Jaka grzałka do bojlera?

Data: 2010-07-14 23:21:13
Autor: MaW
Jaka grzałka do bojlera?

Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <robert.pysz@gmail.com> napisał w wiadomości news:60b63b25-4b09-4bac-9c2b-dfcab75dcab7r27g2000yqb.googlegroups.com...
Witam!

Jak w temacie: potrzebuję dobrać grzałkę elektryczną do bojlera 140l.
Ważne:
- będzie używana tylko poza sezonem grzewczym,
- z regulacją temperatury,
- czasowe włączanie (grzanie wody na wieczór, kiedy wszyscy wracają),
- bojler nowy (pół roku, umieszczony w piwnicy pod łazienką).

W zasadzie to główne pytanie brzmi: wziąć mocniejszą na trzy fazy (3kW
lub >)? Czy 220V/2kW? Chodzi o to, żeby nie szła 8 godzin, a temp. i
tak ledwo 40 st.

Jak najmocniejszą. Bojler nie jest idealnie izolowany - podgrzanie do 40 stopni w 3 godziny  spowoduje wiecej strat niz podgrzanie do 40 stopni w np godzine. Zauważ, że dając grzałke np 100 W pewnie nigdy bys tej wody nie ogrzał, a za prąd trzeba byłoby zapłacić

MaW

Data: 2010-07-15 07:59:14
Autor: Jacek
Jaka grzałka do bojlera?
Grzałka 3 kW ogrzeje 140 litrów wody o 25 stopni w około półtorej godziny.
Ja bym wybrał do szybkiego grzania zasilanie trójfazowe i 3x1,5 kW a nawet 3x2
Co do producenta, to przychodzi mi do głowy jedynie Selfa. Stara firma, ale do dziś u mam kilka sprawnych wiekowych grzałek ich produkcji.
Jacek

Data: 2010-07-15 08:09:37
Autor: Tomek
Jaka grzałka do bojlera?
[...]

troche sie rozpedziles. Fakt, ze bojler ma straty, ale sa one stale (przy zalozonej temp wody i powietrza). Utrzymywanie stalej temperatury wody zawsze kosztuje tyle samo, bez wzgledu na moc grzalki. W sumie jakby dokladnie policzyc to mniejsza grzalka bedzie tansza, bo podczas grzania przez dluzszy czas bedzie nizsza temperatura wody a wiec i mniejsze straty.
Tyle teorii, w praktyce trzeba sprawdzic czy 2kW dadza Ci odpowiednia ilosc cieplej wody np do kapieli dla calej rodzinki. Ja mam wlasnie 2kW ale bojler 300l. To ilosc wody, ktora wystarcza mi na caly dzien i jeszcze troche zostaje (bez dogrzewania). Grzalka jest w stanie nagrzac ten bojler do temperatury ok 45stC w ciagu nocy. Ty masz mniejszy bojler, wiec bedzie grzal sie odpowiednio szybciej, ale pytanie czy 140l cieplej wody wystarczy Ci na 4-5h korzystania bez wlaczonej grzalki. Jesli nie lub masz watpliwosci, bierz duza 3-fazowa grzalke.

--
Tomek

Data: 2010-07-14 23:52:34
Autor: Paul_Muad_Dib
Jaka grzałka do bojlera?
On 15 Lip, 08:09, "Tomek" <api...@interia.pl> wrote:
> [...]

Ci na 4-5h korzystania bez wlaczonej grzalki. Jesli nie lub masz
watpliwosci, bierz duza 3-fazowa grzalke.

Dzięki. No tak to sobie właśnie myślałem. Ale jeszcze jedna rzecz.. Ze
względu na obecność (a raczej nieobecność) w domu, myślałem o
dogrzewaniu doraźnym raz dziennie jeden bojler do kąpieli na wieczór.
W przypadku jednofazowej grzałki sterownik czasowy to sprawa prosta i
tania (myślałem o takim zwykłym z jakiejś Castoramy). Ale jak to
wygląda przy trójfazowej - nie znam się na tym. Czego szukać, drogie
to?

