić, że urządzenie oddawać będę do serwisu często. A jeżeli
nawet, to ekspertyza/naprawa/wymiana nie zajmie więcej czasu, niż tydzień.
Dla mnie - poza tym, że monitor jest też narzędziem rozrywki (w połączeniu z
komputerem) to też narzędzie pracy. Chyba bym się wściekł, gdybym na
ekspertyzę i ewentualną wymianę czekał dłużej niż tydzień.

Moze pasc zaraz po gwarancji i nierzadko tak sie dzieje.

Najtańszy sprzęt pada jeszcze w trakcie gwarancji. Z wymianą niejednokrotnie
bywają niezłe cyrki. O tym, że chusteczkowej klasy np. zasilacz idąc do
krainy wiecznych elektronów potrafi często pociągnąć za sobą kilka(naście)
innych podzespołów już nie wspomnę.
[...]

Ja kupiłem sprzęt mając (odnośnie monitora) gwarancję door-to-door. Czas
wymiany wadliwego elementu nie przekracza tygodnia (zerknij na forum na
eizo.pl) do dwóch maksymalnie. Transport uszkodzonego urządzenia do
dystrybutora i z powrotem _nic_ mnie nie kosztuje. Przy bardziej
zaawansowanych monitorach jestem w stanie wynegocjować dostarczenie
urządzenia zastępczego o porównywalnych parametrach. Według mnie skórka
warta wyprawki.

[...]

Odnośnie monitorów to chyba nie pogadamy, bo ja pod tym względem mam bardzo
wysokie wymagania. Uprzedzając pytania - tak, pracuję u dystrybutora EIZO na
Polskę. Tak - prywatnie mam w domu monitory tej marki. Zapłaciłem za nie
taką kwotę, jak człowiek z ulicy. Czy warto było? Tak. I zapłaciłbym drugi
raz te same pieniądze za to, co dostałem.

Słuchając o przebojach znajomego po zakupie tańszych urządzeń, które podobno
miały się sprawdzić doszedłem do wniosku, że tyle wolnego czasu, to ja nie
mam. Szarpania się z serwisem, kiedy monitor jest jednym z podstawowych
narzędzi mojej pracy czy rozrywki też bym nie zniósł. Z doświadczenia wiem,
że EIZO do serwisu wraca wtedy, kiedy naprawdę jest walnięty. Czas reakcji i
termin naprawy - zerknij na forum eizo.pl. Czegoś takiego nie ma chyba żaden
dystrybutor monitorów w Polsce. :)

[...]

Że działać będzie, to nawet nie usiłuję polemizować. Bo jak się do tego
łebski facet dorwie, to wyjdzie, że się dało. Tylko często i gęsto karton
tak Cię nie potnie, jak cienka blacha. Którą najczęściej w tanich obudowach
spotkasz.

[...]

Powiem Ci tak - przy przyjacióki kompie używany jest mój MouseMan Dual
Optical Logitecha. Pytanie kontrolne - wiesz ile lat ta mysz przepracowała?
Przy służbowym moim sprzęcie używam nieco nowszego MX700 - też Logitecha.
Chcesz wiedzieć ile ten gryzoń wytrzymał? Prywatnie w domu - MX1000 też
Logitecha. Odnośnie klawiatury to będę monotematyczny - G11 w domu i w pracy
plus trzeci egzemplarz gdyby się któryś z katowanych na codzień spartolił.
:D

[...]

Janie startuję gdzieś ponad średnią - mam do sprzedania G51, sam przy X-Fi
Extreme Gamer używam Creative'a T6100 (chyba). Grają fajnie. A tego
Logitecha mam do sprzedania. Czy to jest słaby zestaw: nie. Czy to jest
wyjefajny zestaw: też nie. Czy to jest zestaw który potrafi fajnie zagrać?
Może… Ale nie musi.

[...]

Bardzo fajna teoria, tylko nie zawsze się sprawdza. :)

[ Paranoicy są tacy sami, jak wszyscy. Mają tylko bardziej wiarygodne      ]
[ informacje.                             (Sylvie Gerard, "Tropical Heat") ]

Data: 2011-11-11 22:41:23
Autor: RemeK
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Fri, 11 Nov 2011 00:40:39 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Nie bede juz tego watku ciagnal, bo i po co, tylko dodam a propos monitora i
myszy :-)

[...]

