Jaka duża bezprzewodowa myszka?

Data: 2012-07-01 12:52:01
Autor: Czeslawek
Jaka duża bezprzewodowa myszka?
Witam,

Poszukuję dobrej sprawdzonej bezprzewodowej myszki do pc. Do tej pory miałem Microsoft Wireless Laser Mouse 6000 (v2) i właśnie szukam jakiejś myszki zbliżonej wymiarami. Jednym z ważniejszych parametrów jest dobry klik rolki. Przyzwyczaiłem się używać przycisku w rolce do np. otwierania stron w nowych kartach.

Jaką myszkę spełniającą powyższe wymagania możecie polecić?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 11:14:18
Autor: Jacek Politowski
Jaka duĹźa bezprzewodowa myszka?
In article <jspa4l$qnl$1@inews.gazeta.pl>
Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:

[...]

Używałem wcześniej przewodowego Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0,
niedawno przesiadłem się na Logitecha M510.

Wady:
* "Symetryczna" (nieco gorzej leży w dłoni od MS)
* "Sleep mode" - szybko wchodzi w tryb uśpienia, wychodzenie trwa
  około 0,5s (chyba niekonfigurowalny - nie widziałem softu
  windowsowego, ale szukałem informacji, bo początkowo strasznie mnie
  to wkurzało, później przyzwyczaiłem się)
* Głośny "środkowy klik" (używam non-stop)

Zalety:
* Nie zużywa baterii ;-) (kupiłem w okolicach połowy kwietnia, jeszcze
  działa na oryginalnym komplecie, nigdy nie wyłączana, używana
  codziennie, długo - choć nie mam dłoni przyrośniętej do myszy, więc
  ma też kiedy odpoczywać - zwłaszcza w połączeniu ze sleep mode)
* Normalny rozmiar (nie "mikronotebookowa")
* Rolka "kiwająca się" - scroll poziomy
* Przyciski wstecz/w przód

Generalnie zadowolony jestem i w miarę szybko przyzwyczaiłem się do
niej. Nie próbowałem jej w żadnych grach.

Ma wszystko co potrzeba (5 przycisków, dwukierunkowy scroll, normalne
wymiary). Na średniej jasności biurku działa bezproblemowo. Nie leży w
dłoni jakoś źle, choć w porównaniu ze wspomnianym MS jest to
niewątpliwie pogorszenie.

--
Jacek Politowski

Data: 2012-07-01 13:43:49
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 13:14, Jacek Politowski pisze:

Używałem wcześniej przewodowego Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0,
niedawno przesiadłem się na Logitecha M510.

Nie wydaje się być zła, ale ja patrzyłem jeszcze na Logitech M705 Wireless Mouse http://www.skapiec.pl/site/cat/52/comp/680270, tyle że podobno ma problemy z klikiem rolki.

Jeszcze mam zamiar odszukać do przymierzenia:
Microsoft Explorer Mouse - stara już ciężko dostać, ale wygląda na dużą http://www.skapiec.pl/site/cat/52/comp/407813
HP Wi-Fi Touch Mouse X7000 - ciekawa stylistyka i wygląda na dużą, choć podobno nie działa z systemami innymi niż W7, ciekawe też jak się sprawuje rolka bez rolki http://www.skapiec.pl/site/cat/52/comp/3849824

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-07 00:13:50
Autor: m4rkiz
"Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote in message news:jspd5n$t99$1inews.gazeta.pl...
Nie wydaje się być zła, ale ja patrzyłem jeszcze na Logitech M705 Wireless Mouse http://www.skapiec.pl/site/cat/52/comp/680270, tyle że podobno ma problemy z klikiem rolki.

m705 jest sporo mniejsza (krotsza) niz mx620 ktora byla imho bardzo dobra ale
ciezko ja znalezc

tyle ze ja przyciskow w rolce nie uzywam a mikroswitche wymieniam w
praktycznie kazdej myszy ktora mialem co rok czy poltora bo padaja

Data: 2012-07-01 13:00:37
Autor: Jacek
Dnia Sun, 01 Jul 2012 12:52:01 +0200, Czeslawek napisał(a):

[...]

Nie wiem, czy ta jest duża.
Mam taką i jest bardzo wygodna (5 dodatkowych kliknięć z możliwością
definiowania w każdej aplikacji oddzielnie).
Np. często używam Ctrl+c/Ctrl+v, robię to lekko naciskając kółko
lewo/prawo.
http://allegro.pl/logitech-vx-nano-bezprzewodowa-laserowa-mysz-i2449576565.html

Data: 2012-07-01 13:36:31
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 13:00, Jacek pisze:

Np. często używam Ctrl+c/Ctrl+v, robię to lekko naciskając kółko
lewo/prawo.
http://allegro.pl/logitech-vx-nano-bezprzewodowa-laserowa-mysz-i2449576565.html

Widziałem, jest trochę zbyt mała-płaska. Zresztą teraz ten model został zastąpiony przez
Logitech Anywhere Mouse MX http://www.skapiec.pl/site/cat/52/comp/684817

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 14:34:18
Autor: zly
Jaka duża bezprzewodowa myszka?
Dnia Sun, 01 Jul 2012 12:52:01 +0200, Czeslawek napisał(a):

Jaką myszkę spełniającą powyższe wymagania możecie polecić?

