Jaka duża bezprzewodowa myszka?

Data: 2012-07-01 15:08:54
Autor: chochlik_drukarski
Jaka duża bezprzewodowa myszka?

Użytkownik "Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jspa4l$qnl$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Poszukuję dobrej sprawdzonej bezprzewodowej myszki do pc. Do tej pory miałem Microsoft Wireless Laser Mouse 6000 (v2) i właśnie szukam jakiejś myszki zbliżonej wymiarami. Jednym z ważniejszych parametrów jest dobry klik rolki. Przyzwyczaiłem się używać przycisku w rolce do np. otwierania stron w nowych kartach.

Ja mam dwie mx 620. Przycisk pod rolką działa nieźle jak sobie sprawdzam
testowo, kiedy próbuje rzeczywiście go używać to za każdym razem
wciskam wszystko tylko nie to co trzeba. Z czasem wyszło też wiele innych
wad:

cięzka
przyciski szybko padają i zaczynają klikać jak im się podoba
początkowo rewelacyjny zasieg zaczyna jakby się zmniejszać i myszka
potrafi sobie szaleć
zużycie energii z czasem jakby rosło

poza tym myszka duża, wygodna, przyjemna w dotyku, precyzyjna, świetna rolka,
rzadko wymiana baterii

Data: 2012-07-01 15:35:36
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-07-01 15:08, chochlik_drukarski pisze:
[...]

I właśnie tego chciałbym uniknąć.

[...]

Jak czytam takie komentarze to się zastanawiam czy teraz możliwe jest zakupienie jakiejś myszki, która wytrzyma 10 lat? Mam na strychu starego kulkowego Logitecha, niestety bez rolki, którego dostałem gratis do komputera z procesorem PII 400MHz Komputer ten był ujeżdżany przez ok. 10 lat i do dnia dzisiejszego, oprócz dokładania RAM, HDD i CD-RW nic nie było wymienione bo nic się nie zepsuło. W tamtym roku padł mi mój komp i się okazało, że stary ściągnięty ze strychu nadal działa. Działa też ta myszka, bez jakiś samowolnych podwójnych kliknięć czy niedokliknięć, i klawiatura. Załamka :(

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-07-01 16:17:35
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jspjna$56h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tamte myszki były 100 razy mniej skomplikowane a i to nie gwarantowało
niezawodności. A przyciski padały tak samo. Jeżeli nie brać pod uwagę marketowego
ścierwa to z tą jakościa wcale nie jest teraz tak źle. Spodziewałem się wprawdzie
za 160 zł lepszej jakości ale to i tak najlepsza myszka jakiej miałem okazje używać.

Data: 2012-07-01 22:19:23
Autor: m
[OT] - marketowe ścierwo - Re: Jaka duża bezprzewodowa myszka?
W dniu 01.07.2012 16:17, chochlik_drukarski pisze:
> [...]
marketowego
ścierwa to z tą jakościa wcale nie jest teraz tak źle.

Apropos marketowego ścierwa - od kilku lat używam jak to nazwałeś, marketowego ścierwa. Czyli myszek o 19.99, 29.99, ze zwijanym kablem, zazwyczaj A4techa ale także i innych producentów.

Dlaczego? Ano dlatego, że tylko te myszki pracują dobrze na każdej powierzchni. Czy to pościel, czy to stół, czy jakiś materiał, ubranie czy jakaś pomięta cerata - w każdych warunkach precyzyjnie "się prowadzi".

Czego nie mogę powiedzieć o markowych myszkach, gdzie każda jedna wymaga co najmniej równej powierzchni, a co niektóra i podkładki żeby dobrze działały.

p. m.

Data: 2012-07-01 23:10:10
Autor: Krystek
W dniu 2012-07-01 22:19, m pisze:
Apropos marketowego ścierwa - od kilku lat używam jak to nazwałeś,
marketowego ścierwa. Czyli myszek o 19.99, 29.99, ze zwijanym kablem,
zazwyczaj A4techa ale także i innych producentów.

A ja nie rozumiem dlaczego takiego A4techa nazywasz "marketowym scierwem". Od wielu lat używam myszek A4tech - kulkowych i optycznych (laserowych) - i działają one bez zarzutu. Porównywałem je kiedyś do różnych modeli Logitecha i wcale nie wypadały gorzej od produktów tej firmy.

K.
--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-07-01 23:32:42
Autor: m
W dniu 01.07.2012 23:10, Krystek pisze:
W dniu 2012-07-01 22:19, m pisze:
[...]