Ten tydzien w serwisie to fajna rzecz, ale czy inni nie maja to nie jestem
pewien. Moj HP jak padl to zadzwonilem do "centrali" i na drugi dzien byl u
mnie kurier z drugim monitorem. Wymienilem go sobie i za kilka dni odeslalem
na koszt HP walniety monitor do serwisu. Zatem nie jest zle, zero przerwy w
pracy ;-)
btw i gdy w koncu poprawili w nim usterke (na wielu forach o niej pisano,
byla powszechna) i nie brzeczy juz oraz natychmiastowo sie wlacza po "power
on" to jestem calkiem zadowolony

Powiem Ci tak - przy przyjacióki kompie używany jest mój MouseMan Dual
Optical Logitecha. Pytanie kontrolne - wiesz ile lat ta mysz przepracowała?

No wiesz, zalezy ile sie tej myszy uzywa.

Przy służbowym moim sprzęcie używam nieco nowszego MX700 - też Logitecha.
Chcesz wiedzieć ile ten gryzoń wytrzymał? Prywatnie w domu - MX1000 też
Logitecha.

Moj kumpel niedawno zajechal MX1000 tez na lewokliku po chybsa roku (dostal
jakas inna w zamian), a Ty masz chyba jakies szczescie lub szczegolna
czulosc dla zwierzatek komputerowych ;-)

Dlatego jest tylko teoria ;-)

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-11-14 21:58:41
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Fri, 11 Nov 2011 22:41:23 +0100, RemeK napisał(a):

Dnia Fri, 11 Nov 2011 00:40:39 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Nie bede juz tego watku ciagnal, bo i po co, tylko dodam a propos monitora i
myszy :-)

Ja tam chętnie podyskutuję. Czy to na grupie, czy to przy jakimś browarku,
czy innym grzanym winie na przykład. :D

[...]

Po tym co nie raz słyszałem o serwisie HP, to jestem naprawdę szczerze
zdziwiony. Fakt faktem, że rozmowy dotyczyły głównie notebooków. Może
błędnie założyłem, że dotyczy to całości sprzętu HP.

btw i gdy w koncu poprawili w nim usterke (na wielu forach o niej pisano,
byla powszechna) i nie brzeczy juz oraz natychmiastowo sie wlacza po "power
on" to jestem calkiem zadowolony

Czyli de facto sprzedawano sprzę z wadą projektową?

Powiem Ci tak - przy przyjacióki kompie używany jest mój MouseMan Dual
Optical Logitecha. Pytanie kontrolne - wiesz ile lat ta mysz przepracowała?

No wiesz, zalezy ile sie tej myszy uzywa.

Sam ją katowałem przez cztery lata po ładnych „kilka” godni dziennie. :)
Łącznie z graniem. MX700 katuję - ostrożnie licząc - ponad 6 lat.

Moj kumpel niedawno zajechal MX1000 tez na lewokliku po chybsa roku (dostal
jakas inna w zamian), a Ty masz chyba jakies szczescie lub szczegolna
czulosc dla zwierzatek komputerowych ;-)

Jakoś po prostu mi się nie psują. Fakt faktem jedna rzecz mnie w gryzoniach
Logitecha irytuje - gumowata wykładzina pod palce to najmniej trwały ich
element.

[...]

:)

[ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz           ]
[ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą.                              ]

Data: 2011-11-14 22:53:10
Autor: R.e.m.e.K
[...]

A w wersji z winem lub browarkiem to dyskusje jak najbardziej popieram,
jesli bedziesz w poblizu 3M to zapraszam i stawiam pierwsze 3 kolejki :-)

[...]

Dell ma chyba jeszcze lepiej w opcji next business day - do kumpla
przyjechali do domu i wymienili matryce w lapku, w dodatku dali matryce w
wyzsza rozdzielczoscia co mu akurat bardzo odpowiadalo (jeszcze ma dobry
wzrok ;-)

[...]

Tak, z tym, ze pierwsze realizowane gwarancje jakie ludzie opisywali na
forach polegaly na wymianie na kolejny brzeczacy egzemplarz, wiec poczekalem
chyba z 1,5 roku, zeby wymienic raz a dobrze.

[...]

Masz jednak fuksa ;-)
A guma owszem, leci dosc szybko i potem tandetnie te wytarte miejsca
wygladaja. Imho ta firma chyba juz plynie na wyrobionej marce i niestety nie
jest to juz tak doskonale jak kiedys. Choc przyznaje, ze ich myszy i
klawiatur za >200 nie uzywalem i nie znam.
 --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-11-16 21:33:54
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:53:10 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Cwaniaczek… ;)

[...]

