Jaka jakość Alpinusa?

Data: 2009-10-13 01:47:33
Autor: Bystrzyna
Jaka jakość Alpinusa?
Witam,
rozglądam się za kurtką gore-texową i chciałam zorientować się jak
stoi teraz Alpinus? Ichnia kurtka, którą kupiłam 10 lat temu nadal
jest w świetnym stanie, ale Alpinus na jakiś czas zniknął z rynku i
ogólnie miał jakieś kłopoty, stąd moje wątpliwości czy wraz z powrotem
firmy wróciła ich jakość? Będę wdzięczna za wszelkie opinie i
informacje, bo nie chciałabym utopić kilkuset złotych w kurtce, która
mogłaby zaprezentować jakość poziomu Campusa...

Data: 2009-10-13 10:58:43
Autor: Grzegorz Lipnicki
Jaka jakość Alpinusa?

nie chciałabym utopić kilkuset złotych w kurtce, która
mogłaby zaprezentować jakość poziomu Campusa...

aktualny właściciel marki twierdzi, że poziom ma być wyższy;)
http://www.euromark.pl/strona.php?p=4
a ekipa(czy jej część) od dawnego Alpinusa działa pod szyldem HiMountain;

 g.

Data: 2009-10-13 02:06:37
Autor: Bystrzyna
Jaka jakość Alpinusa?
[...]

Ooo... To już mnie całkiem zmartwiło, że Alpinus i Campus mają
wspólnego "żywiciela" :) Chyba trzeba będzie zmienić front. Pozdrawiam.

Data: 2009-10-13 11:48:00
Autor: Over
Jaka jakość Alpinusa?

"Bystrzyna" <mortigan@gmail.com> wrote in message news:9bd1d7a0-27df-47af-a826-d5967c9933e0m11g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Z drugiej strony, Euromark (wlasciciel obu marek) traktuje Alpinusa jako marke z gornej polki, stosuje oryginalne membrany Gore (a z tego co wiem, firma Gore wymaga najwyzszych standardow wykonania od producentow, ktorym udziela licencji i ponoc regularnie je kontroluje) itp.

Poza tym daje na kurtki dozywotnia gwarancje, co troche zwieksza zaufanie do ich produktow.

Sam troche ponad rok temu skusilem sie na kurteczke Alpinus Alem z 3-warstwowego Gore-texu Pro Shell (takiej samej uzywa Kinga Baranowska ;)  ) i na razie jestem z niej bardzo zadowolony. Po tak krotkim czasie trudno ocenic trwalosc (nawet pomimo tego, ze kurtka byla uzywana dosc intensywnie - zdazyla juz spedzic miesiac w Andach, dwukrotnie odwiedzic Alpy i ladne kilka razy polskie gory w warunkach zimowych), ale do kroju, kaptura, jakosci wykonania itp. nie mam zadnych zastrzezen.

Chociaz fakt, ze pewnie wybralbym inna, gdyby nie bardzo zachecajaca promocja na ten model (przecena z ok. 1500pln do 600pln) ;)

Pozdr
Over

Data: 2009-10-13 12:11:15
Autor: Jarek Kardasz
Jaka jakość Alpinusa?
Dnia Tue, 13 Oct 2009 11:48:00 +0200, Over napisał(a):

Chociaz fakt, ze pewnie wybralbym inna, gdyby nie bardzo zachecajaca promocja na ten model (przecena z ok. 1500pln do 600pln) ;)

Co ciekawe nadal tą kurtkę można nabyć za 599 zł

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2009-10-13 14:55:33
Autor: Over
Jaka jakość Alpinusa?

"Jarek Kardasz" <jarekkardasz@poczta.onet.pl> wrote in message news:urgwro5afmia$.1dlqmw1y7t4zn$.dlg40tude.net...
[...]