G700?
--
marcin

Data: 2012-07-01 14:40:38
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 14:34, zly pisze:
Dnia Sun, 01 Jul 2012 12:52:01 +0200, Czeslawek napisał(a):

Jaką myszkę spełniającą powyższe wymagania możecie polecić?

G700?

Trochę droga i dużoprzyciskowa. Ja i tak bym zapewne nie używał więcej niż 5 przycisków. Poza tym ma bardzo dobre opinie.Rozważę tą opcję aczkolwiek przez cenę nie daję jej dużej szansy.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 19:52:28
Autor: dziobu
Dnia 7/1/2012 2:40 PM, Użytkownik Czeslawek napisał:
[...]

Jak masz kogoś za wschodnią granicą to niech Ci kupi tam. Połowa ceny.
(http://www.pleer.ru/_37325_Logitech_G700_Wireless_Gaming_Mouse.html)

Ma jedną wade o której niekoniecznie gdziekolwiek piszą: żre baterie niesamowicie szybko. Co 2-3 dni ją ładuje. Plusem jest to, że po podpięciu jej przez USB pracuje normalnie jak mysz kablowa.
(kabel podpina się tam gdzie normalna myszka ma kabel)

A poza tym - idealna myszka ;)

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-07-01 20:14:28
Autor: zly
Dnia Sun, 01 Jul 2012 19:52:28 +0200, dziobu napisał(a):

Jak masz kogoś za wschodnią granicą to niech Ci kupi tam. Połowa ceny.
(http://www.pleer.ru/_37325_Logitech_G700_Wireless_Gaming_Mouse.html)

Ew używaną, ja dałem chyba 100, czy 150 zł za swoją

Ma jedną wade o której niekoniecznie gdziekolwiek piszą: żre baterie niesamowicie szybko. Co 2-3 dni ją ładuje.

Przy moim używaniu niestety muszę zostawiać ją co noc podpiętą do kabla,
ale to akurat nie stanowi specjalnie problemu.

--
marcin

Data: 2012-07-01 20:33:18
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 20:14, zly pisze:
[...]

Czytałem o energożerności tej myszki. Ktoś nawet podał rozwiązanie polegające na stworzeniu specjalnego oszczędnego profilu do działań w internecie czy prac biurowych. Podobno wydłuża to kilkukrotnie trwałość baterii.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 15:08:54
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jspa4l$qnl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja mam dwie mx 620. Przycisk pod rolką działa nieźle jak sobie sprawdzam
testowo, kiedy próbuje rzeczywiście go używać to za każdym razem
wciskam wszystko tylko nie to co trzeba. Z czasem wyszło też wiele innych
wad:

cięzka
przyciski szybko padają i zaczynają klikać jak im się podoba
początkowo rewelacyjny zasieg zaczyna jakby się zmniejszać i myszka
potrafi sobie szaleć
zużycie energii z czasem jakby rosło

poza tym myszka duża, wygodna, przyjemna w dotyku, precyzyjna, świetna rolka,
rzadko wymiana baterii

Data: 2012-07-01 15:35:36
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 15:08, chochlik_drukarski pisze:
[...]

I właśnie tego chciałbym uniknąć.

[...]

Jak czytam takie komentarze to się zastanawiam czy teraz możliwe jest zakupienie jakiejś myszki, która wytrzyma 10 lat? Mam na strychu starego kulkowego Logitecha, niestety bez rolki, którego dostałem gratis do komputera z procesorem PII 400MHz Komputer ten był ujeżdżany przez ok. 10 lat i do dnia dzisiejszego, oprócz dokładania RAM, HDD i CD-RW nic nie było wymienione bo nic się nie zepsuło. W tamtym roku padł mi mój komp i się okazało, że stary ściągnięty ze strychu nadal działa. Działa też ta myszka, bez jakiś samowolnych podwójnych kliknięć czy niedokliknięć, i klawiatura. Załamka :(

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 16:17:35
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jspjna$56h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tamte myszki były 100 razy mniej skomplikowane a i to nie gwarantowało
niezawodności. A przyciski padały tak samo. Jeżeli nie brać pod uwagę marketowego
ścierwa to z tą jakościa wcale nie jest teraz tak źle. Spodziewałem się wprawdzie
za 160 zł lepszej jakości ale to i tak najlepsza myszka jakiej miałem okazje używać.