Dell jeżeli chodzi o laptopy i system gwarancji do nich, to mi się akurat
bardzo podoba. Nie pamiętam tylko, czy i jaka jest dostępność różnych opcji
i ile ona kosztuje dla zwykłego end usera. Swoją drogą - wybierając kiedyś
lapciaka dla siebie - zdecydowałem się na poleasingowego Latitude D630. Cena
jak za netbooka, wydajność o niebo lepsza (od tego ostatniego), do tego
matowa matryca. Wymiana dysku na pojemniejszy i można żyć. :)

Z monitorami tak różowo nie ma, choć pamiętam sytuacje, gdy dystrybutor EIZO
na Polskę wstawiał urządzenia zastępcze. Wiadomo, że nie dotyczyło to
monitorów domowych czy do zastosowań domowo-biurowych, ale już nabywcom
specjalizowanych narzędzi do grafiki potrafiliśmy takie rzeczy robić.

[...]

Szczerze? Chyba by mnie coś trafiło…

[...]

Jak patrzę na swój żywot, to Ci powiem, że jednakże nie wydaje mnie się. ;)

A guma owszem, leci dosc szybko i potem tandetnie te wytarte miejsca
wygladaja.

U mnie jest (na MX700 szczególnie) wytarta praktycznie w całości. Poza tym,
że nie ma już tego „poczucia” chropowatości podczas trzymania, bo chwyta się
za wygłaskany plastik, tak jednak komfort użytkowania najważniejszego
elementu - czyli sensora optycznego i przycisków - pozostał na
niezmienionym, wysokim poziomie. Ilości kilometrów czy kliknięć nabitych
tymi gryzoniami, to ja wolę nawet nie szacować, bo osiwieję jeszcze
bardziej.

Imho ta firma chyba juz plynie na wyrobionej marce i niestety nie
jest to juz tak doskonale jak kiedys. Choc przyznaje, ze ich myszy i
klawiatur za >200 nie uzywalem i nie znam.

Odkąd pierwszy raz w łapki dostałem MouseMan Dual Optical - skończyły się
dla mnie tanie podzespoły tego typu. Wiem, że cenowo może to wyjść
śmiesznie. Bo w końcu - kupować mysz za 250-300 PLN - trzeba być rąbniętym.
Tyle, że MX700 kupiłem naprawdę dawno - żebym nie skłamał, ale katuję ją
ponad 8 lat (kojarzę jej używanie w poprzedniej firmie, w której pracowałem,
potem w domu, jak się zaopatrzyłem w MX1000, to MX700 od razu wymienił
MouseMan Opticala na stanowisku w firmie. A w obecnej firmie zaczął mi się
9-ty rok). W 8 lat zarżnąłbym pewnie 16 tanich gryzoni (licząc gryzoń na pół
roku) po 30PLN sztuka. OK - obniżmy szacunki - 12. 12*30 = 360 PLN. Hmm…

BTW - MouseMan używany przed MX700 i MX1000 działa dalej bez najmniejszego
zająknięcia. Koleżanka w prezencie dostała. Grzyoń ma dobre 9 lat
intensywnego użycia za sobą…

[ Bądź uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to, co  ]
[ dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem.      (demotywatory.pl) ]

Data: 2011-11-11 16:28:35
Autor: _THX.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Ciekawy artyku o koszcie tuszu do drukarek (po przeliczeniu z mililitrw co okoo 4 tys z/litr wychodzi, przy koszcie produkcji pewnie z tysic razy mniejszym):
http://www.itbusiness.ca/it/client/en/home/News.asp?id=50611
Wiadomo:
Pojemniczki, no i dystrybucja kosztuj, ale generalnie to chyba jestemy robieni... cichaczem.. na sucho ;-)

Data: 2011-11-11 00:26:01
Autor: Animka
W dniu 2011-11-10 14:26, Vituniu pisze:
[...]