Dlatego że ich trwałość jest porażająco niska. Robię tak: kupuję 2 myszki, zachowuję paragon. Jedna, nierozpakowana idzie do schowka, drugiej używam.

Ta której używam, w mniej niż pół roku przestanie działać. Zazwyczaj przestanie stykać kabel, ale zdarzało się że przyciski przestawały działać czy coś. Wtedy wyciągam zapas ze schowka, zepsutą reklamuję. Reklamacja jest uwzględniona, tą którą dostaję w zamian (z gwarancją biegnącą od nowa) do schowka. W ciągu pół roku psuje się myszka której używam ....

Nie twierdzę że a4tech to śmieciowa marka. Ale ten model o którym piszę, jest śmieciowy na 100%. Tyle że dobrze chodzi na każdej powierzchni, czego nie umieją już np. lepsze (droższe) a4techy.

p. m.

Data: 2012-07-01 23:55:44
Autor: JDX
On 2012-07-01 23:32, m wrote:
[.....]
[...]
A nie lepiej po prostu zapłacić 250 zł za dobrą myszkę zamiast bujać się
z gwarancjami? :-D Przecież czas tez kosztuje. A nawet jeśli w tym
czasie nie zarabiamy kasy to przecież można go spożytkować na znacznie
przyjemniejsze rzeczy niż reklamowanie myszki za 15 czy tam 30 zł.

Data: 2012-07-02 00:18:31
Autor: m
W dniu 01.07.2012 23:55, JDX pisze:
On 2012-07-01 23:32, m wrote:
[.....]
[...]

Bez przesady, reklamacja myszki raz na pół roku nie jest czymś strasznym. Ale głównym problemem jest to, że te myszki po 250 nie chodzą po pościeli tak jak te za 19.99.

No dobra, tych po 250 nie próbowałem, ale kilka po 120-160zł tak. Świetne były w każdym calu, tylko nie chodziły po pościeli i tyle :).

p. m.

Data: 2012-07-07 09:03:04
Autor: z
W dniu 2012-07-02 00:18, m pisze:

No dobra, tych po 250 nie próbowałem, ale kilka po 120-160zł tak.
Świetne były w każdym calu, tylko nie chodziły po pościeli i tyle :).

Miałem kilka logitecha (nie żeby się specjalnie zachwycać tą marką odkupowałem od pewnego maniaka po atrakcyjnej cenie dość używane)
i np. http://www.logitech.com/pl-pl/mice-pointers/mice/5743 bardzo ładnie chodzi po pościeli :-)

Wada: w  takich skomplikowanych modelach :-) już nie da się "zamęczonego" lewego przycisku przelutować z jakimś innym sprawnym :-(
A 3 lata używania robi swoje.

Data: 2012-07-07 02:15:27
Autor: astro
[OT] - marketowe ścierwo - Re: Jaka duża bezprzewodowa myszka?
Krystek wrote in <news:jsqebi$7f1$1node1.news.atman.pl>
A ja nie rozumiem dlaczego takiego A4techa nazywasz "marketowym scierwem"

Pod dwoch latach uzywania A4Tech Opto Radio 518 przestal dzialac lewy przycisk myszy. LOGITECH LX7 dziala od 4. lat bez problemow...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2012-07-01 23:20:50
Autor: chochlik_drukarski
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ff0b0cc$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
> [...]

Dlaczego? Ano dlatego, że tylko te myszki pracują dobrze na każdej powierzchni. Czy to pościel, czy to stół, czy jakiś materiał, ubranie czy jakaś pomięta cerata - w każdych warunkach precyzyjnie "się prowadzi".

Za 30 to już akurat powinna być nie taka zła myszka. Jakiegoś a4techa też mam
i jakoś tam działa. Ale przyciski są już wymienione a srebrna farba z obudowy
się zupełnie starła - widać tu jakość materiałów. No i kształtem to za cholere
nie pasuje do dłoni chociaż innym może akurat pasować. Mnie martwią te po 12 zł. Nie wiem czy
to przechodzi jakąkolwiek kontrole jakości. Widywałem taki tandetny szajs w którym
jednego przycisku nie da się wcisnąć a drugi wpada sam, rolka chodzi ciężko jak cholera
i jeszcze jest beznadziejnie śliska, kabel po miesiącu jest złamany...

Jaka duża bezprzewodowa myszka?