Data: 2012-07-01 22:19:23
Autor: m
[OT] - marketowe ścierwo - Re: Jaka duża bezprzewodowa myszka?
W dniu 01.07.2012 16:17, chochlik_drukarski pisze:
> [...]
marketowego
ścierwa to z tą jakościa wcale nie jest teraz tak źle.

Apropos marketowego ścierwa - od kilku lat używam jak to nazwałeś, marketowego ścierwa. Czyli myszek o 19.99, 29.99, ze zwijanym kablem, zazwyczaj A4techa ale także i innych producentów.

Dlaczego? Ano dlatego, że tylko te myszki pracują dobrze na każdej powierzchni. Czy to pościel, czy to stół, czy jakiś materiał, ubranie czy jakaś pomięta cerata - w każdych warunkach precyzyjnie "się prowadzi".

Czego nie mogę powiedzieć o markowych myszkach, gdzie każda jedna wymaga co najmniej równej powierzchni, a co niektóra i podkładki żeby dobrze działały.

p. m.

Data: 2012-07-01 23:10:10
Autor: Krystek
W dniu 2012-07-01 22:19, m pisze:
Apropos marketowego ścierwa - od kilku lat używam jak to nazwałeś,
marketowego ścierwa. Czyli myszek o 19.99, 29.99, ze zwijanym kablem,
zazwyczaj A4techa ale także i innych producentów.

A ja nie rozumiem dlaczego takiego A4techa nazywasz "marketowym scierwem". Od wielu lat używam myszek A4tech - kulkowych i optycznych (laserowych) - i działają one bez zarzutu. Porównywałem je kiedyś do różnych modeli Logitecha i wcale nie wypadały gorzej od produktów tej firmy.

K.
--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-07-01 23:32:42
Autor: m
W dniu 01.07.2012 23:10, Krystek pisze:
W dniu 2012-07-01 22:19, m pisze:
[...]

Dlatego że ich trwałość jest porażająco niska. Robię tak: kupuję 2 myszki, zachowuję paragon. Jedna, nierozpakowana idzie do schowka, drugiej używam.

Ta której używam, w mniej niż pół roku przestanie działać. Zazwyczaj przestanie stykać kabel, ale zdarzało się że przyciski przestawały działać czy coś. Wtedy wyciągam zapas ze schowka, zepsutą reklamuję. Reklamacja jest uwzględniona, tą którą dostaję w zamian (z gwarancją biegnącą od nowa) do schowka. W ciągu pół roku psuje się myszka której używam ....

Nie twierdzę że a4tech to śmieciowa marka. Ale ten model o którym piszę, jest śmieciowy na 100%. Tyle że dobrze chodzi na każdej powierzchni, czego nie umieją już np. lepsze (droższe) a4techy.

p. m.

Data: 2012-07-01 23:55:44
Autor: JDX
On 2012-07-01 23:32, m wrote:
[.....]
[...]
A nie lepiej po prostu zapłacić 250 zł za dobrą myszkę zamiast bujać się
z gwarancjami? :-D Przecież czas tez kosztuje. A nawet jeśli w tym
czasie nie zarabiamy kasy to przecież można go spożytkować na znacznie
przyjemniejsze rzeczy niż reklamowanie myszki za 15 czy tam 30 zł.

Data: 2012-07-02 00:18:31
Autor: m
W dniu 01.07.2012 23:55, JDX pisze:
On 2012-07-01 23:32, m wrote:
[.....]
[...]

Bez przesady, reklamacja myszki raz na pół roku nie jest czymś strasznym. Ale głównym problemem jest to, że te myszki po 250 nie chodzą po pościeli tak jak te za 19.99.

No dobra, tych po 250 nie próbowałem, ale kilka po 120-160zł tak. Świetne były w każdym calu, tylko nie chodziły po pościeli i tyle :).

p. m.

Data: 2012-07-07 09:03:04
Autor: z
W dniu 2012-07-02 00:18, m pisze:

No dobra, tych po 250 nie próbowałem, ale kilka po 120-160zł tak.
Świetne były w każdym calu, tylko nie chodziły po pościeli i tyle :).

Miałem kilka logitecha (nie żeby się specjalnie zachwycać tą marką odkupowałem od pewnego maniaka po atrakcyjnej cenie dość używane)
i np. http://www.logitech.com/pl-pl/mice-pointers/mice/5743 bardzo ładnie chodzi po pościeli :-)

Wada: w  takich skomplikowanych modelach :-) już nie da się "zamęczonego" lewego przycisku przelutować z jakimś innym sprawnym :-(
A 3 lata używania robi swoje.