Ja na Brother mam 3 lata gwarancji.

animka

Data: 2011-11-11 08:06:17
Autor: _THX.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
3-letnia gwarancja jest du zalet Brother (dotyczy to i atramentwek i laserwek).
Inne firmy udzielaj rocznej lub dwuletniej.
Czasem mona dokupi dusz gwarancj, cho na oko ceny wyduenia gwarancji nie s zachcajce dla domowego uytkownika.
Ciekawa jest polityka producentw drukarek na rnych rynkach.
W tej chwili mona kupi Samsungi w UK z ofert (czasow, ale akurat obowizuje) zarejestrowania si do gwarancji 3-letniej (i to chyba on-site).
A w Polsce aktualnie tylko 1 rok.
No chyba, e kto wie jak wyduy gwarancj na kupion w Polsce drukark Samsunga?

-- -- -

Data: 2011-11-11 15:51:17
Autor: Rafal
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

No chyba, że ktoś wie jak wydłużyć gwarancję na kupioną w Polsce drukarkę
Samsunga?

Samsung w PL jest niejako osobnym bytem (w kontekscie np. Czech, Niemiec itp)

Jeżeli zakupisz sprzęt w EU, z gwarancją EU na np. 3 lata, to ten samsung w PL uwzgledni Ci tylko 1 rok gwarancji, ew. odesle Cie do miejsca zakupu, serwisu w EU (niestety nie wiem czy transport w ramach EU będzie bezpłatny, w PL zazwyczaj jest)

Wszelkie dłuzsze gwarancje dotycza w PL sprzetu, który został zakupiony przez samsung PL, czyli przez autoryzowanego dystrybutora i sklep, który kupił od niego.

Są firmy (w tej chwili nie mam namiarów), które specjalizują się w udzielaniu dluzszych gwarancji na dowolny sprzet za dodatkowa kase i to byc moze rozwiaze Twój problem (jeżeli jeszcze sprzętu nie kupiłeś). Porozglądaj się po popularnych/duzych sklepach e-commerce, przy koszyku czesto wyskakuje okienko z propozycją przedłużenia gwarancji.

Data: 2011-11-14 20:46:14
Autor: Yakhub
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Witam!

W licie datowanym 9 listopada 2011 (17:17:15) napisano:

[...]

Po prostu kaamarze.

U  mnie  DCP-165C  dziaa  ju  ~  trzeci rok i wyplua w midzyczasie
ok.   30  pojemnikw  tuszu (w tym ~10 czarnych), wszystko zamienniki.
Jak na razie dziaa bez zarzutu.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2011-11-15 20:15:51
Autor: Gupik
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
ma pytanie do osb ktre maj drukarki Brotcher, czy w tych drukarkach jest podajnik tylny [ tak jak w Canonach i Lexmarkach czy tylko z przodu i pobiera kartki jak HP , i czy mona jako w nich kompletnie wyczy samoczyszczenie gowicy ??

Data: 2011-11-10 04:36:03
Autor: Jacek
[...]

Przeczytaj, co jest w linku...

POJEMNO 30ml czarny, 20ml kolory

Data: 2011-11-13 02:49:49
Autor: Marcin Szumilas
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Quoted:
Jacek (ala@ola.pl)
in news:1wpb8gpo2sla4.1oqpn2loa00ih.dlg40tude.net

http://allegro.pl/urzadzenie-brother-dcp-j315w-wifi-4-tusze-lcd-i190108
3777.html

http://allegro.pl/1x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125-j315w-j515w-j220-i1
901402592.html

Masz t drukark? Czy Twoja te wydaje dziwny syk-pisk przy drukowaniu?
Taki zmieniajcy ton. :)

MSz

Data: 2011-11-09 11:20:48
Autor: Doxent
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Co polecicie?
THX

jeli chodzi o ekonomi tuszy i cen zamiennikw to nie ma chyba na wiecie nic taszego jak Brother. Caa reszta to naciganie na bardzo drogie materiay eksploatacyjne nawet z zamiennikami wcznie.

Data: 2011-11-09 13:02:46
Autor: Leszek K.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Wed, 9 Nov 2011 11:20:48 +0100, Doxent napisa(a):

[...]

Nie przesadzajmy. Ja do mojej Pixmy kupuje tusze po 2.50 zet. To chyba
drogo nie jest.

Data: 2011-11-09 15:34:59
Autor: Doxent
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

Nie przesadzajmy. Ja do mojej Pixmy kupuje tusze po 2.50 zet. To chyba
drogo nie jest.

Problem w tym, e Canon nie sprzedaje takich nowych drukarek gdzie tusze byyby tak tanie. S tylko zaczipowane wersje albo takie gdzie mamy tusze powyej 60z.