....ale w niektorych sklepach kosztuje juz dla odmiany 1249 zl (np. w Planet Outdoor w warszawskim Blue City)
Do tego to dokladnie te same egzemplarze, ktore jeszcze kilka tygodni temu kosztowaly 599 zl. Ciekawa polityka cenowa ;)

Pozdr
Kuba

Data: 2009-10-13 16:02:53
Autor: Krzysztof Halasa
Jaka jakość Alpinusa?
"Grzegorz Lipnicki" <grzdodanelipni@poczta.onet.pl> writes:

nie chciałabym utopić kilkuset złotych w kurtce, która
mogłaby zaprezentować jakość poziomu Campusa...

aktualny właściciel marki twierdzi, że poziom ma być wyższy;)
http://www.euromark.pl/strona.php?p=4

Ale wyzszy od Campusa chyba?

Bo pamietam ze jeszcze niedawno pisali cos w stylu "ze wzgledu na
zalozony ~ model biznesowy nie da sie osiagnac parametrow porownywalnych
ze starymi".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-13 16:12:29
Autor: J_K_K
Jaka jakość Alpinusa?

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m34oq375o2.fsfintrepid.localdomain...
"ze wzgledu na
zalozony ~ model biznesowy nie da sie osiagnac parametrow porownywalnych
ze starymi".

Stary Alpinus robił za dobre rzeczy za za małe pieniądze = za mało zarabiał (?)

Pzdr

JKK

Data: 2009-10-13 20:42:23
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
Jaka jakość Alpinusa?
J_K_K wrote:
Stary Alpinus robił za dobre rzeczy za za małe pieniądze = za mało zarabiał (?)

Czy Alpinus jest dziś wiodącą w Polsce, eksportującą produkty na zachód i wschód prężną firmą? No nie - miał problemy i kupiła go nędzniejsza konkurencja sprzedająca hurtem tanią masówkę (standard w ekonomii - na tej samej zasadzie dziś Daleki Wschód wykupuje stare, drogie europejskie marki samochodowe). Alpinus mógłby mieć dziś taką pozycję jak Marabut. Niestety nastawili się na dystrybucję w kraju (a więc sprzedawanie tanio - zbyt tanio).

Pamiętam jak 4 lata temu kupowałem kurtkę TNF. Naprawdę mało ludzi wtedy je miało. Dziś idę przez Warszawę i wydaje się, jakby ich kurtki i plecaki ma pół miasta. Połowę tego rynku mógłby mieć Alpinus - już by pewnie wchodzili na giełdę :P

HiMountain nie osiągnął takiego poziomu jak dawniej Alpinus, ale zarabia ;)

pozdrawiam,
PK

Data: 2009-10-13 21:57:45
Autor: Waldek Brygier
Jaka jakość Alpinusa?
Piotr 'Kosu' Kosewski wrote:
Pamiętam jak 4 lata temu kupowałem kurtkę TNF. Naprawdę mało ludzi
wtedy je miało. Dziś idę przez Warszawę i wydaje się, jakby ich
kurtki i plecaki ma pół miasta.

I jak mniemam 80% to podrĂłbki...

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mĂłj e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-10-13 22:35:39
Autor: Jarek K.
Jaka jakość Alpinusa?
W dniu 13 paź 2009, o godzinie 20:42, Piotr 'Kosu' Kosewski napisał(a):

[...]
Dobrze pamiętam czasy, gdy Alpinus "królował" w sklepach - produkty tej
marki były drogie i marnej jakości. Mocną stroną Alpinusa był dobry
marketing i "dobra marka" w ogólnym pojęciu ludzi. Cena i jakość Alpinusa
powodowały, że bardziej opłaciło się kupić naprawdę dobrej jakości produkt
firmy zachodniej (czasmi w niższej cenie) niż coś Alpinusa.
Alpinus był dobry w pierwszych latach ich działalności (produkty z tamtych
lat do tej pory niektórym dobrze służą), później przez długie lata coraz
gorzej aż do nieuniknionej upadłości.