Data: 2012-07-07 02:15:27
Autor: astro
[OT] - marketowe ścierwo - Re: Jaka duża bezprzewodowa myszka?
Krystek wrote in <news:jsqebi$7f1$1node1.news.atman.pl>
A ja nie rozumiem dlaczego takiego A4techa nazywasz "marketowym scierwem"

Pod dwoch latach uzywania A4Tech Opto Radio 518 przestal dzialac lewy przycisk myszy. LOGITECH LX7 dziala od 4. lat bez problemow...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2012-07-01 23:20:50
Autor: chochlik_drukarski
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ff0b0cc$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Dlaczego? Ano dlatego, że tylko te myszki pracują dobrze na każdej powierzchni. Czy to pościel, czy to stół, czy jakiś materiał, ubranie czy jakaś pomięta cerata - w każdych warunkach precyzyjnie "się prowadzi".

Za 30 to już akurat powinna być nie taka zła myszka. Jakiegoś a4techa też mam
i jakoś tam działa. Ale przyciski są już wymienione a srebrna farba z obudowy
się zupełnie starła - widać tu jakość materiałów. No i kształtem to za cholere
nie pasuje do dłoni chociaż innym może akurat pasować. Mnie martwią te po 12 zł. Nie wiem czy
to przechodzi jakąkolwiek kontrole jakości. Widywałem taki tandetny szajs w którym
jednego przycisku nie da się wcisnąć a drugi wpada sam, rolka chodzi ciężko jak cholera
i jeszcze jest beznadziejnie śliska, kabel po miesiącu jest złamany...

Data: 2012-07-01 16:26:08
Autor: akanid
W dniu 2012-07-01 12:52, Czeslawek pisze:
[...]

Logitech Performance MX Darkfield. Jest tragiczny klik w rolce ale za to jest taki ukryty trochę przycisk pod kciukiem. Można przekonfigurować. Za to ergonomią powala wszystkie myszki jakie do tej pory miałem. Bateria.... Długo trzyma. W razie co można wsadzić zwykłego paluszka albo popracować trochę na kablu w trakcie ładowania.

I kółko do przewijania bez którego już żyć nie mogę... klik wiut i przewijam 5tysiecy wierszy strony bez dotykania kółka myszki.

Pozdrawiam
akanid

akanid

Data: 2012-07-01 17:25:20
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 16:26, akanid pisze:
Logitech Performance MX Darkfield

Cenowo bliska jest Logitech G700 - ok 50zł droższa od Performance MX.
Miałeś okazję używać G700? Ciekawe czy mechanizm rolki jest taki sam w tych myszkach?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 17:36:18
Autor: akanid
W dniu 2012-07-01 17:25, Czeslawek pisze:
Cenowo bliska jest Logitech G700 - ok 50zł droższa od Performance MX.
Miałeś okazję używać G700? Ciekawe czy mechanizm rolki jest taki sam w
tych myszkach?

Niestety nie miałem przyjemności/nieprzyjemności.

Pozdrawiam
akanid

akanid

Data: 2012-07-01 20:03:47
Autor: Czeslawek
[EOT] Re: Jaka duża bezprzewodowa myszka?
[...]

Dziękuję wszystkim za porady. Ostatecznie zdecydowałem się na Logitech Performance MX.
Za tą myszką przemówiły:
1. natychmiastowa dostępność i bardzo dobra cena 229zł. Kupiłem w sklepie Saturn.
2. w miarę dobre internetowe opinie przemawiające na plus za wszystkim oprócz przycisku w rolce. W sklepie popróbowałem sobie i nie było tak źle z tym przyciskiem. W domu na razie daje radę, choć rzeczywiście czasami nie trafiam w odnośniki.
3. dopasowanie do mojej dłoni.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 20:41:46
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jsq3e6$ksg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przejrzałem na szybko specyfikacje i logitech najwyraźniej nie uznał za szeczególnie
ważną informacje o tym jak mysz jest zasilana. Możesz napisać ?

Data: 2012-07-01 21:18:30
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 20:41, chochlik_drukarski pisze:

Przejrzałem na szybko specyfikacje i logitech najwyraźniej nie uznał za
szeczególnie
ważną informacje o tym jak mysz jest zasilana. Możesz napisać ?

W zestawie jest jeden akumulator paluszek AA NiMH 2050mAh, więc można go zamienić na zwykłą baterię.
W zestawie oprócz myszki jest mikroodbiornik USB, przewód USB do odbiornika, przewód USB -> microUSB do ładowania myszki, zasilacz sieciowy z wyjściem USB do ładowania myszki.
Myszka ładuje się poprzez przewód USB, także z USB komputera. Gniazdo microUSB jest z przodu myszki.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 20:35:14
Autor: z
[...]

To trzeba pomacać bo jedne są długie a drugie wysokie.
Mam taką:
http://www.logitech.com/pl-pl/mice-pointers/mice/5743
Gdyby była troszeczkę krótsza albo przyciski ładnie działały na wysokości rolki to byłby ideał.

Jaka duża bezprzewodowa myszka?