Data: 2011-11-09 15:51:43
Autor: Remek
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "Doxent" napisa:

Problem w tym, e Canon nie sprzedaje takich nowych drukarek gdzie tusze
byyby tak tanie. S tylko zaczipowane wersje albo takie gdzie mamy tusze
powyej 60z.

To debilne uywanie swka "gdzie" szerzy si jak rak. Zastpio ono do niedawna
uywane k... Co ma oznacza:

"drukarek gdzie tusze byyby"

Czy chodzi moe o:

"drukarek, do ktrych tusze byyby"

I dalej:

"albo takie gdzie mamy tusze powyej 60z"

Ja to prbuj rozumie nastpujco:

"albo takie, do ktrych mamy tusze powyej 60z"

A moe le to zrozumiaem? W takim przypadku prosz o przetumaczenie na jzyk
polski. Waciwe uycie sowa "gdzie":

"Tam, gdzie chodzi wicher spa".

Remek

Data: 2011-11-09 16:47:16
Autor: Leszek K.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Wed, 9 Nov 2011 15:34:59 +0100, Doxent napisa(a):

[...]

Ale moja Pixma 4600 ma z czipami. Wyrwanie z oryginalnych chwil trwao.
Teraz ja s na tamie dwustronnej to przekadam w 5 sec.

Data: 2011-11-11 12:00:40
Autor: Gupik
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
nie wiem skd jeste, ale jeli masz tam Biedronk to moesz w niej kupi Lexmarka Pro 205 za 300 z i ma 5 lat gwarancji :)

Data: 2011-11-11 12:21:11
Autor: _THX.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Ta?
http://www.amazon.co.uk/Lexmark-Prospect-Pro205-Wireless-Printer/dp/B002OGK698

http://www.amazon.co.uk/Lexmark-Prospect-Pro205-Multifunction-
Printer/dp/B002Q7WRW4

A jak z tanimi zamiennikami tuszu ?

-- -- -

Data: 2011-11-11 13:45:30
Autor: Gupik
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Data: 2011-11-11 18:20:27
Autor: _THX.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Gabarytowo to spory klamot jak na potrzeby nastolatka.
http://www.biedronka.pl/cms/img/u/Non_food/nf_2011.10.10/02/03.jpg
Wi-fi pracuje w sieci z routerem (zamiast ethernetu), czy tylko peer-to-peer (ad-hoc)?

-- -- -
tak, ta, a co do tuszw to jak wszdzie.

Data: 2011-11-11 19:32:48
Autor: MC
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "_THX." <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:j9jp1b$mku$1inews.gazeta.pl...
[...]

Kiedy przez duszy czas usiowaem skonfigurowa Canona do pracy w adhoku eby si kocu przekona, e tego sposobu nie obsuguje. Oczywicie instrukcja na ten temat milczy. Jednak sie z ruterem, czyli infrastrukturalna staje si nieformalnym standardem i to napewno jest obsugiwane.

Data: 2011-11-14 21:58:41
Autor: Przemysaw Ryk
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Fri, 11 Nov 2011 12:21:11 +0000 (UTC), _THX. napisał(a):

(ciach…)

Mogę mieć do Ciebie prośbę? W zasadzie to dwie, ale od Ciebie zależy, co byś
wybrał:
1. zaczniesz cytować, jak to w polskim usenecie jest przyjęte?
lub:
2. nie będziesz zmieniać zawartości pola From:, żeby Cię można było ładnie
odfiltrować?
lub:
3. zawartość From: zmieniaj sobie jak Ci się żywnie podoba, ale przedstawiaj
się jednym FQDN? Tak - również po to, by Cię ładnie odfiltrować, jeżeli z
cytowaniem dalej będziesz mieć problemy.

Będę naprawdę wdzięczny, jeżeli zastosujesz się do jednej z tych próśb.

[ You only have to understand something if it needs an explanation.        ]
[                             ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]

Data: 2011-12-04 13:28:46
Autor: jerzu
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
On Mon, 14 Nov 2011 21:58:41 +0100, Przemysaw Ryk
<przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

1. zaczniesz cytowa, jak to w polskim usenecie jest przyjte?

Moesz go odfiltrowa, on jest w tym temacie niereformowalny.

Data: 2011-12-05 01:47:04
Autor: Przemysaw Ryk
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Sun, 04 Dec 2011 13:28:46 +0100, jerzu napisał(a):

On Mon, 14 Nov 2011 21:58:41 +0100, Przemysław Ryk
<przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:

1. zaczniesz cytować, jak to w polskim usenecie jest przyjęte?