Pamiętam jak 4 lata temu kupowałem kurtkę TNF. Naprawdę mało ludzi wtedy je miało.
To ciekawe, bo mam wrażenie, że TNF było pełno widać conajmniej od 7 lat,
jeśli nie wcześniej. Na bazarach już od początku 2000 r. sprzedawano
produkty z logo TNF.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-11-04 05:49:20
Autor: Doczu
Jaka jakość Alpinusa?
Piotr 'Kosu' Kosewski <notb.mailWYTNIJ@TOgmail.com> napisał(a): Alpinus mĂłgłby mieć dziś taką pozycję jak Marabut.

ekhm... a mógłbyś rozjaśnić nieco jaką pozycję ma Marabut ?
Bo odnoszę od kilku lat wrażenie, że o ile ich produkty są wykonane z trwałych materiałów i najczęściej poprawnie, to niestety ktoś zajmujący się rozwojem zatrzymał się z 8 lat temu dzięki czemu ich namioty mają nieakceptowalną wagę w porównaniu do konkurencji. Już nawet hannah się wziął za obniżanie wagi, a Marabut dalej "trzyma poziom".

Data: 2009-11-07 16:05:52
Autor:
Jaka jakość Alpinusa?
sorry  ze sie wtracam ale marabut wie co robi.swego czasu eksperymentowali z poliestrowa podloga w baltoro i pod wplywem rozsadnych klientow zrezygnowali.bo skad bierze sie niska waga namiotu?z cienszej,delikatniejszej powloki,z poliestrowej podlogi ktora w hannahach,fjordach,bergsonach,himountainach tak pieknie przemaka,z cienkich scianek stelazy alu ktore tak pieknie odksztalcaja sie podczas wichury-
prosze np.wziac do reki stelaz 8,5mm marabuta i np.fjorda,widac roznice?Marabucie-
nie idz w strone jeszcze nizszej wagi!!

Data: 2009-11-09 08:15:26
Autor: bans
Jaka jakość Alpinusa?
essex2@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
sorry  ze sie wtracam ale
[ciach]
nie idz w strone jeszcze nizszej wagi!!

Czy mógłbyś coś zrobić, żeby twoje posty nie wyglądały jak wierszyki dla dzieci?

--
bans

Data: 2009-11-09 12:24:07
Autor: Olin
Jaka jakość Alpinusa?
Dnia Mon, 09 Nov 2009 08:15:26 +0100, bans napisał(a):

Czy mógłbyś coś zrobić, żeby twoje posty nie wyglądały jak wierszyki dla dzieci?

Mnie to raczej przypomina Majakowskiego, tylko bez schodów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kontrola Partii Republikańskiej opiera się na ideologii neokonserwatyzmu,
 stworzonej przez trockistów nawróconych na radykalny syjonizm, którym
 udało się zawrzeć sojusz ze środowiskami protestanckimi, wierzącymi,
 że zwycięstwo Izraela nad Arabami jest koniecznym warunkiem powrotu
 Chrystusa na ziemię."
prof. Iwo Cyprian Pogonowski na łamach "Naszego Dziennika"

Data: 2009-11-03 16:40:45
Autor: essex2
Jaka jakość Alpinusa?
stary alpinus byl prekursorem astronomicznychmarz:75-100proc.,zas campus 35proc..w latach1999-2002gdy kurtki obu marek szyto w tej samej fabryce sklep dostawal kurtki np.za 200zl brutto ale dla klienta wystawiano je za 270zl campus i 399alpinus.no i alpinus co 3mies.podnosil ceny.no wiec padl.obecny alpinus jest znacznie lepszy,dozywotnia gwarancja o czyms swiadczy.

Data: 2009-11-03 22:02:40
Autor: Waldek Brygier
Jaka jakość Alpinusa?
 essex2 wrote:
alpinus jest
znacznie
lepszy,

A Ty aby nie z Alpinusa jesteś? No bo pojawiasz się znikąd w Usenecie i takie peany nam tu wciskasz...

Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-11-07 15:17:28
Autor:
Jaka jakość Alpinusa?
Jestem tylko osoba ktora w temacie firm i sprzetu siedzi od 20lat a we wspomnianym czasie bylem i w alpinusie i w campusie.znam temat ;-)

Data: 2009-11-04 10:38:47
Autor: Jarek Kardasz
Jaka jakość Alpinusa?
Dnia Tue, 3 Nov 2009 16:40:45 +0000 (UTC), essex2 napisał(a):

dozywotnia gwarancja o czyms swiadczy.
Napewno nie o jakości, a co najwyżej o tym, że producent do końca swojej
żywotności deklaruje się do napraw swoich niedoróbek. Oczywiście, jeśli nie
będzie udowadniał, że wina leży po stronie użytkownika (zetknąłem się z
taką sytuacją w przypadku innej firmy) - wtedy dożywotnią gwarancję można
oprawić w ramki i powiesić na ścianie.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-11-04 18:47:19
Autor: Waldek Brygier
Jaka jakość Alpinusa?
Jarek Kardasz wrote:
Oczywiście, jeśli nie będzie udowadniał, że wina leży po stronie
użytkownika

No właśnie, przeczytałem zasady udzielania tej "alpinusowej"* gwarancji i jest tam kilka zapisów, które pozwalają dość swobodnie kiwać klienta...

*może jestem sentymentalny, ale dla mnie już chyba na zawsze obecny "alpinus" będzie tylko w cudzysłowie

Waldek Brygier

Data: 2009-11-07 15:55:41
Autor:
Jaka jakość Alpinusa?
Taka zdrowa rada-
nie czytaj umow gwarancyjnych, ulotek,reklam,nie sluchaj sprzedawcow-pytaj swoich znajomych jak sie sprzet sprawuje,jak zalatwiane sa reklamacje,polegaj na wlasnym doswiadczeniu.odkryjesz wtedy zupelnie inny swiat niz te trendsetterskie wpisy na forach nt.roznych marek.

Data: 2009-10-13 11:39:13
Autor: Kombajn Bizon
Jaka jakość Alpinusa?
Miękka klucha Bystrzyna napisał tak:

Witam,
rozglądam się za kurtką gore-texową i chciałam zorientować się jak
stoi teraz Alpinus?

Zapomnij. Mialem dokladnie ten sam problem rok temu (po smierci technicznej osmioletniego Alpinusa, model to bodajze Kajman).

Po pierwsze wiekszosc rzeczy jest teraz celowo produkowana jako mniej trwala, zeby zmusic klientow do czestszej wymiany sprzetu. Widze to wyraznie po butach - kiedys starczaly mi na piec sezonow, teraz rozpadaja sie po trzech (Scarpa LiteTrek GTX, nosze czwarta pare gdyby ktos pytal).

Po drugie obecny Alpinus nie ma juz wiele wspolnego z tym ze starych dobrych czasow. Sam uzywam jeszcze Woodpeckera, do zeszlego roku chodzilem we wspomnianej kurtce, niedawno po dziesieciu latach rozpadly mi sie stuptuty, ale teraz nie kupilbym nic HiMountaina, o Campusie-Alpinusie nie wspominajac.

Celuj w Marmota, Berghausa, ew. bardziej 'szpanerskie' - LoweAlpine, NorthFace, Mammut, ale na przetrwanie wspolczesnych wyrobow przez 10 lat to bym raczej nie liczyl.

--
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kłąb i silnik gra...

Data: 2009-10-13 12:41:55
Autor: Waldek Brygier
Jaka jakość Alpinusa?
Bystrzyna wrote:
rozglądam się za kurtką gore-texową i chciałam zorientować się jak
stoi teraz Alpinus? Ichnia kurtka, którą kupiłam 10 lat temu nadal
jest w świetnym stanie,

To nie jest ichnia kurtka, obecny Alpinus to zupełnie inna marka
Ja bym sobie darował Alpinusa i rozejrzał się za czymś z marki HiMountain. Używam od zawsze i jestem bardzo zadowolony, od jakości po szybki serwis

Data: 2009-10-13 12:51:52
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Jaka jakość Alpinusa?
On 13 Paź, 12:41, "Waldek Brygier" <hejszow...@republika.pl> wrote:
Bystrzyna wrote:
> [...]

Używam od zawsze i jestem bardzo zadowolony, od jakości po szybki serwis

Wrrr tylko nie alpinus, campus czy hi mountain. Już wolę free fell,
ich rzeczy kupuje się za 30 % ceny. Kurtka za 80 zł jak okaże się
kiepska to raczej plakać nie będę.

Jaka jakość Alpinusa?