Data: 2010-07-15 09:16:24
Autor: Panslavista
Jaka grzałka do bojlera?
"Paul_Muad_Dib" <robert.pysz@gmail.com> wrote in message news:1736c1b7-65b7-4cd1-a0c3-16bd43251d84k39g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

tania (myślałem o takim zwykłym z jakiejś Castoramy). Ale jak to
wygląda przy trójfazowej - nie znam się na tym. Czego szukać, drogie

Wystarczy zwykły stycznik MSM z cewką na 230V:
http://allegro.pl/item1144914753_stycznik_msm_1_220v_zapasowe_styki.html

Data: 2010-07-15 09:18:10
Autor: nuclear2001
Jaka grzałka do bojlera?

[...]

wg mnie taki pomysł - dajesz stycznik trójfazowy na szynę (o odpowiednim pradzie znamionowym) a cewkę zasilasz z tego sterownika z castoramy. koszt takiego stycznika to kilkadziesat zl

Data: 2010-07-15 08:59:24
Autor: --=olo=--
Jaka grzałka do bojlera?
(...)
[...]

to coś masz nie tak z tą grzałką chyba, ja mam 2kW/230 V 200 l i może grzać przez noc na maxa, ale mam ustawione 60°C i programator, aby grzać na II taryfie i w okresie kiedy jest wzmożone zapotrzebowanie na ciepłą wodę, mam ustawione tak (2 taryfy i weekendówka):

pn-pt
13:00 - 16:00 - II taryfa - w dzień nikogo nie ma w domu ale tani prąd i grzanie na wieczór
22:00 - 24:00 - II taryfa - chodzę spać późno i zdąży się nagrzać woda na kąpiel, reszta domowników korzysta z wody nagrzanej w dzień
4:00 - 6:00 - II taryfa - aby mieć na poranne czynności

so-nd
dodatkowo mam ustawione grzanie w rano, dzień, wieczór po 1 h na sprzątanie, mycie itp., bo wiadono, że w weekend się więcej wody zużywa bo wszyscy w domu i dochodzą dodatkowe czynności

do tej pory nie musiałem zmieniać programów a ciepłej wody nigdy nie zabrakło
i jak widać na I taryfie nie korzystam z boliera wogóle

[...]

do 140 l 3-fazowa to armata na komara, programator jest lepszym rozwiązaniem - można tak ustawić, że będzie tylko dogrzewał wodę w czasie pomiędzy wzmożonymi poborami wody

-- =olo=--

Data: 2010-07-15 00:06:21
Autor: Paul_Muad_Dib
Jaka grzałka do bojlera?
On 15 Lip, 08:59, "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
(...)

> [...]

do 140 l 3-fazowa to armata na komara, programator jest lepszym
rozwiązaniem - można tak ustawić, że będzie tylko dogrzewał wodę w czasie

A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

Data: 2010-07-15 09:18:18
Autor: --=olo=--
Jaka grzałka do bojlera?
(...)
A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

kupiłem w OBI za 29.99 zł, teraz nie pamiętam nazwy - sprawdzę i podam

-- =olo=--

Data: 2010-07-16 08:34:13
Autor: --=olo=--
Jaka grzałka do bojlera?
(...)
A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

ideal elektro, ERRA TM

-- =olo=--

Data: 2010-07-15 09:07:11
Autor: Jackare
Jaka grzałka do bojlera?
Użytkownik "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości news:4c3eb1c7$0$17086$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A ja mam jedną taryfę i "zwykły" łazienkowy bojler 80l ustawiony na około 70 st. Najtaniej ze wszystkich kombinbacji jakie czyniłem jest mi go po prostu załączyć, ustawić temoperaturę na termostacie i zapomnieć. Wszelkie kombinacje z grzaniem czasowym itp przynosiły tylko zwiększone zużycie energii.
--
Jackare

Data: 2010-07-15 09:19:17
Autor: --=olo=--

[...]