Możesz go odfiltrować, on jest w tym temacie niereformowalny.

Że też zawsze się musi trafić taki oryginalny inaczej…

[ Jeśli uważasz, że wszyscy są  przeciwko tobie, to jest to zdrowy         ]
[ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie.          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-11-11 14:03:29
Autor: Remek
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "Gupik" napisa:

nie wiem skd jeste, ale jeli masz tam Biedronk to moesz w niej
kupi Lexmarka Pro 205 za 300 z i ma 5 lat gwarancji :)

Tfu!!! Jak najdalej od Lexmarka. Debilny interfejs, wredna polityka firmy. Jak
skoczy si czarny tusz to i kolorowy przestanie drukowa. Musisz kupi
oryginalny zaczipowany kaamarz. No i w nowej drukarce jest po 3 ml tuszu. Po
kilkunastu stronach szlaban. A ceny oryginaw s zabjcze. Zblione, albo
wysze do ceny nowej drukarki.

Remek

Data: 2011-11-11 16:54:13
Autor: Gupik
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
zamienniki te s [ z chipem i bez ] a wtkotwrca pyta o zamienniki.

Data: 2011-11-11 17:23:22
Autor: MC
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisa w wiadomoci news:j9j6c3$s64$1inews.gazeta.pl...
Uytkownik "Gupik" napisa:

[...]

O jaki modelu piszesz? Bo obecnie kadym Lexmarkiem moesz wydrukowa oryginalnym atramentem czarn stron za 3 grosze. Ta firma si zmienia.

Data: 2011-11-11 21:34:39
Autor: Remek
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "MC" napisa:

> Jak najdalej od Lexmarka. Debilny interfejs, wredna polityka firmy.
O jaki modelu piszesz? Bo obecnie kadym Lexmarkiem moesz wydrukowa
oryginalnym atramentem czarn stron za 3 grosze. Ta firma si zmienia.

Uwierz w to jak opublikuj owiadczenie:

"Przepraszamy setki tysicy oszukanych przez nasz firm nabywcw. Kademu kto
si do nas zgosi z dowodem zakupu naszej drukarki wypaciwmy odszkodowanie i
dodatkowo podarujemy nowy model drukarki laserowej."

W przeciwnym razie zdania o nich nie zmieni. Zodziej i oszust przez moj wie
przejdzie tylko raz.

Remek

Data: 2011-11-11 21:58:21
Autor: MC
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisa w wiadomoci news:j9k0pu$fu7$1inews.gazeta.pl...
Uytkownik "MC" napisa:

> [...]

O jaki modelu piszesz? Bo obecnie kadym Lexmarkiem moesz wydrukowa
oryginalnym atramentem czarn stron za 3 grosze. Ta firma si zmienia.

Moe wpierw opublikujesz nazw modelu, ktry Ci tak wpieni?

Data: 2011-11-12 19:57:11
Autor: Remek
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Uytkownik "MC" napisa:

Moe wpierw opublikujesz nazw modelu, ktry Ci tak wpieni?

Z601. To tylko jeden przykad. Znajomi narzekali te na inne ich wyroby.

Remek

Data: 2011-11-11 18:23:00
Autor: Leszek K.
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?
Dnia Fri, 11 Nov 2011 12:00:40 +0100, Gupik napisa(a):

nie wiem skd jeste, ale jeli masz tam Biedronk to moesz w niej kupi Lexmarka Pro 205 za 300 z i ma 5 lat gwarancji :)

Ja mam kupowa? Po co mi? Mam Canona. Wystarcza mi. --

Data: 2011-11-13 01:55:10
Autor: Feromon
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

Uytkownik "_THX." <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:j9d6hm$d38$1inews.gazeta.pl...
Negocjuj z nastolatkiem przyszy prezent.

Nie negocjuj, niech idzie do pracy!
Albo wemie do nauki i kupi za stypendium.

Feromon

Data: 2011-11-13 01:58:03
Autor: Feromon
Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

Uytkownik "_THX." <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:j9d6hm$d38$1inews.gazeta.pl...
Negocjuj z nastolatkiem przyszy prezent.

Co polecicie?

Po przemy()leniu. Terapeut.

Feromon

Jaka drukarka kolor dla nastolatka?